En hoe weinig daarvan bevolkt is?quote:
Voor een land dat al 42 jaar een autoritair regime in stand houdt heeft Libië een bijzonder klein leger.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:55 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dan is het Libische leger toch niet klein? 6 miljoen inwoners en tot nog toe niet direct in oorlog. Politie en geheime dienst hebben eerder denk ik de grootste rol gespeeld in het onderdrukken van de bevolking.
Dat heb ik ook nooit begrepen. Maar goed, het is geen democratie maar een politiestaat en dan is nog geeen 50.000 militairen op een bevolking van 7 miljoen echt heel weinig.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:00 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
En hoe weinig daarvan bevolkt is?
Hoe ze de grenzen bewaakt krijgen heb ik overigens nooit begrepen, het is 1 grote zandbak in het zuiden...
Voor mijn gevoel heeft de politie een sterke rol en idd, de vijand zou alleen van binnenuit komen (en evt alqaeda in de islamitische maghreb, maar daar is ook moeilijk tegen te strijden met een leger).quote:Op zondag 20 februari 2011 17:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen. Maar goed, het is geen democratie maar een politiestaat en dan is nog geeen 50.000 militairen op een bevolking van 7 miljoen echt heel weinig.
Maar vergeet niet dat Libië altijd vrij rustig was, waarschijnlijk door de relatief hoge welvaart.
Onze eigen regeringen zijn medeplichtig aan de huidige moordpartij in het MO.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is dus dat sinds Gadaffi uit de diplomatieke ban werd gehaald, hij dikke vriendjes is met de EU. 10% van onze olie komt er vandaan... Hij breekt brood met de regeringsleiders van alle grote EU-landen... aldus AJE.
Duitsland haalt zelfs het merendeel van haar olie uit Libië: Wie Deutschland mit Gaddafi Geschäfte machtquote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is dus dat sinds Gadaffi uit de diplomatieke ban werd gehaald, hij dikke vriendjes is met de EU. 10% van onze olie komt er vandaan... Hij breekt brood met de regeringsleiders van alle grote EU-landen... aldus AJE.
Dat valt wel mee, het is bijv nog niet gelukt om de EU frameworkonderhandelingen rond te krijgen, vanwege te grote verschillen op bijv het gebied van mensenrechten.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ja en de helft is zand. Waarom zou je militairen zand willen laten bewaken in een oorlog ofzo?quote:
Omdat er in het zuiden ook veel olie in de grond zit bijvoorbeeld? Zie ook het artikel van Der Spiegel.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en de helft is zand. Waarom zou je militairen zand willen laten bewaken in een oorlog ofzo?
Dat zou pas nieuws zijn!quote:Op zondag 20 februari 2011 17:16 schreef Bartholomaeus het volgende:
ChangeInLibya
More and more reports of a major commandos and army uprising/coup within the libyan army.. I CANNOT confirm this right now #libya #feb17
Hoezo? Precies hetzelfde als Tunesië en Egypte.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:18 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dat zou pas nieuws zijn!
Praatje met iemand vanuit Ryaad op het moment.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:20 schreef remlof het volgende:
thespyglass Anna Machell
Man in #Libya phones @AJEnglish on a landline to report that anti-Gaddafi protesters have captured tanks from the army.
21 minutes ago
Ik ga ook maar eens AJE kijken.
Great, nu zijn dus beide kampen zwaar bewapend. Als je dacht dat het niet bloederiger kon worden dan het al was, moet je nu opletten.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:20 schreef remlof het volgende:
thespyglass Anna Machell
Man in #Libya phones @AJEnglish on a landline to report that anti-Gaddafi protesters have captured tanks from the army.
21 minutes ago
Ik ga ook maar eens AJE kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |