Met alleen het geld dat ik geef veranderd er vrij weinig. Er moet zeker meer gebeuren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:09 schreef Sam-x het volgende:
Nee, als ik iets wil doneren doe ik dat zelf wel.
Daarom moeten we de geldstromen van A tot Z volgen om te zien of het goed besteed wordt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind een taks op financiële transacties nog niet eens zo gek, wellicht zorgt het wel voor wat meer lange-termijnvisie bij handelaren.
Waarom de opbrengsten naar corrupte regeringsambtenaren moeten, is me dan weer een raadsel.
Wat zijn je altenatieven?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:09 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, we betalen al genoeg. En geld alleen is echt geen oplossing.
En betalen voor defensie niet? Laten we het omdraaien. We betalen belasting om de armsten te helpen en het leger wordt afhankelijk van liefdadigheid.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ontwikkelingshulp niet vrijwillig is dan moet het niet verplicht worden, dat is immoreel.
Hoe zorgt een tax op alle transacties op lange termijn visie?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind een taks op financiële transacties nog niet eens zo gek, wellicht zorgt het wel voor wat meer lange-termijnvisie bij handelaren.
We betalen allang belasting om de armsten onders ons te helpen, dat heet het sociale vangnet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:16 schreef Zeeland het volgende:
[..]
En betalen voor defensie niet? Laten we het omdraaien. We betalen belasting om de armsten te helpen en het leger wordt afhankelijk van liefdadigheid.
Projecten starten waarbij een westers land een arm land adopteert. Zelf de leiding houden over projecten. Klinkt koloniaal, maar het is dit of niets.quote:
Door het verminderen van vluchtige transacties.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:18 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hoe zorgt een tax op alle transacties op lange termijn visie?
Hoezo, dat wil niemand? Jij wilt dat niet. Ik ben het met je eens dat we goed moeten toe zien dat het geld goed terecht komt. Deze inmenging moet het volk dan maar accepteren in ruil voor hulp. Adoptatie gaat me wat ver.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Projecten starten waarbij een westers land een arm land adopteert. Zelf de leiding houden over projecten. Klinkt koloniaal, maar het is dit of niets.
Ja, of de handelsbarrières opheffen, maar goed dat wil niemand omdat het onze welvaart in gevaar brengt.
In de meeste gevallen : ze het zelf uit laten zoeken. Met de ontwikkelings "hulp" die we nu bieden zijn we vaak de oorzaak van de problemen, en vooral van het nooit oplossen van de problemen.quote:
Open er een topic over, dan zullen we zien hoeveel mensen jou financiële situatie daar belangrijk genoeg voor vinden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:24 schreef anoniemelurker het volgende:
Klinkt als een goed idee. Mag er dan ook 0.01 cent bij iedere financiele transactie voor het goede doel dat "ik" heet? Ik weet zeker dat "ik" daar heel erg blij mee zal zijn en er veel goeds mee zal kunnen doen.
dat, dus.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:09 schreef Sam-x het volgende:
Nee, als ik iets wil doneren doe ik dat zelf wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |