abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92922379
Twijfelde nog om dit bij ouders of hier te plaatsen maar volwassenen zullen er ook mee te maken hebben.

Onze oudste dochter (5 jaar) heeft sinds vorige week last van spontane blauwe plekken.
De eerste dokter die we zagen beschuldige ons nog net niet van mishandeling.
Gelukkig keek de tweede wel verder en die zag ook de puntbloedinkjes dus werden we doorverwezen naar een kinderarts in het ziekenhuis.

Daar zijn we vandaag geweest en ze heeft een bloedonderzoek gehad, hier uit bleek dat ze te weinig bloedplaatjes heeft, dit kan verschillende oorzaken hebben en het meest simpele (B12 tekort) is al uitgesloten.

Nu blijven er deze opties over...

1. Een infectie in haar lijfje wat misschien al wel weer aan het weggaan is.
2. Een bloedstollingsziekte
3. Leukemie.

Maandag moeten we weer terug voor bloedonderzoek en dan hopen we natuurlijk dat de bloedplaatjes gestegen zijn, wat dus wijst op een infectie die alweer aan het wegtrekken is.
Zo niet moeten we verder onderzoeken.

Maar nu dus bijna 5 dagen in spanning zitten, niet wetend wat er met onze dochter aan de hand is, jezelf moed inpraten dat het maar een infectie is maar toch in het achterhoofd de gedachte dat het leukemie is.
Zou het haast onmenselijk willen noemen, hoewel de doktoren er natuurlijk ook niet aan kunnen doen.

Iemand ervaring hiermee? met spontane blauwe plekken en puntbloedinkjes?

Update, geweldig goed nieuws!

En dan zit je in spanning.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 18-02-2011 13:41:34 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:05:05 #2
333396 secondewijzer
Iedere seconde wijzer!
pi_92922446
Klinkt als een redelijke 'onzekere' tijd.. Sterkte ermee :%
pi_92922516
Klinkt het meest als een stollingsdeficientie. Het kan zijn dat een bepaalde factor van de stollingscascade deficient is. Denk aan hemofilie enz. Sterkte ermee, is toch wel vrij vervelend. Maar goed dit is het eerste waar ik aan dacht, het kan natuurlijk goed zijn dat bepaalde belangrijke details in je verhaal missen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_92922549
Veel sterkte TS, ik hoop maar niet dat het iets ergs is.
pi_92922620
Dank jullie wel.

En natuurlijk ben ik eigenwijs en zoek ik op internet en daar wordt je ook niet vrolijk van, moet dat ook helemaal niet doen maar kan het niet laten.

Die onzekerheid is het ergste, niet wetend of er niks aan de hand is of juist iets heel ergs.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_92922633
Sterkte TS.

Zelf had ik gauw blauwe plekken vanwege een reuma-achtige aandoening. (Hypermobiliteitssyndroom) Ik had gelukkig niet de ernstige genetische variant (ED) en toen ik meer ging opletten + trainen viel het gelukkig wel mee na een tijdje. In het begin heb ik regelmatig geroepen: als ik naar het politiebureau ga om te zeggen dat ik mishandeld ben, geloven ze me gelijk.

Er is echt heel veel van onschuldig tot ernstig wat het kan veroorzaken. Dus ik blijf duimen dat het een onschuldig iets is.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:10:41 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_92922683
Sterkte TS. En stop met dat zoeken op het internet. Daar krijg je alleen maar doomscenario's van.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_92922816
quote:
4s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:09 schreef kahlie het volgende:
Sterkte TS.

Zelf had ik gauw blauwe plekken vanwege een reuma-achtige aandoening. (Hypermobiliteitssyndroom) Ik had gelukkig niet de ernstige genetische variant (ED) en toen ik meer ging opletten + trainen viel het gelukkig wel mee na een tijdje. In het begin heb ik regelmatig geroepen: als ik naar het politiebureau ga om te zeggen dat ik mishandeld ben, geloven ze me gelijk.

Er is echt heel veel van onschuldig tot ernstig wat het kan veroorzaken. Dus ik blijf duimen dat het een onschuldig iets is.
Dank je, wij ook natuurlijk.

In het begin werd er ook gesproken in het ziekenhuis dat ze de raad van de kinderbescherming is moesten lichten, nu weten wij 100% zeker dat er geen sprake was van mishandeling aangezien ze in haar gedrag totaal niks verwanderd was ( alleen vermoeider en klagen over hoofdpijn).
Dat voelde wel erg vreemd omd at te horen.

Dus aan de ene kant is het horen dat het geen mishandeling is een opluchting, maar ja, de andere opties wordt je ook niet vrolijk van.
pi_92922844
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:10 schreef mazaru het volgende:
Sterkte TS. En stop met dat zoeken op het internet. Daar krijg je alleen maar doomscenario's van.
Ja dat is ook zo, hoewel het soms ook juist geruststellend is en blijkt het vaak een simpele infectie te zijn die makkelijk te behandelen is.
pi_92923176
ziekte van willebrand? de vrouwlijke tegenhanger van hemofilie waarbij je veel stolling mist.

ikzelf heb hemofilie. kan je prima mee leven .

http://www.maguza.be/dossiers/p/artikel-dossier/stollingsziekten

[ Bericht 18% gewijzigd door cyberbull op 17-02-2011 17:23:47 (link toevoegen) ]
pi_92923342
Niet om je ongerust te maken, maar een huisgenote van me had dit eens. Ze is uiteindelijk een paar weken in het ziekenhuis geweest en mocht niet eens meer hoesten, omdat er een grote kans was dat er een ader zou springen (hoofd, rond het hart, etc) en het fataal zou zijn.

Bij haar kwam het wel heel plotseling op. Ze hebben nooit kunnen achterhalen wat het nou precies was, maar het vermoeden bestond dat haar lichaam niet meer stopte zichzelf te 'beschermen' na een infectie.
Haar afweermechanisme was haar dus bijna fataal geworden.

Geen paniek nu, maar hou je dochter goed in de gaten.
pi_92923430
We moeten idd letten op spontane bloedingen aan de neus, tandvlees en in de ontlasting.
Mocht dit in die dagen gebeuren dan moeten we meteen terug naar het ziekenhuis.
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:38:14 #13
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_92923897
Ik werk op het Klinische Chemisch lab van een ziekenhuis en die is iets wat we toch wel vaker kunnen vaststellen.
Meestal is het inderdaad een viraal (infectie) probleem.
Wel merken we dat er in een toenemende mate stollingsziektes voorkomen.
Eigenlijk is zeer onduidelijk waar dit vandaan komt.
Weet je toevallig hoe de verhouding is ten opzichte van haar hemoglobine gehalte.
Dat zegt ook iets of ze bloedverlies heeft gehad (in haar lijfje).
Dan is er nl. een heel ander probleem gaande.
Dat zouden ze bloedplaatjes opgebruikt kunnen zijn om dat probleem op te lossen.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_92924110
We hebben de waardes enzo niet te horen gekregen, er werkt wel een vriendin van me in het lab maar ga dat ook niet vragen aan haar, denk niet eens dat ze dat mag doorgeven.

Ik weet alleen dat ze maandag gaan bloedprikken voor Bloedbeeld (HB, HT, MCV,Trombo en leuko) + Differentiate
pi_92924196
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef snakelady het volgende:
We hebben de waardes enzo niet te horen gekregen, er werkt wel een vriendin van me in het lab maar ga dat ook niet vragen aan haar, denk niet eens dat ze dat mag doorgeven.

Ik weet alleen dat ze maandag gaan bloedprikken voor Bloedbeeld (HB, HT, MCV,Trombo en leuko) + Differentiate
Je mag altijd je waardes opvragen, daar heb je recht op als patient. :Y Bij sommige ziekenhuizen is dat telefonisch i.v.m. de privacy, bij anderen juist aan de balie (waarna je het uitgeprint mee kan krijgen). Meestal kun je niets met je bloedwaardes dus heeft het geen zin, maar als je bijvoorbeeld kan vergelijken met eerdere waardes dan is het wel weer handig.
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:19:45 #16
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_92925298
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef snakelady het volgende:

Klopt.
Ik mag ook geen uitlatingen doen ookal weet je hoe het in elkaar steekt helaas.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:46 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je mag altijd je waardes opvragen, daar heb je recht op als patient. :Y Bij sommige ziekenhuizen is dat telefonisch i.v.m. de privacy, bij anderen juist aan de balie (waarna je het uitgeprint mee kan krijgen). Meestal kun je niets met je bloedwaardes dus heeft het geen zin, maar als je bijvoorbeeld kan vergelijken met eerdere waardes dan is het wel weer handig.
Kan inderdaad heel prettig zijn.
Dan heb je beeld.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_92935029
Oei, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je aan het opvreten bent op dit ogenblik TS... Ik duim voor jullie!

Mijn stiefzusje heeft geloof ik ooit zoiets gehad toen ze 3 was als bijverschijnsel van een bijna fatale infectie aan haar luchtwegen. Doodeng maar het is goed afgelopen. Ik hoop dat het bij jullie ook die kant op gaat!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:22:47 #18
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92935357
Gatverdamme Snakelady, die onzekerheid om je kleine meisje... Heel veel succes en sterkte de komende tijd!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_92949777
Doe normaal.

[ Bericht 70% gewijzigd door DarkElf op 18-02-2011 09:49:56 ]
pi_92952706
Wat erg, die onzekerheid. Veel sterkte en ik hoop op een "goeie" uitslag.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_92952765
Ik denk zelf ook dat het een infectie is danwel bloedstollingsziekte(Hoewel dezen volgens mij voornamelijk door overerfing komen.)
Touching from a distance ~
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:46:10 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_92958370
Ze heeft een onschuldige bloedstollingsprobleem wat vaker voorkomt bij jonge kinderen en ze zal er gewoon overheen groeien.

Hoe en wat weten we nog niet exact, horen we maandag en dan toch ook nog bloedprikken om te kijken in welk stadium ze zit, maar het is goed dus!!!!! *O* *O* *O*
  vrijdag 18 februari 2011 @ 11:58:50 #23
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_92958792
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 11:46 schreef snakelady het volgende:
Ze heeft een onschuldige bloedstollingsprobleem wat vaker voorkomt bij jonge kinderen en ze zal er gewoon overheen groeien.

Hoe en wat weten we nog niet exact, horen we maandag en dan toch ook nog bloedprikken om te kijken in welk stadium ze zit, maar het is goed dus!!!!! *O* *O* *O*
Fieuw, dat zal een pak van jullie hart zijn!

Fijn weekend *O* *O* *O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:02:00 #24
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_92958876
ik hoop op het beste.
sterkte :*
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:33:08 #25
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_92962150
Zelf heb zit ik ook altijd onder de blauwe plekken, wist niet dat er zoiets achter kon zitten. Loop maar eens bij de dokter langs.

Sterkte ermee.
pi_92962320
quote:

Wat een opluchting zal dit voor jullie zijn, heerlijk :) En fijn dat ze er overheen zal groeien.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:42:29 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_92962478
Dank jullie wel, heb echt weer het gevoel dat ik kan ademen nu.:D

Maandag dus weer bloedprikken met om 4 uur de uitslag en dinsdag krijgen we een gesprek met wat het nu precies inhoudt.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:19:26 #28
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_92971999
quote:

Goed nieuws!!
Ik vind dat ze wel een uitje naar een pretpark heeft verdiend! *O*

Net zo leuk voor pappa en mamma natuurlijk! ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Jubileum moderator vrijdag 18 februari 2011 @ 20:01:04 #29
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_92980439
Wat heerlijk! Wat zullen jullie opgelucht zijn *O*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_92982202
quote:

Gelukkig maar. Even uitblazen dit weekend met elkaar :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_92986874
Wel beter dat het goed is :) !
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_92987731
quote:

Super! Ga je toch nog relaxed het weekend in *O*
pi_92997144
Gelukkig goed nieuws!!!!! Het beste gewenst :)
  zondag 20 februari 2011 @ 22:32:29 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93080632
Phoe, Snake! :o Ik stuit toevallig op je topic, maar wat zullen jullie in angst hebben gezeten.
van harte gefeliciteerdd met de gunstige uitslag! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 februari 2011 @ 00:03:04 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_93085587
dank jullie wel!
Kan me niet voorstellen hoe het weekend zou zijn geweest als we dit nog niet hadden geweten, nu hebben we een leuk weekend gehad. ;)
  † In Memoriam † maandag 21 februari 2011 @ 00:34:23 #36
43556 miss_dynastie
pi_93087086
Ik hield even mijn adem in, maar gelukkig, goed nieuws! *O*
pi_93091037
quote:
Goed om te horen! :)

Waarschijnlijk betreft het ITP: http://en.wikipedia.org/wiki/Idiopathic_thrombocytopenic_purpura
Too much cold in one place breaks
  maandag 21 februari 2011 @ 16:43:14 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_93107990
Dat is het dus inderdaad.

Ze heeft de Ziekte van Werlhof, ITP (Idiopathische Trombocytopenische Purpura).

Dat is een autoimmuun ziekte, dat wil dus zeggen dat haar afweersysteem zich op haar eigen bloedpraatjes richt.
Haar bloedplaatjes zijn nu 20, dat horen er tussen de 200 en 300 te zijn.

Als ze blauwe plekken groter dan 3cm krijgt of neusbloedingen, ontlastingsbloeding en tandvleesbloedingen krijgt dan zal ze even prednison moeten gaan gebruiken.

Donderdag om 9 uur moeten we weer terug naar het ziekenhuis voor controle.

Nog niet helemaal geweldig natuurlijk maar zeker beter dan leukemie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')