abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 01:03:48 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_93039145
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je bent het ermee eens dat een veroordeling van de nederzettingen door de VN het vredesproces ingewikkelder zal maken.?

Nee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 20 februari 2011 @ 01:17:08 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_93039862
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl

De redenering aan het eind ben ik het wel mee eens, maar het wordt toch goddomme een keer tijd dat het veto-recht wordt ingetrokken zodat de VN eens wat meer kan zijn dan een lamgeslagen hondje.

Meer dan 250 veto's in 40 jaar, gelijkelijk verdeeld tussen USSR/Rusland en VS+bondgenoten. En dan vinden ze het gek dat niemand de VN serieus neemt.
Zijn er geen veto's dan wordt de VN al helemaal niet serieus meer genomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_93040217
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.
Ik ook niet, maar ik stelde de vraag aan Dagonet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93042069
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien is het een idee om het hele systeem met resoluties van de VN maar naar de prullenmand te verwijzen en de VN als overlegorgaan te laten voortbestaan.
Eens. Het is een zeer ondemocratische instelling met veel achterkamertjespolitiek, leugens en partijdigheid. Liever vandaag deze geldverslindende organisatie opdoeken dan morgen.
pi_93081480
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 02:30 schreef kontknager het volgende:

[..]

Eens. Het is een zeer ondemocratische instelling met veel achterkamertjespolitiek, leugens en partijdigheid. Liever vandaag deze geldverslindende organisatie opdoeken dan morgen.
Dat is vast wel zo, maar ik vind het toch wel een goed idee om een soort supra-nationale autoriteit te hebben. Zelfs als zij nog vaak geregeerd wordt door hypocriete angsthazen met veto's.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93081771
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is vast wel zo, maar ik vind het toch wel een goed idee om een soort supra-nationale autoriteit te hebben. Zelfs als zij nog vaak geregeerd wordt door hypocriete angsthazen met veto's.
Ik vind dat het uitsluitend een discussieplatform moet zijn, zonder zeggenschap in welke vorm dan ook.
pi_93085898
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:49 schreef kontknager het volgende:

[..]

Ik vind dat het uitsluitend een discussieplatform moet zijn, zonder zeggenschap in welke vorm dan ook.
Zoals Kopenhagen vorig jaar? Of de laatste G20? Dat is pas geldverspilling, want daar gaat iedereen naartoe vliegen in de eerste klas, dat wordt beveiligd, dat slaapt in vijfsterrenhotels en zit dan maar een beetje te ouwehoeren zonder ook maar een schijn van macht of autoriteit.
pi_93086173
Beste Kees kun je dan ook uitleggen waarom de stem van bv een Fransoos middels de veiligheidsraad zoveel meer gewicht in de wereld zou moeten hebben in verhouding tot die van een Japanner of een Brazilliaan etc?

In principe is het natuurlijk geen fair idee die zogenaamde veiligheidsraad.
pi_93086655
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Beste Kees kun je dan ook uitleggen waarom de stem van bv een Fransoos middels de veiligheidsraad zoveel meer gewicht in de wereld zou moeten hebben in verhouding tot die van een Japanner of een Brazilliaan etc?

In principe is het natuurlijk geen fair idee die zogenaamde veiligheidsraad.
Nee:
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je het goed leest ben ik helemaal geen voorstander van veto's.
Al vermoed ik dat een Veiligheidsraad, als een soort Eerste Kamer, wel een goede matiging kan zijn van de plenaire vergadering.
pi_93086748
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoals Kopenhagen vorig jaar? Of de laatste G20? Dat is pas geldverspilling, want daar gaat iedereen naartoe vliegen in de eerste klas, dat wordt beveiligd, dat slaapt in vijfsterrenhotels en zit dan maar een beetje te ouwehoeren zonder ook maar een schijn van macht of autoriteit.
Wat denk je dat er van de veiligheidsraad overblijft wanneer de grote landen hun veto verliezen?
pi_93087295
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee:

[..]

Als je het goed leest ben ik helemaal geen voorstander van veto's.
Al vermoed ik dat een Veiligheidsraad, als een soort Eerste Kamer, wel een goede matiging kan zijn van de plenaire vergadering.
Punt is natuurlijk, wat ik ook maakte, is dat een lid van de veiligheidsraad ook zonder veto een invloed heeft welke relatief gezien buiten iedere proportie is.
Nuja, daar sta jij dus achter, dat was mijn vraag.
pi_93087579
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk, wat ik ook maakte, is dat een lid van de veiligheidsraad ook zonder veto een invloed heeft welke relatief gezien buiten iedere proportie is.
Maar dan heb jij weer een punt als je Brazilië of Japan noemt, landen die nu groot zijn of bijna zijn, zoals het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk indertijd waren.
Het heroverwegen van de vraag welke landen groot zijn, en waarom dan wel (economie, militaire macht, oppervlakte, bevolkingsaantal) is daar een onderdeel van.
pi_93092673
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zijn er geen veto's dan wordt de VN al helemaal niet serieus meer genomen.
wordt dat dan nu ??? whahahahahhaha
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 10:37:07 #34
8781 crew  Frutsel
pi_93093342
Ik dacht toch echt dat de VS grootgebruiker van het vetorecht was :{
Gelijk aan Rusland ? Had ik niet gedacht.
pi_93132302
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En nog wat: er zijn nu tijdelijke leden van de Veiligheidsraad, vooral kleine landen. Alleen de permanente leden hebben een vetorecht.
Dus je hebt voor een deel al je zin gekregen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:23:57 #36
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_93155860

Cenk slaat de nagel weer eens op z'n kop. God, ik vreet mezelf op als ik dat carričrehoertje van een Rice zie.
pi_93156023
quote:
De VS zijn tegen nieuwe nederzettingen, maar denken dat inmenging van de VN de pogingen om de stilgelegde vredesonderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen te hervatten alleen maar ingewikkelder zal maken.
Hoe doorzichtig! Ze hadden wel wat meer moeite kunnen doen een smoes te bedenken, dit is bijna lachwekkend doorzichtig. Maar goed, verder wel een terechte Veto natuurlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93180391
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoe doorzichtig! Ze hadden wel wat meer moeite kunnen doen een smoes te bedenken, dit is bijna lachwekkend doorzichtig. Maar goed, verder wel een terechte Veto natuurlijk.
Je doet net of je verbaasd bent. Zo gaat het toch al een halve eeuw: het ene liegen en het andere misdoen.
En iemand die tegen de nederzettingen is, en toch een veto geeft, liegt hoe dan ook.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:46:42 #39
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_93180479
Wat stelt de VN eigenlijk nog voor?
pi_93184656
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:46 schreef Mores het volgende:
Wat stelt de VN eigenlijk nog voor?
In dit geval zijn het toch echt de VSvA die door de mand vallen. De rest van de Veiligheidsraad heeft het veel beter gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')