abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93004650
quote:
Militairen moeten bij terugkomst van een missie ook in eigen land worden ingezet. Dat zegt commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee in de interne defensiekrant Landmacht. Volgens hem is de in Irak en Afghanistan opgedane praktijkervaring ook nuttig in de civiele maatschappij.

Generaal Bertholee ziet de teams die naar bermbommen speurden tijdens missies in eigen land ook als bomverkenner voor de politie. Ook zoekacties naar vermisten of wapens behoren tot de opties.

De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."

Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."

Met de inzet van het leger in eigen land hoopt Bertholee militairen dichter bij het volk te brengen. "Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?

en dan dit:

quote:
"Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt? :{
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:31:13 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93004689
En dan de volgende stap: We geven ze geweren. En de volgende stap: We zetten scherpschutters in en schieten opstandige elementen direct af.

Als deze meneer wil zien wat een goed plan dit is, moet hij eens in Zuid-Amerika gaan kijken. Of in het Midden Oosten. In landen waar het leger een dikke vinger in de pap heeft.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_93004715
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:

[..]

Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien. :{
pi_93004750
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien. :{
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93004804
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.

Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
pi_93004902
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.

Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Legerbaas wil militairen inzetten in Nederland

Mijn reactie:

Zeer gevaarlijk voorstel. Dan lopen we kans van politiestaat te veranderen in militaire staat, oftewel hetzelfde als Libie, Egypte, Algerije en al die andere landen in het Midden-Oosten.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 11:18:50 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_93004914
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik zit daar al jaren op te wachten ja.
quote:
en dan dit:

[..]

Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt? :{
Lul niet, als een Raven kan helpen misdadigers op te pakken, dan is dat heel goed. Dat jij nou liever hebt dat misdadigers vrij rond lopen, is jouw probleem.
pi_93004928
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:

[..]

Omdat je nu andere meningen bij voorbaat al wegzet als "niet serieus te nemen" want je bent een PVV-stemmer. Doet de discussie geen goed

Of je moet het alleen weer over de PVV willen hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_93004949
Sinds wanneer leven wij in een oorlogsgebied? :?
pi_93005006
Sinds wanneer wordt het leger alleen in oorlogsgebied ingezet :?
pi_93005013
quote:
Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Wordt dit nu niet ook gewoon gedaan? M.a.w zijn er niet genoeg mensen voor en willen ze de hulp van het leger zodat ze er ook geen mensen voor aan hoeven te nemen?

Het bericht heeft het volgens mij niet over willekeurig mensen observeren, maar over taken die nu ook al gedaan worden, maar waar het leger nu voor ingezet kan worden zodat ze actief blijven. Ze worden al betaald. Nieuwe mensen daarvoor aannemen is dan niet nuttig wanneer ze dezelfde functie kunnen vervullen.
pi_93005275
Absoluut niet. Wat een krankzinnig idee. Ja, lekker de maatschappij militariseren. Is die vent niet goed ofzo?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93005370
Het wordt steeds enger en enger. Het zou mij niets verbazen als Opstelten dit nog een goed idee vindt ook.
Het wordt dan echt wachten op het eerste slachtoffer van een met een trauma teruggekomen soldaat.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:00:18 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93005371
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Absoluut niet. Wat een krankzinnig idee. Ja, lekker de maatschappij militariseren. Is die vent niet goed ofzo?
Nee, deze meneer is militair. Op Defensie gaat bezuinigd worden, dus deze meneer is bezig zijn baantje zeker te stellen OF, als dat niet lukt, een plekje te krijgen op de PVV lijst voor de volgende verkiezingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_93005372
Waarom vinden mensen dit een krankzinnig idee??? Maatschappij militariseren? In wat voor droomwereld leef je?
Het is duidelijk dat de politie in Nederland allesbehalve de zaakjes voor elkaar heeft. Wat is er erg aan dat militairen gaan assisteren?

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 11:22:03 ]
pi_93005382
Die man is zijn verstand waarschijnlijk verloren in conflictgebieden, wat een belachelijk idee.
pi_93005487
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom vinden mensen dit een krankzinnig idee??? Maatschappij militariseren? In wat voor droomwereld leef je?
Het is duidelijk dat de politie in Nederland allesbehalve de zaakjes voor elkaar heeft. Wat is er erg aan dat militairen gaan assisteren?
Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.
pi_93005525
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.
:D :D :D Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 11:27:08 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:06:16 #19
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_93005528
quote:
De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Waterdichte argumentatie. IJzersterk.

Voor een Apache helicopter maakt het ook niets uit of hij 5 Reuters-medewerkers in Irak in bloederige brintapap verandert of 3 middenstandsgezinnen & een loopse teckel bij een C1000 vestiging in Goes. Snel inzetten dat ding, dus.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_93005530
Laten we gewoon zorgen dat elke burger persoonlijk een soldaat heeft die hem ten alle tijden in de gaten houd. Als je hier tegen bent ben je gewoon zelf een kut crimineel.
pi_93005551
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:D :D :D Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Onzin, Nederland is veiliger zonder getraumatiseerde pistoolslaven dan met. Jij hebt een kijk op de wereld, denkende dat soldaten automatisch garant staan voor veiligheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 11:28:50 ]
pi_93005554
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 11:29:16 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:08:24 #23
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_93005573
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_93005591
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:11:18 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_93005651
Het leger inzetten tegen tasjesdieven. :').

Alleen als ze met Apaches boven hooligans gaan hangen. :{w.

Tanks om vrachwagens los te trekken. ^O^.
Commando op de bus!

Debiel plan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')