abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 februari 2011 @ 22:43:32 #1
306357 Sarg
When in doubt, pinky out!
pi_92941510
Ik wil een rolluik plaatsen aan mijn huurwoning moet/zal ik daar toestemming voor vragen?
Ik huur mijn woning van woonstede.

Bijvoorbaad dank
The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
  donderdag 17 februari 2011 @ 22:47:20 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_92941903
Bel effe met Woonstede? :')
Tics van je petten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 februari 2011 @ 22:52:36 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92942334
over het algemeen geld voor huurwoningen dat voor aanpassingen aan de woning vooraf toestemming moet worden gevraagd. Vaak zal een woning bij het opzeggen van de huur in de oorspronkelijke staat moeten worden teruggebracht. Het beste is om even je verhuurder te bellen en te overleggen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:01:18 #4
306357 Sarg
pi_92943024
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:52 schreef DJMO het volgende:
tekst
Ja, duidelijk bedankt!
The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
pi_92945827
Ik ken diverse mensen die het gedaan hebben bij een huurwoning en indien ze verhuisden het gewoon weghaalden zonder problemen.
En die hebben geen van alle gevraagd of het mocht.
Je gaat toch ook geen toestemming vragen voor het ophangen van een zonnescherm?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 februari 2011 @ 23:57:50 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92946556
Daarom stond aanpassingen ook onderstreept klipper ;) ik twijfel zelf nl of een rolluik wel onder aanpassing valt, het is niet dat je het huis er voor moet verbouwen. Echter om problemen te voorkomen is het handiger om even na te vragen (wellicht staat het gewoon in de huurovereenkomst zelfs)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92953407
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:44 schreef klipper het volgende:
Ik ken diverse mensen die het gedaan hebben bij een huurwoning en indien ze verhuisden het gewoon weghaalden zonder problemen.
En die hebben geen van alle gevraagd of het mocht.
Je gaat toch ook geen toestemming vragen voor het ophangen van een zonnescherm?
Ik wel, als je toestemming hebt en er worden werkzaamheden aan de gevel uitgevoerd door de woningbouw waarbij het zonnescherm weg moet zijn zij verantwoordelijk voor weghalen en herplaatsing. Heb je geen toestemming gevraagd is dat je eigen probleem... (althans zo is het bij ons geregeld)

Toestemming vragen is meestal niet meer dan even een briefje sturen, ik raad iedereen aan het voor bijna alle werkzaamheden te doen, kost weinig moeite en kan veel opleveren.
pi_92961061
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:42 schreef Vesalius het volgende:

[..]

Ik wel, als je toestemming hebt en er worden werkzaamheden aan de gevel uitgevoerd door de woningbouw waarbij het zonnescherm weg moet zijn zij verantwoordelijk voor weghalen en herplaatsing. Heb je geen toestemming gevraagd is dat je eigen probleem... (althans zo is het bij ons geregeld)

Toestemming vragen is meestal niet meer dan even een briefje sturen, ik raad iedereen aan het voor bijna alle werkzaamheden te doen, kost weinig moeite en kan veel opleveren.
Troost je dan heb je een goede WBV getroffen, ken er zat die ondanks dat de mensen toestemming hadden het toch echt op eigen kosten en verantwoordelijkheid moesten weghalen binnen de gestelde termijn i.v.m. werkzaamheden, of de WBV verwijderd het echter dan bestaat de kans dat het niet meer gebruikt kan worden.
Het enige verschil was dat mensen die toestemming hadden het gratis verwijderd zou worden en voor de mensen die geen toestemming hadden gevraagd kregen daarvoor eventueel de rekening.
Maar er werd in ieder geval niet moeilijk gedaan over het wel of niet aanwezig zijn.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het pas twee keer meegemaakt hebt dat een WBV de gevels zelf opknapten, meestal doen ze hier niets aan.
Zelf met de verfbeurten worden er gewoon dingen overgeslagen waar ze niet snel genoeg bij kunnen.

Maar gelukkig heb ik die rompslomp allemaal niet.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:09:06 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_93047681
Op de website van jou woningbouwvereniging vond ik het volgende.

quote:
Veranderingen aan de buitenkant van uw woning

U wilt klussen aan de buitenkant van uw woning? Bijvoorbeeld een dakraam plaatsen, uw woning uitbouwen of buitendeur vervangen? Als u een woning van Woonstede huurt kan dat. Veranderingen mag u bovendien laten zitten als u te zijner tijd vertrekt. Vraag bij grote wijzigingen eerst toestemming aan ons. Ook adviseren we u graag.

Veranderingen mag u laten zitten als u vertrekt

Heeft u uw huurwoning verbouwd of aangepast? En u gaat binnenkort verhuizen? Dan mag u de veranderingen van Woonstede gewoon laten zitten. Belangrijk is wel dat ze in goede staat zijn. Hierover leest u meer in de brochure ‘Zelf klussen’, die u hieronder kunt downloaden.

Grote aanpassingen buitenkant woning vooraf bespreken
Heeft u grote plannen voor de buitenkant van uw huis? Voor grote aanpassingen heeft u eerst toestemming van Woonstede nodig. Daarnaast helpen we u met uw ideeën, en adviseren graag over hoe u ze het beste aanpakt. Onder grote aanpassingen aan de buitenkant van uw huis verstaan we:

* Plaatsen van dakramen
* Plaatsen van dubbel glas voor isolatie
* Isolatie van daken
* Verbouwen van carport, berging of garage
* Plaatsen van een zonnescherm

Een dakraam plaatsen

U wilt meer daglicht in uw zolderkamer? Dan is een dakraam vaak de oplossing. Het plaatsen van een dakraam is een ingewikkelde en ingrijpende zaak. Vanwege veiligheids- en betrouwbaarheidseisen, adviseren wij u om het plaatsen van een dakraam aan een aannemer over te laten. Bent u handig en doet u het toch graag zelf? Volg dan nauwkeurig het montagevoorschrift en lees onze kluswijzer voor het plaatsen van een dakraam.

Uw dak isoleren

Met een goed geïsoleerd dak bespaart u op uw woonlasten, heeft u een warmer huis en draagt u bij aan een beter milieu. Als u uw dak wilt isoleren vraagt u eerst toestemming aan Woonstede. Vervolgens kunt u zelf aan de slag of een aannemer inschakelen. Let erop dat elk type dak — schuin of plat — om een andere aanpak en isolatiemateriaal vraagt. Meer hierover leest u in kluswijzer ‘Isoleren’.

Uw woning vergroten met een uitbouw

Heeft u plannen om uw woning te vergroten? Bespreek uw plannen eerst met Woonstede.
http://www.woonstede.nl/default.aspx?pid=8&itemid=4013598

Je zult dus toestemming moeten vragen bij de woningbouwvereniging voor het ophangen van een rolluik :)
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:39:36 #10
306357 Sarg
pi_93300412
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:09 schreef Vonkenboer het volgende:
...
Ok bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')