abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92897698
Ik vond het wel vermakelijk toen ik het vandaag las:

quote:
Kieskompas in Beeld biedt stemhulp voor laaggeletterden in zeven provincies. Voor mensen die moeite hebben met geschreven taal is vanaf woensdag 16 februari Kieskompas in Beeld beschikbaar.

Volgens de Stichting Lezen en Schrijven kunnen 1,5 miljoen Nederlanders onvoldoende deelnemen aan de samenleving door taalproblemen. Zeven provincies komen deze kiezers tegemoet door hen in beeldtaal te helpen bij hun stemkeuze voor de Provinciale Staten.

De teksten van Kieskompas zijn op een nieuwe wijze ‘vertaald' in beeld. Uiteindelijk wordt de politieke positie van de gebruiker in beeld gebracht en wordt duidelijk welke partijen het dichtste bij de opvattingen van de invuller staan.
En dat ziet er dan dus ZO uit:

Ik vind het plaatje best suggestief. Het suggereert dat een hele rij bomen moet wijken voor een extra rijstrook... Is dit serieus een manier om mensen te betrekken bij politiek? Of moeten we niet willen dat deze mensen gaan stemmen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92897828
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')