abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93194025
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:04 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Dit is geen onzin, je snapt mn gedachte erachter blijkbaar niet. En nu je over aids begint de medicijnen maken hun niet beter ze rekken enkel t leven, remmen de ziekte maar over gaat het niet.Wat ik bedoelde te zeggen is dat sommige medicatie een hoop kost en niet beter maakt maar alleen de symptomen maskeren en als voorbeeld waar dat bij gebeurt is noemde ik mn eigen hondje.
Terwijl dr misschien wel medicatie kan bestaan dat ze wel in 1 klap beter maakt, maar wat achter gehouden word omdat dit wat ze nu doen meer opplevert.
k Gebruik zelf al jaren medicatie
Daarom heet het ook: aidsremmers. Dus geen valse voorspiegelingen.
pi_93194077
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bovendien schrijven ze over omzet, en niet over winst, als ik dit zo lees.
Omzet idd, al zal er winst gemaakt worden. Wat natuurlijk ook normaal is, waarom zou er in deze tak geen winst gemaakt mogen worden?
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:51:21 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_93195112
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:43 schreef ToT het volgende:
Da's natuurlijk ook wel weer waar, maar toch voelt het niet zo prettig dat instanties die zulke mensen ingehuurd hebben, nu keuzes maken over onze gezondheid! :P
Puur theoretisch/moreel technisch gezien, helemaal mee eens. Maar die oorlog is best wel lang geleden...de mensen die de foute Japanners inhuurde en voor vervolging behoede iggen inmiddels zelf wel in het graf. Voor een algemeen BigPharnma onderwerp, vind ik je nog veel te vaag.
Ik zal het waarcshijnlijik inhoudelijk met je oneens worden, maar dan graag op concrete punten!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:02:58 #29
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_93198345
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omzet idd, al zal er winst gemaakt worden. Wat natuurlijk ook normaal is, waarom zou er in deze tak geen winst gemaakt mogen worden?
Dat zal wel moeten ja :) Anders kunnen die bedrijven ook niet overleven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_93199893
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

....en geen nieuwe medicijnen meer ontwikkeld worden.
pi_93201479
Veel onderzoek wordt door de overheid gefinanceerd die hebben absoluut geen belang bij het ziek houden van mensen. Maar ach, daar zal ook wel weer een theorietje voor bestaan....
pi_93204714
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Puur theoretisch/moreel technisch gezien, helemaal mee eens. Maar die oorlog is best wel lang geleden...de mensen die de foute Japanners inhuurde en voor vervolging behoede iggen inmiddels zelf wel in het graf. Voor een algemeen BigPharnma onderwerp, vind ik je nog veel te vaag.
Ik zal het waarcshijnlijik inhoudelijk met je oneens worden, maar dan graag op concrete punten!
Oh hey in het algemeen ben ik juist iemand die conspiracies ontkracht hoor! :) Ik kom af en toe alleen iets tegen wat mijn overtuiging een tikje geeft, en dat wil ik dan hier posten.
Daarbij vind ik mijn bericht idd geen algemeen topic waard, maar algemene topics over Bigpharma lopen hier gewoon goed en ik wilde dat gewoon weer nieuw leven inblazen. :)
pi_93212931
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom heet het ook: aidsremmers. Dus geen valse voorspiegelingen.
Ik bedoel dat er waarschijnlijk al medicijnen bestaan die mensen echt kunnen genezen ipv remmers te geven die ze hun hele leven moeten slikken. Maar de industrie geeft liever die remmers daar word meer aan verdiend en ik denk dat dit zeker wel waar is.
pi_93213374
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:53 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er waarschijnlijk al medicijnen bestaan die mensen echt kunnen genezen ipv remmers te geven die ze hun hele leven moeten slikken. Maar de industrie geeft liever die remmers daar word meer aan verdiend en ik denk dat dit zeker wel waar is.
Nee hoor, dat denk ik echt niet. Waarom ben je daar zo van overtuigd?
pi_93213853
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor, dat denk ik echt niet. Waarom ben je daar zo van overtuigd?
Omdat als het om geld draaid mensen niet eerlijk zijn. Mijn gevoel zegt dat gewoon zo sterk.
Las laatst nog een stuk over ADHD en een bepaald dieet, dat als je, je aan dat dieet houd ben je geen pillen meer nodig. Maar de farmacheutische industie heeft liever dat men pillen slikt. Het is wetenschappelijk aangetoont zal de link naar t artikel en het filmpje zo ff hier plaatsen. het was nl bij een vandaag. Het artikel plak ik hieronder en de link naar t filmpje met de dokter zelf aan het woord staat er ook.
-----------------------------------------------------------------------------
Voeding veroorzaakt heel erg vaak ADHD!

Wat een gedoe... een onderzoek presenteren over een heikel onderwerp. De Nederlandse Lidy Pelsser zet al liefst 15 jaar alles op alles om aan te tonen dat het volgen van eens speciaal dieet en het mijden van bepaalde voedingsstoffen ADHD als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. En eindelijk is het haar gelukt. Deze week staat haar baanbrekende onderzoek in het prestigieuze wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. En, zo weten we, die gaan niet over één nacht ijs. Ongelooflijk, ik ben zon beetje de gelukkigste mens op aarde.

Er is al veel over gezegd en geschreven maar nog nooit is het zo uitgebreid onderzocht. En nog nooit zijn de resultaten zo spectaculair. Liefst 64 procent, dus ruim 6 op de 10 kinderen, heeft na het volgen van een speciaal dieet totaal geen ADHD meer. Omdat het dieet veel discipline vereist lukte het een aantal ouders en kinderen met ADHD niet om het onderzoek goed vol te houden. Als je die gevallen niet meetelt, was zelfs bijna 80 procent van de ADHD-ers geheel klachtenvrij.
En dat betekent nogal wat. 5 procent van de Nederlandse jeugd heeft deze aandoening. Steeds meer drukke kinderen kregen de laatste jaren het etiquette ADHD opgeplakt. Duizenden van hen slikken dagelijks pillen om hun drukke gedrag in toom te houden. De farmaceutische industrie vaart er wel bij maar, zo weten we inmiddels, maar medicijnen als ritalin zijn niet louter goed voor een mens.

Vast staat dat de pillen op de lange termijn steeds minder effect hebben waardoor gebruikers er steeds meer van nodig hebben. Daarnaast zijn er de vervelende bijverschijnselen zoals lusteloosheid, sloomheid, verlies van persoonlijkheid en zelfs depressiviteit. Onnodig in een meerderheid van de gevallen, zo blijkt uit het onderzoek van Pelsser. Als de kinderen en hun ouders zich onderwerpen aan een eliminatiedieet wordt precies helder welk welke voedingsstof wel en welke geen ADHD veroorzaakt.
Het gaat dan om doodgewone producten als bloemkool, tomaten of zelfs tandpasta.
Eenvandaag speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van het onderzoek. Toen ons programma drie jaar geleden aandacht besteedde aan het onderzoek van Pelsser dat maar niet los kwam vanwege geldgebrek, diende zich een weldoener aan die de ontbrekende twee ton op tafel legde. Het onderzoek kon van start gaan.

Nu is het de vraag of en hoe het onderzoek wordt uitgerold. Huisartsen en andere hulpverleners zouden, als de conclusies serieus nemen, eerst een voedingsdieet van 5 weken moeten overwegen. Na die periode is duidelijk OF voeding bij een bepaald kind ADHD veroorzaakt. Bij 80 procent is dat het geval. Het vervolgonderzoek om precies uit te zoeken aan welk eten het ligt, duurt zon anderhalf jaar. Maar het lijkt het waard, liever voeding een beetje aanpassen dan jarenlang onnodig duizenden pillen slikken.

En de overheid kan er ook wel bij varen. Als dit onderzoek echt uitgevoerd wordt, kan het op jaarbasis voor een besparing van 200 miljoen euro zorgen. Niet gek in tijden van zware bezuinigingen.
bron: http://www.eenvandaag.nl/weblogs/post/33364\
----------------------------------------------------------------------
en het filmpje staat hier (erg interessant de dokter komt zelf aan het woord)
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:13:58 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_93226207
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Omdat als het om geld draaid mensen niet eerlijk zijn. Mijn gevoel zegt dat gewoon zo sterk.
Las laatst nog een stuk over ADHD en een bepaald dieet, dat als je, je aan dat dieet houd ben je geen pillen meer nodig. Maar de farmacheutische industie heeft liever dat men pillen slikt. Het is wetenschappelijk aangetoont zal de link naar t artikel en het filmpje zo ff hier plaatsen. het was nl bij een vandaag. Het artikel plak ik hieronder en de link naar t filmpje met de dokter zelf aan het woord staat er ook.
-----------------------------------------------------------------------------
Voeding veroorzaakt heel erg vaak ADHD!

Wat een gedoe... een onderzoek presenteren over een heikel onderwerp. De Nederlandse Lidy Pelsser zet al liefst 15 jaar alles op alles om aan te tonen dat het volgen van eens speciaal dieet en het mijden van bepaalde voedingsstoffen ADHD als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. En eindelijk is het haar gelukt. Deze week staat haar baanbrekende onderzoek in het prestigieuze wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. En, zo weten we, die gaan niet over één nacht ijs. Ongelooflijk, ik ben zon beetje de gelukkigste mens op aarde.

Er is al veel over gezegd en geschreven maar nog nooit is het zo uitgebreid onderzocht. En nog nooit zijn de resultaten zo spectaculair. Liefst 64 procent, dus ruim 6 op de 10 kinderen, heeft na het volgen van een speciaal dieet totaal geen ADHD meer. Omdat het dieet veel discipline vereist lukte het een aantal ouders en kinderen met ADHD niet om het onderzoek goed vol te houden. Als je die gevallen niet meetelt, was zelfs bijna 80 procent van de ADHD-ers geheel klachtenvrij.
En dat betekent nogal wat. 5 procent van de Nederlandse jeugd heeft deze aandoening. Steeds meer drukke kinderen kregen de laatste jaren het etiquette ADHD opgeplakt. Duizenden van hen slikken dagelijks pillen om hun drukke gedrag in toom te houden. De farmaceutische industrie vaart er wel bij maar, zo weten we inmiddels, maar medicijnen als ritalin zijn niet louter goed voor een mens.

Vast staat dat de pillen op de lange termijn steeds minder effect hebben waardoor gebruikers er steeds meer van nodig hebben. Daarnaast zijn er de vervelende bijverschijnselen zoals lusteloosheid, sloomheid, verlies van persoonlijkheid en zelfs depressiviteit. Onnodig in een meerderheid van de gevallen, zo blijkt uit het onderzoek van Pelsser. Als de kinderen en hun ouders zich onderwerpen aan een eliminatiedieet wordt precies helder welk welke voedingsstof wel en welke geen ADHD veroorzaakt.
Het gaat dan om doodgewone producten als bloemkool, tomaten of zelfs tandpasta.
Eenvandaag speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van het onderzoek. Toen ons programma drie jaar geleden aandacht besteedde aan het onderzoek van Pelsser dat maar niet los kwam vanwege geldgebrek, diende zich een weldoener aan die de ontbrekende twee ton op tafel legde. Het onderzoek kon van start gaan.

Nu is het de vraag of en hoe het onderzoek wordt uitgerold. Huisartsen en andere hulpverleners zouden, als de conclusies serieus nemen, eerst een voedingsdieet van 5 weken moeten overwegen. Na die periode is duidelijk OF voeding bij een bepaald kind ADHD veroorzaakt. Bij 80 procent is dat het geval. Het vervolgonderzoek om precies uit te zoeken aan welk eten het ligt, duurt zon anderhalf jaar. Maar het lijkt het waard, liever voeding een beetje aanpassen dan jarenlang onnodig duizenden pillen slikken.

En de overheid kan er ook wel bij varen. Als dit onderzoek echt uitgevoerd wordt, kan het op jaarbasis voor een besparing van 200 miljoen euro zorgen. Niet gek in tijden van zware bezuinigingen.
bron: http://www.eenvandaag.nl/weblogs/post/33364\
----------------------------------------------------------------------
en het filmpje staat hier (erg interessant de dokter komt zelf aan het woord)
http://www.eenvandaag.nl/(...)ding_en_adhd_bewezen
Misschien moet je het werk van Jan Buitelaar eens opzoeken :) Vind je dan vast ook wel interessant. Die heeft ook oa dit aspect van ADHD onderzocht. Ik heb zelf nog even overwogen om een phd in die richting te gaan doen, naar ADHD, connectiviteits verschillen en genetische invloeden.
Onikaan ni ov dovah
pi_93230557
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93230615
Voeding en alle vormen van suikerziekte zijn ook duidelijk met elkaar verbonden. Sterker nog het gros van alle 'welvaartsziektes' gaat dit voor op.
Voltaire.
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:23:41 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_93230929
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:17 schreef truepositive het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
Hoe wil je een commercieel bedrijf laten overleven als ze geen winst maken op de producten die ze verkopen?
Onikaan ni ov dovah
pi_93238187

[ Bericht 100% gewijzigd door DeMolay op 24-02-2011 01:41:55 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_93238301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe wil je een commercieel bedrijf laten overleven als ze geen winst maken op de producten die ze verkopen?
Door gewoon geen verlies te maken :P
De heiligverklaring van het winst maken wereldwijd staat me nogal tegen.
Voltaire.
  donderdag 24 februari 2011 @ 08:03:42 #42
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_93241924
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen uit kosten plus een beetje. En excessieve winsten ten koste van alles.
De marketingmanier zegt genoeg dat het een ubercorrupte bende is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_93242509
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen uit kosten plus een beetje. En excessieve winsten ten koste van alles.
De marketingmanier zegt genoeg dat het een ubercorrupte bende is.
Ik heb het je al eerder gezegd, bel je pensioenfonds op, en zeg dat ze als groot-aandeelhouders van die bedrijven niet moeten blijven schreeuwen om dubbele groeicijfers en elk jaar meer winst. Maar dan wil ik je niet horen piepen dat je ineens de helft meer pensioenpremie moet betalen. }:|
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93242549
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:18 schreef truepositive het volgende:
Voeding en alle vormen van suikerziekte zijn ook duidelijk met elkaar verbonden. Sterker nog het gros van alle 'welvaartsziektes' gaat dit voor op.
Gek genoeg is in de landen waar ze puur natuur eten, en ons luxe voedsel niet kennen, de gemiddelde levensverwachting een stuk lager.. :?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 februari 2011 @ 09:04:26 #45
52357 Lambiekje
pi_93242702
quote:
Opnieuw forse stijging zorgpremie
De zorgpremie gaat volgend jaar met ruim zes tientjes omhoog. Dat schrijft het Financieele Dagblad donderdag op basis van vertrouwelijke en voorlopige cijfers van het Centraal Planbureau. Dit jaar stegen de premies gemiddeld ruim honderd euro.
© Thinkstock

Minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) kondigde eerder dit jaar al aan dat de zorgpremie jaarlijks zal blijven stijgen. Ze benadrukte daarbij wel dat het kabinet probeert de zorg zo goedkoop mogelijk te houden.

Volgens de krant stijgen de collectieve uitgaven voor de gezondheidszorg dit en volgend jaar veel harder dan waar het kabinet bij de start van de regeringsperiode rekening mee heeft gehouden.

Minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) voorziet een tegenvaller in de zorgkosten van een miljard euro dit jaar en van anderhalf miljard volgend jaar.

Akkoord

Minister Schippers onderhandelt ondertussen met ziekenhuizen en verzekeraars over een akkoord om de kosten te beheersen en de toename te beperken tot 2,5 procent tegenover 7,5 procent in de afgelopen jaren.
bron
Dit zegt al genoeg dat het puur en alleen om het geld gaat.

Maak het eerst de service maar eens waar, smerige prutsartsen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_93242720
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gek genoeg is in de landen waar ze puur natuur eten, en ons luxe voedsel niet kennen, de gemiddelde levensverwachting een stuk lager.. :?
Misschien, heel misschien spelen ook nog andere elementen een rol daarbij.
  donderdag 24 februari 2011 @ 09:07:42 #47
52357 Lambiekje
pi_93242759
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja aspartaam, MSG , vitaminearme groentes, monsanto GMfood en geraffineerde suikershit.
Onze luxe voedsel is doelbewust kankerverwekkende rotzooi.
pi_93242777
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 09:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg dat het puur en alleen om het geld gaat.

Maak het eerst de service maar eens waar, smerige prutsartsen.
Dan is het 40% minder dan dit jaar, toch een postief iets? En de service in het ziekenhuis hier is top, ik kan onder het gebouw gratis parkeren het eerste uur, ik wordt keurig conform afspraak geholpen, door deskundig personeel.
pi_93242790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja aspartaam, MSG , vitaminearme groentes, monsanto GMfood en geraffineerde suikershit.
Onze luxe voedsel is doelbewust kankerverwekkende rotzooi.
En toch worden wij ouder dan de mensen in de landen die dat niet hebben, hoe kan dat?
  donderdag 24 februari 2011 @ 09:23:32 #50
52357 Lambiekje
pi_93243095
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 09:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan is het 40% minder dan dit jaar, toch een postief iets? En de service in het ziekenhuis hier is top, ik kan onder het gebouw gratis parkeren het eerste uur, ik wordt keurig conform afspraak geholpen, door deskundig personeel.
hahahhaaha deskundig.

Ze verdienen een stomp in het gezicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')