Hehe, ik wilde ook niet te zeggen dat ik me onveiliger voel, meer dat er ook andere factoren bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid. Zoals dus je eigen weerbaarheid/kwetsbaarheid, die verandert immers in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Huuh, ik ben ook niet meer de jongste maar ik voel me helemaal niet onveiliger. Vroeger, toen ik als studentje 's nachts door de stad fietste, toen voelde ik me niet altijd even veilig.
Precies, het is alleen maar zichtbaarder geworden door een overvloed aan informatie. Alsof er vroeger geen achterstandswijken waren met verhoudingsgewijs meer criminaliteit .. alleen las of zag je er dus weinig van.quote:Ik denk dat het de toename aan informatie is, en de manier waarop deze wordt gebracht. Je ziet het hier ook, dat iemand ons ervan probeert te overtuigen dat zijn perceptie van groot gevaar de enige juist is.
Nee, natuurlijk niet. Maar ik struikel natuurlijk ook niet wekelijks over de doofpot lijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus zet je de militaire steun in in die klote wijken. Kon je dat zelf nou niet bedenken?
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat het gevoel van onveiligheid irrationeel is en dat je met het inzetten van legermannetjes mensen het gevoel van veiligheid niet terug kunt geven. Denk eerder dat het averechts werkt omdat het gevoel van onveiligheid dan juist bevestigd wordt.
En dat het irrationeel is, dat heeft Delpit al uiteengezet.
Aanname en totaal overbodige ad hominem.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
He, dan ben jij vast crimineel of ermee gelieerd. Anders zou je dit wel een goed idee vinden!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:09 schreef du_ke het volgende:
Bizar idee, het leger inzetten tegen je eigen burgers dat is niet ok
Ik zie de relevantie niet zo, maar wil hier toch even op reageren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
Ik denk dat juist kleine criminaliteit enorm bijdraagt aan het gevoel van onveiligheid. Vooral iets als inbraak, straatroof, mishandeling etc. Dit kan namelijk iedereen overkomen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Qua overvallen, moord en verkrachting staan we gemiddeld gesproken vrij laag. Dat betekent (mijn interpretatie) dat veel misdaad in ons land van het 'kleinere' soort is. Zeker uitermate vervelend, maar niet onmiddellijk bijdragend aan meer onveiligheid.
Ah, een Hitler-vergelijking, heeft nog lang geduurdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.
Ja maar sp3c, je weet toch, dat is andersquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:
maar dit gebeurt toch allang?
als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door
etc.
niets nieuws
ik weet goed!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja maar sp3c, je weet toch, dat is anders
Het jammere eraan is dat zoiets in topics zoals dit bijna nooit zin heeftquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet goed!
het is kennis van zaken, heel soms probeer ik het stiekem in een discussie te schuiven maar jij bent de eerste die het opvalt
nou het blijft een raar verhaal natuurlijk, het leger moet voorlopig binnenblijven omdat ze de uitzenddruk moeilijk aankan, vervolgens gaan er politieagenten naar oorlogsgebied en moeten militairen thuis hun werk overnemen???quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zonder Raven bijvoorbeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters?![]()
Verdachte personen in de gaten houden... alsof dat nu niet gebeurd. Alleen wordt dat nu grotendeels gedaan door rechercheurs.
Och, hadden we in Nederland niet toevallig veel te weinig recherchecapaciteit? Als een taak door andere mensen, die er ook in getraind zijn, wordt overgenomen zodat de rechercheurs meer tijd voor andere misdrijven hebben, wat is hier dan het probleem mee?
Flauw hoor. Zo verpest je het wel.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:
maar dit gebeurt toch allang?
als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door
etc.
niets nieuws
Al die enge hackers.....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef Evertjan het volgende:
mensen die zich niet veilig voelen van achter hun PC
PVV stemmers zijn over het algemeen toch niet bijster intelligent, die gaan het zien als meer blauw op straat, maar zij zullen niet het totale gevolg plaatje kunnen zien of begrijpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |