Hier nog één.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:14 schreef lezzer het volgende:
Gewoon omdat ik echt geen ene zak snap van wat hier staat ga ik het even volgen
Wat dus alleen kan als ze in het zelfde horizontale vlak liggen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:30 schreef longinus het volgende:
je zou het kunnen oplossen door de steggen te kadasteren via de gecentraliseerde uitlijnmethode.
Joh...quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:45 schreef Quincy5 het volgende:
Op zowel pontijnsteggen/vantijnsteggen als gebokerd vindt Google alleen dit topic; ik vermoed dus dat deze in ONZ thuishoort.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:14 schreef lezzer het volgende:
Gewoon omdat ik echt geen ene zak snap van wat hier staat ga ik het even volgen
Ik denk dat je dit het beste kan vragen bij een ambtenaar van bouw en woningtoezicht, die weet ook welke legeskosten er bij komenquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:59 schreef Mopst3r het volgende:
Die zijn dus schuts afgebokerd volgens de timmerman en dat is niet goed heb ik begrepen
Hij maakt nu een offerte maar hij zei dat ik er rekening mee moet houden dat dit een duur geintje wordt.
Iemand enig idee wat het gaat kosten dit te fixen?
Voor ponstijnsteggen tot 3 meter (mits vlak gebokerd) heb je geen bouwvergunning nodig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:43 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit het beste kan vragen bij een ambtenaar van bouw en woningtoezicht, die weet ook welke legeskosten er bij komen
Vergeet niet dat je ook een vergunning nodig hebt voor het pontijnsteggen (waar ook extra kosten aan verbonden zijn), het zal niet goed zijn als iedereen met een vlakbokermachine zomaar zou kunnen gaan werken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:43 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit het beste kan vragen bij een ambtenaar van bouw en woningtoezicht, die weet ook welke legeskosten er bij komen
Ligt een beetje aan het bouwjaar van het huis he, tot eind 40 werd het inderdaad zo gedaan, maar vanaf die tijd werken ze vrijwel niet meer met vantijnsteggen maar met klapstoofen en dan valt het weer omzettend mee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:11 schreef meestervisser het volgende:
Hiervoor moeten de steggen dus vlak gebokerd worden, dat is inderdaad lastig, je loopt het risico dat de zijbokers gaan verstallen. Ook de huur voor een vlakbokermachine is vrij prijzig.
Een beetje timmerman zal hier al snel 4 tot 5 duizend voor vragen.
Opm. Vaak zie je als de pontijnsteggen schuts zijn er ook problemen zijn met de vantijnsteggen, ik zou
die ook even laten checken.
@Mute-Me, zou je ons dan eens willen verblijden met jouw alwetendheid over dit onderwerp?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, niet dan?![]()
Wil je het even uitleggen voor me anders?
ga nou geen dingen verkondigen waar je geen verstand van hebt, Vanstijnsteggen zijn tot ergens achter in de jaren '80 nog het meest toegepast. Daarbij zal een klapstoof nooit de constructieve waarde behalen van een traditioneel gemetselde vantijnsteg (of, zoals ze in de handel genoemd worden, tijntjes).quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het bouwjaar van het huis he, tot eind 40 werd het inderdaad zo gedaan, maar vanaf die tijd werken ze vrijwel niet meer met vantijnsteggen maar met klapstoofen en dan valt het weer omzettend mee.
Oh sorry ik dacht dat we het over een woning in Nederland hadden, maar blijkbaar lopen ze in België verder achter dan gedacht.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef koffielepel het volgende:
[..]
ga nou geen dingen verkondigen waar je geen verstand van hebt, Vanstijnsteggen zijn tot ergens achter in de jaren '80 nog het meest toegepast. Daarbij zal een klapstoof nooit de constructieve waarde behalen van een traditioneel gemetselde vantijnsteg (of, zoals ze in de handel genoemd worden, tijntjes).
Ja in Noord-Nederland ja! Zuid - NL en Vlaanderen is een verhaal apart.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:10 schreef koffielepel het volgende:
[..]
ga nou geen dingen verkondigen waar je geen verstand van hebt, Vanstijnsteggen zijn tot ergens achter in de jaren '80 nog het meest toegepast. Daarbij zal een klapstoof nooit de constructieve waarde behalen van een traditioneel gemetselde vantijnsteg (of, zoals ze in de handel genoemd worden, tijntjes).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |