quote:
Op zich wil ik dat ook wel erg graag, ik heb eens even een lijstje zitten maken wat er precies aan mankeert, en ik kwam uit op:
- Aandrijfas links (de homokineet).
- Remslang rechtsvoor.
- Remschijven en misschien de blokken.
- Koppakking.
- Enkele wiellagers invetten of vervangen.
- Stuurkogels.
- Enig laswerk bij de dorpels, maar lang niet zo uitgebreid als bij de 850. Komt omdat de 96 al in '93 eens is gerestaureerd. Carrosserie vertoont ook roest maar dat is dan alleen uiterlijk.
- Reviseren koppelingcilinders (revisie-setjes heb ik al).
- Koppelingplaat & druklager; het gat van de druklagerarm schuurt ovaal uit waardoor er veel speling op het druklager komt. Daardoor koppelt de plaat niet altijd goed en schakelt slecht, en het zorgt ervoor dat de auto als een malle trilt bij het wegrijden.
- Uitlaat lekt.
- Lekkage bij het raam, mogelijk door slechte rubbers van de ruitenwisseras, het raam of in het ergste geval wat roest in het bladeropvangbankje boven de kachel. Kit of plamuur kan dat al oplossen.
- Banden matig.
- Claxon defect (APK-afkeur).
Destijds werd geschat dat hij voor 600 euro door de APK kon komen, maar er is nog heel veel 2dehands van verkrijgbaar (zoals de as, wiellagers, stuurkogels, banden en uitlaat) of kunnen van de 95 af. Remmen, pakkingen en koppelingspul is nog gewoon verkrijgbaar. Al kon ik met die slechte koppeling wel gewoon nog rijden. Dus als ik die nog even laat zitten en het zit mee dan zou hij in principe voor 800 euro weer de weg op kunnen