Alleen dat gestress in de maanden daarvoor zijn wel slopend.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:19 schreef secondewijzer het volgende:
Nee, heeft alleen maar nadelen eigenlijk.
Ja, omdat mooie dag
K heb er geen ervaring meequote:Op donderdag 17 februari 2011 17:19 schreef heloef het volgende:
[..]
Alleen dat gestress in de maanden daarvoor zijn wel slopend.
Ik heb geen seconde stress gehad hoorquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:19 schreef heloef het volgende:
[..]
Alleen dat gestress in de maanden daarvoor zijn wel slopend.
Ik ook niet maar als je het soms TV ziet denk ik laat maar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:20 schreef secondewijzer het volgende:
[..]
K heb er geen ervaring mee
Een beetje laat he.quote:
Je bent eigenlijk de eerste die ja zegt ben ik toch benieuwd waarom jij wel wil trouwen?quote:
Ja, maar jij bent andersquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb geen seconde stress gehad hoor
Bij de een zal dat reuze meevallen, maar als mijn partner dan net zo'n stresskip als ik is gaat het fout.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb geen seconde stress gehad hoor
+1.quote:
Waarom is dat een betere vraag?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:26 schreef Spartacus911 het volgende:
misschien is een betere vraag waarom je juist absoluut niet zou willen trouwen
1) veel relaties gaan achteruit na het uiteindelijke JA woordquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:26 schreef Spartacus911 het volgende:
misschien is een betere vraag waarom je juist absoluut niet zou willen trouwen
Omdat mensen hier vaker nee dan ja zeggen.quote:
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:
Voor beiden heb je geen huwelijk nodig.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ja,
waarom? omdat ik na een aantal jaar (stuk of 5) samenwonen besloten zou hebben dat ik toch echt de rest van mijn leven met haar wil door brengen.
Waar? Hoe? zolang er maar gratis alcohol is voor mijn vrienden op het feest, de rest heb ik al lang opgegeven daar ooit maar enige invloed op te gaan uitoefenen
Reden is bij mij eigenlijk reden om het niet te doen, ik leef vooral in het nu en kan nu wel zeggen dat ik blij met haar ben en zielsgelukkig van haar wordt maar alles kan kapot. Dan als het toch nog fout gaan gaat het een stuk makkelijker dan met een scheiding.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ja,
waarom? omdat ik na een aantal jaar (stuk of 5) samenwonen besloten zou hebben dat ik toch echt de rest van mijn leven met haar wil door brengen.
Waar? Hoe? zolang er maar gratis alcohol is voor mijn vrienden op het feest, de rest heb ik al lang opgegeven daar ooit maar enige invloed op te gaan uitoefenen
Dat soort dingen wil er bij de oudere garde en ouders soms moeilijk in ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:29 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af.
Soms wordt mij ook op vrij barse toon opgedragen om verantwoordelijkheid af te leggen voor het feit dat ik geen kinderen wil van mezelf. Net zoiets.
Waarom wel?
en toch voegt het mijns inziens iets toequote:Op donderdag 17 februari 2011 17:29 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Voor beiden heb je geen huwelijk nodig.
Ik zou juist niet zien dat ik zou trouwen tenzij ik zeker weet dat het prima gaat en het ook de verliefdheids fase overleefd heeft. Ik zou niet zien waarom dan als alles zo goed gaat het een reden is om het juist niet te doen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:30 schreef heloef het volgende:
[..]
Reden is bij mij eigenlijk reden om het niet te doen, ik leef vooral in het nu en kan nu wel zeggen dat ik blij met haar ben en zielsgelukkig van haar wordt maar alles kan kapot. Dan als het toch nog fout gaan gaat het een stuk makkelijker dan met een scheiding.
Ik kan weinig bedenken eigenlijk, ik zou het eigenlijk wel willen doen als ik dan een vriendin had waar ik al lang gelukkig mee ben en het haar gelukkig zou maken. Voor de rest zie ik het weinig toevoegen dan een mooie dag en een leuk feest. De rest is hetzelfde als in een relatie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:36 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik zou juist niet zien dat ik zou trouwen tenzij ik zeker weet dat het prima gaat en het ook de verliefdheids fase overleefd heeft. Ik zou niet zien waarom dan als alles zo goed gaat het een reden is om het juist niet te doen.
Wat zou voor jou dan een reden zijn om het wel te doen?
Dus jij bent van de mannenliefde?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
Nee: alle vrouwen zijn kuthoeren.
Ik vind het idee ook nog wel wat romantisch hebbenquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik kan weinig bedenken eigenlijk, ik zou het eigenlijk wel willen doen als ik dan een vriendin had waar ik al lang gelukkig mee ben en het haar gelukkig zou maken. Voor de rest zie ik het weinig toevoegen dan een mooie dag en een leuk feest. De rest is hetzelfde als in een relatie.
Dat rondneuken zie ik mezelf niet zo snel doen ben ik simpelweg niet knap genoeg voor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:42 schreef Seam het volgende:
Ja, rechtelijk sta je er beter voor en ik vind het een mooie traditie. Als je het goed van te voren opbouwt. (rondneuken, vriendin, samenwonen, trouwen)
Romantisch is het zeker maar ik ben wat meer een realist daarin. Ik denk eerder aan de kosten ik vind dat je dat geld veel beter op de bank kan zetten en gewoon je relatie voor zetten als ie is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik vind het idee ook nog wel wat romantisch hebben![]()
Puur en alleen voor 1 mooie dag zou ik het juist niet doen, geef dan gewoon een goed feest.
Dan zou ik dat van die vrouwen niet als reden opgeven om niet te trouwen hequote:Op donderdag 17 februari 2011 17:44 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dus jij bent van de mannenliefde?
Hoe moet ik je overtuigen dat niet alle vrouwen kuthoeren zijn?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:50 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dan zou ik dat van die vrouwen niet als reden opgeven om niet te trouwen he
Zodra iemand me overigens weet te overtuigen dat mijn vorige stelling onjuist is: Ja
herhaal dat nog eens waar je moeder bij staat!quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef Chewbalhaar het volgende:
Nee: alle vrouwen zijn kuthoeren.
Dat zeggen alleen mongolen die hun vriendin niet kunnen plezierenquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:52 schreef heloef het volgende:
[..]
Hoe moet ik je overtuigen dat niet alle vrouwen kuthoeren zijn?
Is dat echt een belangrijke reden om te trouwen die naamswijziging? Kan het me amper voorstellen dat dat een drijfveer is. Bij mij zal een naamsverandering als ik een Nederlandse vrouw zou trouwen er wel idioot uitzien heb namelijk een enorm Indische achternaam.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef Soohr het volgende:
Ja,
Waarom?
Ik wil mn vriendin wettelijk aan mij binden, dat wil zij ook.
Straks het hele gezin mijn naam
Geen groot feest, dus we wijken uit naar italië en trouwen daar met ongeveer 20 man erbij
Is het straks voor iedereen duidelijk dat wij bewust voor elkaar hebben gekozen
Kijk daarom zou ik wel minstens tien jaar een relatie willen hebben voordat ik überhaupt overweeg te trouwen. Het kan op het moment nog zo mooi zijn een jaar later kan alles weer anders zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:27 schreef LostInSpace het volgende:
Ik weet het niet.
Enerzijds is het romantisch en geeft het een soort zekerheid. Helaas zijn er echter geen zekerheden in het leven en heb ik geen zin om straks met een kind, alimentatie en andere problemen te zitten.
Het moet dus wel heel goed voelen voordat ik ga trouwen.
Ik wou trouwen met mijn ex.. maar ik heb gezien wat ze mij geflikt heeft en hoe onbetrouwbaar ze eigenlijk is. Zelfs na 8 jaar en nu ben ik ontzettend blij dat we niet getrouwd zijn en we nog geen kinderen hebben.
Het was bijna zo ver.. ik had enorm in de shit kunnen zitten nu.
Ben je heel wanhopig of heb je je levenspartner gevonden?quote:
10 jaar is ook geen garantiequote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef heloef het volgende:
[..]
Kijk daarom zou ik wel minstens tien jaar een relatie willen hebben voordat ik überhaupt overweeg te trouwen. Het kan op het moment nog zo mooi zijn een jaar later kan alles weer anders zijn.
Dat is ook zo maar je moet ergens de grens trekken en als iemand je al tien jaar gelukkig maakt mag dat best bekroond worden. Maar een garantie heb je inderdaad nooit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
10 jaar is ook geen garantieer ís geen garantie.. wellicht ben je over 3 jaar al wel dood..
dan hoeft 't niet eens aan ontrouw of inruilen te maken hebben
Het tweede, hij smste net dat ie niet meer zo lang wou wachten, grappig dat er net een topic over was.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Ben je heel wanhopig of heb je je levenspartner gevonden?
Oftewel: of je hem ff snel wil vragen...quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:19 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Het tweede, hij smste net dat ie niet meer zo lang wou wachten,
JA!quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:16 schreef bolni het volgende:
trouwen?
Zo ja: waarom/ waar en hoe?
Zo nee: waarom?
Da's mooi, maar ik blijf er persoonlijk bij dat de bruiloft juist niet de mooiste dag van je huwelijk moet worden...het is meer een dag waar je je dodelijk vermoeid doorheen sleept.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:20 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik wel.Ik wil mezelf, op dit moment, op iedere manier die mogelijk is aan mijn vriend binden. En ook om de jurk, de dag, alles.
![]()
Voor mijn vriend hoeft het niet zo nodig. Hij vindt het niet zo belangrijk. Voor hem ook een grote reden dat zijn familie het erg belangrijk vindt.
haha, hangt van vrouwlief af bij mij denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 01:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Da's mooi, maar ik blijf er persoonlijk bij dat de bruiloft juist niet de mooiste dag van je huwelijk moet worden...het is meer een dag waar je je dodelijk vermoeid doorheen sleept.
Hoor ik je nu zeggen dat getrouwd zijn een last is en schoonouders een lust?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:01 schreef Strani het volgende:
Ik ben vķķr trouwen. Ben zelf ook getrouwd, inmiddels bijna vijf jaar. Het geeft toch wat extra's aan je relatie, een beetje meer soliditeit. Ik vind het ook gek dat mensen die niet willen trouwen, het toch over 'schoonouders' hebben als het gaat om de ouders van hun vriend of vriendin. Wel de lusten, niet de lasten.
weet je wat een kasteel (zon echte met slotgracht enzo) huren kost?!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 03:26 schreef Grunge. het volgende:
Ja, absoluut. Dat is echt één van mijn grootste dromen. En ik hoop dat het voor mijn dertigste zal gebeuren zodat ik nog lekker jong op de foto's sta. Maar goed, ik word nooit verliefd (twee of drie keer geweest vanaf mijn veertiende) en heb waarschijnlijk nog bindingsangst ook. Ik blijf hopen
. En dan wil ik een traditionele bruiloft, wat betreft de kleding bijvoorbeeld. Ik weet precies hoe mijn (witte!) jurk eruit gaat zien. En in een kasteel, gaarne. Ik ben ook echt heel (te?) romantisch. Trouwen hoort daarbij voor mij.
Gelukkig heb ik nog even de tijd.
Oh, dat geloof ik meteen. Het is een fantasie die ik al sinds ik een klein meisje was heb. Zo moet het gaan en niet anders. Ik wil het niet in een kerk of een gemeentehuis. Ik wil nog niet te praktisch nadenken over dat soort dingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 03:32 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
weet je wat een kasteel (zon echte met slotgracht enzo) huren kost?!
ik niet, maar ik wist het ooit wel, en het is best veel.
en date richard_prf![]()
is las je reactie, en daar dacht ik aan, want hij heeft het ook over dat ze 30ste een bepaalde deadline is
Het moet goed voelen. Je moet het idee hebben dat het een betrouwbaar en lief meisje is waar je op kunt bouwen. Iemand die haar best doet om dingen goed voor elkaar te hebben, iemand die plichtsgetrouw is en die niet tegen jou (en anderen) liegt. Om bestwil of welke reden dan ook. Iemand met zelfdiscipline die bereid is om mensen de waarheid te zeggen, ook al is die niet altijd even leuk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:59 schreef heloef het volgende:
Kijk daarom zou ik wel minstens tien jaar een relatie willen hebben voordat ik überhaupt overweeg te trouwen. Het kan op het moment nog zo mooi zijn een jaar later kan alles weer anders zijn.
Mijn moeder is ook daar erg in hoor maar dan (nog) niet bij mij.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:45 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik vind het persoonlijk dikke onzin om te moeten trouwen..
Ik merk wel, dat mensen in de omgeving zich wel constant met je bezighouden op een of andere manier,.. mijn vriend en ik zijn 4 jaar samen, maar wanneer je het daar over hebt, beginnen ze meteen over een trouwdatum of die al gepland is...
Ik schiet meestal in de lach, want nee wij gaan niet trouwen..
Ik heb geen boterbriefje nodig om te laten zien wat ik voor mijn partner voel.
Het kost ook nog veel geld ook. Van dat geld ga ik liever een paar maand reizen.
Sja. Kinderfantasietjes zijn lief, leuk en schattig, natuurlijk, maar bepaald geen solide basis voor een levenslange verbindtenis.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 03:39 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Het is een fantasie die ik al sinds ik een klein meisje was heb.
Dat zou voor mij de enige reden zijn die ik zou kunnen verzinnen, eerlijk gezegd... Hierboven wordt ergens geroepen dat het meer soliditeit biedt, dat zie ik dan weer niet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Is dat echt een belangrijke reden om te trouwen die naamswijziging? Kan het me amper voorstellen dat dat een drijfveer is. Bij mij zal een naamsverandering als ik een Nederlandse vrouw zou trouwen er wel idioot uitzien heb namelijk een enorm Indische achternaam.
Gezien het gehalte echtscheidingen is die "soliditeit" inderdaad maar een wassen neus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de enige reden zijn die ik zou kunnen verzinnen, eerlijk gezegd... Hierboven wordt ergens geroepen dat het meer soliditeit biedt, dat zie ik dan weer niet.
Dat is inderdaad een rationele reden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:10 schreef snakelady het volgende:
Voor ons was de reden om wel te trouwen dat we graag kinderen wilden, een samenlevingscontract en de kinderen erkennen was haast net zo veel rompslomp dan om te trouwen.
Dat moet je dan wel doen hč!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:45 schreef Miss_paraplu het volgende:Het kost ook nog veel geld ook. Van dat geld ga ik liever een paar maand reizen.
Mij zou het me echt niet uitmaken die achternaam ik kan me niet eens voorstellen dat dat ooit belangrijk kan zijn voor iemand.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de enige reden zijn die ik zou kunnen verzinnen, eerlijk gezegd... Hierboven wordt ergens geroepen dat het meer soliditeit biedt, dat zie ik dan weer niet.
Dat ligt er maar net aan welke achternaam je hebt... Ik zou die van mij zo inruilenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Mij zou het me echt niet uitmaken die achternaam ik kan me niet eens voorstellen dat dat ooit belangrijk kan zijn voor iemand.
Wat je niet kent, kun je ook niet missenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef speknek het volgende:
Ja, want mijn bruiloft wordt het tofste feest ooit. En hoe kun je ooit tevreden terugkijken op je leven wetende dat je het tofste feest ooit gemist hebt?
Daar was ik het als maagdelijke puber niet mee eens.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Sjeen het volgende:
Wat je niet kent, kun je ook niet missen
Voor een groot feest hoef ik niet te trouwen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef speknek het volgende:
Ja, want mijn bruiloft wordt het tofste feest ooit. En hoe kun je ooit tevreden terugkijken op je leven wetende dat je het tofste feest ooit gemist hebt?
Moet je vooral doen. Organiseer iets heel groots, met heel veel champagne en hapjes, op een prachtige locatie, de hele dag en avond, een luxe diner, live muziek, zeg tegen al je gasten dat ze er op hun allerbest uit moeten zien en koop zelf je allermooiste kleren, huur een topfotograaf in en ga ervoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef heloef het volgende:
Voor een groot feest hoef ik niet te trouwen.
Als je op een maandagochtend naar het stadhuis gaat om te trouwen sta je net zo min in de belangstelling en hoef je ook geen trouwjurk aan, je kan het indelen zoals je zelf wil.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Memento-Mori het volgende:
Nee, zie de meerwaarde er niet van in. Dat je maar 1 keer trouwt met DE liefde van je leven is ook al lang een achterhaald principe. Verder kost het gewoon onnodig veel geld (een jurk etc etc) en dat voor iets dat voor mij geen meerwaarde heeft en ik haaat t om in de belangstelling te staan. Bovendien wil ik sowieso mijn eigen naam houden eigenlijk, mocht er samen een huis worden gekocht (of mocht ik ooit drachtig worden, wat ik nu nog niet zo snel zie gebeuren) zou ik wel zeker voor een geregistreerd partnerschap gaan, maar geen heisa daar omheen.
quote:Wat is geregistreerd partnerschap?
Geregistreerd partnerschap is een manier om de relatie met uw partner wettelijk vast te leggen. Het geregistreerd partnerschap wordt formeel geregistreerd door een ambtenaar van de burgerlijke stand. Het geregistreerd partnerschap heeft vrijwel dezelfde gevolgen als het huwelijk. Een aantal zaken over het geregistreerd partnerschap ligt vast in de wet.
Wat is het verschil tussen trouwen en een partnerschap registreren?
Voor veel mensen is een huwelijk gevoelsmatig wat anders dan een geregistreerd partnerschap, maar voor de Nederlandse wet is er bijna geen verschil.
Op één belangrijk punt wijkt een geregistreerd partnerschap wel af van een huwelijk: kinderen. Een kind van een man en een vrouw die zijn getrouwd heeft automatisch familiebanden met beide ouders. Bij een geregistreerd partnerschap is dat niet zo: de vader moet het kind erkennen. Pas dan is hij juridisch vader.
Het geregistreerde partnerschap wordt over het algemeen niet erkend in het buitenland. Een huwelijk tussen man en vrouw wordt daar uiteraard wel erkend. Een ander verschil is dat mensen die trouwen, hun huwelijk in de kerk kunnen laten inzegenen. Dat kan bij een geregistreerd partnerschap niet altijd. Wilt u toch een soort van inzegening? Misschien is de humanistische relatieviering iets voor u. Het Humanistisch Verbond kan u hierover meer informatie geven.
Denk dat je hier wel gelijk in hebt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Moet je vooral doen. Organiseer iets heel groots, met heel veel champagne en hapjes, op een prachtige locatie, de hele dag en avond, een luxe diner, live muziek, zeg tegen al je gasten dat ze er op hun allerbest uit moeten zien en koop zelf je allermooiste kleren, huur een topfotograaf in en ga ervoor.
hint 1: doe je niet.
hint 2: dan nog is het minder speciaal dan wanneer je gaat trouwen.
trouwen hoeft geen geld te kosten hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik zie geen meerwaarde als je getrouwd bent, kost allemaal ook een beetje veel..
En wie zei er dat de romantiek dood was.!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
trouwen hoeft geen geld te kosten hoor
maandagochtend
Dat hoeft helemaal niet, kan zelfs goedkoper zijn dan geregistreerd partnerschap.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik zie geen meerwaarde als je getrouwd bent, kost allemaal ook een beetje veel..
nou zeg ik misschien iets heel lulligs maar bedoel dat niet zo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En wie zei er dat de romantiek dood was.!
tsja, wij hebben er ook wat meer geld aan uitgegeven dan datquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En wie zei er dat de romantiek dood was.!
Dat feest kan ik ook geven zonder alle poeha...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef speknek het volgende:
Dat doe je toch nooit, dat doet niemand.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:48 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dat feest kan ik ook geven zonder alle poeha...
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Moet je vooral doen. Organiseer iets heel groots, met heel veel champagne en hapjes, op een prachtige locatie, de hele dag en avond, een luxe diner, live muziek, zeg tegen al je gasten dat ze er op hun allerbest uit moeten zien en koop zelf je allermooiste kleren, huur een topfotograaf in en ga ervoor.
Dan is mijn naam niemandquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat doe je toch nooit, dat doet niemand.
[..]
Inderdaad, wij zijn na 10 jaar relatie getrouwd omdat we zin hadden om een leuk trouwfeest te geven.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef speknek het volgende:
Ja, want mijn bruiloft wordt het tofste feest ooit.
Een veel duurderequote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
2000 euro voor een jurk
dat kán, maar er zijn véle goedkopere opties..
Haha ja als je het zo zegt dat klinkt het niet erg logisch inderdaadquote:Op vrijdag 18 februari 2011 03:20 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Hoor ik je nu zeggen dat getrouwd zijn een last is en schoonouders een lust?
Ja, zo zeg jij het dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha ja als je het zo zegt dat klinkt het niet erg logisch inderdaad
Oh ja, talk dirty to me!quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:40 schreef Soohr het volgende:
Ja,
Waarom?
Ik wil mn vriendin wettelijk aan mij binden, dat wil zij ook.
En dat is een soort egotripje? Waarom vind je dat belangrijk?quote:Straks het hele gezin mijn naam
Zulke dingen zijn zonder buitenlands tripje niet duidelijk te maken nee.quote:Geen groot feest, dus we wijken uit naar italië en trouwen daar met ongeveer 20 man erbij
Is het straks voor iedereen duidelijk dat wij bewust voor elkaar hebben gekozen
Ik zie een trampolinequote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
check onze vet gave Daihatsu Charade Trouwbolide!
we hadden hem zelfs voor de gelegenheid even gewassen
Dat het geen solide basis is begrijp ik, maar er moet bij mij ook wel heel veel gebeuren wil ik me zo settelen. Ik wil dat dan doen op een manier die ik speciaal en romantisch vind en dat is zo. Waarom zou ik een cliché bruiloft hebben als dat niet is wat ik wilde? Ik heb zoveel bruiloftsfeesten in een buurtsoos gezien, praat me er niet van. Inclusief TL-licht.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:53 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Kinderfantasietjes zijn lief, leuk en schattig, natuurlijk, maar bepaald geen solide basis voor een levenslange verbindtenis.
Jij kunt toch voor een ander helemaal niet bepalen of het met elkaar trouwen wel of geen meerwaarde heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:38 schreef VonHinten het volgende:
Nee want duur, het instituut is uitgehold, en het heeft werkelijk geen enkele meerwaarde.
Een groots feest hoeft voor mij geen trouwdag te zijn. Er hoeft geen fotograaf te zijn wat mij betreft. Iedereen lekker in zijn gewone kleren komen. Een prachtige locatie is voor mij al een goedkoop partycentrum.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Respect voor de auto!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Daihatsuquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Het tweede vind ik ook verschrikkelijke onzin. Dat laatste presenteer je nogal als een feit. Voor iedereen is het andere reden. Voor de een omdat het zo romantisch (dan doe je volgens mij niet zoveel romantische dingen als je daarvoor moet trouwen) en voor de omdat het een droom is. Ik denk dat de meesten het gewoon doen omdat ze voor altijd met iemand samen willen zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:41 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Oh ja, talk dirty to me!
[..]
En dat is een soort egotripje? Waarom vind je dat belangrijk?
[..]
Zulke dingen zijn zonder buitenlands tripje niet duidelijk te maken nee.
De aantrekkingskracht en logica van trouwen blijven nog steeds een raadsel voor me.
Mensen die het doen, doen het omdat iedereen het doet en het normaal is of verwacht wordt. In de huidige moderne maatschappij (meerdere relaties, echtscheidingen, (relatieve) economische gelijkheid) heeft het werkelijke elke noodzaak of waarde verloren (behalve voor de religieuze mensen die voor God trouwen).
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Respect voor de auto!nog vetter geweest als je hem niet had gewassen maar gewoon Just Married erin gepoetst had
en andere lieve teksten.
whehequote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:15 schreef heloef het volgende:
[..]
Daihatsu
Ik had wel een andere auto genomen zo'n oude cabriolet
Motor begeleiding dat is welquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
whehe
nou ja, dit is gewoon onze autoen Mr.Mo reed ook gewoon zelf! En we hadden een motorbegeleiding van een motor of 8 van wat vrienden van 't motor-forum
Zo wordt trouwen nog aantrekkelijk ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:47 schreef motorbloempje het volgende:
onze hele dag was echt chillmede dankzij de eigenaar van de locatie waar de dag plaats vond
vanaf moment 1 dat we besloten te gaan trouwen was het al zeker: 1 locatie voor alles, want geen gezeul met onszelf en met mensen: we hadden dan ook maar 2 soorten gasten: hele dag en alleen feest, zodat mensen ook niet 'weg moesten omdat 'de familie' gaat eten' ofzo, dat vinden we niets![]()
programma:
15.00uur trouwen
16.00uur borrelen
18.00uur barbecue
20.00uur feest
00.00uur 'officieel einde feest'
03.00uur naar bed, nog lekker met wat mensen die bleven slapen (dat kon ook allemaal op de locatie, iedereen had kunnen blijven slapen als men dat had gewild, in echte bedden) zitten keuvelen, schoonzusje haalde m'n haar uit de knoop, nagenieten
09.00uur ontbijt met alle mensen die bleven slapende barbecue was super: vlees neergezet, barbecues neergezet, tangen erbij, en iedereen mocht lekker zelf barbecueen, heb 't zelf ook gedaan, in m'n jurk
en dat bracht ook de families en de vriendengroepen lekker bij elkaar, iedereen stond gezellig samen vlees te cremeren
en feest was gewoon lekker afgekocht, goed bier (Duits) en zelfs met whisky deden ze niet zuinig
![]()
en om nou te zeggen dat 't ons veel heeft gekost? Neuh.. och, niet gratis, maar 't was het dubbel en dwars waard...er zijn mensen die 't duurder doen
Hoe duur is duur???? Wij richten ons op 6000 euro met daarin tapas dinner, kerkdienst, burgerlijk huwelijk, feest en kleding....quote:en om nou te zeggen dat 't ons veel heeft gekost? Neuh.. och, niet gratis, maar 't was het dubbel en dwars waard...er zijn mensen die 't duurder doen
zoiets hadden wij ookquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:13 schreef agrafesII het volgende:
[..]
Hoe duur is duur???? Wij richten ons op 6000 euro met daarin tapas dinner, kerkdienst, burgerlijk huwelijk, feest en kleding....
Oh 6000 is niet zoveel voor zoiets.quote:
Het feest maakt het geheel gewoon nog extra leuk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:10 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Dan is mijn naam niemand
Het scheelt me 2000 euro voor een bruidsjurk,
500 euro voor het gemeentehuis
en daar ga ik mooi van op vakantie.
edit: trouwen om een feest te geven is imho hypocriet...
Onze dag zag er zo uit en kosten ons 1400 euro.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:13 schreef agrafesII het volgende:
[..]
Hoe duur is duur???? Wij richten ons op 6000 euro met daarin tapas dinner, kerkdienst, burgerlijk huwelijk, feest en kleding....
Wat zeker met een gezin erg slim kan zijn, bv als mijn man komt te overlijden dat wij ook rechten hebben, en andersom ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:31 schreef W1ckeDxt het volgende:
In een contract vast leggen dat ik relatie heb, no thank you.
Het klinkt zo magisch maar je zet gewoon je relatie op papier, met alle voorwaarden van dien.
Het duurste voor ons was het fotoboek, de plechtigheid zelf en het etentje.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, uiteindelijk hebben wij zo ongeveer niets uitgegeven: ouders en schoonouders hebben een groot deel bijgedragen en de envelopjes zorgden voor de rest zo ongeveer
Dat is hier ook allemaal geregeld, maar dan zonder trouwenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat zeker met een gezin erg slim kan zijn, bv als mijn man komt te overlijden dat wij ook rechten hebben, en andersom ook natuurlijk.
Tuurlijk, maar de andere optie naast trouwen met hetzelfde einddoel is geregistreerd partnerschap, wat eigenlijk gewoon exact hetzelfde is volgens de wet met als uitzondering dat je makkelijker uit elkaar kan gaan ( hoeft geen rechter aan te pas te komen) en dat eventuele kinderen wel nog erkent moeten worden door de vader.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is hier ook allemaal geregeld, maar dan zonder trouwen
Ik vind het leuk als anderen trouwen, gewoon omdat ik het leuk vind dat ze dat graag willen en het dan ook doen. Ik hoef niet zo nodig... Maar goed, ik heb een kindje en dat wil Moblo weer niet, bijvoorbeeld. Ieder zijn ding
Ik ben niet op een bruiloft geweest sinds mijn twaalfde. Ik probeer ze altijd te ontwijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat beginnen jullie feesten allemaal vroeg.. Op de bruiloften waar ik ben geweest (zijn er maar 3) begon het feest altijd pas rond 22h ofzo. Om 20h ben je toch ook nog niet klaar met eten?
De vraag in OP is: trouwen ja of nee? Mijn antwoord: "nee, want duur, uitgehold en geen meerwaarde." Waar zeg ik dat het voor anderen geen meerwaarde kan hebben?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kunt toch voor een ander helemaal niet bepalen of het met elkaar trouwen wel of geen meerwaarde heeft.
Gelukkig niet, zeg.
de mensen die wilden blijven barbecueën mochten dat bij ons gewoon doenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat beginnen jullie feesten allemaal vroeg.. Op de bruiloften waar ik ben geweest (zijn er maar 3) begon het feest altijd pas rond 22h ofzo. Om 20h ben je toch ook nog niet klaar met eten?
Nee, want:quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:16 schreef bolni het volgende:
trouwen?
Zo ja: waarom/ waar en hoe?
Zo nee: waarom?
Dat is inderdaad baas, ik probeer het ook.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:46 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik ben niet op een bruiloft geweest sinds mijn twaalfde. Ik probeer ze altijd te ontwijken.
Het ligt ook aan wat voor een bruiloft he.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:36 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad baas, ik probeer het ook.
zijn vaak best leuke all you can drink feestjesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:36 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad baas, ik probeer het ook.
Ik drink geen Alcohol dusja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
zijn vaak best leuke all you can drink feestjes
idd. 300 personen per zijde zou genoeg moeten zijn lijkt me. Je zou maar voor alle 2000 mensen die je kent moeten gaan betalen (alhoewel waarschijnlijk zal 20% afzeggen oid)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Ja, ik wil uiteindelijk wel trouwen. Gewoon omdat dat wat meer allure heeft en een mooie ervaring is.
Al wil ik er ook niet een te grote poppenkast van maken
maargoed, dat is ook het geval met een geregistreerd partnerschapquote:Op woensdag 23 februari 2011 12:24 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik zal nooit maar dan ook nooit weer trouwen.
Sinds me scheiding is het 1 en al ellende.
Ex die je controleert
Continu de gang naar de advo vanwege de alimentatie
Ex die gewoon dingen verzint zodat je weer je administratie naar de advo moet brengen
gezeik om de helft van de vakanties.
Enz
Ben nu 6 jaar verder en de alimentatie kwestie is nog niet uitgesproken
Jij kent 2000 mensen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:51 schreef jstrike het volgende:
[..]
idd. 300 personen per zijde zou genoeg moeten zijn lijkt me. Je zou maar voor alle 2000 mensen die je kent moeten gaan betalen (alhoewel waarschijnlijk zal 20% afzeggen oid)
mijn vriendin kent er 1500 en ik zit zo rond de 400 ja dus ongeveer 2000. Dat zijn dan wel mensen die ik ook echt ken van school/studie/werk en niet online "virtuele" vrienden.quote:
En met al die mensen onderhouden jullie een min of meer regelmatig contact? Daar heb je dan vast een dagtaak aan!quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:19 schreef jstrike het volgende:
[..]
mijn vriendin kent er 1500 en ik zit zo rond de 400 ja dus ongeveer 2000. Dat zijn dan wel mensen die ik ook echt ken van school/studie/werk en niet online "virtuele" vrienden.
Mijn vriendin heeft in 7 landen gewerkt/gestudeerd dus ja, die kent wat meer mensen ja.
Lijken of het ook daadwerkelijk is?quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:22 schreef IkHeetJanus het volgende:
Sinds ik met de vrouw ben waar ik nu mee ben, ben ik erachter dat trouwen heel leuk kan lijken.
Jeetje, hoeveel heeft dat gekost als ik vragen mag?quote:Op donderdag 14 april 2011 08:33 schreef Munchkin het volgende:
Trouwen is fantastisch! Ik ben heel blij dat we het gedaan hebben.
Ons programma:
Dag 1: 's avonds (20:00 -01:00) een diner voor al onze vrienden die naar Roemenie waren gekomen (ongeveer 40 man)
Dag 2:
07:00 - kapper voor de bruid (07:30 - 11:00 kapper voor de gasten)
09:00 - Make up voor de bruid
11:00 - Ik (bruidegom) verlaat het huis, om later de bruid op te halen bij haar vader (lokale traditie)
12:00 - Lunch voor de familie en de vrienden die meegekomen waren
15:00 - Aanvang trouwceremonie
16:30 - Ceremonie beeindigd
18:00 - Aanvang Feest met 7 gangen diner (ongeveer 180 gasten waarvan 170 gepland, daarna zijn we goedbedoelende mensen (hulp van familie, buren, etc, etc) gaan wegsturen wegens plaatsgebrek)
05:30 - Einde Feest
Dag 3: 12:00 - 16:00 Rondvaart over de Donau met familie en vrienden (ongeveer 60 man), met een uitgebreide maaltijd aan boord.
Dit was echt een fantastische gebeurtenis in ons leven. Tevens hebben al onze gasten ervan genoten. We krijgen daar (4 jaar na dato) nog steeds complimentjes voor.
In Roemenie moet dat nog wel te doen zijn denk ikquote:Op donderdag 14 april 2011 08:47 schreef Cat_Tank het volgende:
Jeetje, hoeveel heeft dat gekost als ik vragen mag?![]()
Dat kan helemaal niet!quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:19 schreef jstrike het volgende:
[..]
mijn vriendin kent er 1500 en ik zit zo rond de 400 ja dus ongeveer 2000. Dat zijn dan wel mensen die ik ook echt ken van school/studie/werk en niet online "virtuele" vrienden.
Mijn vriendin heeft in 7 landen gewerkt/gestudeerd dus ja, die kent wat meer mensen ja.
Ongeveer 20.000. Maar ik moet er wel bij zeggen dat in Roemenie de traditie is dat je als gast geld geeft voor het nieuwe paar om hun leven te starten. Dat betekent dat je minimaal de hoeveelheid geld meebrengt waarvan je denkt dat dat de kosten van jouw maaltijd dekt. Om het wat concreter te maken: De kosten per couvert waren ongeveer 90,-. De meeste gasten geven dan ook duidelijk meer dan 100,- per persoon, in tegenstelling tot Nederlandse bruiloften waar gasten rond 10,- geven (mijn ervaring). Duidelijk een kwestie van cultuurverschil.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:47 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Jeetje, hoeveel heeft dat gekost als ik vragen mag?![]()
¤ 10,-?! Wat is dat voor ervaring?!quote:Op donderdag 14 april 2011 09:44 schreef Munchkin het volgende:
[..]
Ongeveer 20.000. Maar ik moet er wel bij zeggen dat in Roemenie de traditie is dat je als gast geld geeft voor het nieuwe paar om hun leven te starten. Dat betekent dat je minimaal de hoeveelheid geld meebrengt waarvan je denkt dat dat de kosten van jouw maaltijd dekt. Om het wat concreter te maken: De kosten per couvert waren ongeveer 90,-. De meeste gasten geven dan ook duidelijk meer dan 100,- per persoon, in tegenstelling tot Nederlandse bruiloften waar gasten rond 10,- geven (mijn ervaring). Duidelijk een kwestie van cultuurverschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |