Toch niet slecht voor een gediplomeerd "verpleegkundige A"quote:6. Minister van OCW, Marja van Bijsterveldt; 515.000 euro.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:41 schreef Hanoying het volgende:
...
Overigens ben ik zelf wel een voorstander van een beperking in hypotheekvormen, momenteel veel te complex en ondoorzichtig. Alle wazige vormen de deur uit en hypotheken beperken tot annuitair, dan heb je in het begin veel voordeel van de HRA (die dan gewoon ongewijzigd kan blijven bestaan) en stimuleer je dus de starters waar de HRA nou juist nuttig voor kan zijn. Gedurende de looptijd betaal je vervolgens steeds minder rente en heb je dus steeds een beetje minder voordeel van de HRA (wat je dan toch minder en minder nodig hebt).
Volgens mij zou je door het beperken van de hypotheekvormen als overheid niet alleen geld besparen maar tevens het zwaartepunt van de HRA leggen waar het nuttig is, affijn ik zal weer weer te genuanceerd denken voor dit topic waar de ene helft huizenbezitters ziet als uitzuigende parasieten en pleit voor het wonen in een caravan of een afgetrapte boerderij in Duitsland en de andere helft (jij) voor het met inzet van de ME ontzetten van scheefhuurders.
1) Beperken hypotheekvormenquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:47 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Toch niet slecht voor een gediplomeerd "verpleegkundige A"![]()
Overigens prima om te zien dat er (getuige het verhaal van Plasterk) draagvlak begint te komen voor het beperken van hypotheekvormen.
Heb ik lang geleden overigens al aangedragen als heilige graal, misschien dat Plasterk het gelezen had.
[..]
Of gewoon niet verkopen, en dat doen de meesten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef BertV het volgende:
Huizenbezitters moeten gewoon hun verlies nemen.
Ik moet he-le-maal niks. Letterlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef BertV het volgende:
Huizenbezitters moeten gewoon hun verlies nemen.
Dat kan natuurlijk ook. Geen centje pijn als huizenbezitter.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef HansvD het volgende:
[..]
Of gewoon niet verkopen, en dat doen de meesten.
Zolang je overwaarde verdampt is een lagere koopsom geen enkel probleem immers de andere woning is ook lager geprijsd. Het probleem zit voornamelijk bij mensen die de overwaarde hebben opgenomen en bij de mensen die de afgelopen 5 jaar zijn ingestapt. Deze mensen zitten 'vast' in hun woning. Geef het een beetje tijd en mensen zullen accepteren dat de waarde van woningen fluctueert. Je ziet nu al dat makelaars niet meer vasthouden aan het dogma van stijgende prijzen, immers... zij willen graag het aantal transacties zien toenemenquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef HansvD het volgende:
Of gewoon niet verkopen, en dat doen de meesten.
Er zijn genoeg dingen die ook jij moet doen om gezond en in leven te blijvenquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik moet he-le-maal niks. Letterlijk.
Je moet niks, maar soms overkomt je gewoon wat dingen waar je geen invloed op hebtquote:Op woensdag 23 februari 2011 10:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik moet he-le-maal niks. Letterlijk.
Precies, het bekende "appeltje voor de dorst", veilige oude dag, 30 jaar lang sparen voor de kleinkinderen. Gaat dan allemaal niet meer op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:10 schreef antfukker het volgende:
De enige die er last van hebben zijn de mensen die na de waardedaling hun huis willen verkopen en er geen ander voor willen kopen.
Wat een prijzen, daar heb je hier een flatje voor! Of staan die 187.000,- huizen net niet op de foto?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:
toch worden er in het zuiden leuke woningen gebouwd als ik een randstad babyboomer was dan wist ik het wel
http://www.nieuwbouw.com/(...)02&zipcode=0.4385144
Economisch herstel.... bla.. bla...quote:Huizenprijzen VS zetten daling door
Van een onzer verslaggevers
NEW YORK Aan de daling van de Amerikaanse huizenprijzen komt maar geen einde. Geplaagd door een recordaantal executieverkopen en de nog altijd hoge werkloosheidscijfers zakten de huizenprijzen in de VS in december in het hoogste tempo van de afgelopen twaalf maanden.
Uit cijfers van de S&P/Case-Shiller-index blijkt dat de huizenprijzen in de twintig grootste steden van de VS met 2,4% gedaald zijn ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Het is de grootste daling sinds december 2009. Analisten gingen gemiddeld uit van een daling van 2,3%.
Bovendien lijkt er aan de prijsdaling voorlopig nog geen einde te komen. Nu banken weer begonnen zijn met gedwongen huizenverkopen is de verwachting dat de woningprijzen nog verder onder druk komen te staan. Dat zorgt er ook voor dat potentiėle huizenkopers de kat nog langer uit de boom kijken.
De te grote voorraad te koop staande huizen drukt de prijzen, stelt Michelle Meyer, analiste bij Bank of America in New York. Er hangt bovendien nog een groot aantal executieverkopen boven de markt. We verwachten verdere prijsdalingen.
Over het gehele land genomen, daalden de huizenprijzen in het vierde kwartaal met 4,1% vergeleken met hetzelfde tijdvak een jaar eerder en met 3,9% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Met een stand van 130,38 stond de index in december maar een fractie hoger dan de 129,2 die in het eerste kwartaal van 2009, het dieptepunt van de crisis, genoteerd werd.
De Case-Shiller-index is gebaseerd op een driemaandelijks gemiddelde, wat inhoudt dat de cijfers over december ook beļnvloed werden door november en oktober. Uit de cijfers blijkt dat in achttien van de twintig grootste steden de huizenprijzen in het afgelopen jaar gedaald zijn. Detroit spande daarbij de kroon, daar lagen de woningprijzen 9,1% lager dan een jaar eerder. Washington was met een prijsstijging van 4,1% in het afgelopen jaar de enige positieve uitschieter in het rijtje, terwijl ook in San Diego de woningprijzen iets omhooggingen.
Alles bij elkaar zijn de huizenprijzen in de VS sinds de het begin van de crisis in het laatste kwartaal van 2008 met 23% gedaald. Het hardst getroffen zijn Las Vegas en Phoenix, waar de woningprijzen nu respectievelijk 49 en 45% lager liggen dan drie jaar geleden, maar ook in Miami zijn de huizenprijzen in die periode met 38% gedaald. Eind vorig jaar stond de hypotheek van 27% van de eengezinswoningen in de VS onder water.
bron: Telegraaf
1 en 2 zijn eigenlijk één punt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
1) Beperken hypotheekvormen
2) Verplichten aflossen
3) Versoberen HRA (geleidelijk)
4) Afschaffen overdrachtsbelasting
Dat zijn zo'n beetje de dingen die de markt gaan helpen.
ach er wordt wel meer leuks gebouwd hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Wat een prijzen, daar heb je hier een flatje voor! Of staan die 187.000,- huizen net niet op de foto?
Woon-werk wordt wat lastig, maar kwa prijs valt het me niet tegen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:23 schreef meth77 het volgende:
[..]
ach er wordt wel meer leuks gebouwd hoor
http://www.nieuwbouwwijze(...)=maximum+maandbedrag
Maar ook de lonen dalen dus is er gewoon sprake van een aanpassing aan de omstandigheden in China om op gelijke voet te komenquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Economisch herstel.... bla.. bla...
QE deeltje 107 en nog steeds een jobless recovery![]()
Goed bezig BBkom ook eens een rondje met je helikopter doen boven Dronten ik zit namelijk zonder toiletpapier
misschien is het wat voor je moeder en vader, dan kun je haar huis nemenquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Woon-werk wordt wat lastig, maar kwa prijs valt het me niet tegen.
(nee, ik heb geen koopplannen)
hm, ze gaan bijna met pensioen, ik drop ze in zo'n goedkoop huis in Stadskanaal waar ik de hypotheek voor betaal.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
misschien is het wat voor je moeder en vader, dan kun je haar huis nemen
Zo zal dat waarschijnlijk in de hele wereld gaan, het oosten en het westen groeien naar elkaar toe.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:26 schreef meth77 het volgende:
[..]
Maar ook de lonen dalen dus is er gewoon sprake van een aanpassing aan de omstandigheden in China om op gelijke voet te komen
Maar zulke prijzen zijn natuurlijk een 'ramp' voor de economiequote:Op woensdag 23 februari 2011 11:16 schreef meth77 het volgende:
toch worden er in het zuiden leuke woningen gebouwd als ik een randstad babyboomer was dan wist ik het wel
http://www.nieuwbouw.com/(...)02&zipcode=0.4385144
Vergeet niet dat regio heerlen een krimpregio is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar zulke prijzen zijn natuurlijk een 'ramp' voor de economie
Toch zal het dan alleen inleveren voor het westen zijn en groei voor het oosten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo zal dat waarschijnlijk in de hele wereld gaan, het oosten en het westen groeien naar elkaar toe.
Krimpregio is weer een uitvinding van de vastgoedmaffia die lokaal wat teleurstellingen te verwerken krijgt. Binnen een paar jaar is heel NL een krimpregioquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat regio heerlen een krimpregio is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |