abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93116843
Beste forummers,

Ik ben een jongen van 19 jaar en werk in een supermarkt. Een week of 4 geleden is er een nieuwe collega aangenomen. Mijn 1e indruk van haar was positief en naarmate ik enkele gesprekjes met haar had gehad, werd dat eigenlijk alleen maar positiever.

Ik voelde me op mijn gemak bij haar en zag dat dat wederzijds was. We konden lachen en (lastige) stiltes heb ik niet gemerkt.
Als ik dan naar haar kijk, hoe ze doet tegen mij, lijkt me dat niet negatief:
- Ze kijkt me vaak strak in de ogen aan tijdens pauze / gesprekjes (doe ik overigens ook)
- Stelt soms onnozele vragen die ze best weet
- Staat soms èrg dicht bij mij (misschien per ongeluk) tijdens gesprekjes
- Ze toont ook initiatief om het gesprek op gang te houden
- Wacht op mij om naar huis te fietsen
- Moet lachen om mijn flauwste grappen
- Ik heb het gevoel dat ze soms zenuwachtig is in mijn bijzijn (maar ik dit juist wil denken, hier ben ik dus niet helemaal zeker van)

En nog wel meer kleine dingen waar ik nu even niet op kom. Al die kleine dingen opgesomd, lijkt me dat het niet negatief is. Natuurlijk is ze niet hoteldebotel op mij, maar mijn gevoel en verstand zeggen dat de interesse er is.

Allemaal leuk en aardig, maar ik zit toch met een probleempje. Ik merk dat ik de laatste tijd (lichtelijk) zenuwachtig wordt bij haar aanwezigheid. Vaak zijn die zenuwen hetzelfde als tijdens een voetbalwedstrijd:"De eerste paar minuten ben ik zenuwachtig, maar daarna is het weg". Ik vind dit toch lastig, omdat ik denk dat je het wel aan mij merkt dat ik zenuwachtig ben en dat vind ik niet fijn. Hebben jullie hier misschien tips oid voor? Of moet ik het gewoon accepteren?

Ten tweede, en dat is ook de voornaamste reden dat ik dit onderwerp schrijf. Wanneer denken jullie dat het een geschikt moment om haar mee uit te vragen? Ik zie haar nu zo'n 1 tot 3 keer in de week (variërd heel erg) en ik wil er niet te lang mee wachten. Omdat de kans op een "friendzone" dan alleen maar wordt vergroot volgens mij. Maar als ik haar juist te snel mee uit vraag, schrikt haar dat misschien af.

Voordat ik haar mee uitvraag, kijk ik wel eerst of ze positief blijft reageren op mijn flirtsignalen (normaal heb ik daar geen moeite met flirten, totdat ik iemand leuk ga vinden). Mits dat zo is, lijkt het mij geschikt haar mee uit te vragen.

Tot dusver heb ik weinig ervaring in vriendinnen. Of ik vond haar niet leuk, of andersom. Ik zou graag willen dat het ditmaal wel lukt en wil de kans op misstappen zo klein mogelijk maken.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me kunnen sturen in deze situatie.

Groetjes Bakkie123
pi_93116910
Neuken.

Duh.
pi_93116988
Ik lees nergens of je weet of ze al bezet is, wellicht handig om daar eerst achter te komen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93117098
quote:
Op maandag 21 februari 2011 19:51 schreef trovey het volgende:
Ik lees nergens of je weet of ze al bezet is, wellicht handig om daar eerst achter te komen. ;)
En als ze vrijgezel is, dan stoppen met overanalyseren zoals je nu doet en er gewoon voor gaan.
pi_93117256
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:52 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

En als ze vrijgezel is, dan stoppen met overanalyseren zoals je nu doet en er gewoon voor gaan.
Yep, dan gewoon duidelijk aangeven dat je de persoon wel heel aardig vindt. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 21 februari 2011 @ 19:58:19 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_93117477
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:49 schreef kcidymkcus het volgende:
Neuken.

Duh.
DIt.
Je moeder is een hamster
pi_93118864
quote:
Neuken.

Duh.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:21:28 #8
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_93118908
Ware liefde
pi_93119109
Uitvinden of ze een vriend heeft, if not nonchalant mee uit vragen..

Keep us posted, interessant dit :Y
pi_93119450
quote:
Op maandag 21 februari 2011 20:25 schreef AlmightyArjen het volgende:
Uitvinden of ze een vriend heeft, if not mee uit vragen.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_93120324
Gelijk mee uit vragen de volgende keer. Niet vragen of ze al iemand heeft, dat komt zwak over. Je vraagt toch ook niet vantevoren of iemand heterosexueel is? Nou dan?

Dit vogeltje heb je in je zak als ik het zo lees. Ga er maar vanuit dat je haar juist een groot plezier doet als je haar op deze manier verrast kerel.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_93123897
Nooit wat met een collega beginnen :N
pi_93126182
Luchtig houden? Ergens gezellig wat gaan drinken? Rest komt dan vanzelf wel :P
pi_93126423
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:45 schreef skudkind het volgende:
Gelijk mee uit vragen de volgende keer. Niet vragen of ze al iemand heeft, dat komt zwak over. Je vraagt toch ook niet vantevoren of iemand heterosexueel is? Nou dan?

Dit vogeltje heb je in je zak als ik het zo lees. Ga er maar vanuit dat je haar juist een groot plezier doet als je haar op deze manier verrast kerel.
Dat moet je dan ook niet direct aan de persoon in kwestie vragen :') maar via via te weten komen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_93126529
Niet denken maar doen. Haar dus.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:14:43 #16
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_93126830
niet eerst uitvinden of ze een vriend heeft
quote:
Neuken.

Duh.
pi_93134387
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef Urquhart het volgende:
Kerel, het zijn vakkenvullers :D
pi_93134463
Anaal vernederen
Met de Y
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:23:34 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_93138417
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef Urquhart het volgende:
't is een supermarkt hoor :P

hup vragen en updates plaatsen :Y
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:58:14 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93138603
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 07:23 schreef Re het volgende:
't is een supermarkt hoor :P
Inderdaad, leg gewoon twee filmkaartjes tussen de vleeswaren of hang ze op het vraag&aanbod bord.. En vraag of ze daar even mee kan helpen O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93142556
Wat wil je zelf? Wil je haar als vriendin? Zie je een toekomst?
Jullie vinden elkaar zo te lezen leuk. Vraag haar gewoon mee uit. Niet naar de bios want je moet wel kunnen blijven praten.

Go for it!

Zo, nu eerst een McChicken :D
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_93155361
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:20 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Kerel, het zijn vakkenvullers :D
Owja, dat is ook wel weer zo :')
pi_93162675
Ik heb haar vandaag weer gezien, maar omdat ik jullie reacties nu pas lees, heb ik nog geen actie ondernomen!

Zover ik weet heeft ze geen vriend. Ik heb haar er nooit over horen vertellen en op haar hyvespagina is ook niks af te leiden van een vriendje (aangezien er vaak toch wel een foto op staat oid). Om direct te vragen of ze een vriend heeft, zie ik niet zo zitten, maar ik ga ervan uit dat ze geen vriend heeft.

Ik werk overdag in de supermarkt, maar ben eigenlijk geen vakkenvuller te noemen. Maartoch, mochten we samen iets krijgen en we gaan er beide professioneel mee om, is dat volgens mij geen probleem (aangezien dit 2x eerder is voorgekomen).

Ik heb op de planningen gekeken wanneer ze weer moet werken. Vrijdag moet ze werken, maar ze begint als ik klaar ben. Ik denk dat het dan vrij lastig is haar mee uit te vragen. Daarna zie ik haar de dinsdag erop (en ze is dan even laat klaar). Dan kan ik dus mee naar huis fietsen en haar mee uitvragen. Dat lijkt me een goed plan!

Het lijkt me leuk om naar een soort van eetcafe te gaan. Bios lijkt me als 1e date niet geschikt, ik wil wel met haar praten / haar beter leren kennen. Ik wil op de fiets tegen haar zeggen dat ik een bon heb voor dat eetcafe en of ze zin heeft om die bon met mij te gaan gebruiken (als ze dat wil, ga ik die bon wel halen :P).
Wat ik me wel afvraag, als ze dit inderdaad wil, dan is het denk ik wel slim om ook gelijk een datum te prikken? Maar om daarna gelijk te vragen "Kun je aanstaande ......dag dan?" "Wanneer komt het jou dan uit?" vind ik eigenlijk nogal opdringerig overkomen.

Als laatste. Ik zit toch te twijfelen of ze me leuk vind. Misschien denk ik er gewoon teveel over na, maartoch. Ik ging met haar en enkele andere collega's pauze houden en een vrouwelijke collega tikte mij af en toe plagerig aan en was vaak tegen mij aan het praten. Ik weet dat ze dit vriendschappelijk bedoeld.
Maar het meisje waar dit onderwerp over gaat, zei de hele pauze vrij weinig eigenlijk. Ik kreeg ook het gevoel dat ik vaak werd bekeken en heb 2x gezien dat ze me aankeek (maar dat kan ook toeval zijn).
Ik ben met haar mee naar huis gefietst, het was gezellig en hebben veel gelachen. Verder is er eigenlijk weinig bijzonders gebeurd.

Maartoch, aan de ene kant zegt mijn gevoel dat het wel snor zit, maar aan de andere kant zegt mijn gevoel dat ze me toch niet zo leuk vind. Rare gemengde gevoelens. Uiteindelijk zal ik een week moeten wachten om meer duidelijkheid te krijgen (of ze iets met me wil gaan doen), maar ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Of ik heb gewoon een bord voor mijn kop?
pi_93162849
Je moet sowieso snel actie gaan ondernemen. Als ik je verhaal zo lees heb je zeker wel een kans, maar als je te lang gaat wachten gaat ze je meer zien als 'vriend' en zit je in de beruchte friendszone.
pi_93165910
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:47 schreef Urquhart het volgende:
Je moet sowieso snel actie gaan ondernemen. Als ik je verhaal zo lees heb je zeker wel een kans, maar als je te lang gaat wachten gaat ze je meer zien als 'vriend' en zit je in de beruchte friendszone.
Inderdaad. Ik dacht ook dat ik snel actie moest ondernemen, om die friendzone te vermijden.

Wat vinden jullie eigenlijk van mijn ideetje om haar mee uit te vragen? Of is dat niet zo'n goede manier? Heeft iemand suggesties?
pi_93166200
Ik vind dat van het uitvragen terwijl je met haar naar huis fietst een goed plan O+ Maak je niet te veel zorgen over het prikken van een datum. Geef haar de ruimte om niet direct maar bijv de volgende keer terug te komen met een datum. Haar mee uit vragen zou haar kunnen overvallen, waardoor ze verlegen wordt en dichtklapt.
pi_93166763
Een week wachten nog? Zou het niet doen.. :)
pi_93167249
Dat verhaal dat je een bon hebt zou ik zelf achterwege laten..
pi_93168333
Ik zou haar eigenlijk best eerder mee uit willen vragen, maar ik zou niet weten hoe. Ik wil het namelijk wel persoonlijk vragen en ik zou niet weten wanneer ik dat dan eerder kan doen.

Over die bon, ik wil dat vragen omdat ik niet goed weet hoe ik het anders moet formuleren. Of zou "Ik zit met een vraag, heb je zin om eens naar ...... te gaan?" ook iets zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag weten hoe ik haar mee uit wil vragen. Als ze me ook leuk vind, zal de manier waarop ik het zeg niet zo heel veel uitmaken verwacht ik. Maar ik wil dat niet aan het toeval overlaten en wil graag een leuke manier om haar mee uit te vragen, geen houterige.
pi_93168427
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:35 schreef Bakkie123 het volgende:
Ik zou haar eigenlijk best eerder mee uit willen vragen, maar ik zou niet weten hoe. Ik wil het namelijk wel persoonlijk vragen en ik zou niet weten wanneer ik dat dan eerder kan doen.

Over die bon, ik wil dat vragen omdat ik niet goed weet hoe ik het anders moet formuleren. Of zou "Ik zit met een vraag, heb je zin om eens naar ...... te gaan?" ook iets zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag weten hoe ik haar mee uit wil vragen. Als ze me ook leuk vind, zal de manier waarop ik het zeg niet zo heel veel uitmaken verwacht ik. Maar ik wil dat niet aan het toeval overlaten en wil graag een leuke manier om haar mee uit te vragen, geen houterige.
'Heb je zin om dit weekend wat te drinken bij [...]?'

of zoiets :P met die bon kan ze naar mijn idee juist het gevoel hebben dat je haar alleen maar vraagt omdat die bon op moet maar verder niemand weet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')