Ik vraag mij af hoe dat komtquote:Op zondag 20 februari 2011 15:45 schreef Insane- het volgende:
Jammer dat andere landen niet zo veel aandacht als Egypte krijgen.
Volgens mij komen de protesten anders in ieder journaal voorbij. Probleem is alleen wel dat er nu zoveel brandhaarden zijn dat de media zich niet op één land focust, waardoor het in tal van landen 'suddert', maar nergens 'ontploft'.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:45 schreef Insane- het volgende:
Ja zoiets, denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:46 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Toegankelijkheid van de media, kleiner land/minder grote rol in de wereld?
Ik denk een combinatie van veel Al Jazeera pers daar en het feit dat Egypte een soort bondgenoot van het Westen was.quote:
OKquote:Op zondag 20 februari 2011 15:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Doordat Egypte strategisch ligt. Naast Israël en aan het Suez-kanaal.
Klopt, vind ik ook erg jammer. Ik merk zelf ook dat ik Libie en de anderen minder volg dan Egypte. Egypte had gewoon iets magisch. Maar daar komt het natuurlijk niet door. Dat is mijn eigen interpretatie.quote:
Het verschil zit hem idd voornamelijk in het vetgedrukte.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Klopt, vind ik ook erg jammer. Ik merk zelf ook dat ik Libie en de anderen minder volg dan Egypte. Egypte had gewoon iets magisch. Maar daar komt het natuurlijk niet door. Dat is mijn eigen interpretatie.
Het komt waarschijnlijk ook voor een groot deel omdat het internet overal is afgesloten. Er niet zoveel livebeelden zijn (AJE, AJA etc. waren er in Egypte wel bij, die hadden 24/7 een camera op het Tahrir plein gericht).
Maar je weet wel wat je niet wil, en als wat je hebt iets is wat je niet wil, dan moet je er vanaf komen en hopen dat je wat beters weet op te bouwen. De toekomst is altijd ongewis.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vind ik prima, maar realiseren ze zich niet dat democratie voor een groot deel gewoon schijn is?
Je weet wel wat je weggegooid maar je weet niet wat je terugkrijgt.
Klopt, plus dat er in Libië, Jemen etc. harder wordt opgetreden. Minder veilig voor journalisten dus. De pers zal dus veel minder snel journalisten sturen. Simpelweg omdat het gewoon te gevaarlijk is.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het verschil zit hem idd voornamelijk in het vetgedrukte.
quote:Op zondag 20 februari 2011 15:50 schreef remlof het volgende:
ShababLibya LibyanYouthMovement
BREAKING CONFIRMED: All protestsers out in Zawia burning down Gaddafi's house! #libya #feb17 #gaddaficrimes ZAWIA IS OFFICIALLY FREE!
1 minute ago
Met http://twitter.com/#!/search?q=%23libya zie je alles wel voorbij komen.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:52 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is er ook een list op twitter over Libië?
Ik zal wel even een list maken.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Met http://twitter.com/#!/search?q=%23libya zie je alles wel voorbij komen.
Demonstraties tegen Ghadaffi hielden niet op, daarom zijn ze met scherp gaan schieten op de betogers en ze vliegen zelfs huurlingen in uit Tsjaad en Nigeria om de opstandelingen af te maken.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:04 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Ok wtf is er precies aan de hand nu in Libie, behalve wat ik op de fp lees?
Btw, AJE blijft de hele tijd bij mij uitvallen
Er waren toch ook geruchten dat sommige plaatsen in het oosten 'bevrijd' zouden zijn, dus dat demonstranten daar steden in handen zouden hebben?quote:Op zondag 20 februari 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Demonstraties tegen Ghadaffi hielden niet op, daarom zijn ze met scherp gaan schieten op de betogers en ze vliegen zelfs huurlingen in uit Tsjaad en Nigeria om de opstandelingen af te maken.
Maar er zijn geruchten dat delen van het leger de kant van de opstandelingen hebben gekozen, met name in het oosten van het land.
Betogers schijnen ook een huis van Ghadaffi platgebrand te hebben.
Geheel mee eens. Schertsfguren als Paul de Leeuw die doen alsof de situatie in Egypte was al aftellen op oudejaaravond. Ik vind het walgelijk, ongeast en bovendien ignorant. Alsof het allemaal zo vredig was in Egypte, ja vergelken met andere regimes wellicht wel maar daarom moet de aandacht juist meer gaan naar landen als Iran of Libïe.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:45 schreef Insane- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |