abonnement Unibet Coolblue
pi_93889471
Ik had even een vraagje. Bij de nabetaling van de winstuitkering, krijg je dat betaald over je gemiddelde loon (van afgelopen maanden) of over het loon van de betreffende maand?
pi_93890653
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 00:49 schreef MaartenFM het volgende:
Ik had even een vraagje. Bij de nabetaling van de winstuitkering, krijg je dat betaald over je gemiddelde loon (van afgelopen maanden) of over het loon van de betreffende maand?
Gemiddelde maandloon van 2010.
RBB 16: midddenmoter in de reserve 8e klasse D!
pi_93996861
Ik heb even een vraagje, ik werk nu 1,5 jaar bij AH 1058. Nou bij ons is overwerken een beetje meer een gewoonte dan een uitzondering. Maar meestal worden je overuren niet uitbetaald. En dat is niet een kwartiertje, maar vaak 30-45 minuten! Nou gisteren werd het me toch even teveel, ik stond op van 20:00 tot 22:00, uiteindelijk overgewerkt tot 22:20.

Na het werk een preek van de teamleider, samengevat, op de planning staat dat jullie om 21:30 klaar zouden moeten zijn, jullie krijgen maar betaald tot 21:30.

Ik ben het daar natuurlijk niet mee eens, maar ik word compleet genegeerd. Nou ben ik van plan om een aangetekende brief oid te gaan versturen. Maar heb ik überhaubt een poot om op te staan?
pi_93997704
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 11:35 schreef Zaamoraak het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik werk nu 1,5 jaar bij AH 1058. Nou bij ons is overwerken een beetje meer een gewoonte dan een uitzondering. Maar meestal worden je overuren niet uitbetaald. En dat is niet een kwartiertje, maar vaak 30-45 minuten! Nou gisteren werd het me toch even teveel, ik stond op van 20:00 tot 22:00, uiteindelijk overgewerkt tot 22:20.

Na het werk een preek van de teamleider, samengevat, op de planning staat dat jullie om 21:30 klaar zouden moeten zijn, jullie krijgen maar betaald tot 21:30.

Ik ben het daar natuurlijk niet mee eens, maar ik word compleet genegeerd. Nou ben ik van plan om een aangetekende brief oid te gaan versturen. Maar heb ik überhaubt een poot om op te staan?
Officieel moet je betaald worden voor je aantal uren, niet voor de tijd dat je klaar zou moeten zijn. Dus ja, je hebt een poot om op te staan.
pi_94011333
quote:
Officieel moet je betaald worden voor je aantal uren, niet voor de tijd dat je klaar zou moeten zijn. Dus ja, je hebt een poot om op te staan.
Ja, als je een rechtszaak van maakt dan willen ze misschien wel tot een schikking komen.
Veel ah betalen de overuren gwnweg niet uit. Als je er iets van zegt dan krijg je gewoon het weerwoord: wij mogen maar x uren uitbetalen om binnen het budget te blijven... Als je niet structureel wil overwerken dan moet je gewoon naar een ander ah gaan. Ik kan je garanderen dat als je bij je huidige ah blijft dat je de overuren nooit uitbetaalt zal zien. Je hebt gewoon ahs die werknemers uitbuiten omdat zij weten dat er genoeg anderen zijn als jij weggaat. Balans tussen geven en nemen is ver zoek bij zulke ahs. Ze weten alleen maar te nemen. Meestal zie je meteen welke ahs niet goed voor hun werknemers zorgen. Winkelpresentatie is kut, ongemotiveerde personeel en in de magazijn is het meestal een puinzooi.

Ik heb genoeg mensen zien vertrekken vanwege dit probleem. Planningsproblemen: afdeling verkloopklaar zijn altijd de dupe. De middenkader durven meestal niks aan te kaarten bij de directie. En als broekie van 16+ heb je natuurlijk niks te zeggen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Mekkalomp op 12-03-2011 19:04:06 ]
pi_94011835
Wat Mekkalomp zeg, klopt eigenlijk allemaal wel.

Je hebt heel veel AH's die overuren niet uitbetalen, of bijna niet. Maarja, het is of die uren niet uitbetaald krijgen of geen baan. Dus tja.

Ik vrees ook dat als je het gaat aanvechten, je niet veel extra uren meer krijgt. En ik geef ze ook geen ongelijk.

De pressure op het urenbudget is momenteel gewoon heel hoog, echt. ;)
pi_94012638
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:08 schreef einschtein het volgende:
De pressure op het urenbudget is momenteel gewoon heel hoog, echt. ;)
ben ik mee eens
Nosce te ipsum.
  Vis een optie? zondag 13 maart 2011 @ 00:30:10 #83
70532 loveli
N
pi_94026627
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:08 schreef einschtein het volgende:
Wat Mekkalomp zeg, klopt eigenlijk allemaal wel.

Je hebt heel veel AH's die overuren niet uitbetalen, of bijna niet. Maarja, het is of die uren niet uitbetaald krijgen of geen baan. Dus tja.
Als je gedurende een bepaalde periode structureel extra uren werkt, heb je recht op die uren in je contract. Je collega's ook.
quote:
Ik vrees ook dat als je het gaat aanvechten, je niet veel extra uren meer krijgt. En ik geef ze ook geen ongelijk.
De Nederlandse wet geeft ze wel ongelijk.
quote:
De pressure op het urenbudget is momenteel gewoon heel hoog, echt. ;)
crap in = crap out
pi_94026868
quote:
Op zondag 13 maart 2011 00:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je gedurende een bepaalde periode structureel extra uren werkt, heb je recht op die uren in je contract. Je collega's ook.

[..]

De Nederlandse wet geeft ze wel ongelijk.

[..]

Iedereen wat volgens de wet wel en niet mag/moet. Maar in de praktijk is het toch met even 'wat' anders.

Vecht het maar aan, probeer het maar. Of je ver komt, ik ben benieuwd.
  Vis een optie? zondag 13 maart 2011 @ 00:38:52 #85
70532 loveli
N
pi_94027045
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:35 schreef einschtein het volgende:

[..]

Iedereen wat volgens de wet wel en niet mag/moet. Maar in de praktijk is het toch met even 'wat' anders.

Vecht het maar aan, probeer het maar. Of je ver komt, ik ben benieuwd.
Vakbond. In hun eentje hebben 15-jarige vakkenvullers het idee dat ze geen poot hebben om op te staan. Blijkt het structureel te zijn, dan kun je als collectief aan de slag met de werkgever.

Google levert dit op:
http://www.ikwerkindesupe(...)2c65b37301d4d83a9673
crap in = crap out
pi_94029724
quote:
Op zondag 13 maart 2011 00:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Vakbond. In hun eentje hebben 15-jarige vakkenvullers het idee dat ze geen poot hebben om op te staan. Blijkt het structureel te zijn, dan kun je als collectief aan de slag met de werkgever.

Google levert dit op:
http://www.ikwerkindesupe(...)2c65b37301d4d83a9673
Die actie loopt inderdaad al een tijdje, ik ben echter benieuwd naar wat daar uitkomt.
pi_94039852
kunnen de handboeken op plaza ook thuis gelezen worden?

volgens mij wel, want ik had tot laatst nog een link naar de handboeken, maar die ben ik kwijtgeraakt. Dus wie heeft een linkje naar de handboeken op plaza?
Nosce te ipsum.
pi_94040370
quote:
Op zondag 13 maart 2011 12:14 schreef AlexanderC het volgende:
kunnen de handboeken op plaza ook thuis gelezen worden?

volgens mij wel, want ik had tot laatst nog een link naar de handboeken, maar die ben ik kwijtgeraakt. Dus wie heeft een linkje naar de handboeken op plaza?
Welk handboek moet je hebben?
pi_94040941
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:29 schreef einschtein het volgende:

[..]

Welk handboek moet je hebben?
o.a. productenboek AGF

ik kon er altijd thuis ook op, maar ik ben de link kwijt
Nosce te ipsum.
pi_94045137
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:45 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

o.a. productenboek AGF

ik kon er altijd thuis ook op, maar ik ben de link kwijt
Hm, ik kan het zo ook niet vinden. En de handboeken via de Zoek-optie wil ie ook niet openen.
pi_94049827
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:45 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

o.a. productenboek AGF

ik kon er altijd thuis ook op, maar ik ben de link kwijt
https://plaza.ah.nl/plaza(...)n/Productboeken/AGF/

Die doet het bij mij ;)
pi_94049930
quote:
Iedereen wat volgens de wet wel en niet mag/moet. Maar in de praktijk is het toch met even 'wat' anders.

Vecht het maar aan, probeer het maar. Of je ver komt, ik ben benieuwd.
Als je het aanvecht wordt je sowieso gelijk gesteld door de rechter. Ze schenden immers de cao/wet. Ze mogen maximaal 15 kwartiertje vakkenvullers aanhouden als zij hun werk niet afhebben.
En zelfs dat moet uitbetaald worden: artikel 10.2 in cao
a. de arbeid verricht gedurende niet langer dan een kwartier per dag aansluitend aan de werktijd
volgens rooster, wegens drukke werkzaamheden of voor het afmaken van een bepaalde taak;
voor deze arbeid
geldt geen toeslag, maar de gewerkte tijd wordt uitbetaald of in tijd gecompenseerd;

En als je structueel overwerkt:
12. In geval er sprake is van een structurele situatie dat een werknemer meer uren werkt dan is
overeengekomen in de arbeidsovereenkomst, zal de werkgever deze arbeidsovereenkomst
aanpassen aan de feitelijke situatie. Aanpassing kan maximaal plaatsvinden tot de normale
arbeidsduur.

Maarja, wie gaat dat doen? Wegen de proceskosten en tijd op tegen 4-5 overuren? Ipv rechtszaak starten kon je allang al een ander baantje vinden en geld verdienen.

Je kan overwerken voorkomen door niet na sluitingstijden te werken want dan ben je niet afhankelijk van je collega's.
pi_94060020
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:12 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

Als je het aanvecht wordt je sowieso gelijk gesteld door de rechter. Ze schenden immers de cao/wet. Ze mogen maximaal 15 kwartiertje vakkenvullers aanhouden als zij hun werk niet afhebben.
En zelfs dat moet uitbetaald worden: artikel 10.2 in cao
a. de arbeid verricht gedurende niet langer dan een kwartier per dag aansluitend aan de werktijd
volgens rooster, wegens drukke werkzaamheden of voor het afmaken van een bepaalde taak;
voor deze arbeid
geldt geen toeslag, maar de gewerkte tijd wordt uitbetaald of in tijd gecompenseerd;

En als je structueel overwerkt:
12. In geval er sprake is van een structurele situatie dat een werknemer meer uren werkt dan is
overeengekomen in de arbeidsovereenkomst, zal de werkgever deze arbeidsovereenkomst
aanpassen aan de feitelijke situatie. Aanpassing kan maximaal plaatsvinden tot de normale
arbeidsduur.

Maarja, wie gaat dat doen? Wegen de proceskosten en tijd op tegen 4-5 overuren? Ipv rechtszaak starten kon je allang al een ander baantje vinden en geld verdienen.

Je kan overwerken voorkomen door niet na sluitingstijden te werken want dan ben je niet afhankelijk van je collega's.
We weten het allemaal, echt. We weten allemaal wat wel en niet hoort.

Praktijk wijst gewoon uit, dat men minder goed met de regels omgaat en dat veel mensen er niets van zeggen. En zeg je er, in je eentje, wel wat van.. Njah, dan weet je zelf al wel hoe je overkomt.

Als je niet wilt overwerken, dan doe je het toch niet? Niemand die je verplicht, ga je toch lekker naar huis. :W
pi_94069363
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:09 schreef AHTLVA het volgende:

[..]

https://plaza.ah.nl/plaza(...)n/Productboeken/AGF/

Die doet het bij mij ;)
thanks! ^O^
Nosce te ipsum.
pi_94085021
Nieuwe prijs/inhoud van de FV Goudband is wel erg. Inhoud gaat met zo'n 100ML omlaag, maar de prijs met een euro omhoog.

Wel heel erg...
  maandag 14 maart 2011 @ 10:53:35 #96
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94085259
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 10:45 schreef einschtein het volgende:
Nieuwe prijs/inhoud van de FV Goudband is wel erg. Inhoud gaat met zo'n 100ML omlaag, maar de prijs met een euro omhoog.

Wel heel erg...
Dat was met de Cup-a-soup ook. Een prijsverhoging terwijl de inhoud omlaag ging. En op datzelfde moment die reclame op tv over graaiende bankiers en hoe Cup-a-soup zoveel beter was. :D.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_94085484
quote:
Op maandag 14 maart 2011 10:45 schreef einschtein het volgende:
Nieuwe prijs/inhoud van de FV Goudband is wel erg. Inhoud gaat met zo'n 100ML omlaag, maar de prijs met een euro omhoog.

Wel heel erg...
Zoiets was met de Calve pindakaas ook. 600 gr uit ass, 500 gr in ass, wel euro duurder..
pi_94090333
Ben benieuwd hoeveel mensen het merken en er over gaan klagen.

Was een tijdje nog op Kassa ook, hehe.
pi_94155353
Cool dat je E-Learning ook thuis kan doen...

[ Bericht 38% gewijzigd door AlexanderC op 15-03-2011 19:51:18 ]
Nosce te ipsum.
pi_94156702
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:32 schreef AlexanderC het volgende:
Cool dat je E-Learning ook thuis kan doen...
Waarom haal je die link nou weg :p.

Als ik er een probeer te starten en hij opent hem in een nieuw venster zegt ie Unable to find a api adapter.
In IE en FF...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')