abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92887028
Deel 114

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
pi_92887143
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, echt, maak je niet druk joh. Stef eet hartstikke gezond zo te zien. Ik vind het ook lastig hoor, vooral omdat smeerbaar beleg gewoon het beste werkt. En dan kom je als snel uit bij smeerkaas, leverpastei of jam. Geitenkaas kan ik trouwens wel weer eens kopen, bedenk ik net.
Vergeet pindakaas niet! En appelstroop! Wordt alleen zo'n plakkerige knoeiboel hier. :X

Wickie, vis eet Ivan de ene keer wel en de andere keer niet. Meestal pikt hij de groentes uit zijn avondeten, eet hij zijn koolhydraten gretig en laat hij vlees/vis staan. Wat gooien jullie trouwens in een boerenomelet?

Buuf, we beknibbelen ook absoluut niet op vet! Da's een ander aandachtspuntje, dat Ivan volgens mij vrij weinig vet binnenkrijgt. Vet krijgt hij nu vooral op zijn boterhammen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92887187
Meimel, R kiest ook niet wat hij op zijn boterham wil. Maar hij ziet het wel als het wat anders is dan S krijgt.
pi_92887237
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Oek, wij hebben ook de fruittas. :+
^)

En dat heb ik ook gelezen Buuf, onze hersencelletjes gedijen op vet, vet is helemaal niet zo slecht als altijd beweerd is. Integendeel zelfs. ;)
Wij geven hem mayonaise. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92887291
Oeps nooit een topic hier geopend, vond het al te makkelijk gaan....moet dus deel 115 zijn.....
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:10:12 #6
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92887360
Meimeltje, ik vind het echt superhandig dat Stef nu een beetje doorkrijgt hoe hij moet 'kiezen'. Dan hou ik twee dingen voor hem (met lekker wat ruimte ertussen) en vraag hem 'wil je die?' *houdt de ene hand hoger* 'of die?' *houdt andere hand hoger*

Het kostte hem iets van een week om uit te vogelen wat de bedoeling was, maar sinds hij het snapt gaat hij echt nadenken en dan vroeg of laat komt er een overtuigd 'díe!' en dan wijst hij met zo ongeveer heel zijn lijf naar het belegje of wat ook dat hij wil hebben O+
3!
pi_92887429
Witte vis zit toch ook veel vet in?

Hoe zit het eigenlijk met vissticks, zijn die ernstig ongezond? Die eten de kinders hier bij de spinazie.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:11:31 #8
95408 Incantrix
pi_92887469
Ennuhm, ik wilde het gesprek niet killen hoor :') Ik ben alleen so frigging self-conscious over eten dat het me soms even naar de strot vliegt als ik er te hard over nadenk.. Sowwy :*
3!
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:12:09 #9
95408 Incantrix
pi_92887532
Oh, Groofs, die eet Stef ook bij de spinazie ja :) Wij doen ze altijd in de oven, volgens mij valt het dan best mee? Hoe maak jij ze klaar?
3!
pi_92887534
Meimel, Mette wil meestal ook geen brood 's ochtends, af en toe een volkorencracker. Dus dan geef ik meestal al vrij vroeg haar fruit.

Incantrix, je beschrijft precies hoe ook mijn jeugd was met voedsel. Het was echt de structuur, ik ging dan kokhalzen of overgeven. Ik heb het nog steeds bij bijna alle fruit, ik probeer het echt vaak maar dat wil toch echt niet.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92887537
Incantrix, wat heeft je moeder dan bij jullie gedaan? (Of zeg je dat liever niet?)
pi_92887549
Oh en Meimel, ik pureer de pastasaus hier.
pi_92887599
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:10 schreef Incantrix het volgende:
Meimeltje, ik vind het echt superhandig dat Stef nu een beetje doorkrijgt hoe hij moet 'kiezen'. Dan hou ik twee dingen voor hem (met lekker wat ruimte ertussen) en vraag hem 'wil je die?' *houdt de ene hand hoger* 'of die?' *houdt andere hand hoger*

Het kostte hem iets van een week om uit te vogelen wat de bedoeling was, maar sinds hij het snapt gaat hij echt nadenken en dan vroeg of laat komt er een overtuigd 'díe!' en dan wijst hij met zo ongeveer heel zijn lijf naar het belegje of wat ook dat hij wil hebben O+
Nou ik wil het best een week proberen, maar ik weet nu al bijna zeker dat hij me met ene brede grijns aan zit te kijken :D
pi_92887626
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Groofs, die eet Stef ook bij de spinazie ja :) Wij doen ze altijd in de oven, volgens mij valt het dan best mee? Hoe maak jij ze klaar?
Ik bak ze gewoon in de olijfolie.

Hoe doe jij dat dan in de oven? Hoelang enzo?
pi_92887720
vissticks :Y) lekkerrrr...Lars lust ze niet. En slecht, sja het wordt wel in vet gebakken/gefrituurd. Heel gezond is het vast niet. Net als kibbeling enzo, dat schijnt ook de verkeerde vis te zijn...maar is zoooo lekker!

Verder, als Incantrix al een slechte moeder zou zijn qua eten geven dan ben ik het helemaal.
Lars krijgt nl weleens gekleurde hagelslag, en als hij de kans krijgt kaapt ie ook de k3 hagel van Meike van haar bordje.
En vanmiddag had hij smarties gehad :Y)
En een stuk stoepkrijt }:|
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92887775
trix, ik denk dat je hem heel goed uitgebalanceerd te eten geeft, hoor! En misschien zou het nog wel beter zijn (als in gezonder) als je zo ver nadenkt als Claudia aangeeft, maar ik weet niet...dan slaat de weegschaal misschien weer een beetje door naar de andere kant.

Dat van die vetten dat wist ik ook. Ik ook eens gedacht om een andere yoghurt maar dan met fruit te kopen als toetje, maar in al die yoghurt-met-fruit pakken en pakjes zit OF ook suiker (waarom? als er toch al fruit in zit!) OF geen vet en geen suiker. En ik wil dus wel vetten en geen suiker. Niet te vinden :N

Buiten komkommer is er niets dat Senna categorisch weigert, maar behalve satesaus en kroepoek ook niets wat ze altijd eet. Dus wij proberen gewoon gevarieerd te eten met groenten, vlees en vis en dan maar hopen dat ze goed eet. Op het kdv schijnt ze eigenlijk altijd wel goed te eten, dus ze heeft iig twee maal in de week gezond warm eten.

En nu zit ik met een wakker meisje. Slapen lukte niet, ze wilde nog een banaan en net liep ze rond terwijl ze zei "Papa komt zo" O+ -O-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92887842
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en Meimel, ik pureer de pastasaus hier.
Geprakt, gepureerd hoe dan ook....hij eet het niet. Toen hij nog niet zelf wilde eten at hij het wel hoor, toen gaven we het hem gewoon en hij vond het ook lekker. Nu wil hij al een hele tijd zelf eten en we mogen hm echt geen hapje geven (alleen het toetje mogen wij wel geven :D). Maar zelf eet hij dus alleen maar sommige dingen. Aardappeltjes en worteltjes gaan ook goed. Het moet volgens mij iets zijn wat hij makkelijk vast kan pakken.
pi_92887849
Ow en naast Senna hebben we nog een hello kitty fan..ik haal een shirtje van Meike uit de wasmachine...zegt Lars: "titty!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92888044
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:15 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Geprakt, gepureerd hoe dan ook....hij eet het niet. Toen hij nog niet zelf wilde eten at hij het wel hoor, toen gaven we het hem gewoon en hij vond het ook lekker. Nu wil hij al een hele tijd zelf eten en we mogen hm echt geen hapje geven (alleen het toetje mogen wij wel geven :D). Maar zelf eet hij dus alleen maar sommige dingen. Aardappeltjes en worteltjes gaan ook goed. Het moet volgens mij iets zijn wat hij makkelijk vast kan pakken.
Ik pureer de suas voor de kinders en hussel de hele bole al door elkaar in de keuken. Ze weten dus niet beter dan dat pasta nou eenmaal met saus komt. De kaas strooien we wel aan tafel erop. :9
pi_92888112
En mijn rechterwijsvinger tiept nou eenmaal sneller dan mijn linker. :')
pi_92888224
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik pureer de suas voor de kinders en hussel de hele bole al door elkaar in de keuken. Ze weten dus niet beter dan dat pasta nou eenmaal met saus komt. De kaas strooien we wel aan tafel erop. :9
Wij doen het precies hetzelfde, maar dan niet door de pureer ;) Kyllian krijgt ook gewoon met saus, maar het liefst eet hij dus 'kale' macaroni met ketchup en kaas. En die ketchup heeft hij van z'n vader }:|
pi_92888302
In de boerenomlet gooi ik meestal de groentes die ik nog over heb, dus dat verschilt heel erg. Soms geraspte kaas. Vandaag moest ik voor veel koken, dus was het ordinair een zak Italiaanse roerbak groente van de appie.

Maar met ei is het heel wisselend, meestal moet ze er niet veel van hebben.

Ik doe trouwens ook weleens boursin ofzo op brood, dat vind ze echt heel erg lekker. Is dat eigenlijk wel ok voor een dreumes?

Vind het trouwens helemaal niet erg om over eten te praten, ik doe altijd weer ideetjes op hier. En ja ieder heeft gewoon z'n eigen ritme en systeem, maakt toch niet uit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92888306
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Het moet volgens mij iets zijn wat hij makkelijk vast kan pakken.
Hij gaat dat vastpakken natuurlijk ook beter leren als hij wel moet. Het is wonderbaarlijk wat Ivan allemaal met zijn handen kan eten. Hij is er denk ik nog beter in dan ikzelf. :')

Wat trouwens echt heel suf is, is dat Ivan ontzettend goed met bestek at en daar een paar weken geleden ineens mee is gestopt. Nu eet hij weer met z'n handen.
pi_92888310
Och Miss, ze mist em echt he O+ (lief van haar, maar niet echt heel fijn voor jou)

Driekus is op mijn vrije dag in de ochtend ook standaard op zoek naar papa (die dan werkt). Zijn zoektocht begint (en eindigt) telkens in de badkamer, want dat is de plek waar hij papa normaal als eerste ziet in de ochtend. Dat diezelfde papa em al wakker gemaakt heeft daarvoor, dat is ie vergeten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:21:04 #25
95408 Incantrix
pi_92888314
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Incantrix, wat heeft je moeder dan bij jullie gedaan? (Of zeg je dat liever niet?)
Mjah, de eerste smaakontwikkeling weet ik uiteraard niet meer, maar als ik zie wat ze bij Stef doet heb ik wel een idee: ze snapt gewoon níet dat alles dat zij lekker vind geen feit is, maar een mening zeg maar.. Dus als zij van patat houdt dan móet Stef dat ook proeven, dat begon al toen hij amper zijn eerste wortelprutje naar binnen had geslobberd als halfjarige, en zij houdt dus vooral van slechte dingen en geeft daar ook aan toe. Zo hebben we maandenlang een gevecht gehad over dat ze hem om de één of andere reden per sé een lik slagroom wilde voeren (het kind was dus, zogezegd, 6 maanden oud), ze heeft hem meermaals háár thee te drinken gegeven (ter info: ze drinkt haar thee met 3 scheppen suiker en 2 zoetjes :')), als we binnenkomen duwt ze hem het liefst meteen iets in de mond.. Als je een kind van die leeftijd alleen zulke dingen te eten geeft snap ik best dat ik en mijn broertje, toen we ouder waren, niks lustten.. En toen kwam de dwang. Ik heb wel eens tot een uur of 10 in de avond naar een bord met koud eten zitten staren, ik heb wel eens met mijn bord op de gang gezeten, of in het toilet, er is tegen me geschreeuwd, er was een stickersysteem, ik heb mijn avondmaaltijd wel eens 's-morgens in een boterhamzakje in de handen gedrukt gekregen als ontbijt, ik heb het wel eens twee avonden achter elkaar hetzelfde opgewarmde eten gekregen tot ik mijn bord leeg had.. Ik heb gehuild, gejankt, gekrijst, gesmeekt, hen op het hart gedrukt dat ik het écht niet lustte 'maar vroeger at ik het ook'.

Dus ja. Ik kan wel zeggen dat ik eten háát. ik hou van lekkere dingen, maar zodra er ook maar iets van druk opgaat (bij vrienden eten bijvoorbeeld) dan lig ik twee avonden vantevoren al wakker van de zenuwen en eet ik vantevoren voor de zekerheid een boterham (met hagelslag :Y) ) om niet te verraden dat ik het niet lustte door vlak na het eten te knorren ofzo :')
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')