abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92944064
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:15 schreef Barcaconia het volgende:
Ik verveel me ook weer, dus ik ga jullie weer vervelen.
oh, dan ga ik op bed :W
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:17:06 #52
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92944097
;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92944222
quote:
9s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
;(
als je me mist kun je nu naar je autoweek kijken O+
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:19:45 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92944281
Ik wil ook nog slapen vannacht hoor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92944421
quote:
12s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:19 schreef Barcaconia het volgende:
Ik wil ook nog slapen vannacht hoor.
als je niet in slaap kunt vallen ff pagina 48 t/m 51 lezen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:23:54 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92944561
Juist die pagina's kon ik altijd het langste volhouden van de hele autoweek, toen ik dat blad nog wel eens las :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:28:30 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92944879
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:30:53 #58
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92945039

Iedereen deze ook al gezien? Vanaf 0.45 begint het.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:31:50 #59
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92945104
quote:
*O*
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_92945271
quote:
Dat was de tofste houseparty die ik heb meegemaakt :')

Dano _O_
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:35:06 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92945327
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:30 schreef Barcaconia het volgende:

Iedereen deze ook al gezien? Vanaf 0.45 begint het.
"het sneeuwt vandaag stevig door, en het verkeer heeft het er maar moeilijk m...... WTF :') "
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92945338
En Dingest, je 96 moet wel blijven natuurlijk.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:36:41 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92945414
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

"het sneeuwt vandaag stevig door, en het verkeer heeft het er maar moeilijk m...... WTF :') "
Wat een held die vent :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:40:01 #64
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92945602

Ook al geniaal. Meneer met de BMW maakt een inschattingsfoutje :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:49:48 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92946113
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:40 schreef Barcaconia het volgende:

Ook al geniaal. Meneer met de BMW maakt een inschattingsfoutje :D
Tering :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92946409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:35 schreef Paladijn het volgende:
En Dingest, je 96 moet wel blijven natuurlijk.
Op zich wil ik dat ook wel erg graag, ik heb eens even een lijstje zitten maken wat er precies aan mankeert, en ik kwam uit op:
- Aandrijfas links (de homokineet).
- Remslang rechtsvoor.
- Remschijven en misschien de blokken.
- Koppakking.
- Enkele wiellagers invetten of vervangen.
- Stuurkogels.
- Enig laswerk bij de dorpels, maar lang niet zo uitgebreid als bij de 850. Komt omdat de 96 al in '93 eens is gerestaureerd. Carrosserie vertoont ook roest maar dat is dan alleen uiterlijk.
- Reviseren koppelingcilinders (revisie-setjes heb ik al).
- Koppelingplaat & druklager; het gat van de druklagerarm schuurt ovaal uit waardoor er veel speling op het druklager komt. Daardoor koppelt de plaat niet altijd goed en schakelt slecht, en het zorgt ervoor dat de auto als een malle trilt bij het wegrijden.
- Uitlaat lekt.
- Lekkage bij het raam, mogelijk door slechte rubbers van de ruitenwisseras, het raam of in het ergste geval wat roest in het bladeropvangbankje boven de kachel. Kit of plamuur kan dat al oplossen.
- Banden matig.
- Claxon defect (APK-afkeur).

Destijds werd geschat dat hij voor 600 euro door de APK kon komen, maar er is nog heel veel 2dehands van verkrijgbaar (zoals de as, wiellagers, stuurkogels, banden en uitlaat) of kunnen van de 95 af. Remmen, pakkingen en koppelingspul is nog gewoon verkrijgbaar. Al kon ik met die slechte koppeling wel gewoon nog rijden. Dus als ik die nog even laat zitten en het zit mee dan zou hij in principe voor 800 euro weer de weg op kunnen :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:07:23 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92947027
Pfffuuu, da's wel een aardige lijst met werk -O-

Ik krijg straks ook zoiets met de Astra :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92947620
Ik weet het, daarom is het allemaal zo'n dilemma. Of veel werk eraan doen, of gewoon een andere kopen. Zelfde met de 850, maar omdat daar nog meer werk/geld aan zit ga ik denk ik daarom dan een andere zoeken (maar dan niet meer voor de Carbage Run ;)).

Ik ga eens de Saab Haynes erbij pakken. De as, banden, uitlaat, lagers en remmen zou ik allemaal in principe zelf moeten kunnen doen. Koppakking ook als ik een momentsleutel kan vinden die niet te duur is. Koppeling kan ik misschien in Breda wel weer doen, of anders bij een andere 96-rijder via het Saabforum; die willen daar nog wel eens mee helpen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:30:16 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92948098
Koud, kachel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:35:19 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92948287
Mjah, maar het is wel een dikke lijst aan uren ook; koppakking (kop nog goed?), maar ook de bak eraf, koppeling compleet, schijven, blokken, lagers, kogels, homokineet, en dat alles voor 600¤ ??
Ik zou de remleidingen voor de leut gewoon aan beide kanten doen trouwens.. maar weet wel waar je aan begint, het is best nogal wat :{
Aan de andere kant heb je dan aan het eind van het verhaal wel meer auto voor je geld als dat je het in de 850 stort die dan daarna zo te horen nog steeds niet naar je zin is.. moeilijke keuze idd..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:35:37 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92948301
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:30 schreef Duvel het volgende:
Koud, kachel!
Zit je nou weer in die bus ?? :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92948973
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 00:35 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, maar het is wel een dikke lijst aan uren ook; koppakking (kop nog goed?), maar ook de bak eraf, koppeling compleet, schijven, blokken, lagers, kogels, homokineet, en dat alles voor 600¤ ??
Ik zou de remleidingen voor de leut gewoon aan beide kanten doen trouwens.. maar weet wel waar je aan begint, het is best nogal wat :{
Aan de andere kant heb je dan aan het eind van het verhaal wel meer auto voor je geld als dat je het in de 850 stort die dan daarna zo te horen nog steeds niet naar je zin is.. moeilijke keuze idd..
De kop moet inderdaad geïnspecteerd worden - of omwisselen met die van de 95. Want mijn bedoeling was om die - ooit - volledig op te knappen met alles nieuw/gereviseerd. Als de 96 weer de weg op mag ben ik tevreden.

Ik reken geen uren - behalve het laswerk - omdat ik het dan zelf ga proberen te doen. De 850 vond ik qua techniek ook niet bijster ingewikkeld en de 96 zou dat ook niet zijn, bovendien is daar een heel forum experts bij aanwezig. Qua onderdelen kom ik na wat rondkijken uit op 150 euro voor 4 nieuwe wiellagers indien nodig, nog eens zoiets voor de nieuwe schijven en blokken, 75 voor een tweedehands uitlaat (die van de 95 past volgens mij niet), 100 voor complete pakkingset (kop, klepdeksel, uitlaat en keerringen) en nog eens 100 voor vloeistoffen. De rest kan van de 95 af.
Laswerk weet ik niet, maar daar kan ik misschien die beun nog laten kijken als hij langs wil komen.
De koppelingset, hoewel dus niet direct noodzakelijk, zou dan nog eens 200 euro zijn.

De 850 is inderdaad minimaal het dubbele en dat is dan alleen voor wat moet. Voor dat bedrag wil je dan ook gewoon wat je echt wilt, en dan kom ik bijna tegen de 2500 euro uit. Dan beter voor de helft van het bedrag eens rondkijken naar de andere die aangeboden worden :)
pi_92949715
Want dit is dus de rommel die ik tegen ben gekomen na het schoonborstelen van de 850:

Raamhoek onder linksvoor - maar dit geldt ook voor de raamhoeken onder rechtsvoor, links- en rechtsachter.

Front linksvoor, daar is dus in het verleden al eens iemand grondig mee bezig geweest (en goed afgewerkt, want je zag er niets van met de lak erop).

Dorpels/wielkasten links, en dan moeten er ook de binnendorpels en een 10 cm van de bodemplaat bij.

Wielkast/ophangingspunt linksvoor.

En dit alles geldt dan ook nog eens voor de rechterkant :{
  vrijdag 18 februari 2011 @ 01:42:20 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92950659
Ok dan, ik begrijp je dilemma :')

Er zitten idd veel slechte stukken in, en ik denk dat je nog veel verder moet snijden om alles eruit te krijgen als ik het zo zie..

Is het geen optie om die Saab gewoon te doen zodat je daar een goede auto aan hebt en dan de 850 ergens binnen te gooien als zijnde long term project ?? dan kun je gewoon bij gelegenheid en als de financiële ruimte daar is, elke keer een stukje doen, dan komt 'ie ook wel een keertje af ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92951552
Zou inderdaad kunnen, al heb ik nu dus ook die 95 (ongedemonteerd) staan voor zoiets. En die staat er stiekem ook al 2 jaar intussen met alleen de bumpers en lampen eraf :') Maar ik zou de 850 nog even kunnen houden en verder helemaal kaal maken. Dat kost voorlopig nog niets.

Wat ik misschien nu dus kan gaan doen is voor de helft van dat bedrag rondshoppen bij de 850s die nu te koop staan aangeboden. Als daar eentje tussenzit waar minimaal 2 jaar weer mee gereden zou worden (al houd je risico's met oldtimers) ben ik daar heel tevreden mee en heb ik in ieder geval iets weer om direct mee te rijden. Want stiekem is dat wat ik het liefste op kortere termijn wil.
Dan de 96 met o.a. delen van de 95 ook weer proberen op de weg te krijgen.

En het alternatief is dus om de 96 en 850 weg te doen en een 96 in vrij goede staat aan te schaffen. Tsja, keuzes :P Eerst de reacties op mijn mailtjes maar afwachten.

Morgen eerst weer eens een sollicitatiebrief op de bus doen ^O^ Ik heb mijn trouwens ook aangemeld voor dat Autoweek 'A-Team'. Bij motivatie heb ik neergezet dat ik op zich al geschikt zou moeten zijn omdat ik met berenvelgen rondrijd :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')