Zelf een kap makenquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:15 schreef DeNummer10 het volgende:
Ik heb hier op zolder 2 aquaria staan, vrij nieuw en van goed materiaal. Echter hebben beide aquaria geen (licht)kap meer, eentje had dat sowieso al niet. Nou wil ik een keer iets anders doen met zo'n bak, ik vind het zonde om zoiets weg te doen. Een verwarmingselementje is zo gehaald, maar zonder kap heb je wellicht kans op visjes die eruit springen? Warmte dat "weglekt"? Geen tl-verlichting, dus niet geweldig voor de plantjes? Ik heb al gekeken naar garnaaltjes, maar die klimmen er natuurlijk uit. Wie heeft er leuke, creatieve tips om mijn aquaria te recyclen tot een leuk bakje?
quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:15 schreef DeNummer10 het volgende:
Ik heb hier op zolder 2 aquaria staan, vrij nieuw en van goed materiaal. Echter hebben beide aquaria geen (licht)kap meer, eentje had dat sowieso al niet. Nou wil ik een keer iets anders doen met zo'n bak, ik vind het zonde om zoiets weg te doen. Een verwarmingselementje is zo gehaald, maar zonder kap heb je wellicht kans op visjes die eruit springen? Warmte dat "weglekt"? Geen tl-verlichting, dus niet geweldig voor de plantjes? Ik heb al gekeken naar garnaaltjes, maar die klimmen er natuurlijk uit. Wie heeft er leuke, creatieve tips om mijn aquaria te recyclen tot een leuk bakje?
Een nederlandse leverancier? Want ik kom hier eigenlijk alleen maar fluval edge aquaria tegen en geen andere fluval modellen. En zelfs voor de edge moet je al redelijk zoeken.quote:
'De Waterlelie' in Enschede is leverancier van dit merk. Heeft ook wel meerdere modellen staan. Daar dus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:46 schreef PP. het volgende:
Een nederlandse leverancier? Want ik kom hier eigenlijk alleen maar fluval edge aquaria tegen en geen andere fluval modellen. En zelfs voor de edge moet je al redelijk zoeken.
nee hoorquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:15 schreef DeNummer10 het volgende:
Ik heb al gekeken naar garnaaltjes, maar die klimmen er natuurlijk uit.
Oeeee snel alquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:22 schreef Kreator het volgende:
Zo. Mijn aquarium wordt als het goed is volgende week geleverd. (Y).
Jij bent echt de eerste die slakken ZOEKTquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Byte_Me het volgende:
wie woont er in (de buurt van) eindhoven en heeft last van slakken in het aquarium? ben voor een vriend op zoek naar wat slakken als prooi voor zn anatomes en ik heb zelf alleen maar mooie posthoornslakjes die ik daar niet voor wil gebruiken
deze zoek ik (of andere ongewenste slakken):
[ afbeelding ]
oh dat wist ik niet, zal ze ns bellenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij Coenen in Best kun je ze op bepaalde dagen gewoon op gaan halen, als je ze graag hebt.
Ik heb dat ook een tijdje gedaan om mijn botia's te laten eten, maar nu zijn de botia's weg
niet voor mezelf hequote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:49 schreef JortK het volgende:
[..]
Jij bent echt de eerste die slakken ZOEKT
Ik ben niet de enige met kikkers?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:16 schreef Aloria het volgende:
Volgende week kan ik mijn groep van 20 f1 tropheus komen ophalen. Ik zal een snelle samenvatting maken van mij aquarium hier. Hij staat nu al een aantal maanden in te draaien met een `kleine` groep multies van mijn vorige aquarium.
Het is een houten aquarium van 180 bij 80 bij 70 "63 waterhoogte" Er zit 260+ kilo steen in en rond de 750 liter water. Hij draaid op een 1m lang bioloog en 4 tl t8 tl buizen met reflectoren en 2 verwarminselementen van 300 watt. De tl buizen zijn cool white van de gamma.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is iets van 270 kilo steen wat ik in mijn eentje als vrouw zijnde heb moeen tillen. Mijn vriend ging namelijk met de tweede steen door zijn rug. De 25 kilo wegende stenen heb ik met een plastic emmer over de randen kunnen tillen. ( gelukkig zijn de randen van hout )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste foto is toen hij net een aantal dagen draaide, en de tweede foto is van hoe hij er nu bij staat ( net een uurtje geleden geschoten) Je kunt zien dat het water melkachtig wit is. De gafzakken zijn in bestelling !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf. Ben erg benieuwd!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:22 schreef Kreator het volgende:
Zo. Mijn aquarium wordt als het goed is volgende week geleverd. (Y).
neequote:
Vertel?quote:
De plaatjes doen het niet, daar staan die kikkers van Imageshack opquote:
Ow wacht.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
De plaatjes doen het niet, daar staan die kikkers van Imageshack op
Gedaan. Wauw. Heel natuurlijk!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:12 schreef Aloria het volgende:
De foto's doen het nu hopelijk wel, kijk hierboven !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |