Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?quote:Militairen moeten bij terugkomst van een missie ook in eigen land worden ingezet. Dat zegt commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee in de interne defensiekrant Landmacht. Volgens hem is de in Irak en Afghanistan opgedane praktijkervaring ook nuttig in de civiele maatschappij.
Generaal Bertholee ziet de teams die naar bermbommen speurden tijdens missies in eigen land ook als bomverkenner voor de politie. Ook zoekacties naar vermisten of wapens behoren tot de opties.
De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Met de inzet van het leger in eigen land hoopt Bertholee militairen dichter bij het volk te brengen. "Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?quote:"Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.
Legerbaas wil militairen inzetten in Nederlandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Ik zit daar al jaren op te wachten ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Lul niet, als een Raven kan helpen misdadigers op te pakken, dan is dat heel goed. Dat jij nou liever hebt dat misdadigers vrij rond lopen, is jouw probleem.quote:en dan dit:
[..]
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?
Omdat je nu andere meningen bij voorbaat al wegzet als "niet serieus te nemen" want je bent een PVV-stemmer. Doet de discussie geen goedquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Wordt dit nu niet ook gewoon gedaan? M.a.w zijn er niet genoeg mensen voor en willen ze de hulp van het leger zodat ze er ook geen mensen voor aan hoeven te nemen?quote:Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Nee, deze meneer is militair. Op Defensie gaat bezuinigd worden, dus deze meneer is bezig zijn baantje zeker te stellen OF, als dat niet lukt, een plekje te krijgen op de PVV lijst voor de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Absoluut niet. Wat een krankzinnig idee. Ja, lekker de maatschappij militariseren. Is die vent niet goed ofzo?
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom vinden mensen dit een krankzinnig idee??? Maatschappij militariseren? In wat voor droomwereld leef je?
Het is duidelijk dat de politie in Nederland allesbehalve de zaakjes voor elkaar heeft. Wat is er erg aan dat militairen gaan assisteren?
Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.
Waterdichte argumentatie. IJzersterk.quote:De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Onzin, Nederland is veiliger zonder getraumatiseerde pistoolslaven dan met. Jij hebt een kijk op de wereld, denkende dat soldaten automatisch garant staan voor veiligheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |