En dat moet ik dan maar geloven? Ik ben niet zo naief.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:59 schreef ß het volgende:
Je krijgt dezelfde stroom als iedereen in Nederland. Het enige verschil is dat de energiemaatschappijen zeggen dat ze het geld wat ze van jou krijgen investeren in groene stroom.
Je ontvangt de stroom die elke andere nederlander ook ontvangt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:55 schreef DRA het volgende:
Om ook mijn steentje bij de dragen aan het milieu, wil ik binnenkort overstappen op groene stroom. Nu heb ik weleens gelezen dat groene stroom niet altijd groen is. Ik vraag me af hoe je kunt controleren of de stroom die jij ontvangt ook daadwerkelijk groen is.
Nee hoor, dat hoeft nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:00 schreef DRA het volgende:
[..]
En dat moet ik dan maar geloven? Ik ben niet zo naief.
Als je goed kijkt, zie dat het licht van groene stroom een ietwat groenige gloed heeft. Dat komt door de Franse groene stroom die ingekocht wordt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Even aan je stopcontact ruiken.
Ruikt het naar spruitjes dan is het inderdaad groene stroom.
Geintje toch? he?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:02 schreef DRA het volgende:
[..]
Is het niet te controleren met behulp van een apparaatje of zo?
Ik ben van 89 euro/mnd naar 56 euro/mnd naar 40 euro/mnd gegaan in 3 jaar tijd. En nu nog 60 euro teruggekregen hehee. LED lampen spaarlampen, vaatwasser op eco, koud wassen enz enz.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:03 schreef zatoichi het volgende:
Groen stroom kost eigenlijk nauwelijks meer dan grijze stroom...de energie rekening is in zijn totaliteit altijd wel hoog; zeker dit jaar...
Ik moet maar eens serieus overwegen om zelf energie te gaan opwekken, want het schiet met een energiemaatschappij toch niet op...
Moet je is aan zo'n deurverkoper vragen wat rode stroom is :-)) dat weten ze niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik kies trouwens bewust voor rode stroom. Kernenergie welteverstaan. Uit frankrijk.
Wil je ook bijdragen aan een beter milieu kies dan net als ik voor atoomstroom.nl
Netjes! Tja dat gaat mij niet echt lukken ben ik bang (met die Ledlampen wel en tzt een nieuwe vaatwasser ook wel).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben van 89 euro/mnd naar 56 euro/mnd naar 40 euro/mnd gegaan in 3 jaar tijd. En nu nog 20 euro teruggekregen hehee. LED lampen spaarlampen, vaatwasser op eco, koud wassen enz enz.
Het kan dus wel.
Ik heb het wel eens gevraagd bij Eneco, "jaja, groene stroom, maar heeft u ook rode stroom, van milieuvriendelijke CO2 arme kerncentrales ?? " Was daarna een kort gesprek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Moet je is aan zo'n deurverkoper vragen wat rode stroom is :-)) dat weten ze niet.
Bedankt voor de link trouwens. Hier was ik ook naar opzoek.
'k was niet helemaal eerlijk, want het gasgebruik voor het stoken loopt via m'n VvE (blokverwarming).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Netjes! Tja dat gaat mij niet echt lukken ben ik bang (met die Ledlampen wel en tzt een nieuwe vaatwasser ook wel).
Grootste probleem is de warmte op dit moment. Woon in een huis uit 1901 op zich wel goed geisoleerd, maar met een open trapgat in de woonkamer; dat is wel funest voor je stookkosten... Ga er nog wel eens wat aan doen.
Je zou zou bij mij in het gebouw kunnen wonen, mijn energie-uitgaven zijn precies even hoog. Verschil is wel dat ik elektrisch kook en douche.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:11 schreef RaymondK het volgende:
[..]
'k was niet helemaal eerlijk, want het gasgebruik voor het stoken loopt via m'n VvE (blokverwarming).
Daarmee zit ik op ca 300 euro/jr incl onderhoud.
Dus die 40eu/mnd is voor gas om te douchen en koken, en elektriciteit.
Grts
Dan doe je het erg netjes, want elektrisch koken en douchen kan tot 3x duurder zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je zou zou bij mij in het gebouw kunnen wonen, mijn energie-uitgaven zijn precies even hoog. Verschil is wel dat ik elektrisch kook en douche.
Daar had ik inderdaad even niet aan gedacht. Bedankt!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Je weet het nooit 100% zeker, er is namelijk ook nog de kleine kans dat ie stuk is gegaan in de doos. En voor je dan aanspraak kan maken op de garantie moet je de meter eerst op grijze stroom hebben getest.
Ik vraag me trouwens nu wel af of er meer apparaten zijn die werken op groene stroom. Hoe controleer je eigenlijk of alle apparaten wel op groene stroom kunnen werken?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja die apparaten heb je wel; het nadeel is echter dat deze op grijze stroom werken. Als je dus groene stroom hebt, doet dat apparaat het niet, en kun je dat dus ook niet meten... Erg frustrerend, ben teruggeweest naar de gamma met dat ding en die raadden aan dat ik stroom van de buren moest gebruiken, maar die hadden ook al groene stroom....
Erg grappig.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou met licht is het wel makkelijk, zoals eerder in het topic al werd gezegd, er zit een soort van groenige glans, heel miniem hoor; ik zie het thuis eigenlijk niet eens echt meer.
Tja verder merk je het volgens mij aan weinig; je apparaten zelf kunnen wel wat algengroei vertonen, dat schijnt niet te voorkomen te zijn, maar ik heb een speciaal middeltje waarmee je eens in de maand je apparaten mee moet afnemen. Dat doodt die algen, dus dan heb je er ook weinig last van.
Veel plezier met een schimmelende wasmachine.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben van 89 euro/mnd naar 56 euro/mnd naar 40 euro/mnd gegaan in 3 jaar tijd. En nu nog 60 euro teruggekregen hehee. LED lampen spaarlampen, vaatwasser op eco, koud wassen enz enz.
Het kan dus wel.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Je kan niet controleren of de stroom die je binnen krijgt groen opgewekt is. Want alles wordt inderdaad op een net gedumpt. Ik meen me nog wel te herinneren dat je vroeger een filter kon kopen die kern energie buiten de deur houdt. Dat die op een andere frequentie zit. Maar dat klinkt mij aardig monkey sandwich in de oren..
Ben jij nou dom of?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:24 schreef DRA het volgende:
[..]
Erg grappig.
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is of er apparaten zijn die er echt niet tegen kunnen. Ik heb best dure apparaten in mijn nieuwe keuken zitten (stoomoven, inductieplaat etc.)
Vraag me af of ze er wel op gebouwd zijn.
Ik zou zeggen, geniet van die nukestroom zo lang het nog kan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik kies trouwens bewust voor rode stroom. Kernenergie welteverstaan. Uit frankrijk.
Dat is wel een van de redenen dat ik vorige week ook greenchoice heb aangevraagdquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:53 schreef Ekoyt het volgende:
Heel simpel,... sommigen zeggen het hier al,... maar Greenchoice rules!
Vriendelijk en zeer toegankelijk bedrijf.
Duidelijke site,.... overstappen is wer-ke-lijk een makkie via de site.
En vooralsnog de enige met echt juiste (!) intenties.
Gewoon doen dus,...
Zijn die dan ook relatief veel duurder dan bijvoorbeeld de nuon of essent ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:53 schreef Ekoyt het volgende:
Heel simpel,... sommigen zeggen het hier al,... maar Greenchoice rules!
Vriendelijk en zeer toegankelijk bedrijf.
Duidelijke site,.... overstappen is wer-ke-lijk een makkie via de site.
En vooralsnog de enige met echt juiste (!) intenties.
Gewoon doen dus,...
Nee, behoorlijk voordelige maatschappij met uitstekende klantenservice. Als ik uit mag gaan van consumentenbonden en prijsvergelijking websites.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zijn die dan ook relatief veel duurder dan bijvoorbeeld de nuon of essent ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |