En hoe weinig daarvan bevolkt is?quote:
Voor een land dat al 42 jaar een autoritair regime in stand houdt heeft Libië een bijzonder klein leger.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:55 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dan is het Libische leger toch niet klein? 6 miljoen inwoners en tot nog toe niet direct in oorlog. Politie en geheime dienst hebben eerder denk ik de grootste rol gespeeld in het onderdrukken van de bevolking.
Dat heb ik ook nooit begrepen. Maar goed, het is geen democratie maar een politiestaat en dan is nog geeen 50.000 militairen op een bevolking van 7 miljoen echt heel weinig.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:00 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
En hoe weinig daarvan bevolkt is?
Hoe ze de grenzen bewaakt krijgen heb ik overigens nooit begrepen, het is 1 grote zandbak in het zuiden...
Voor mijn gevoel heeft de politie een sterke rol en idd, de vijand zou alleen van binnenuit komen (en evt alqaeda in de islamitische maghreb, maar daar is ook moeilijk tegen te strijden met een leger).quote:Op zondag 20 februari 2011 17:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen. Maar goed, het is geen democratie maar een politiestaat en dan is nog geeen 50.000 militairen op een bevolking van 7 miljoen echt heel weinig.
Maar vergeet niet dat Libië altijd vrij rustig was, waarschijnlijk door de relatief hoge welvaart.
Onze eigen regeringen zijn medeplichtig aan de huidige moordpartij in het MO.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is dus dat sinds Gadaffi uit de diplomatieke ban werd gehaald, hij dikke vriendjes is met de EU. 10% van onze olie komt er vandaan... Hij breekt brood met de regeringsleiders van alle grote EU-landen... aldus AJE.
Duitsland haalt zelfs het merendeel van haar olie uit Libië: Wie Deutschland mit Gaddafi Geschäfte machtquote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem is dus dat sinds Gadaffi uit de diplomatieke ban werd gehaald, hij dikke vriendjes is met de EU. 10% van onze olie komt er vandaan... Hij breekt brood met de regeringsleiders van alle grote EU-landen... aldus AJE.
Dat valt wel mee, het is bijv nog niet gelukt om de EU frameworkonderhandelingen rond te krijgen, vanwege te grote verschillen op bijv het gebied van mensenrechten.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ja en de helft is zand. Waarom zou je militairen zand willen laten bewaken in een oorlog ofzo?quote:
Omdat er in het zuiden ook veel olie in de grond zit bijvoorbeeld? Zie ook het artikel van Der Spiegel.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en de helft is zand. Waarom zou je militairen zand willen laten bewaken in een oorlog ofzo?
Dat zou pas nieuws zijn!quote:Op zondag 20 februari 2011 17:16 schreef Bartholomaeus het volgende:
ChangeInLibya
More and more reports of a major commandos and army uprising/coup within the libyan army.. I CANNOT confirm this right now #libya #feb17
Hoezo? Precies hetzelfde als Tunesië en Egypte.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:18 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dat zou pas nieuws zijn!
Praatje met iemand vanuit Ryaad op het moment.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:20 schreef remlof het volgende:
thespyglass Anna Machell
Man in #Libya phones @AJEnglish on a landline to report that anti-Gaddafi protesters have captured tanks from the army.
21 minutes ago
Ik ga ook maar eens AJE kijken.
Great, nu zijn dus beide kampen zwaar bewapend. Als je dacht dat het niet bloederiger kon worden dan het al was, moet je nu opletten.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:20 schreef remlof het volgende:
thespyglass Anna Machell
Man in #Libya phones @AJEnglish on a landline to report that anti-Gaddafi protesters have captured tanks from the army.
21 minutes ago
Ik ga ook maar eens AJE kijken.
Okee.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:11 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, het is bijv nog niet gelukt om de EU frameworkonderhandelingen rond te krijgen, vanwege te grote verschillen op bijv het gebied van mensenrechten.
Wel is het zo dat bepaalde landen meer banden hebben: italie aan top en ook het verenigd koninkrijk. NL heeft er bijvoorbeeld een stuk minder belangen.
NO! He must suffer bad and long.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn jullie trouwens voor de doodstraf, voor het soort misdadigers als Gadaffi?
Dat is de schuld van Ghadverdaffie. Had ie maar op moeten stappen. nu schieten ze hem weg.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Great, nu zijn dus beide kampen zwaar bewapend. Als je dacht dat het niet bloederiger kon worden dan het al was, moet je nu opletten.
Nee. Voor mij is de doodstraf in geen elk geval een acceptabele straf. Zelfs niet als de veroordeelde Adolf Hitler, Saddam Hoessein of Moammar al-Kaddafi heet.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn jullie trouwens voor de doodstraf, voor het soort misdadigers als Gadaffi?
Ik wel, ik vind dat de enige echte uitzondering voor de doodstraf dit soort misdadigers, oorlogsmisdadigers, schenders van de mensenrechten...
Komt vooral door het gebrek aan journalisten in Libië.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:54 schreef Breekfast het volgende:
Jammer dat hier niet zo'n uitgebreid verslag van is zoals in Egypte het geval was.
Maakt de kans van slagen van een eventuele revolutie een stuk kleiner.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:56 schreef bokaal het volgende:
[..]
Komt vooral door het gebrek aan journalisten in Libië.
http://www.enduringameric(...)asts-heightened.htmlquote:1705 GMT: CNN, quoting eyewitnesses, says rotesters have crashed a car bomb into the wall of military camp in Benghazi, trying to breach the facility.
Gratis onderwijs, gratis health care. Werkloosheid ligt inmiddels rond de 10%.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
Op AJE in de ondertiteling stond dat Libie een unemployment rate heeft van 30%...
Hoe rijmt dit met de berichten dat Libie een betrekkelijk hoge welvaart kent? Ik bedoel krijgen die werklozen ook een uitkering oid? Lijkt me stug.
Ben nog aan het bijlezen maar hier ben ik het inderdaad wel mee eens. Ik lees vanaf het begin al mee met Libië, er is alleen minder informatie beschikbaar dan van Egypte. Ik probeer alle ontwikkelingen in alle landen te volgen, wat nu wel makkelijker te doen is omdat de topics minder hard lopen. Toch loop ik regelmatig erg vaak heen en weer om nog eens te kijken wat er gebeurd.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:45 schreef Insane- het volgende:
Jammer dat andere landen niet zo veel aandacht als Egypte krijgen.
En nu zijn er meerder revoluties tegelijkertijd aan de gang, dus moet je de aandacht wel verdelen.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ben nog aan het bijlezen maar hier ben ik het inderdaad wel mee eens. Ik lees vanaf het begin al mee met Libië, er is alleen minder informatie beschikbaar dan van Egypte.
Yep, maar er is zo weinig nieuws dat je in principe alles makkelijk bij kunt houden. Ben een dagje weg geweest maar dit topic is de enige die hard is gelopen (zoals te verwachten was).quote:Op zondag 20 februari 2011 19:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En nu zijn er meerder revoluties tegelijkertijd aan de gang, dus moet je de aandacht wel verdelen.
LibyanBentBladi Asma Magariafquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |