En dat eindigde tijdens haar ziekte maar de werkgever betaalde het loon door daarna? Als er geen afspraken zijn gemaakt over verlenging van de overeenkomst, is het contract stilzwijgend met een jaar verlengd. Dan kan niet na 5 maanden de nieuwe overeenkomst zomaar worden beëindigd door de werkgeverquote:
huisdierquote:Op woensdag 16 februari 2011 07:56 schreef Toekito het volgende:
mogguh dames en heren der koffievrienden![]()
Nee haar contract was nog niet beëindigd. Zy kreeg 70 % van haar loon uitbetaald tijdens haar ziekte. Ik weet niet welke afspraken er zijn gemaakt over verlening van de arbeidsovereenkomst.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
En dat eindigde tijdens haar ziekte maar de werkgever betaalde het loon door daarna? Als er geen afspraken zijn gemaakt over verlenging van de overeenkomst, is het contract stilzwijgend met een jaar verlengd. Dan kan niet na 5 maanden de nieuwe overeenkomst zomaar worden beëindigd door de werkgever.
nerdquote:
Ik kan me voorstellen dat ze nu niet zit te wachten op een juridische strijd, maar ze zou een jurist/rechtsbijstand kunnen raadplegen, omdat er zeker een kans is dat ze nog gewoon een baan heeftquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:06 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Nee haar contract was nog niet beëindigd. Zy kreeg 70 % van haar loon uitbetaald tijdens haar ziekte. Ik weet niet welke afspraken er zijn gemaakt over verlening van de arbeidsovereenkomst.
het hangt af van het soort contract, stilzwijgend verlengen is niet meer automatischquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze nu niet zit te wachten op een juridische strijd, maar ze zou een jurist/rechtsbijstand kunnen raadplegen, omdat er zeker een kans is dat ze nog gewoon een baan heeft.
Bij arbeidsovereenkomsten is op dat gebied niets veranderd hoor. Laat werkgever niet meer werken, dan is het einde overeenkomst. Laat de werkgever doorwerken of betaalt hij tijdens ziekte door, dan is er doorgaans toch sprake van stilzwijgende verlenging.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
het hangt af van het soort contract, stilzwijgend verlengen is niet meer automatisch
Zal het aan haar voorleggen dank je wel. Maar voorlopig is ze nog niet beter en ik denk inderdaad dat haar hoofd er niet naar staat.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze nu niet zit te wachten op een juridische strijd, maar ze zou een jurist/rechtsbijstand kunnen raadplegen, omdat er zeker een kans is dat ze nog gewoon een baan heeft.
1 maand voor het contract afloopt geeft werkgever aan niet te willen verlengen, lijkt mij een duidelijk verhaal. einde contract (als ik het goed begrepen heb, ik ga uit van 11 maanden in dienst waarvan 6 maanden ziek)quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij arbeidsovereenkomsten is op dat gebied niets veranderd hoor. Laat werkgever niet meer werken, dan is het einde overeenkomst. Laat de werkgever doorwerken of betaalt hij tijdens ziekte door, dan is er doorgaans toch sprake van stilzwijgende verlenging.
Ja volgens mij klopt dit inderdaadquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:25 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
1 maand voor het contract afloopt geeft werkgever aan niet te willen verlengen, lijkt mij een duidelijk verhaal. einde contract (als ik het goed begrepen heb, ik ga uit van 11 maanden in dienst waarvan 6 maanden ziek)
barquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:38 schreef Barretje80 het volgende:
morgeGoede!
Thee!
en een boterhammetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |