quote:Op maandag 28 maart 2011 17:33 schreef GoodGawd het volgende:
Is dat Fok sarcasme? Zo nee waar moet ik dit vragen.
Ik heb me er niet echt in gelezen, maar je zoekt een:quote:Op maandag 28 maart 2011 17:46 schreef GoodGawd het volgende:
Mooi, ik ben mij dus aan het ori๋nteren op een mooie compacte, kwalitatieve camcorder. Of video camera hoe je dat ook wilt noemen. Omdat ik een student ben mag het niet meer dan 150euro kosten maar 't moet wel een degelijk apparaat zijn. Het is gewoon voor op de vakantie, moment opnames maken. Ik ga geen nieuwe titanic film in HD starten.
Dus om mijn zoektocht te beginnen: Weet iemand al uit ervaring wat een leuke video camera is?
beide een cmos sensorquote:Op maandag 28 maart 2011 16:52 schreef problematiQue het volgende:
Maar, maar, de 50D heeft 15mp en de 40D 10mp.
De APS-C sensor van de 300D is uiteraard ook volstrekt identiek aan de APS-C sensor van de 7D.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
beide een cmos sensorpas als ze veranderen naar een aps-H of FF wordt het een andere sensor.. dit is gewoon meer pixels op hetzelfde oppervlak, verandert niks aan de sensor.
neuh, maar qua formaat wel.. dacht dat je wat anders bedoelde..quote:Op maandag 28 maart 2011 19:58 schreef Omniej het volgende:
Waar heb je het in godsnaam over?
Ja, de 300D sensor is 22.7 bij 15,1 mm en die van de 7D is 22,3 bij 14,9, maar afgezien van het APS-C formaat dat ze overeenkomen, zijn de sensoren toch totaal niet met elkaar vergelijkbaar... Je doet het nu overkomen alsof elke APS-C sensor gelijk is.
jup, dat bedoelde ik ook, las alleen de post een beetje verkeerd, zie hierboven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:09 schreef problematiQue het volgende:
Dit helpt echt totaal niet, andreas612.
De 40D en 50D hebben inderdaad hetzelfde formaat sensor, maar het zijn, grootte daargelaten, wel verschillende sensoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noteer het type camera en lens zodat ik een betere inschatting kan maken voor de Canon variant. Met ค3000 kom je een heel eind in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:38 schreef Bientjes het volgende:
Elke keer als ze een opdracht heeft moet ze een aanvraag invullen voor een goede camera met een groothoeklens ofzo.
een 5D mark II + 24-70 2.8 is een optie.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:38 schreef Bientjes het volgende:
Ik heb zelf de ballen verstand van camera's dus vandaar dat ik hier even kom informeren.
Vriendin studeert fotografie en het gaat heel goed. Zit in het 2e jaar blablabla.
Ze gebruikt op het moment een canon 20D maar voor haar opdrachten heeft ze vaak een betere camera nodig en sleept ze een Nikon van uni mee naar huis.
Elke keer als ze een opdracht heeft moet ze een aanvraag invullen voor een goede camera met een groothoeklens ofzo.
Omdat ze zo goed bezig is met haar studie en dit haar hobby en passie is wil ik haar graag een camera cadeau geven aan het einde van dit schooljaar.
Nou weet ik eigenlijk niet goed wat haar eisen zijn.
Ze maakt veel portret-fotografie maar ook wel andere dingen. Geen wildlife oid..
Ohja, ze moet met deze camera een vooruit kunnen en het moet een canon zijn.
In het gat waar ik woon hebben we geen camera speciaalzaken en als we die hadden zou ik niet weten wat ik moet vragen.
Budget is rond de 3000 en dan moet er wel een redelijke lens bijzitten.
dan heeft ze denk tot nu toe een crop camera, 5D mark II is fullframe dus ik weet niet of ze die stap wil maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:50 schreef Bientjes het volgende:
Dan zal ik dat een keer doen.
Ik weet dat het een camera is met een 17 of 18 mm tot 55 ofzo.
Tenminste, volgens mij zei ze een keer zoiets.
Type moet ik ff een keer nakijken wanneer ze een schoolopdracht heeft.
18-55, zou goed kunnen. Dat is de kitlens die er meestal/altijd standaard bij zit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:50 schreef Bientjes het volgende:
Dan zal ik dat een keer doen.
Ik weet dat het een camera is met een 17 of 18 mm tot 55 ofzo.
Tenminste, volgens mij zei ze een keer zoiets.
Type moet ik ff een keer nakijken wanneer ze een schoolopdracht heeft.
da's een mooie set iddquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
Een 7D met 17-55 f/2.8 en70-200mm F/2.8 L USM + ET-83II (zonnekap) gaat je ongeveer precies 3000 kosten.
Ze is canon gewend en is nu een beetje gedwongen om met een Nikon te werken omdat haar uni alleen maar Nikon heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:28 schreef Andyy het volgende:
Als ze Nikon gewend is kan je d'r beter een Nikon kado geven![]()
D300s met een 17-55 van Nikon
Als een camera (of lens) net uitkomt dan is deze meestal relatief duur. De 5D MKII bestaat al een tijdje en wordt steeds betaalbaarder. Ik heb eind 2009 bijna ค3500 betaald voor de combinatie 5D MKII + 24-70L 2.8 + UV-fliter + batterijgrip + reserve batterij + snelle geheugenkaart. Dat kan nu ruimschoots voor het bedrag van ค3000.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:32 schreef Bientjes het volgende:
Stond volgens mij wel op een geruchten-website maar dan lijkt mij dat ik beter voor een Mark 3 kan gaan? Of is dat ding dan weer minimaal 1000 euro duurder als die uitkomt?
Het verschil tussen de 7D is sowieso dat de 7D niet fullframe is. Dat maakt het nog steeds geen slechte camera.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:32 schreef Bientjes het volgende:
@Andreas:
Ze geeft ooit met een 5D Mark2 moeten werken en dat vond ze geweldig volgens mij.
Is dit een goede camera waar ze een aantal jaar mee vooruit kan?
Ze wil van fotografie haar beroep maken dus het lijkt mij dat je dan beter gelijk een Fullframe camera hebt zodat je wat kunt experimenteren of zie ik dat verkeerd?
Ik zag net op een website aardig wat 5D Mark 2 staan maar zag ook dat er een Mark 3 aanstaande is?
Stond volgens mij wel op een geruchten-website maar dan lijkt mij dat ik beter voor een Mark 3 kan gaan? Of is dat ding dan weer minimaal 1000 euro duurder als die uitkomt?
@Kanovinnie:
Ze had voor haar 20D een slechte lens die ze niet voor haar opdrachten kon gebruiken en die heeft ze verkocht.
Nu heeft ze geen enkele lens meer voor haar 20D.
Zo'n 7D is wel goedkoper en dus minder goed neem ik aan? Of is deze alleen een stukje ouder dan de 5D Mark 2?
Als het niet zoveel uitmaakt kan ik misschien beter voor wat meer lensen gaan idd..
Het is niet pers้ beter. Dat de 7D een crop camera is maakt het aan de ene kant geschikter voor als je veel bereik nodig hebt zoals in sommige sporten of natuurfotografie, daarnaast is de AF stukken beter heb ik gelezenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het verschil tussen de 7D is sowieso dat de 7D niet fullframe is. Dat maakt het nog steeds geen slechte camera.
De 5D is wel beter, maar ook duurder. En je kan er niet alle lenzen op gebruiken wat als het goed is wel op de 7D kan.
quote:
weet het wel zeker he voordat je 3000 eu gaat spenderenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:32 schreef Bientjes het volgende:
@Andreas:
Ze geeft ooit met een 5D Mark2 moeten werken en dat vond ze geweldig volgens mij.
Is dit een goede camera waar ze een aantal jaar mee vooruit kan?
Ze wil van fotografie haar beroep maken dus het lijkt mij dat je dan beter gelijk een Fullframe camera hebt zodat je wat kunt experimenteren of zie ik dat verkeerd?
Ik zag net op een website aardig wat 5D Mark 2 staan maar zag ook dat er een Mark 3 aanstaande is?
En 5D.quote:
dat is een gave, daar moet je wat mee doenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En 5D.
Ik denk sneller dan ik typ.
Ah, kijk. Daar wordt het wat duidelijker van. Top!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
weet het wel zeker he voordat je 3000 eu gaat spenderenJe kan met zo'n camera zeker een paar jaar vooruit. Eveneens met de 7D. Opzich kan je met beide camera's dezelfde foto's schieten, alleen is de 5D II zoiezo beter met slechte lichtomstandigheden. Maar aangezien het waarschijnlijk studio werk wordt zal het niet veel uitmaken.
Een mark 3 wordt er al geroepen een week nadat de mark 2 uit kwam.. dit is niks nieuws. En mocht ie op tijd voor je uitkomen dan zal de startprijs van alleen de body rond de 2500 liggen. Je kan dus beter een body kopen die op dit moment voor handen is + een paar goede lenzen erbij.
Kortom: als ze al eerder met de 5DII heeft gewerkt (of 5D 1e versie) en dat is haar goed bevallen dan lijkt me de 5D II zeker een goede keuze.
Heeft ze tot nu toe alleen met de cropcamera gewerkt dan zijn zowel de 7D als de 5DII goede opties.
Je zou even moeten weten welke lenzen ze van canon al heeft. Als dat ef-s lenzen zijn is het handig om te weten dat ze daar niks aan heeft als ze een 5D krijgt (passen er niet op). Als het alleen een kitlens is (bijv. 18-55 oid) dan maakt het niet zoveel uit, maar als het bijv. een 15-85 of een 17-55 is wordt het een beetje een dure grap om dat te gaan inwisselen.
Haha, ik heb er echt geen verstand van.:)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:12 schreef Andyy het volgende:
Die 16-35 is niet echt geschikt voor portretten, te weinig bereik en dan sta je tegen je model aan
ik snap alleen nog niet helemaal waarom ze een groothoeklens wil als ze portretfotografie doet. Ik zou dan eerder kijken naar een 24-70. Op de 5D is de lens op 24 een goede groothoek, en op 70mm kun je hem voor portret gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:09 schreef Bientjes het volgende:
[..]
Heb ff snel gekeken op het internet en heb deze gevonden.
Nu nog ff uitvogelen of dit ook echt een goede voor haar doeleinden is.
http://www.fotokonijnenbe(...)6-35mm-l-usm-ii.html
Inderdaad, als je familieportretten wilt maken dan is een groothoek handiger. Vooralsnog zou ik voor de 24-70L gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:32 schreef problematiQue het volgende:
Dat ligt helemaal aan het type portretten dat ze wil maken.
Als ze zelf aangeeft een groothoek te prefereren, waarom niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad, als je familieportretten wilt maken dan is een groothoek handiger. Vooralsnog zou ik voor de 24-70L gaan.
Als ze nu 17-55 gebruikt op een cropcamera, dan lijkt me 24-70 op een FF de meest logische keuze.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:45 schreef problematiQue het volgende:
Als ze zelf aangeeft een groothoek te prefereren, waarom niet?
In ieder geval. Ik zou niet zomaar een 24-70mm lens aanschaffen als je niet heel zeker weet dat ze zo'n lens graag zou willen hebben.
Daarom probeer ik er een beetje achter te komen.:)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als ze zelf aangeeft een groothoek te prefereren, waarom niet?
In ieder geval. Ik zou niet zomaar een 24-70mm lens aanschaffen als je niet heel zeker weet dat ze zo'n lens graag zou willen hebben.
Een 5DII + 24-105 + 17-40 is bij foka.nl net 104 euro boven je budget: http://www.foka.nl/site/i(...)fo&products_id=13528 + http://www.foka.nl/site/canon-ef-1740-mm-f40-l-usm-p-268.htmlquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:55 schreef Bientjes het volgende:
Oh ok, duidelijk.
[..]
Daarom probeer ik er een beetje achter te komen.:)
Net toen ik erover begon (stel dat je een gratis camera uit mocht zoeken met lens) zei ze: Canon 5DMK2 met 24-105 en een 16-35 of een 17-40.
Ik weet niet waarom ze deze 2 lenzen koos maar het zou me wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |