abonnement Unibet Coolblue
pi_99666947
Het loopt aardig snel nu met mijn trui, waar ik al een half jaar mee bezig ben, lol. :$

Ben zo'n twee weken geleden weer begonnen (op dat moment had ik het achterpand af en het voorpand voor een gedeelte). Ik heb op dit moment het achterpand, voorpand en een mouw af. :)
Nog één mouw en de kraag en dan kan ik hem aan elkaar gaan naaien. :D
pi_99699247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:07 schreef Maincoon het volgende:
Het loopt aardig snel nu met mijn trui, waar ik al een half jaar mee bezig ben, lol. :$

Ben zo'n twee weken geleden weer begonnen (op dat moment had ik het achterpand af en het voorpand voor een gedeelte). Ik heb op dit moment het achterpand, voorpand en een mouw af. :)
Nog één mouw en de kraag en dan kan ik hem aan elkaar gaan naaien. :D
ben benieuwd :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_99786773
Hoe doen jullie het eigenlijk als je fouten maakt? Het breien op zich gaat bij mij heel aardig, maar soms merk ik opeens dat ik ergens averecht heb gedaan terwijl het recht moest, je weet wel, dat idee. Dan moet ik een stukje terug, maar als ik de naald eruit trek en de draad een paar rijen terugneem, dan is het heel moeilijk om de naald weer door die 70 lusjes te krijgen? Is er geen makkelijkere manier om een eindje terug te gaan..?

Verder heb ik geen idee hoe het nu uit gaat komen, want volgens mij heb ik opeens 10 steken meer dan ik had, en ik snap bij god niet hoe want ik heb niet gemeerderd ergens :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:05:04 #204
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_99787255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:50 schreef Skochsela het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je fouten maakt? Het breien op zich gaat bij mij heel aardig, maar soms merk ik opeens dat ik ergens averecht heb gedaan terwijl het recht moest, je weet wel, dat idee. Dan moet ik een stukje terug, maar als ik de naald eruit trek en de draad een paar rijen terugneem, dan is het heel moeilijk om de naald weer door die 70 lusjes te krijgen? Is er geen makkelijkere manier om een eindje terug te gaan..?

Verder heb ik geen idee hoe het nu uit gaat komen, want volgens mij heb ik opeens 10 steken meer dan ik had, en ik snap bij god niet hoe want ik heb niet gemeerderd ergens :P
wat ik doe, gewoon terug steken, dat wil zeggen foutje gemaakt dan trek ik niet de hele pen eruit maar draai werk om en steek terug met de pen, het is even een oefening maar dan wordt het mooier als je weer verder breit, ook een haaknaald erbij nemen van als je 1 steek hebt laten vallen kan je die steek gewoon weer *ophaken*.


hahahha nu ik het zo teruglees hoop dat je snapt wat ik bedoel.............. :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_99788619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:50 schreef Skochsela het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je fouten maakt? Het breien op zich gaat bij mij heel aardig, maar soms merk ik opeens dat ik ergens averecht heb gedaan terwijl het recht moest, je weet wel, dat idee. Dan moet ik een stukje terug, maar als ik de naald eruit trek en de draad een paar rijen terugneem, dan is het heel moeilijk om de naald weer door die 70 lusjes te krijgen? Is er geen makkelijkere manier om een eindje terug te gaan..?

Verder heb ik geen idee hoe het nu uit gaat komen, want volgens mij heb ik opeens 10 steken meer dan ik had, en ik snap bij god niet hoe want ik heb niet gemeerderd ergens :P
Ik brei tot aan die steek (erboven).Dan laat ik die rits vallen tot ik bij die verkeerde ben en die brei ik dan andersom. Haak hem door het lusje en blijf steeds een rij omhoog werken met de tussen daden (horizontale lijnen per regel) tot ik weer bovenin ben en kan dan verder.
Even oefenen hoe ze door elkaar heen moeten voor rechts en avrechts.

Succes! ^O^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:51:05 #206
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_99788638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

wat ik doe, gewoon terug steken, dat wil zeggen foutje gemaakt dan trek ik niet de hele pen eruit maar draai werk om en steek terug met de pen, het is even een oefening maar dan wordt het mooier als je weer verder breit, ook een haaknaald erbij nemen van als je 1 steek hebt laten vallen kan je die steek gewoon weer *ophaken*.


hahahha nu ik het zo teruglees hoop dat je snapt wat ik bedoel.............. :@
Same here, ik wacht tot ik hem tegen kom en haak hem dan goed. Altijd een paar haaknaalden erbij in de buurt hebben! :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_99803981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:50 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik brei tot aan die steek (erboven).Dan laat ik die rits vallen tot ik bij die verkeerde ben en die brei ik dan andersom. Haak hem door het lusje en blijf steeds een rij omhoog werken met de tussen daden (horizontale lijnen per regel) tot ik weer bovenin ben en kan dan verder.
Even oefenen hoe ze door elkaar heen moeten voor rechts en avrechts.

Succes! ^O^
Ik snap het niet :$ Zijn er toevallig ook tekeningen van? Je breit door tot de foute steken, maar wat laat je dan vervolgens vallen? Alsnog de hele pen? En wat brei je andersom? Huuuh :D
In dit geval was ik trouwens 3 pennen te ver doorgegaan, dus ik moest er 3 terug. De fout zat aan het begin van de goede kant.

En het terugsteken van Toverheks snap ik ook niet :@ Wat steek je waarin terug als je al een paar rijen verder bent?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:24:28 #208
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_99817595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:26 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Ik snap het niet :$ Zijn er toevallig ook tekeningen van? Je breit door tot de foute steken, maar wat laat je dan vervolgens vallen? Alsnog de hele pen? En wat brei je andersom? Huuuh :D
In dit geval was ik trouwens 3 pennen te ver doorgegaan, dus ik moest er 3 terug. De fout zat aan het begin van de goede kant.

En het terugsteken van Toverheks snap ik ook niet :@ Wat steek je waarin terug als je al een paar rijen verder bent?
je steekt terug............. draai je pen om, pak het draadje onder de steek en ga zo verder tot je bij je fout bent, steeds je werk draaien als je bij het eind van de hele pen bent.oh moeilijk uit te leggen, probeer het maar eens als je een steek laat vallen. het is moeilijker om uit te leggen gewoon even proberen...... :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_99821965
Ah het terugbreien snap ik ondertussen, dat is idd logisch (en had ik zelf al ontdekt per ongeluk). Alleen is het wel veel werk om 3 hele pennen terug te breien, maar de handigste tip die ik daarvoor kan vinden is eerst even een andersgekleurd draadje door die pen heen te halen en dan de rest toch gewoon los te trekken..?
pi_99874535
Hallo,
Ik post normaal alleen in het haaktopic, maar het sinds deze week het breien weer opgepakt en ben bezig met otto de uil van lucinda guy....



Nog even vleugels maken een een sjaal!
haken is cool
pi_99878294
Ziet er al leuk uit, MissN!

Mede door dit topic ben ik helemaal enthousiast om te gaan leren breien. Als kind heb ik al wel eens een paar dingetjes gebreid, maar daar heb ik natuurlijk helemaal niks van onthouden. Nu wil ik graag wat materialen in huis halen om gewoon weer eens met wat simpele dingen te gaan beginnen, maar ik weet niet goed wat in huis te halen! Kunnen jullie me hier mee helpen? Wat voor breinaalden zijn handig om als eerste aan te schaffen, welke ma(a)t(en) en met of zonder knop? En moet ik qua garen nog ergens op letten, of kan ik gewoon iets kopen dat ik mooi vind?

Zelf dacht ik dat een lapjesdeken wel een handig eerste project is. Gewoon veel lapjes breien, een beetje oefenen met verschillende steken en patronen en aan het einde alles mooi aan elkaar zetten.
pi_99879499
Ik heb dit zelf gebreid met breinaald 4,5 (4 is ook prima om mee te beginnen) en gewone goedkope saskia acryl van de wibra! om te oefenen is dat prima en als je dan es een echt iets voor iemand gaat maken kun je eens wat duurdere wol nemen bijvoorbeeld!
haken is cool
pi_99888442
Wat leuk, MissN! Ik dacht dat je alleen diertjes kon haken, maar je kunt ze dus ook breien! (Ach, als ik er nu bij na denk, waarom zou dat niet kunnen?) :D

Diertjes haken gaat mij tot nu toe niet goed af. Maar breien ben ik al behoorlijk handig in. Misschien dat ik het ook eens ga proberen. :)
pi_99892450
Ik heb ook es een hond gebreid, maar met verscillende kleurtjes enzo vind ik haken toch makkelijker hoor! de ogen van de uil zijn helemaal ingebreid maar het is wel moeilijk om er dan geen gaten in te krijgen omdat je steeds van kleur wisselt!
haken is cool
pi_99966023
Nou, ik ben begonnen met mijn eerste project!
Ik heb drie mooie kleuren wol gekocht waarmee ik een sjaal ga breien. Heb er net de eerste drie rijen op zitten en ik merk dat ik er langzaam al een beetje handig in begin te worden. Snel is anders natuurlijk, maar ik hoef niet meer bij elke steek na te denken, haha.
Er is alleen wel iets raadselachtigs gebeurd, ik ben begonnen met 50 steken en nu zitten er 51 steken op m'n naald... Iemand enig idee hoe dit gebeurd kan zijn? Of zal ik aan het begin een telfoutje hebben gemaakt? Ik moet zeggen, het einde ziet er wel erg taps uit. Ik kan het nog niet zo goed zien, maar is het normaal dat het uiteinde van je rij een beetje korter is dan de rest van je werk, of is het mogelijk dat ik er daar per ongeluk een extra steek aan heb gebreid?
pi_99986001
No comments.



Wordt vervolgd. :)
pi_99999163
Ahhh tof Fusionfreak. Ben benieuwd wat het wordt!

Mijn rokje schiet al op en het gaat steeds lekkerder 8-) Heb alleen 1 rij fout gedaan zag ik 20 pennen later, maar niemand anders valt het op. Ik denk dat ik voor mijn gemoedsrust het achteraf alsnog optisch ga fixen met een beetje borduurskills (is goed te doen denk ik), is ook mijn gemoedsrust tevreden.

En volgende week ga ik denk ik proberen mijn moeder mee te slepen naar de wolschuur en kijken of ik haar zo gek krijg om voor mij goeie wol te kopen... en anders toch maar zelf, want ik wil een mooie warme trui/tuniek voor mezelf maken :P Maar eerst het rokje af. Vanavond verder!
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:20:02 #218
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_100009018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:52 schreef birdsandbees het volgende:
Nou, ik ben begonnen met mijn eerste project!
Ik heb drie mooie kleuren wol gekocht waarmee ik een sjaal ga breien. Heb er net de eerste drie rijen op zitten en ik merk dat ik er langzaam al een beetje handig in begin te worden. Snel is anders natuurlijk, maar ik hoef niet meer bij elke steek na te denken, haha.
Er is alleen wel iets raadselachtigs gebeurd, ik ben begonnen met 50 steken en nu zitten er 51 steken op m'n naald... Iemand enig idee hoe dit gebeurd kan zijn? Of zal ik aan het begin een telfoutje hebben gemaakt? Ik moet zeggen, het einde ziet er wel erg taps uit. Ik kan het nog niet zo goed zien, maar is het normaal dat het uiteinde van je rij een beetje korter is dan de rest van je werk, of is het mogelijk dat ik er daar per ongeluk een extra steek aan heb gebreid?
denk dat je een extra steek hebt opgehaald, tel de steken bij je volgende pen, ben je bij 25 st brei 25 en 26 st dan samen op de rechte kant, dat wil zeggen je draad links hangend.
niet te strak breien aan beide kanten maar gewoon losjes de draad over je pen, probeer zo veel mogelijk gelijkmatig te breien dan wordt het het mooist. succes ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:20:33 #219
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_100009029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:04 schreef Fusionfreak het volgende:
No comments.

[ afbeelding ]

Wordt vervolgd. :)
mooi kleurtje en lekkere wol om mee te breien ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:21:04 #220
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_100009050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:29 schreef Skochsela het volgende:
Ahhh tof Fusionfreak. Ben benieuwd wat het wordt!

Mijn rokje schiet al op en het gaat steeds lekkerder 8-) Heb alleen 1 rij fout gedaan zag ik 20 pennen later, maar niemand anders valt het op. Ik denk dat ik voor mijn gemoedsrust het achteraf alsnog optisch ga fixen met een beetje borduurskills (is goed te doen denk ik), is ook mijn gemoedsrust tevreden.

En volgende week ga ik denk ik proberen mijn moeder mee te slepen naar de wolschuur en kijken of ik haar zo gek krijg om voor mij goeie wol te kopen... en anders toch maar zelf, want ik wil een mooie warme trui/tuniek voor mezelf maken :P Maar eerst het rokje af. Vanavond verder!
als je weer een rokje gaat breien heb mooi patroon voor je, valt in plise en is absoluut niet moeilijk.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100018499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:21 schreef Toverheks het volgende:

[..]

als je weer een rokje gaat breien heb mooi patroon voor je, valt in plise en is absoluut niet moeilijk.
Link? (verder niet nieuwsgierig hoor :P)
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:48:16 #222
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_100019126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:31 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Link? (verder niet nieuwsgierig hoor :P)
heb je pm gestuurd met uitleg, heb er helaas geen patroon van ik hoor het wel, vast su8cces ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100073114
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:26 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Ik snap het niet :$ Zijn er toevallig ook tekeningen van? Je breit door tot de foute steken, maar wat laat je dan vervolgens vallen? Alsnog de hele pen? En wat brei je andersom? Huuuh :D
In dit geval was ik trouwens 3 pennen te ver doorgegaan, dus ik moest er 3 terug. De fout zat aan het begin van de goede kant.

En het terugsteken van Toverheks snap ik ook niet :@ Wat steek je waarin terug als je al een paar rijen verder bent?
Euh oke.
Nou als je dus een steek moet laten vallen tot op een bepaalde hoogte.. en ik zeg dat je moet breien tot aan de steek erboven..
..dan bedoel ik tot aan de steek die in de kolom (steken die boven elkaar gemaakt zijn) zit van die ene steek die je andersom hebt gebreid... tot aan daar brei je de naald. Dan laat je de volgende steek van je naald glijden. Je pakt je haak naald... en dan maak je de lusjes voorzichtig los van de rijen eronder (dat gaat loodrecht naar beneden in diezelfde kolom. Dan kan je een derde naald erbij pakken of met je haaknaald. Je ziet dan de onderste nog steeds in een lusje zitten, maar daarboven allemaal horizontale streepjes ( ____ ) van de rijen die je nog moet "ophalen". Je haalt dan de eerste ___ door het lusje (even goed in de gaten houden hoe je hem erdoor moet halen (recht of averechts, kom je snel genoeg achter) en dan haal je steeds dat "nieuwe lusje" op met het volgende ____ wat op de rij erbovenzit. Tot je weer helemaal bovenaan bent en je verder kunt breien...
Hoop dat het zo wel duidelijker is. ^^
Zo niet dan zal ik eens kijken of ik iets kan filmen ^ ^
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_100084253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:56 schreef Dottey het volgende:

[..]

Euh oke.
Nou als je dus een steek moet laten vallen tot op een bepaalde hoogte.. en ik zeg dat je moet breien tot aan de steek erboven..
..dan bedoel ik tot aan de steek die in de kolom (steken die boven elkaar gemaakt zijn) zit van die ene steek die je andersom hebt gebreid... tot aan daar brei je de naald. Dan laat je de volgende steek van je naald glijden. Je pakt je haak naald... en dan maak je de lusjes voorzichtig los van de rijen eronder (dat gaat loodrecht naar beneden in diezelfde kolom. Dan kan je een derde naald erbij pakken of met je haaknaald. Je ziet dan de onderste nog steeds in een lusje zitten, maar daarboven allemaal horizontale streepjes ( ____ ) van de rijen die je nog moet "ophalen". Je haalt dan de eerste ___ door het lusje (even goed in de gaten houden hoe je hem erdoor moet halen (recht of averechts, kom je snel genoeg achter) en dan haal je steeds dat "nieuwe lusje" op met het volgende ____ wat op de rij erbovenzit. Tot je weer helemaal bovenaan bent en je verder kunt breien...
Hoop dat het zo wel duidelijker is. ^^
Zo niet dan zal ik eens kijken of ik iets kan filmen ^ ^
Ah ik snap wat je bedoelt, maar je bent echt de eerste van wie ik hoor dat dat mogelijk is... werkt dat echt ook voor een fout meerdere pennen terug? Want dan moet je wel veel terughalen! Nou als ik weer eens een fout maak, zal ik het proberen ;)
pi_100094232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:49 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Ah ik snap wat je bedoelt, maar je bent echt de eerste van wie ik hoor dat dat mogelijk is... werkt dat echt ook voor een fout meerdere pennen terug? Want dan moet je wel veel terughalen! Nou als ik weer eens een fout maak, zal ik het proberen ;)
Ja hoor.. je kunt helemaal terug naar het begin als het moet. soms zie ik het na 20 rijen/pennen :+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')