Yup...MBA is voor mij de ideale onderweg laptop. En meestal ben ik overdag onderweg, dus dan is die backlight niet nodigquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:09 schreef De_Hertog het volgende:
Toch maar voor de MBA gegaan dus, ondanks gebrek aan background-verlichting?
Lijkt mij prima, dan wacht ik daar nog even op.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup...MBA is voor mij de ideale onderweg laptop. En meestal ben ik overdag onderweg, dus dan is die backlight niet nodig![]()
Zul je zien dat ze binnen twee weken een MBA met backlightverlichting releasen
Backlight is ideaal als je in slechtverlichte omgeving typt. Ik kijk graag in bed nog een aflevering van een serie, of surf nog een beetje, en dan is het handig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:29 schreef koffiekoekje het volgende:
Wat is eigenlijk het grote voordeel van backlight? Of is het vanwege de zwarte toetsen?
Hmmmm....ik heb twee AppleTVs, twee iPhones, drie iPods, twee iMacs, een iPad, en straks weer een MBAquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
Anders reageer je even normaal... Ik zei waarom dat verlichte toetsenbord voor mij meerwaarde heeft. En nee, het scherm verlicht niet voldoende als ik deze op de laagste helderheid heb staan en niet naar het toetsenbord richt. Een backlit toetsenbord is veel fijner.
Bovendien denk ik dat veel mensen de MacBook Air als vervanger voor hun MBP overwegen, en niet als complementair apparaat. En een iPad is totaal onnodig als je een MacBook en een iPhone hebt. Over overkill gesproken..
Kijk dan ook eens naar Spaces in de Systeemvoorkeuren.quote:Op [url= 20 februari 2011 10:53[/url] schreef EvilMarc het volgende:
Super!!!
Thx. Ik word gek van al die wirwar op de achtergrond
Die enkel keer dat ik dat nodig haal ik hem uit de mkv container en stop hem in een mp4/m4v container.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:06 schreef kadeya het volgende:
Ik zag laatst bij iemand een trukje om mkv bestanden af te spelen in itunes. Het was een of andere code in de terminal. Ik kom er niet uit. Iemand hier bekend met dit?
Nice ben benieuwd! Denk dat ik naast de iMac nog een MacBook ga halen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:06 schreef Saninl het volgende:
Waarschijnlijk volgende week donderdag de release van de nieuwe Pro lijn!
http://www.macrumors.com/(...)-launch-on-thursday/
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht, en zeker met die gelekte image van Intel kan het best nog wel eens kloppen ja.quote:Op maandag 21 februari 2011 03:33 schreef frank07 het volgende:
Dikke kans dat t al voorbij gekomen is, maar hoe kijken jullie tegen deze speculatie aan?
Zou het veranderen van de kleur van de menubalk op de apple site een hint zijn naar t veranderen van kleur van de nieuwe generatie mac(book)s?
[ afbeelding ]
http://www.sofortbildapp.com/quote:Op maandag 21 februari 2011 02:09 schreef Junkie het volgende:
Aperture vraagje,
Ik heb sinds kort een Nikon D50, en als je daarvan de USB mode op PTP zet kan je tethering gebruiken en zo vanuit de Thether HUD foto's maken.
Is er een manier om dit via een interval te doen, om zo een Timelaps te maken?
Jeumig, wat een kortzichtige fanboy die dit geschreven heeft. Er zijn al 1001 diensten op dit gebied, maar zodra Apple met een "new service" komt, gaat dat even externe hdd's vervangen?quote:Recently, multiple reports emerged claiming that Apple is hard at work at a MobileMe revamp, which includes a locker to store your personal files like music, pictures, and videos. Well today, Patently Apple reports that Apple has patented a new feature for Mac OS X called Safe Deposit Box. This Safe Deposit Box is a new feature on the Mac OS X desktop that allows you drag a file you want to keep super-secure to the box and it will be uploaded to the cloud with encryption.
We speculate that this upcoming feature will tie right in with iOS and whichever files you put in your Safe Deposit Box will show up in a new app made by Apple for MobileMe members and if the user uploads any media (music, videos, and pictures) it will automatically show up their respective iOS applications. This service will surely replace Apples long-existing iDisk feature as they are essentially the same thing, but Safe Deposit Box seems more intuitive and more secure.
This new service from Apple could even be a replacement for external hard drives. People use external hard drives for computer backups in case the information on their computer is lost or stolen. If that information is stolen, the chances of your external hard drive being stolen are pretty high as well. This new solution would allow users to use Apples new giant data center in North Carolina. Perhaps this will be another reason to own a Mac.
Alleen die reacties lezen is al vermakelijk!quote:Op maandag 21 februari 2011 15:13 schreef -Menn0- het volgende:
"Apple neemt opvolger USB in gebruik"
Ben benieuwd donderdag!!
haha echt hequote:Op maandag 21 februari 2011 15:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Alleen die reacties lezen is al vermakelijk!
Is wel een beetje zoquote:Op maandag 21 februari 2011 16:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Echt he? Ook op MacRumors is het bal. Alsof de hele wereld pas weer verder draait als er nieuwe MBPs zijn aangekondigd.
GoodReader is echt onmisbaar, en StumbleUpon is de beste manier om tijd te dodenquote:Op maandag 21 februari 2011 18:52 schreef Black-Hole het volgende:
Wat zijn voor jullie echte must have apps voor de iPad? Het zijn er zo ontzettend veel in de store...
Wat zijn de meest mooie, bijzondere, aparte, nuttige apps?
Dat ze MobileMe maar es snel gratis makenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Echt he? Ook op MacRumors is het bal. Alsof de hele wereld pas weer verder draait als er nieuwe MBPs zijn aangekondigd.
Die App ziet er goed uit!quote:
Jammer, alleen voor Nikon camera's. Leek me een mooie app om te gebruiken.quote:
Je moet bijna verlengen ?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat ze MobileMe maar es snel gratis maken
Zou een mooie oplossing zijnquote:'Nieuwe MacBook Pro's combineren 8- tot 16GB-ssd met hdd'
Verwacht wordt dat Apple binnenkort nieuwe MacBook Pro's introduceert en mogelijk worden deze MBP's uitgerust met 8 tot 16GB flashgeheugen, waarop het besturingssysteem draait. Een hdd zou dan in de overige opslagruimte voorzien.
De nieuwe MacBook Pro's, die naar verwachting binnen enkele weken te koop zijn, krijgen een aantal nieuwe features. De website Boy Genius weet te melden dat de standaardmodellen worden voorzien van een interne ssd met een opslagcapaciteit van 8 tot 16GB, waarop enkel het OS draait. Een conventionele hdd zou in de overige opslagcapaciteit voorzien. Of de interne ssd voor de gebruiker toegankelijk is, is onduidelijk. Behalve deze 'hybride' oplossing, kunnen de MBP's ook met alleen een ssd worden uitgerust.
Naast hybride opslag zouden de nieuwe MBP's ook een grotere glazen trackpad krijgen dan de huidige MBP's. Eerder ging al het gerucht dat Apple een nieuwe high-speed-interface gaat gebruiken, wat mogelijk duidt op de implementatie van Intels Light Peak-techniek. Er zouden vijf verschillende versies van de MBP verschijnen, die tot ruim 200 gram lichter zijn dan de huidige modellen. Voorlopig blijft het bij geruchten, maar de eerste exemplaren zouden al onderweg zijn naar de winkels.
De verleiding is groot om heel boos te worden om zijn non-argumenten en zijn trollerige presentatie. Maar ik ben tegenwoordig te lui om tegen dit soort gezeik in te gaan. Je krijgt er toch geen redelijkheid voor terug, en eerlijk gezegd zal het me jeuken of hij Apple te duur of te beperkt vindt of niet. Hij heeft vast ook een lelijk wijf.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:43 schreef Q. het volgende:
Mooie "column" op de FP:
http://frontpage.fok.nl/column/431053/1/1/50/apple.html!
Die komen toch regelmatig langs?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:43 schreef Q. het volgende:
Mooie "column" op de FP:
En een kleine piemel die hij moet compenseren met een Alienware PC.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij heeft vast ook een lelijk wijf.
Wow, wat een slechte, nietszeggende argumenten, die gewoon niet waar zijn. Het zit hem wel heel hoog, dat Apple.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:43 schreef Q. het volgende:
Mooie "column" op de FP:
Zou hij weten dat alleen teven loops kunnen zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:31 schreef iRemco het volgende:
"Ja, de vriendin van mijn beste vriend is ook mooi, dat betekent niet dat ik haar op achterbank van mijn auto moet nemen als een loopse straathond. Ook daar loopt de concurentie niet achter. Voor elk schitterend Apple-product, kan ik zo een tegenhanger aanwijzen. Sony maakt geweldig mooie Vaio-laptops, HTC en Samsung hebben beide mooie mobiele telefoons op de markt gebracht."
Heb je geen One More Thing-mailtje na je orderbevestiging gekregen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Waarom staat mijn MBA al sinds zondag in Keulen?
Of is het gewoon al stiekem een nog aan te kondigen MBA?
Er zijn ook mensen die heel onrustig slapen hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
op internet kunnen enz. voordat windows geladen is.
Die oplossingen om een falende slaapstand van Windows te compenseren
Zou wel tof wezen als dit kloptquote:- no more white MacBook (Apple goes back to two lines of 13" inchers)
- 16 GB SSD mSATA drives on all models to store the system
- Core i3 and third USB port on the 13" model
- Matte screen option on the higher-end 13"
- Option to replace the SuperDrive with a SSD on the 15 and 17" models
- HD screens on all models : 1440x900 on the 13", 1680x1050 on the 15"
- 200 to 300 grams lighter : 1.8 kg for the 13", 2.3 kg for the 15", 2.65 kg for the 17"
- Better battery life : 12 hours on the 13", 10 hours on the 15"
- 8 GB of RAM on the 17"
quote:Apple Placed Its Products in One-Third of Last Year’s Box Office Hits
We've seen plenty of posts rounding up screenshots of weird Apple product placements in movies, so it should come as no surprise that Brandchannel, the website of global brand consultancy Interbrand, deemed Apple as the brand with the most total product placements in movies last year.
To be specific, Brandchannel determined that Apple managed to get "its computers, iPads, iPods and other items featured in 30 percent of the top movies at the U.S. box office in 2010."
Waarom?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Overigens is een nieuwe Mac altijd weer een mooi moment voor een nieuw dropbox-accountje
1280*800?quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:45 schreef Aether het volgende:
Verpakking gelekt? - Foto: Specs des neuen 13" MBP mit Core i5 und Thunderbolt-Anschluss
13" i5 + Intel Graphics
[ afbeelding ]
Light Peak = Thunderbolt
[ afbeelding ]
Wow, dan heb ik ook Thunderboltquote:
Schijnt een gecombineerde poort te zijn (zie laatste regel van de verpakking linkerkolom).quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wow, dan heb ik ook Thunderbolt. Dat is dus gewoon een miniDisplayPort.
kick om aandachtquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:29 schreef t0sti het volgende:
bootcamp vraag:
is er een manier om te zorgen dat je moet kiezen tussen windows (XP in dit geval) en mac OSX elke keer als je je mac opstart?
de ene keer start hij door op windows, de andere keer op mac..
en volgens mij moest ik de eerste 2 keer dat ik hem opstartte wel kiezen.
(ja, ik weet dat ik op alt ik moet drukken voor het keuzemenu, maar ik wil dat dit automatisch gebeurd, zonder dat ik op alt moet drukken)
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=11966801&postcount=60quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:48 schreef rubje het volgende:
Ja...zijn er nu al echt gelekte beelden
of betreft het weer de bekende hoax's die altijd bij grote aankondigen plotseling opduiken uit een of ander magazijn, of een lift waar toevallig een palet stond etc etc...
![]()
Nee, eentje maar natuurlijk. Waarom zou je er in hemelsnaam twee aan willen koppelen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:19 schreef Saninl het volgende:
Je kan aan een Macbook toch wel een draadloos toetsenbord + muis aansluiten he?
Of kan er maar 1 aan gekoppeld worden?
Nou, een draadloze muis + een draadloos toetsenbord eigenlijk?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, eentje maar natuurlijk. Waarom zou je er in hemelsnaam twee aan willen koppelen?
Mwoah, 500 euro moet toch wel lukken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef -Menn0- het volgende:
Wil m'n MacBook (2007) verkopen maar volgens mij krijg ik er geen fuck voor terug
[ afbeelding ]
No way... Serieus?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwoah, 500 euro moet toch wel lukken?
Hoe schat je dat in? Want misschien dat ik dan me macbookpro late 09 ook maar is ga verkopen en is kijken naar een nieuwe!quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwoah, 500 euro moet toch wel lukken?
Dit is sarcastisch toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:40 schreef nietzman het volgende:
Wat raar, wie zou dat nou willen doen.
www.tweedehandsmac.nlquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef -Menn0- het volgende:
Wil m'n MacBook (2007) verkopen maar volgens mij krijg ik er geen fuck voor terug
[ afbeelding ]
Thanks! Hij staat er opquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
www.tweedehandsmac.nl
Je zal je nog verbazen wat er daar voor gegeven wordt.
Ligt aan de staat natuurlijk, maar als hij er verder nog goed uitziet en je zet er een schone Snow Leopard op, levert er een goed werkende lader en sleeve bij, dan kun je best in die prijsklasse rekenen denk ik. Misschien na onderhandelen 450.quote:
Ja, hoewel die prijzen wel wat aan de hoge kant zijn - ik vraag me af of ze wel eens voor de vraagprijs worden verkocht.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
www.tweedehandsmac.nl
Je zal je nog verbazen wat er daar voor gegeven wordt.
Ja hij is altijd met respect behandeld zeg maarquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ligt aan de staat natuurlijk, maar als hij er verder nog goed uitziet en je zet er een schone Snow Leopard op, levert er een goed werkende lader en sleeve bij, dan kun je best in die prijsklasse rekenen denk ik. Misschien na onderhandelen 450.
29 euro. Scheelt een boel snelheid. En schijfruimte. Nieuw er op zetten en je kan er een stuk meer voor krijgen. Meer dan 30 euro extra makkelijk. Investering dus.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:34 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja hij is altijd met respect behandeld zeg maarZit alleen geen Snow Leopard op...
Ja 30 euro is niks! Maar maakt het dan veel verschil met de verkoop?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:38 schreef Q. het volgende:
[..]
29 euro. Scheelt een boel snelheid. En schijfruimte. Nieuw er op zetten en je kan er een stuk meer voor krijgen. Meer dan 30 euro extra makkelijk. Investering dus.
Dat zegt Q. letterlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:39 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja 30 euro is niks! Maar maakt het dan veel verschil met de verkoop?
Wat Q. zegt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:39 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja 30 euro is niks! Maar maakt het dan veel verschil met de verkoop?
Als je mij 600 euro geeft haal ik er meteen eentje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:30 schreef svefn het volgende:
Nog meer mensen die morgen of overmorgen de nieuwe MBP gaan halen?
Ligt er aan wat ze aankondigenquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:30 schreef svefn het volgende:
Nog meer mensen die morgen of overmorgen de nieuwe MBP gaan halen?
Die overige 600 euro betaal je zelf?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je mij 600 euro geeft haal ik er meteen eentje.
Nee, die heb ik alquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die overige 600 euro betaal je zelf?
Ik ben erg benieuwd wat je er uiteindelijk voor vangtquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:26 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Thanks! Hij staat er opBen benieuwd!
Misschien de volgende refreshquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als je mij 600 euro geeft haal ik er meteen eentje.
Ah, wat zijn je eisen dan?quote:
Ik heb mijn 2009 MacBook Pro een maandje geleden voor 750 euro verkocht, en kreeg daarna nog mails met hogere biedingen. Hij zag er wel goed uit, en de batterij had nog 86% health over, maar verder zat er, buiten de originele doos en toebehoren, niets extra's bij. MacBooks zijn behoorlijk waardevast vergeleken met andere laptopsquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:28 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, hoewel die prijzen wel wat aan de hoge kant zijn - ik vraag me af of ze wel eens voor de vraagprijs worden verkocht.
Ik heb er alleen wat stickers op, health zit nog op 93%!!!!(481 cycli) En er is alleen 1 zo'n pootje afgesmolten!!! wat een faal ontwerp is dat!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb mijn 2009 MacBook Pro een maandje geleden voor 750 euro verkocht, en kreeg daarna nog mails met hogere biedingen. Hij zag er wel goed uit, en de batterij had nog 86% health over, maar verder zat er, buiten de originele doos en toebehoren, niets extra's bij. MacBooks zijn behoorlijk waardevast vergeleken met andere laptops
Welke Imac heb je? Ik heb een 2008 Imac en een 2009 MBP maar daar merk ik weinig verschil in. Behalve als ik echt zware shit doe.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:28 schreef retorbrapi het volgende:
Mijn Air voelt sneller aan dan mijn iMac. Heel vreemd, maar het is echt zo.
Dit schijnt de MB te worden:quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dus....1280x800 resolutie zo te zien? Heb ik een goeie keuze gemaakt met de MBA.
Leuk al die geruchtenquote:Alright everyone, here it is:
13" MacBook - i5 2.3GHz, HD 3000 graphics, 1280x800, no SSD (like the specs we're seeing)
13" MacBook Pro - i5 ~2.6Ghz, HD3000 graphics, 1440 by 900, 16GB SSD
15" MacBook Pro - i5 ~3Ghz, dedicated graphics, 16GB SSD Combo or 180GB SSD
17" MacBook Pro - i7 ~3.5Ghz, dedicated graphics, 32GB SSD Combo or 256GB SSD
The "Pro" will be used to deliniate the new SSD OS drive. That will be the marketing kicker, since it'll be seen as a very novel idea. We already know the plastic MacBook is going away, but that's mostly because plastic looks very dated. There will still be a computer in it's price range, but it will be a unibody, hence this 13" that we're seeing now. There will still be a 13" pro, and it will have SSD and high resolution display.
As for dedicated graphics in a 13"? Get real. Not going to happen. I think you'll be happy with the resolution and SSD in the end, but prepare for the reality that we're not going to see dedicated graphics in a 13". Not now, maybe not ever.
quote:Why 24-bit Audio Will Be Bad For Users
Apple and other digital retailers are planning to offer 24-bit audio to consumers. It should be an easy sell; recording studios use 24-bit, it's how the music was mixed, and it's how the consumers should hear it. Right? Wrong.
24-bit audio might be the staple of recording studios, but there's a reason it should stay there. 24-bit has a really low "noise floor" — that hum you hear if you turn a silent amplifier up really high. With 16-bit, the noise floor is slightly higher. While that might be a problem in a studio where you're boosting sounds to be clear and loud, it's irrelevant to the end listener who is given the fully mastered and noise-free version already. Even CDs are 16-bit, and the sonic quality of a CD is an accepted definition of consumer-worthy HD quality.
24-bit also has a better volume depth, known as dynamic range. However, CDs already have a huge potential dynamic range, but the loudness war has resulted in music squashed to within a few decibels of its life. This is the same reason TV commercials are so loud. When modern music is mixed to blow your ears off already, it negates the dynamic benefits the digital revolution once promised. This is a cultural issue within the industry, which faces protest on March 25 with Dynamic Range Day.
Finally, the digital effects used in studios to mix music benefit from the higher 24-bit resolution file for microscopic processing duties. Home listeners have no reason to use these effects. And let's not forget the huge file sizes and the fact many portable music players don't support 24-bit playback.
A consumer will never need 24-bit. Ever.
Which is where Dr. Dre comes in. The hip-hop producer has offered his Beats headphones to audiophiles for some years with his business partner Jimmy Iovine, CEO and chairman of Interscope, who have clearly struck on the potential for marketing their high-grade headphones as a means to appreciate these HD files.
The Beats Audio team have taken the 24-bit concept to the other major labels and retailers, perhaps suggesting they can claw back traditional sales revenue from the growing subscription market, where the likes of Spotify will be unable to compete because the new file sizes will push up streaming time and costs.
"We've gone back now at Universal and we're changing our pipes to 24-bit," Iovine told CNN. "And Apple has been great. We're working with them and other digital services - download services - to change to 24-bit. And some of their electronic devices are going to be changed as well. So we have a long road ahead of us."
To the hi-fi industry, audiophile has always been another word for sucker. There's no doubt that good quality equipment will sound better than iPod headphones, but with the marketing might of the modern music industry, there could soon be more audiophiles than ever.
Were iTunes to offer 16-bit lossless audio, as on a CD, the recording community would rejoice and recommend it. However, 24-bit is shaping up to be a huge con. The industry might be smart to find and sell intangible value, but with higher prices and storage, the consumer loses again.
OH MY GOD, OH MY GOD, OH MY GOD! Wilde ik net een Paul Smith MacBook Air Sleeve scorenquote:
Qua processor wel, maar of je dat ook met de meeste programma's merkt...quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:23 schreef KneusTeun het volgende:
De MBA is toch wel minder krachtig??!?!
Hier ook.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:28 schreef retorbrapi het volgende:
Mijn Air voelt sneller aan dan mijn iMac. Heel vreemd, maar het is echt zo.
De I/O-snelheid is nog altijd het grootste probleem. Ben benieuwd hoe de nieuwe MBP - indien deze een SSD hebben - presteren t.o.v. de MBA.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hier ook.
Een 2.8 Quadcore met 8Gb die het bij de meeste programma's aflegt tegen een 1.8 C2D met 4Gb. Maar wel met een SSD.
Leve de MBA
Zal Nog wel langer duren, intel zal waarschijnlijk eerst keynote houden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:07 schreef Semmm het volgende:
Nu al anderhalve uur down, duurt wel lang.
Dat duurt meestal een paar uur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:07 schreef Semmm het volgende:
Nu al anderhalve uur down, duurt wel lang.
Niet door Apple zelf toch? Intel over Lightpeak?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:31 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Zal Nog wel langer duren, intel zal waarschijnlijk eerst keynote houden.
Intel to Launch 'Thunderbolt' on Thursday? MacBook Pros to Follow?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet door Apple zelf toch? Intel over Lughtpeak?
Gaat idd over thunderbolt(light peak). Waarschijnlijk zal daar zoals vorige keer een MacBook pro worsen gebruikr. Dit geval zal het waarschijnlijk Dan wel de nieuwe zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet door Apple zelf toch? Intel over Lughtpeak?
Dat hoop je zelf zeker?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:12 schreef Slein83 het volgende:
14:30 is de verwachting dat de store weer up is.
Er nog ¤ 0,79 voor vragen ookquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Facetime in de Mac App Store: http://goo.gl/jE3Ru
Kon je die niet laatst gratis downloaden (gewoon via Apple)?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er nog ¤ 0,79 voor vragen ook_
Fail inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Was de beta.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:22 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kon je die niet laatst gratis downloaden (gewoon via Apple)?
quote:Apple to unveil new MacBook Pros 'shortly after' Intel Thunderbolt event Thursday
By AppleInsider Staff
Thursday, February 24, 2011 @ 01:00 AM
Text Size
A new report claims that Apple will unveil a refresh to its MacBook Pro lineup 'shortly after' an Intel press event to formally launch the chipmaker's new Light Peak technology, which will reportedly be marketed as Thunderbolt, at 10 a.m. Pacific on Thursday.
According to a Cnet source, the MacBook Pro announcement could come from Apple "shortly after Intel's announcement." Intel issued invitations earlier this week for a press briefing in San Francisco "to discuss a new technology that is about to appear on the market." If true, the timing would break from Apple's usual practice of releasing products at 8:30 a.m. Eastern.
That technology is widely believed to be the company's Light Peak optical technology, which sources say will be officially branded as Thunderbolt and is slated for release this spring.
After AppleInsider published details of a new Thunderbolt connector that includes both High-Speed I/O and Mini DisplayPort functionality, more details emerged confirming that Apple plans to implement Intel's technology under the Thunderbolt branding in the upcoming update to the company's MacBook Pro notebook lineup. According to Cnet, the 15- and 17-inch MacBook Pros will sport discrete graphics chips from AMD to augment Intel's integrated graphics.
MacRumors reports that leaked MacBook Pro packaging reveals that the Thunderbolt trademark actually belongs to Intel, suggesting that the technology and branding could see widespread use beyond Apple's product line.
According to The Wall Street Journal, Intel may have adopted Apple's Mini DisplayPort standard after receiving objections to the use of USB connector from the USB Implementers Forum. “USB connectors are not general purpose connectors and are not designed to be used in support of other technology applications or standards or as combo connectors,” the group said in a statement last year.
Apple developed the Mini DisplayPort standard several years ago. The connector is backwardly compatible with VGA, DVI, and dual-link DVI displays and capable of driving resolutions up to 2560x1600.
In order to drive adoption of the technology, Apple offered no-fee licenses of the technology before eventually agreeing to license the interface to the Video Electronics Standards Association. VESA officially adopted Mini DisplayPort as part of the DisplayPort standard in 2009.
Recent rumors that Apple is planning to add a Mini DisplayPort jack to the next iPad could mean that Apple's next-generation touchscreen tablet may make use of the new Thunderbolt technology. The Cupertino, Calif., company is expected to unveil an update to the iPad on March 2 at a media event in San Francisco.
A series of patents from Apple reveal that the company is investigating an all-in-one power, optical data and display connector. One invention utilizes a MagSafe connection to route power, networking and DVI signals to a combination power brick and port hub. Last week, AppleInsider discovered a patent for a magnetic connection that combines power and data.
quote:* Voor videogesprekken is een ingebouwde FaceTime-camera vereist, een iSight-camera (ingebouwd of extern), een UVC-camera (USB Video Class) of een FireWire-DV-camcorder; en een 128-Kbps upstream en downstream internetverbinding. Voor HD-videogesprekken is een ingebouwde FaceTime HD-camera vereist en een 1-Mbps upstream en downstream internetverbinding. Voor het ontvangen van HD-videogesprekken is een ondersteunde op Intel gebaseerde Mac vereist (kijk op http://support.apple.com/bk/HT4534 voor een compleet overzicht).
Vind ik ook een beetje raar idd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nieuwe MBP schijnt HD-camera te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Interessant, de beschrijving van FaceTime for Mac spreekt over FaceTime HD-camera's, en verwijst naar een niet-bestaande Apple Support-pagina voor een overzicht van geschikte computers.
[..]
Jup, Still down dus we zullen moeten wachten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:29 schreef jakkop het volgende:
Dat is dus 17:00 NL Tijd. Duurt nog even.
quote:The new 13-inch MacBook Pro, 15-inch MacBook Pro and 17-inch MacBook Pro are available through the Apple Store® (www.apple.com), Apples retail stores and Apple Authorized Resellers. The 13-inch MacBook Pro is available in two configurations: one with a 2.3 GHz Dual-Core Intel Core i5 and 320GB hard drive starting at $1,199; and one with a 2.7 GHz Dual-Core Intel Core i5 and 500GB hard drive starting at $1,499. The new 15-inch MacBook Pro is available in two models: one with a 2.0 GHz Quad-Core Intel Core i7, AMD Radeon HD 6490M and 500GB hard drive starting at $1,799 and one with a 2.2 GHz Quad-Core Intel Core i7, AMD Radeon HD 6750M and 750GB hard drive starting at $2,199. The new 17-inch MacBook Pro features a 2.2 GHz Quad-Core Intel Core i7, AMD Radeon HD 6750M and 750GB hard drive and is priced at $2,499.
Configure-to-order options include faster quad-core processors up to 2.3 GHz, additional hard drive capacity up to 750GB, solid state storage up to 512GB, more memory up to 8GB DDR3, antiglare and high-resolution display options and AppleCare® Protection Plan. Additional technical specifications and configure-to-order options and accessories are available online at www.apple.com/macbookpro.
Opvallend.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef Pino112 het volgende:
Batterij is nu 'maar' 7 uur. Kleine vermindering dus.
Was toch 10 uur?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef Pino112 het volgende:
Batterij is nu 'maar' 7 uur. Kleine vermindering dus.
T.o.v. vorige model is aan de buitenkant niets veranderd toch??quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:48 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik vind deze vergeleken met de oude heel ''lomp'' lijken, alsof hij minder strak is geworden... Design foutje wat mij betreft! En ¤2500 voor het 17'' instapmodel?
haha er is volgens mij helemaal niks veranderd aan de bodyquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:48 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik vind deze vergeleken met de oude heel ''lomp'' lijken, alsof hij minder strak is geworden... Design foutje wat mij betreft! En ¤2500 voor het 17'' instapmodel?
Blij dat ik voor de Air ben gegaanquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
Matige upgrade. Ik vind langere batterij belangrijker dan i5, en de schermresolutie is lager dan bij de MacBook Air. Ik denk dat voor veel mensen de Air een veel aantrekkelijkere laptop is dan de 13" MBP.
Was eerst 10 idd. Vrij matig om dit terug te schroeven naar 7 uur.... zal wel met de i7 te maken hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef retorbrapi het volgende:
Was de batterijduur niet voorheen 10 uur? Dan vind ik 7 uur toch wel een ernstige achteruitgang..
Of misschien met een nauwkeurigere test? Of werd de 10 uur gewoon gehaald?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Was eerst 10 idd. Vrij matig om dit terug te schroeven naar 7 uur.... zal wel met de i7 te maken hebben.
Dat en schijnt andere meetmethode te worden gebruikt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Was eerst 10 idd. Vrij matig om dit terug te schroeven naar 7 uur.... zal wel met de i7 te maken hebben.
Ik haal bij normaal gebruik makkelijk 9,5-10 uur hoor. Als ik download en film kijk, gaat dat naar de 5-6 uur, maar met Wifi aan en tekstverwerken, staat hij op de universiteit ruim 9 uur aan terwijl ik constsnt aantekeningen maak.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Of misschien met een nauwkeurigere test? Of werd de 10 uur gewoon gehaald?
quote:Apple is using a new, more rigorous battery test that measures the results you can expect in the real world like surfing your favorite sites in a coffee shop or catching up on the latest web videos. Even using this new test, MacBook Pro delivers amazing battery life. For your real life.
Ah dat hadden ze bij de MacBook Air wel al gedaan. Vandaar het verschil eerst dus.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.apple.com/macbookpro/features.html#battery
[..]
Omdat die een ExpressCard/34 slot heeft, wat de anderen weer niet hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:19 schreef Wootism het volgende:
En als ik het goed begrijp heeft het 17 inch model geen SDXC-cardreader?.....
Hoezo niet?
Daarmee kun je niet hetzelfde, lijkt me... Vreemd dat die 17"die SDXC-ondersteuning niet heeft..quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Omdat die een ExpressCard/34 slot heeft, wat de anderen weer niet hebben.
Ohja klopt, en daar kan je natuurlijk weer een SDXC reader van maken. Mijn foutquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Omdat die een ExpressCard/34 slot heeft, wat de anderen weer niet hebben.
Ik vind dit eigenlijk het beste nieuws van de dag: kan ik eindelijk mijn externe FW weer 's blij maken met een nieuw OSquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple lanceert developer preview van Mac OS X Lion: http://goo.gl/BlWSK
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gewoon geantwoord op je vraag.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:21 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ohja klopt, en daar kan je natuurlijk weer een SDXC reader van maken. Mijn fout
(klinkt sarcastisch deze zin, is het niet)
Volgens mij gaf Jobs bij een vorige keynote al aan dat ze strengere batterij testen gingen gebruiken. Dus waar de 2010 MBP in mei nog 10 uur kreeg, kreeg de 2010 MBA in september nog maar 7 uur bij een soortgelijke batterijduur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:06 schreef retorbrapi het volgende:
Was de batterijduur niet voorheen 10 uur? Dan vind ik 7 uur toch wel een ernstige achteruitgang..
Klopt ja, mijn foutquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij gaf Jobs bij een vorige keynote al aan dat ze strengere batterij testen gingen gebruiken. Dus waar de 2010 MBP in mei nog 10 uur kreeg, kreeg de 2010 MBA in september nog maar 7 uur bij een soortgelijke batterijduur.
Ben erg benieuwd. De plaatjes en omschrijvingen zijn veelbelovendquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk het beste nieuws van de dag: kan ik eindelijk mijn externe FW weer 's blij maken met een nieuw OS
Dat klopt, maar ik vul alleen je antwoord aan. Je kan daadwerkelijk die poort gebruiken om SDXC te lezen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gewoon geantwoord op je vraag.
Ik neem aan dat je met die snelheid van Thunderbold wel uit te voeten kan met een splittertje.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goed, op een ThunderBolt-poort kan je dus aansluiten (met adapters)
-PCI Express
-DisplayPort
-HDMI
-(dual link) DVI
-VGA
-Ethernet
-USB
-Firewire
Leuk en aardig, maar had dan tenminste twee poorten ingebouwd.
Je kunt tot zes apparaten per aansluiting doorlussen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goed, op een ThunderBolt-poort kan je dus aansluiten (met adapters)
-PCI Express
-DisplayPort
-HDMI
-(dual link) DVI
-VGA
-Ethernet
-USB
-Firewire
Leuk en aardig, maar had dan tenminste twee poorten ingebouwd.
Ja daar heb je dus alleen iets aan als je apparaten ThunderBolt ondersteunen. Mijn monitor kan ik alleen op de ThunderBolt-poort aansluiten, en die heeft geen mogelijkheid om door te lussen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Je kunt tot zes apparaten per aansluiting doorlussen.
Mee eens. Ik heb ook al een tijdje sterk het idee dat Apple de 13" Pro in de toekomst helemaal achterwege wil laten en deze wil vervangen met de 13" Air.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef TC03 het volgende:
Matige update, de 13" MBP is nu zeer onaantrekkelijk naar mijn mening.
Aangezien alle screens van Lion op de Apple-site nu gemaakt zijn met een MBA in beeld, zou dan best wel 's kunnen kloppen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb ook al een tijdje sterk het idee dat Apple de 13" Pro in de toekomst helemaal achterwege wil laten en deze wil vervangen met de 13" Air.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Aangezien alle screens van Lion op de Apple-site nu gemaakt zijn met een MBA in beeld, zou dan best wel 's kunnen kloppen.
Lijkt wel een beetje op de iPhone zo..quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat ie ook wel op de Apple-site staat.
Da's ook de bedoeling. Beste van iOS ook naar de desktop brengen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:54 schreef Saninl het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op de iPhone zo..
Nope. Alleen met multitouch touchpad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:54 schreef Saninl het volgende:
[..]
Zou dit ook gaan werken op oudere Macbooks?
Behalve de mensen die er 1 bestellen of besteld hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef rubje het volgende:
Hoe dan ook,de hype op diverse sites vooraf is weer andermaal bewezen een farce te zijnzoals gewoonlijk want nu de echte specs uit zijn kan iedereen weer voorlopig rustig gaan slapen.
![]()
Waar ga je hem voor gebruiken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:45 schreef Tinos85 het volgende:
Hm nu weet ik het nog niet. Air of MBP.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hey Roel!
Apple Discontinuing MobileMe Retail Boxes, Preparing for Free Overhauled Version?
Voor mij zelfde kwestie. Wil hem ook volgend schooljaar gebruiken voor mn studie (HBO Informatica), verder niet gamen ofzo, en af en toe wat filmpjes kijken. Verder ook documentjes/excel/powerpoint enzo, en natuurlijk internetten.quote:
Gebruik je hem vaak onderweg of op de bank? Air. Gebruik je hem ook regelmatig als desktop en voor zwaarder werk als filmbewerking, dan kun je de MBP overwegen, eventueel met SSD.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:45 schreef Tinos85 het volgende:
Hm nu weet ik het nog niet. Air of MBP.
ik gebruik nu mijn MacBook unibody white (2010) voor op school en ook voor thuis, dan sluit ik hem aan op n extern scherm, muis en toetsenbord.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gebruik je hem vaak onderweg of op de bank? Air. Gebruik je hem ook regelmatig als desktop en voor zwaarder werk als filmbewerking, dan kun je de MBP overwegen, eventueel met SSD.
Voor dagelijkse gebruik en licht-zwaar werk (ik draai VMWare Fusion erg rap op mijn MBA) is de MBA een ideale laptop.
MacBook Air
Nee. Erg slimme keuze imho.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:06 schreef Saninl het volgende:
[..]
ik gebruik nu mijn MacBook unibody white (2010) voor op school en ook voor thuis, dan sluit ik hem aan op n extern scherm, muis en toetsenbord.
En doe zelfs af en toe een spelletje..
Maar wil toch voor de air gaan.. Stomme keus?
Als je hem alleen voor de standaard dingen gebruikt zou ik niet voor een macbook pro gaan. Maar lekker voor een air. Ik zat straks ook te twijfelen, een air of een pro. Maar ik ga toch voor de pro.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voor mij zelfde kwestie. Wil hem ook volgend schooljaar gebruiken voor mn studie (HBO Informatica), verder niet gamen ofzo, en af en toe wat filmpjes kijken. Verder ook documentjes/excel/powerpoint enzo, en natuurlijk internetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ligt eraan wat je ermmee van plan bent, ga je filmbewerken zou ik voor een 7200 gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:49 schreef frank07 het volgende:
Hmmm twijfel tussen 500 en 750gb voor de 15inch.
Ga ik dat verschil tussen 7200 en 5400rpm merken of is dat verwaarloosbaar?
photoshop/illustrator/3d etc.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:53 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je ermmee van plan bent, ga je filmbewerken zou ik voor een 7200 gaan.
Meer voor op de bank en onderweg. Voor het zwaardere werk heb ik m'n iMac.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gebruik je hem vaak onderweg of op de bank? Air. Gebruik je hem ook regelmatig als desktop en voor zwaarder werk als filmbewerking, dan kun je de MBP overwegen, eventueel met SSD.
Voor dagelijkse gebruik en licht-zwaar werk (ik draai VMWare Fusion erg rap op mijn MBA) is de MBA een ideale laptop.
MacBook Air
Bij de gebroken stenen ligt ie al in het torrentschap.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ah, de ¤0,79 voor FaceTime heeft weer te maken met accounting-regels.
http://www.macrumors.com/(...)unting-requirements/
Zelfde als met de iOS updates voor de iPod touch toentertijd.
Ahja, op die site waar ik eruit gegooid benquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Bij de gebroken stenen ligt ie al in het torrentschap.
Zou kunnen, maar dat kan ik dus niet meer checkenquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dikke kans dat je ratio belabberd was...?
Weet je je username nog? Dan kan ik ff checken..quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dat kan ik dus niet meer checken.
RoelJewel, geloof ikquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Weet je je username nog? Dan kan ik ff checken..
Wat ik me kan herinneren heb ik daar op 't laatst een gigantisch bestand binnengehengeld wat m'n ratio wel verkl**t zal hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wow, origineel.![]()
Even checken.
Dat zal je ratio wel zo verkloot hebben dat ze je account gewoon helemaal weggegooid hebben. Ik vind niks op allerlei vervoegingen van Jewel....quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat ik me kan herinneren heb ik daar op 't laatst een gigantisch bestand binnengehengeld wat m'n ratio wel verkl**t zal hebben
Hm, zou kunnen. Geen idee of ze gebanden nog weergeven daar. Zal wel niet danquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat zal je ratio wel zo verkloot hebben dat ze je account gewoon helemaal weggegooid hebben. Ik vind niks op allerlei vervoegingen van Jewel....
quote:Gevonden in: Koop een Mac > Mac-accessoires > Tassen & Notebook Cases
Paul Smith Envelope-hoes voor Macbook Air ¤ 79,94
Verzendklaar: 3-4 maanden
Ik heb helaas geen invites meer over, behalve eentje voor mezelf mocht ik daar ooit geband wordenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, zou kunnen. Geen idee of ze gebanden nog weergeven daar. Zal wel niet dan
Ik zit het vandaag een beetje te volgen, die nieuwe Lion dingen. De nieuwe vormgeving voor Mail is allemaal best, maar weet iemand of dat optioneel is? Ik vind de indeling zoals-ie nu is namelijk prima en zou niet gedwongen willen worden iets te gebruiken wat ik niet prettig (meer) vind werken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:08 schreef jakkop het volgende:
Ook leuk trouwens. Mail.app 5:
[ afbeelding ]
?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:53 schreef Saninl het volgende:
Als die resolutie zo is, dan ga ik ook voor de Air.
Overigens heb ik vanmiddag een bedraad toetsenbord aangeschaft met numpad, omdat ik voortaan mijn macbook aansluit op een groot scherm, en dan gewoon mijn macbook dichtklap.
Maar wat is de toets die boven de 7 op het numpad zit? Wat kan ik ermee?
Mja, maar Sparrow heeft natuurlijk weer goed naar de iPad gekeken voor de interface..quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:08 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
De net nieuwe Sparrow:
[ afbeelding ]
Vreemde post voor een Fok admin.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik zit het vandaag een beetje te volgen, die nieuwe Lion dingen. De nieuwe vormgeving voor Mail is allemaal best, maar weet iemand of dat optioneel is? Ik vind de indeling zoals-ie nu is namelijk prima en zou niet gedwongen willen worden iets te gebruiken wat ik niet prettig (meer) vind werken.
Oe, die had ik over 't hoofd gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:06 schreef Pino112 het volgende:
Daartegenover staat de hogere resolutie op de Air he, vergeet die niet.
Inderdaad. En hoevaak gebruik je een dvd-brander überhaupt nog?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:09 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Oe, die had ik over 't hoofd gezien.
Toch nog wel zo af en toe, maar ga denk ik maar over op een media servertje binnenkort.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Inderdaad. En hoevaak gebruik je een dvd-brander überhaupt nog?
Nice!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.macrumors.com/(...)massive-improvement/
[ afbeelding ]
Goedkoopste nieuwe 13" MBP even snel in benchmark als vorige 17" MBP.
Vastquote:
Nice! idd, hoe doet ie het grafisch die Intel HD 3000?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.macrumors.com/(...)massive-improvement/
[ afbeelding ]
Goedkoopste nieuwe 13" MBP even snel in benchmark als vorige 17" MBP.
Volgende week even langs de lokale APR dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nice! idd, hoe doet ie het grafisch die Intel 3500?
Brander maar af en toe, maar om dvd's te lezen gebruik ik hem nog heel regelmatig. Dat, en de iets vrijere mogelijkheid tot uitbreiding, heeft mij ertoe geleid voor de MacBook Pro te gaan in plaats van de Air, maar met deze update is de Air opeens een heel stuk aantrekkelijker geworden met zijn hogere resolutie.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Inderdaad. En hoevaak gebruik je een dvd-brander überhaupt nog?
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
See you on the other side
[ afbeelding ]
Als ze het goed gekopieerd hebben wel, neem ik aanquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooi formaat trackpad, ook multitouch?
Niet eensquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooi formaat trackpad, ook multitouch?
De nieuwe 13" is sowieso een misser.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vind het wel een enorme misser dat de nieuwe 13" pro geen hoger resolutie scherm heeft gekregen.
Mwah, dat ie sneller zou zijn, was een gegeven. De core2duo was al enigszins verouderd toen het 2010-model uit kwam. Maar dat de resolutie niet tenminste gelijk is aan de 13" Air is eigenlijk gewoon onvergeeflijk. Zelfde geldt voor de batterij, aangezien het een van de grootste voordelen van een MacBook is dat hij de hele dag mee gaat, en dit werd bij elke vernieuwing juist omhoog geschroefd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef jakkop het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Benchmarks vind ik dat best meevallen.
Too bad, weer een gemiste kans een mooi alternatief voor de Air op de markt te brengen.quote:
Nou ik ben dik tevreden met mijn huidige unibody, zou alleen hogere resolutie willen. En juist dát zit er niet in. Ik denk dat ze 'm binnen een half jaar updaten.quote:
We moeten even wat accu-benchmarks afwachten, maar ik denk dat de accuduur lager is geworden door de nieuwe, strengere accutest die Apple ook al voor de MacBook air gebruikte. Die 10 uur voor de vorige 13" MBP was namelijk zwaar overdreven.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mwah, dat ie sneller zou zijn, was een gegeven. De core2duo was al enigszins verouderd toen het 2010-model uit kwam. Maar dat de resolutie niet tenminste gelijk is aan de 13" Air is eigenlijk gewoon onvergeeflijk. Zelfde geldt voor de batterij, aangezien het een van de grootste voordelen van een MacBook is dat hij de hele dag mee gaat, en dit werd bij elke vernieuwing juist omhoog geschroefd.
[..]
Too bad, weer een gemiste kans een mooi alternatief voor de Air op de markt te brengen.
Het is ook onmogelijk om die accu tijd meer dan 6 uur te laten aangeven! (nouja bijna onmogelijk)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
We moeten even wat accu-benchmarks afwachten, maar ik denk dat de accuduur lager is geworden door de nieuwe, strengere accutest die Apple ook al voor de MacBook air gebruikte. Die 10 uur voor de vorige 13" MBP was namelijk zwaar overdreven.
Oh? Op een dag op de universiteit, waar ik niet constant films download en kijk, haal ik zonder problemen 9-9.5 uur met aantekeningen maken en dingen opzoeken, als ik mijn brightness op 40/50% zet en de de backlight van het keyboard uitzet. Zo overdreven is die 10 uur dus niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
We moeten even wat accu-benchmarks afwachten, maar ik denk dat de accuduur lager is geworden door de nieuwe, strengere accutest die Apple ook al voor de MacBook air gebruikte. Die 10 uur voor de vorige 13" MBP was namelijk zwaar overdreven.
Mijne haalt dat bij lange na niet. Mijn gebruik is wel wat intensiever, maar veel verschil met mijn vorige 13" MBP die officieel 7 uur battery life had merk ik niet. Voor mijn gevoel is hij voornamelijk in idle zuiniger.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh? Op een dag op de universiteit, waar ik niet constant films download en kijk, haal ik zonder problemen 9-9.5 uur met aantekeningen maken en dingen opzoeken, als ik mijn brightness op 40/50% zet en de de backlight van het keyboard uitzet. Zo overdreven is die 10 uur dus niet.
Zodra je iets met flash aanraakt is het meteen gedaan met je accu! Heb je met gewoon internetten nog 3 uur, en dan open je youtube en dan BAM! ineens nog maar 45minquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh? Op een dag op de universiteit, waar ik niet constant films download en kijk, haal ik zonder problemen 9-9.5 uur met aantekeningen maken en dingen opzoeken, als ik mijn brightness op 40/50% zet en de de backlight van het keyboard uitzet. Zo overdreven is die 10 uur dus niet.
Denk dat ze dat juist niet willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Too bad, weer een gemiste kans een mooi alternatief voor de Air op de markt te brengen.
Vind de Western Digital HDDs wel goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Welke externe HD is aan te raden voor een iMac? Wil snelle verbinding (FW800), minimaal 2TB.
Heb ik ook: erg prima! Kopen, Roel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Vind de Western Digital HDDs wel goed.
Waarom niet eentje met Thunderbolt?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Welke externe HD is aan te raden voor een iMac? Wil snelle verbinding (FW800), minimaal 2TB.
iMacquote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waarom niet eentje met Thunderbolt?
Jammer dat Sparrow alleen maar werkt met Gmailquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:08 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
De net nieuwe Sparrow:
[ afbeelding ]
Volgens 9to5mac zou het wel uit moeten kunnen. Staat trouwens ook iets over een restoration partition op je main drive, houd dat even in de gatenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat OSX Lion heeft dus inverted scrolling wat niet uitgezet kan worden. Elke keer als ik omhoog wil scrollen, scrol ik omlaag
Ik ga het 's een weekendje gebruiken als main OS op mijn MBA. Vooralsnog lijkt alleen Evernote niet perfect te werken en ook Launchbar wil af en toe wat knellen, maar verder best tevreden.
Ja, die had ik al wel gezien. Onder Time Machine staat nu 'Maak Lokale Momenteopnamen aan', maar ik vind zelf de partitie niet terug id Finder.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens 9to5mac zou het wel uit moeten kunnen. Staat trouwens ook iets over een restoration partition op je main drive, houd dat even in de gaten
quote:Wolowitz: Raj, did you ever tell your sister about the time Sheldon got punched by Bill Gates?
Priya: Oh, God, you're kidding.
Raj: No, Gates gave a speech at the university. Sheldon went up to him afterwards and said, "Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa you could have put a little more thought into Windows Vista."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |