quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:06 schreef Devolution het volgende:
Dit is em toch? Kost 4,31 euro en dan download je em automatisch op je telefoon via die website.

Als ze alle privacy opties in haar profiel dicht heeft gezet, kan sense haar niet vinden geloof ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jawel, ze is een vriendje op Facebook, maar als ik via HTC Contacts de lijst met vrienden doorzoek, staat zij er niet tussen.

Andere launcher installeren (adw/launcherpro/etc)quote:Op zondag 6 maart 2011 22:31 schreef BluesRebel het volgende:
Kun je de Sense-interface op deze telefoon uitdoen?

Gaat heel gemakkelijk. Zit nu via mobiel, gaat wat lastiger met uitleggen, morgenochtend kom ik erop terug.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:00 schreef melvin1988fok het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik van mijn hele telefoonboek in één keer een kopie kan maken naar mn Google-account. Zodat ik, zoals eerder besproken, makkelijk bij een nieuwe installatie of wat dan ook mijn contacten terug kan zetten.

Dankje.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Andere launcher installeren (adw/launcherpro/etc)

Dit heb ik zelf ook gedaan zodat ik nu meer ruimte op mijn telefoon (intern geheugen) heb en minder tegen het probleem van < 15MB aanloop.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:00 schreef melvin1988fok het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik van mijn hele telefoonboek in één keer een kopie kan maken naar mn Google-account. Zodat ik, zoals eerder besproken, makkelijk bij een nieuwe installatie of wat dan ook mijn contacten terug kan zetten.

TOP! bedankt. Het werkt inmiddels.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:46 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf ook gedaan zodat ik nu meer ruimte op mijn telefoon (intern geheugen) heb en minder tegen het probleem van < 15MB aanloop.
Als je naar je contacten gaat (op mijn telefoon, die engels is ingesteld, heet het "People"), moet je d.m.v het menu naar 'view' gaan. Hier staan waarschijnlijk een aantal opties (SIM, Google, Phone). Zorg dat je enkel Phone hebt aangevinkt.
Daarna via menu ->Import/Export -> Export to SD -> Account "Phone" > Bevestig de export dmv "OK".
Dan kan je in Gmail via je "contacts" -> More Actions -> Import je contacten daar importeren.
Je kan ervoor kiezen om de gmail-contacts als enige te gebruiken zodat wijzigingen op je telefoon of in Gmail direct (na een sync) te vinden zijn.

Waarna de gallery af wordt gesloten en ik nog niks kan. Bovenin staat dan "Gekoppeld AlleenLezen".quote:WhatsApp Message Backup Enabled Read-Only Media Card Found

Heb je ook gekeken (met een filemanager) of je WhatsApp download-pictures er af zijn?quote:Op maandag 7 maart 2011 12:36 schreef Xebber het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Bij het openen van mijn Gallery (direct, via de camera, of via picplz) ik altijd de melding krijg:
[..]
Waarna de gallery af wordt gesloten en ik nog niks kan. Bovenin staat dan "Gekoppeld AlleenLezen".
Heb al eens WhatsApp verwijderd, maar ook zonder WhatsApp blijf ik die melding krijgen.

verzamelen en doorverkopen.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:03 schreef msnk het volgende:
Vinden jullie het eigenlijk niet vreemd hoeveel apps allerlei gegevens van je willen hebben, zelfs als ze niet relevant zijn voor de app in kwestie? Ben wel benieuwd wat ze er allemaal mee doen hoor.
Ik lees er ook verrassend weinig over op het internet.

Ik kan ook een voorbeeld geven, een of andere Barcode Scanner, in een spoiler gezet om duidelijke reden:quote:Op maandag 7 maart 2011 19:02 schreef Cryothic het volgende:
[..]
verzamelen en doorverkopen.
Maar heb je een specifiek voorbeeld?
Ik ben nog geen apps tegen gekomen waarbij ik de rechten op de telefoon raar vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon belachelijk eigenlijk...

Misschien naïef maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt dat er dingen gebeuren waar ik het totaal niet mee eens ben.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:29 schreef msnk het volgende:
Lol, ik wilde zelf net ook Barcode Scanner als voorbeeld noemen (misschien omdat ik maar weinig apps heb).
Maar dat verzamelen en doorverkopen vinden jullie dan niet zo erg of zo? Ik weet dat privacy op een laag pitje zit anno 2011, maar het zijn wel heel erg veel apps die mijn contacten in willen zien, ik wil niet alles met ze sharen hoor die doen ook maar hun eigen ding.

Ik ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Misschien naïef maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt dat er dingen gebeuren waar ik het totaal niet mee eens ben.

quote:Op maandag 7 maart 2011 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik kan ook een voorbeeld geven, een of andere Barcode Scanner, in een spoiler gezet om duidelijke reden:• Bedieningselementen hardware foto's en video's makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon belachelijk eigenlijk...
Dit is simpelweg nodig om de app van de camera gebruik te kunnen laten maken
• Netwerkcommunicatie volledige internettoegang
Dit is nodig om eventueel bijbehorende data te kunnen ophalen, of een link zelf te kunnen openen.
• Uw persoonlijke gegevens contactgegevens lezen
Dit zal nodig zijn om de scan-geschiedenis op te slaan
EDIT: Zie edit onderaan, dit zal zijn om een QR code van een contact te kunnen maken.
• contactgegevens schrijven
Wat hier de reden van is weet ik niet.
EDIT: Zie edit onderaan, dit zal zijn om een QR code van contact-gegevens op te kunnen slaan.
• browsergeschiedenis en bladwijzers lezen
Waarschijnlijk om te kijken of je een link al eens eerder geopend hebt.
EDIT: Zie edit onderaan, dit zal zijn om een QR code van een bookmark te kunnen maken.
• Opslag
Geschiedenis opslaan
• Systeemhulpprogramma's
Het systeem zal je instellingen kunnen uitlezen voor z'n eigen configuratie
EDIT: Zie edit onderaan, dit zal zijn om een QR code van een app te maken.
• Wi-Fi-status wijzigen
Waarschijnlijk alleen opvragen van de status, of misschien WiFi activeren als ie aan staat, en in de slaapstand staat (heb ik ook, mijn WiFi schakelt auto-uit na 15 minuten, als een proggie daarna WiFi nodig heeft, schakelt ie zelf aan)
• voorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus
Lijkt me logisch, je wilt niet tijdens het scannen dat opeens je telefoon weer in de slaapstand schiet.
Conslusie: na zelf een android app gemaakt te hebben, zie ik de meeste dingen als logisch hierboven.
Tuurlijk, er kan misbruik van gemaakt worden. Maar als ze er echt misbruik van willen maken, doen ze dat wel zonder dat je argwaan krijgt.
Van de week nog een berichtje van een paar apps die in de market gestaan hebben.
Die deden zelf weinig schadelijks, zo leek het. Enkel een internet verbinding om data/banners op te halen. Wat er echter onderwater gebeurde was dat er een backdoor geinstalleerd werd, zodat op afstand software op je telefoon geinstalleerd kon worden. En die had wel overal toegang toe. Maar dat stond niet in de omschrijving van de app.
EDIT:
als je de beschrijving leest, zie je het volgende:Dit is dus de reden dat ie contacts en bookmarks uit moet kunnen lezen. Zodat je daar een QR code van kan maken, die je vervolgens kunt delen met vrienden of andere personen.quote:Also share your contacts, apps, and bookmarks via QR Code. This is why contacts permissions are needed. See FAQ below.NIEUW: Foto's!

De creditcard is het probleem niet, daar heb ik er drie van. Het is gewoon op de een of andere manier niet mogelijk om die app in de market tegen te komen dan wel VIA de webmarket of appbrain te installeren/kopen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 06:12 schreef Ireyon het volgende:
Neem toch gewoon een creditcard zoals alle bazen dat hebben![]()
En RC2 van Cyanogen 7 is uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |