maar veroorzaakt dat een knal tegelijkertijd van Dordrecht, Breda en Roosendaal? Lijkt mij nietquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:48 schreef raptorix het volgende:
Staan er soms grote schoorstenen in de buurt? Soms branden ze die schoon en dat knalt ook best heftig.
Nope, dat lijkt me niet waarschijnlijkquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:49 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
maar veroorzaakt dat een knal tegelijkertijd van Dordrecht, Breda en Roosendaal? Lijkt mij niet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Dit is het vervolgtopic van: http://forum.fok.nl/topic/1399027 Inleiding/doel van het topic: Omstreeks een half jaar geleden werd F4T4L_3RR0R opgeschrikt door een enorme knal. De ruiten en het serviesgoed stonden te trillen en er gingen zelfs diverse alarmen van auto's af. Kort daarna melden zich meer mensen die hetzelfde hadden waargenomen, verspreidt over het hele land. Op de[url]http://www.knmi.nl/~evers/infrasound/DBNonline/] website van het KNMI[/url] was zichtbaar dat deze knal als "infrasound" is waargenomen. Deze gebeurtenis belandde op de [url]http://frontpage.fok.nl/nieuws/246529/1/1/50/fok-kers-horen-en-voelen-knal.html]FOK! Frontpage[/url] en F4T4L_3RR0R kreeg zelfs verzoeken van radio DJ's om te bellen naar de uitzending. De weken en maanden daarna werden er steeds meer van deze knallen waargenomen door o.a.. diverse FOK! users. De knal waarvoor F4T4L_3RR0R het topic oorspronkelijk had geopend en de knallen daarna zijn tot op de dag van vandaag een groot mysterie. Dit topic is bedoeld om deze bijzondere waarnemingen te delen met andere FOK! users. De vorige topics hadden elk zo'n 18.000 views, dus mijn inziens leeft dit onderwerp onder de FOK! users en anderen die het topic met bijvoorbeeld Google hebben gevonden. Voorgaande delen: http://forum.fok.nl/topic/1310249 http://forum.fok.nl/topic/1399027 [/quote] |
gedaan, goed genoeg?quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:57 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
TS, kan je dit in de startpost zetten?
[ code verwijderd ]
Goed punt wat betreft het gelijklopen. Het vraagt best wel wat toewijding om dit probleem op te lossen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:28 schreef Keiichi het volgende:
Er lijkt meestal een lijn van Breda - Dordrecht - Barendrecht in te zit.
De volgorde is moeilijk te bepalen of iedereen moet een klok hebben die exact goed loopt en het dan op de second nauwkeurig noteert.
Ja.quote:Op maandag 4 april 2011 11:25 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dit keer geen echte knal maar een korte dreun! Meer mensen dit waargenomen?
Niet normaal hè. Ik stapte net de trein uit. Het deed gewoon zeer aan mijn oren en ik werd er een soort van misselijk van. Mensen schrokken ook heel erg. Zo hard is het nog nooit geweestquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:00 schreef Keiichi het volgende:
Nu is m'n reageerscherm weer terug![]()
![]()
o.t. 15 min geleden harde knal in Breda
overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:16 schreef Kper_Norci het volgende:
In de verte zie ik nu een grote paddenstoelwolk
Dit was ook het eerst waar ik aan dacht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:25 schreef Kper_Norci het volgende:
Dat zal allemaal wel dezelfde zijn dan. Maar dit zijn dus straaljagers die door de geluidsbarriere gaan
Wordt vaak zat gedaan hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:44 schreef -Datdus- het volgende:
Waarom heeft nog nooit iemand de gemeente gebeld oid.
Inderdaad, ik was buiten op het bedrijventerrein.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:22 schreef hondenfokker het volgende:
Tholen net ook enorm hard ruiten trilden er bijna uit !
quote:WOENSDRECHT - Een F16 van de Koninklijke Luchtmacht is vrijdagmiddag door de geluidsbarrière gevlogen. De harde knal die dat veroorzaakte was vooral in de regio´s West-Brabant en Rijnmond te horen.
Volgens een woordvoerder van de luchtmacht heeft de manoeuvre van de F16-piloot niets te maken met de grote luchtmachtoefening die deze dagen boven Woensdrecht wordt gehouden.
Het ging om een testvlucht na een onderhoudsbeurt. De testpiloot is dan verplicht om een aantal vliegbewegingen te maken. Het vliegen door de geluidsbarrière is er daar een van.
quote:
quote:Knallen boven Limburg door Arabieren.
In het luchtruim van Limburg worden al de hele week knallen waargenomen. Die blijken te worden veroorzaakt door testvluchten door Jordaanse piloten vanaf het Belgisch vliegveld Kleine-Brogel.
Bij de testvluchten vliegen de piloten één keer door de geluidsbarrière. Dat veroorzaakt de knallen die onder meer in heel Limburg hoorbaar zijn.
Bron: DDL
quote:Knallen boven Limburg door Ufo's.
In het luchtruim van Limburg worden al de hele week knallen waargenomen. Die blijken te worden veroorzaakt door raketten die worden gelanceerd vanaf het Belgisch vliegveld Kleine-Brogel.
Bij het onderscheppen van de ufo's wordt per ufo een nieuw ontwikkelde lange-afstands precisie geleide raket afgevuurd. Dat veroorzaakt de knallen die onder meer in heel Limburg hoorbaar zijn.
Om de Limburgers niet bang te maken, zeggen we dat we Arabieren leren vliegen (eigenlijk ook niet zo geloofwaardig, maar we hadden geen betere smoes).
Bron: DDL
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 06:22 schreef Drakenstein het volgende:
Hoe het nieuwsbericht er voor de insiders van de VN uit ziet:
[..]
Wtf die laatste alineaquote:Op zaterdag 16 juli 2011 06:22 schreef Drakenstein het volgende:
Hoe het nieuwsbericht er voor de insiders van de VN uit ziet:
[..]
Hoor ik weleens vaker.quote:
Winter is coming.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:43 schreef djayzz het volgende:
Knal en trillende ramen hier in Gorinchem om 14:41
Dordrecht hier.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:01 schreef Blitzkrieger het volgende:
Enkele uren geleden hoorde ik een of andere knal, geen onzin. Regio Dordrecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gisterenavond rond een uur of 9, regio Gorinchem een harde knal gehoord.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.![]()
Het is ook gewoon normaal als hier de ruiten trillen ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:18 schreef Wapperbaard het volgende:
Er zijn inmiddels al tig duizend topics aangemaakt over knallen.
Vuurwerk of een vliegtuig die door de geluidsbarrière gaat dus van geen enkele consequentie.
Is dat nu echt iedere keer weer een topic waard?
Jullie lijken met zijn alleen wel een stel kippen die bij elk hard geluid helemaal in de stress schieten.
[..]
Dordrecht hier.
Vuurwerk of een vliegtuig die door de geluidsbarrière ging.
Schokkend.Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp![]()
Inclusief Westervoort.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:23 schreef djayzz het volgende:
Gisterenavond rond een uur of 9, regio Gorinchem een harde knal gehoord.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_![]()
Ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:45 schreef Swomp het volgende:
[..]
Het is ook gewoon normaal als hier de ruiten trillen ?Er is een poepstorm op komst.![]()
Het gekke was dat de knal vanuit Duitsland leek te komen...._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_![]()
Enorm diepe, ruiten trillende dreun vannacht omstreeks 4:30 en zojuist rond 10:00 a 11:00 weer. Omgeving Someren.![]()
10.15 +/- idd, die was hier erg zacht omgeving Roermond.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:26 schreef blup het volgende:
Enorm diepe, ruiten trillende dreun vannacht omstreeks 4:30 en zojuist rond 10:00 a 11:00 weer. Omgeving Someren.
Later rond een uur of elf idd weer een die was stuk harder.Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:26 schreef Hydrogeny het volgende:
Valt niemand iets op aan de datums?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Check laatste spoiler, lijkt me toch een verband in te zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfde knal/omgeving...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:26 schreef blup het volgende:
Enorm diepe, ruiten trillende dreun vannacht omstreeks 4:30 en zojuist rond 10:00 a 11:00 weer. Omgeving Someren.![]()
Haha je hebt gelijk ook nogquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:38 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Check laatste spoiler, lijkt me toch een verband in te zitten.
[..]
Zelfde knal/omgeving...
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp![]()
Als je nu eens wat sneller post en met meer mensen kunnen misschien nog een fatsoenlijke driehoeksmeting doen![]()
![]()
![]()
Was weer een goeie ja, schoolgebouwtje schudde ervan bij Breda.quote:Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Wat is dit altijd met die knallen, als ik zoiets hoor ga ik gewoon verder met leven.
Want tegenwoordig who the fuck gives a fuck![]()
genoeg mensen dus..quote:Op woensdag 2 november 2011 21:33 schreef Dientje12 het volgende:
Wat is dit altijd met die knallen, als ik zoiets hoor ga ik gewoon verder met leven.
Want tegenwoordig who the fuck gives a fuckWat doe ik hier?![]()
Zojuist 0:47 een doffe dreun te horen in Utrecht, ik zit in noordoost, me oom hoorde 'm ook die woont zuidwestelijk van utrecht. (vernomen via twitter)
Was zeker geen vuurwerk.![]()
Verwacht hem eerlijk gezegd weer binnen 2 uur nu...
Edit: Nu pas... 14:55
[ Bericht 20% gewijzigd door Hydrogeny op 14-11-2011 14:56:58 ]![]()
Harde knal in Rotterdam omstreeks 15:00Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn![]()
Harde knal in Gorinchem-Oost om 16:07
Ik denk vuurwerk?Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.![]()
Nee, een geheime militaire oefening is waarschijnlijker.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:08 schreef djayzz het volgende:
Harde knal in Gorinchem-Oost om 16:07
Ik denk vuurwerk?Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Gaan jullie ook met oud en nieuw dit topic vol spammen?
Utrecht net ook, m'n schermen wiebelden op m'n bureau. Hoorde niet echt een duidelijk hard geluid, meer iets dofs.![]()
Hier pas over 2 minuten...
Het waren er 10...
[ Bericht 47% gewijzigd door Hydrogeny op 15-12-2011 16:16:17 ]![]()
Was een behoorlijk klap, heb al vaker vliegtuigen door de geluidsbarrière horen gaan, maar niet met zo'n knal als nu. Tamelijk asociaal ook t.o.v. van huisdieren.![]()
Dat was een F16.quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Nou, hier in Westervoort niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:31 schreef DrSnuggle het volgende:
Zojuist in Arnhem (noord ergens) een harde knal.
Zo! Flinke knal in Gorinchem-Oost te horen, ramen trilde ervan.Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.![]()
Hoorde het hier ook ja, beste knal.Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!![]()
Ook gehoord in Vianen. Ik hoorde het gebouw waarin ik mij bevond kraken...Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...![]()
twitter:VlbWoensdrecht twitterde op maandag 05-03-2012 om 15:21:24#F16 van #luchtmacht tijdens testvlucht geautoriseerd door #geluidsbarrière. Hierdoor mogelijk #knal hoorbaar tussen Steenbergen-Tiel reageer retweet
![]()
En ook in Breda was't te horen.It's always around me, all this noise
Vliegtuig door de geluidsbarrière.Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Runselpink het volgende: kerel, dit is drama.
http://isarjenrobben.geblesseerd.com/
http://www.henkeningrid.org/![]()
BAM!!!! de ruiten trilde ervan in Gorinchem OostVroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.![]()
In Breda ook gehoord, zij het niet bepaald spectaculair deze keer.It's always around me, all this noise
En weer stonden ramen en deuren te trillen.It's always around me, all this noise
Op zes seconden na precies een week na de vorige.It's always around me, all this noise
In Dordrecht ook.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:15 schreef djayzz het volgende:
BAM!!!! de ruiten trilde ervan in Gorinchem OostPlease Move The Deer Crossing Sign![]()
Toen ik nog in Bosschenhoofd woonde (Ligt tussen Etten en Roosendaal in) Hoorde ik ze ook regelmatig. Nu ik in Eindhoven woon hoor ik ze eigenlijk nooit meer.
Altijd gedacht dat het straaljagers waren die door de geluidsbarrière heen gingen waren.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Breda ook, goeie diepe weer, gingen van de keer geen honden af.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:30 schreef hondenfokker het volgende:
Kick
Harde knal in omgeving Bergen op Zoom ramen stonden te trillen en de kat vloog de gordijnen in
Mysterieus gedoe.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Alle knallen die in Breda, Etten-Leur etc. te horen zijn, hoor ik hier op mijn werk in Steenbergen ook.![]()
Nee, Twitteraccount van vliegbasis volkel zeiden ze dat ze met testvluchten van een F16 bezig waren.![]()
BAM!!!! de ramen en muren schudden ervan, Gorinchem OostVroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.![]()
Breda, niet zo hard als eerst maar het was er een.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:16 schreef djayzz het volgende:
BAM!!!! de ramen en muren schudden ervan, Gorinchem OostRecht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
F-16 is boven Noord-Brabant aan het vliegen en ging net door de geluidsbarrière. Volg het toestel hier: http://fr24.com/M2934
[ Bericht 6% gewijzigd door sneakydesert op 22-01-2014 16:41:47 (Toestel is geland, niet meer volgbaar.) ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: