Hij heeft ja gezegd

Het was oprecht de mooiste dag van mijn leven!!!!
Wat voor mij de dag mooi maakte was dat we (eerlijk is eerlijk) ver van te voren al konden beginnen met regelen. We hebben alles rustig kunnen bekijken en bespreken en daardoor hadden we (praktisch) geen gehaast of zenuwen dat dingen niet door zouden gaan, gewoonweg omdat we eventueel nog tijd hadden om iets anders te kunnen regelen mocht dat nodig zijn. We hebben een week van te voren alles gecheckt (het bedrijf van de trouwauto gebeld op te vragen of datum en tijd goed genoteerd stonden, idem voor de trouwzaal en de feestlocatie..) dat geeft zoveel rust. En daarnaast hadden we de perfecte mensen die alles in goede banen hebben geleid. Soms had ik nog wel de neiging om op te merken dat bijvoorbeeld het geld voor het zangduo in de Kerk daar en daar was, en dan zei de ceremoniemeester dat ik het los moest laten omdat alles onder controle was en dat zij dat allang geregeld hadden. Zelfs als je alles van te voren doorspreekt met elkaar ben je 'bang' dat je iets vergeet, maar die angst bleek volledig ongegrond te zijn en gelukkig maar!
Verder is de dag een aaneenschakeling van blijheid! Ik kon gewoon niet meer ophouden met die hele grote big smile op mijn gezicht! Iedereen die komt is bijzonder want je hebt er van tevoren over nagedacht wie je op de mooiste dag van je leven wilt zien en we hadden twee verre gasten. Een vriendin van mij uit Noorwegen is speciaal met man en kind overgekomen en een vriend van mijn man (YES, wat klinkt dat gaaf!) kwam speciaal over uit Frankrijk. Die gasten wil je natuurlijk speciale aandacht geven en dat hebben we ook gedaan. Maar ook vrienden die we wat langer geleden gezien hadden maar die toch ontzettend speciaal zijn voor ons (Just me!) hebben we er bij willen betrekken. En als je dan met elkaar zit te praten is het alsof je elkaar vorige week nog uitgebreid gesproken hebt, heel het plaatje valt weer op zijn plaats. En NoNick en Kozzmik had ik nog nooit eerder gezien, maar wat zijn jullie lief!

En jullie dochtertje is echt een schat, een heel mooi meiske. Ook zij heeft indruk op mij gemaakt hoor!
Natuurlijk vliegt de dag voorbij. Iedereen die ik van tevoren sprak over bruiloften had het erover: geniet van elk moment want het is zo weer voorbij! Sommigen hadden het over een roes waarin je tijdelijk verkeert, maar dat heb ik niet zo ervaren. Ik heb (geprobeerd) om alles goed in me op te slaan, al vanaf het moment dat ik 's morgen bij de kapper zat, het moment dat Cynix de trap op kwam en mij in mijn jurk zag compleet met bruidskapsel en bruidstoilet (ik had werkelijk ALLES geheim gehouden, dus hij was best zenuwachtig en had geen flauw idee hoe ik er uit zou zien!) en ik zijn gezicht zag, tot het moment dat we de kamerdeur van de bruidssuite achter ons sloten, en natuurlijk alles wat er tussen is gebeurd!
Je maakt afspraken om elkaar gauw weer te zien en mensen die ons kennen weten dat we ons aan ons woord houden dus dat gaat helemaal goed komen. Eerst even bijkomen tijdens de huwelijksreis en daarna volop genieten van het leven, vanaf nu als getrouwde vrouw!
Oh ja, ondanks dat alles naar mijn idee perfect is verlopen is er één heel groot nadeel aan de dag geweest! Ik vond het zo ontzettend jammer dat hij eindigde!!! Van mij had de trouwdag bij wijze van spreken wel drie dagen lang mogen duren!

Maar gelukkig hebben we straks de foto's
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone ą midi seize