abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:47:16 #276
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93188756
quote:
6. Minister van OCW, Marja van Bijsterveldt; 515.000 euro.
Toch niet slecht voor een gediplomeerd "verpleegkundige A" :')

Overigens prima om te zien dat er (getuige het verhaal van Plasterk) draagvlak begint te komen voor het beperken van hypotheekvormen.

Heb ik lang geleden overigens al aangedragen als heilige graal, misschien dat Plasterk het gelezen had. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 09:41 schreef Hanoying het volgende:
...
Overigens ben ik zelf wel een voorstander van een beperking in hypotheekvormen, momenteel veel te complex en ondoorzichtig. Alle wazige vormen de deur uit en hypotheken beperken tot annuitair, dan heb je in het begin veel voordeel van de HRA (die dan gewoon ongewijzigd kan blijven bestaan) en stimuleer je dus de starters waar de HRA nou juist nuttig voor kan zijn. Gedurende de looptijd betaal je vervolgens steeds minder rente en heb je dus steeds een beetje minder voordeel van de HRA (wat je dan toch minder en minder nodig hebt).

Volgens mij zou je door het beperken van de hypotheekvormen als overheid niet alleen geld besparen maar tevens het zwaartepunt van de HRA leggen waar het nuttig is, affijn ik zal weer weer te genuanceerd denken voor dit topic waar de ene helft huizenbezitters ziet als uitzuigende parasieten en pleit voor het wonen in een caravan of een afgetrapte boerderij in Duitsland en de andere helft (jij) voor het met inzet van de ME ontzetten van scheefhuurders. :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_93189502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:47 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Toch niet slecht voor een gediplomeerd "verpleegkundige A" :')

Overigens prima om te zien dat er (getuige het verhaal van Plasterk) draagvlak begint te komen voor het beperken van hypotheekvormen.

Heb ik lang geleden overigens al aangedragen als heilige graal, misschien dat Plasterk het gelezen had. :P

[..]

1) Beperken hypotheekvormen
2) Verplichten aflossen
3) Versoberen HRA (geleidelijk)
4) Afschaffen overdrachtsbelasting

Dat zijn zo'n beetje de dingen die de markt gaan helpen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:41:41 #278
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93190126
Huizenbezitters moeten gewoon hun verlies nemen.
Net als met mis gokken met aandelen of andere financiėle producten. "Meer geluk volgende keer"

De prijzen moeten omlaag, afboeken die handel.

Als vrijwel niemand zonder HRA (of huurtoeslag) een huis kan betalen dan is het gewoon te duur.

Snel het subsidie-tafellaken onder het servies wegtrekken ipv langzaam al het servies op de grond laten vallen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_93190390
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef BertV het volgende:
Of gewoon niet verkopen, en dat doen de meesten.
pi_93190552
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef BertV het volgende:
Ik moet he-le-maal niks. Letterlijk. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:55:31 #281
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93190566
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef HansvD het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook. Geen centje pijn als huizenbezitter.
Maar dan zullen er ooit goedkope woningen moeten komen die WEL betaalbaar zijn voor starters. En dat gaat de huizenprijs natuurlijk geen goed doen.

De hele subsidie- constructie is natuurlijk ontstaan doordat ons met de paplepel wordt ingegoten dat huizenprijzen altijd stijgen. Koop, en zo groot mogelijk.
pi_93190916
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef HansvD het volgende:

Zolang je overwaarde verdampt is een lagere koopsom geen enkel probleem immers de andere woning is ook lager geprijsd. Het probleem zit voornamelijk bij mensen die de overwaarde hebben opgenomen en bij de mensen die de afgelopen 5 jaar zijn ingestapt. Deze mensen zitten 'vast' in hun woning. Geef het een beetje tijd en mensen zullen accepteren dat de waarde van woningen fluctueert. Je ziet nu al dat makelaars niet meer vasthouden aan het dogma van stijgende prijzen, immers... zij willen graag het aantal transacties zien toenemen :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93190941
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er zijn genoeg dingen die ook jij moet doen om gezond en in leven te blijven ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_93190992
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je moet niks, maar soms overkomt je gewoon wat dingen waar je geen invloed op hebt ;)
pi_93191060
Een waarde daling van het hele huizensegment maakt op zich ook helemaal niks uit voor de mensen die van plan zijn om een volgend huis te kopen. De enige die er last van hebben zijn de mensen die na de waardedaling hun huis willen verkopen en er geen ander voor willen kopen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:12:57 #286
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93191145
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:10 schreef antfukker het volgende:
De enige die er last van hebben zijn de mensen die na de waardedaling hun huis willen verkopen en er geen ander voor willen kopen.
Precies, het bekende "appeltje voor de dorst", veilige oude dag, 30 jaar lang sparen voor de kleinkinderen. Gaat dan allemaal niet meer op.

Los van het feit dat je 30 jaar lang blijft afbetalen op de oude waarde, al zal dat door inflatie wel los lopen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:16:28 #287
324665 meth77
to do or not to do
pi_93191253
toch worden er in het zuiden leuke woningen gebouwd als ik een randstad babyboomer was dan wist ik het wel
http://www.nieuwbouw.com/(...)02&zipcode=0.4385144
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:17:42 #288
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93191297
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:
toch worden er in het zuiden leuke woningen gebouwd als ik een randstad babyboomer was dan wist ik het wel
Wat een prijzen, daar heb je hier een flatje voor! Of staan die 187.000,- huizen net niet op de foto?
pi_93191361
quote:
Huizenprijzen VS zetten daling door
Van een onzer verslaggevers

NEW YORK Aan de daling van de Amerikaanse huizenprijzen komt maar geen einde. Geplaagd door een recordaantal executieverkopen en de nog altijd hoge werkloosheidscijfers zakten de huizenprijzen in de VS in december in het hoogste tempo van de afgelopen twaalf maanden.

Uit cijfers van de S&P/Case-Shiller-index blijkt dat de huizenprijzen in de twintig grootste steden van de VS met 2,4% gedaald zijn ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Het is de grootste daling sinds december 2009. Analisten gingen gemiddeld uit van een daling van 2,3%.

Bovendien lijkt er aan de prijsdaling voorlopig nog geen einde te komen. Nu banken weer begonnen zijn met gedwongen huizenverkopen is de verwachting dat de woningprijzen nog verder onder druk komen te staan. Dat zorgt er ook voor dat potentiėle huizenkopers de kat nog langer uit de boom kijken.

De te grote voorraad te koop staande huizen drukt de prijzen, stelt Michelle Meyer, analiste bij Bank of America in New York. Er hangt bovendien nog een groot aantal executieverkopen boven de markt. We verwachten verdere prijsdalingen.

Over het gehele land genomen, daalden de huizenprijzen in het vierde kwartaal met 4,1% vergeleken met hetzelfde tijdvak een jaar eerder en met 3,9% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Met een stand van 130,38 stond de index in december maar een fractie hoger dan de 129,2 die in het eerste kwartaal van 2009, het dieptepunt van de crisis, genoteerd werd.

De Case-Shiller-index is gebaseerd op een driemaandelijks gemiddelde, wat inhoudt dat de cijfers over december ook beļnvloed werden door november en oktober. Uit de cijfers blijkt dat in achttien van de twintig grootste steden de huizenprijzen in het afgelopen jaar gedaald zijn. Detroit spande daarbij de kroon, daar lagen de woningprijzen 9,1% lager dan een jaar eerder. Washington was met een prijsstijging van 4,1% in het afgelopen jaar de enige positieve uitschieter in het rijtje, terwijl ook in San Diego de woningprijzen iets omhooggingen.

Alles bij elkaar zijn de huizenprijzen in de VS sinds de het begin van de crisis in het laatste kwartaal van 2008 met 23% gedaald. Het hardst getroffen zijn Las Vegas en Phoenix, waar de woningprijzen nu respectievelijk 49 en 45% lager liggen dan drie jaar geleden, maar ook in Miami zijn de huizenprijzen in die periode met 38% gedaald. Eind vorig jaar stond de hypotheek van 27% van de eengezinswoningen in de VS onder water.

bron: Telegraaf
Economisch herstel.... bla.. bla...
QE deeltje 107 en nog steeds een jobless recovery _O-
Goed bezig BB ^O^ kom ook eens een rondje met je helikopter doen boven Dronten ik zit namelijk zonder toiletpapier :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:20:28 #290
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_93191405
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:21 schreef antfukker het volgende:

[..]

1) Beperken hypotheekvormen
2) Verplichten aflossen
3) Versoberen HRA (geleidelijk)
4) Afschaffen overdrachtsbelasting

Dat zijn zo'n beetje de dingen die de markt gaan helpen.
1 en 2 zijn eigenlijk één punt.

3 kan en hoeft geen centje pijn te doen als het geleidelijk wordt gedaan. 2012 HRA tegen maximaal 52 %, 2013 max 50 %, 2014 max 48 %, etc. tot we er van af zijn in 2038. Eventueel kan je besluiten in 2025 te stoppen met afbouwen en de HRA te laten bestaan als HR=25 % aftrekbaar voor iedereen of iets dergelijks. In combinatie met annuitaire hypotheken best nuttig. Op een dergelijke wijze langzaam inperken merkt overigens niemand iets van, ik snap niet dat men altijd zo'n defensieve houding aanneemt als de HRA ook maar een beetje ter discussie wordt gesteld.

4 = zeker weten noodzakelijk maar ik hoop wel dat men verstandig genoeg is dit te bewaren tot het als zoethoudertje gepresenteerd kan worden in combinatie met een plan inzake beperking van de HRA.

Ik zie de VVD er nog wel voor aan dat ze voor stellen de overdrachtsbelasting af te schaffen voor starters zonder er ook maar iets van een HRA beperkingsvoosrtel aan vast te hangen. In principe ben ik 100 % liberaal maar de opstelling van de VVD inzake de HRA is om misselijk van te worden. Het hele geneuzel over 130 op de snelweg overigens ook, wat een kulspeerpunt zeg. Ik stem bij gebrek aan beter maar weer D66. :{
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:23:03 #291
324665 meth77
to do or not to do
pi_93191495
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Wat een prijzen, daar heb je hier een flatje voor! Of staan die 187.000,- huizen net niet op de foto?
ach er wordt wel meer leuks gebouwd hoor
http://www.nieuwbouwwijze(...)=maximum+maandbedrag

en deze hebben nog een leuk stukje grond ook
http://www.nieuwbouwwijze(...)Oost-Halfvrijstaand/
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:25:54 #292
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93191611
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:23 schreef meth77 het volgende:

[..]

ach er wordt wel meer leuks gebouwd hoor
http://www.nieuwbouwwijze(...)=maximum+maandbedrag
Woon-werk wordt wat lastig, maar kwa prijs valt het me niet tegen.
(nee, ik heb geen koopplannen) ;)
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:26:38 #293
324665 meth77
to do or not to do
pi_93191628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Economisch herstel.... bla.. bla...
QE deeltje 107 en nog steeds een jobless recovery _O-
Goed bezig BB ^O^ kom ook eens een rondje met je helikopter doen boven Dronten ik zit namelijk zonder toiletpapier :P
Maar ook de lonen dalen dus is er gewoon sprake van een aanpassing aan de omstandigheden in China om op gelijke voet te komen
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:27:21 #294
324665 meth77
to do or not to do
pi_93191654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:25 schreef BertV het volgende:

[..]

Woon-werk wordt wat lastig, maar kwa prijs valt het me niet tegen.
(nee, ik heb geen koopplannen) ;)
misschien is het wat voor je moeder en vader, dan kun je haar huis nemen
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:31:33 #295
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93191797
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:27 schreef meth77 het volgende:

[..]

misschien is het wat voor je moeder en vader, dan kun je haar huis nemen
hm, ze gaan bijna met pensioen, ik drop ze in zo'n goedkoop huis in Stadskanaal waar ik de hypotheek voor betaal.

En ik trek in hun hypotheek-vrij woning in de buurt.

Denk dat de belastingdienst daar een duur stokje voor steekt. :P
pi_93191979
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

Maar ook de lonen dalen dus is er gewoon sprake van een aanpassing aan de omstandigheden in China om op gelijke voet te komen
Zo zal dat waarschijnlijk in de hele wereld gaan, het oosten en het westen groeien naar elkaar toe. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93192022
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:
Maar zulke prijzen zijn natuurlijk een 'ramp' voor de economie :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93192161
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar zulke prijzen zijn natuurlijk een 'ramp' voor de economie :')
Vergeet niet dat regio heerlen een krimpregio is. 8-)
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:43:31 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_93192192
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo zal dat waarschijnlijk in de hele wereld gaan, het oosten en het westen groeien naar elkaar toe. :)
Toch zal het dan alleen inleveren voor het westen zijn en groei voor het oosten.
Mijn helderziende oma had het over het "gele gevaar", al twintig jaar geleden.
Op dat moment was het voor ons alleen gniffelen om die opmerking.

Nederlanders raken in shock als ze het ook maar iets minder hebben.
Een kleiner huis? :{w Een kleinere auto? :{w Minder op vakantie? :{w

Ik wil niet zeggen dat ik niet materialistisch ben, maar ben wel sneller tevreden.
pi_93192478
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat regio heerlen een krimpregio is. 8-)
Krimpregio is weer een uitvinding van de vastgoedmaffia die lokaal wat teleurstellingen te verwerken krijgt. Binnen een paar jaar is heel NL een krimpregio w/
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')