Goed zoquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:36 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Vandaag toch maar even door de regen gegaan, maar met een bril is dat echt niet fijn. Volgende week dus maar daglenzen kopen voor dit soort momenten.
Nee, maar met een bril krijg je al snel last van slecht zichtquote:
Afgezien van de bril ging het wel ok. Hoewel ik qua conditie wel goed zit, merk ik de overtollige kilotjes af en toe wel heel erg. Vanaf maandag ga ik daar ook wat aan doen, naast het hardlopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Goed zo
Hoe beviel het, los van de bril?
Ik heb ook een bril en zet een petje op als het regent. Helpt ook nog eens tegen een kouwe kop
quote:Op zondag 27 februari 2011 11:51 schreef goofy_goober het volgende:
Ik luister nooit naar muziek tijdens het lopen. Ik vind het heerlijk om mijn omgeving te horen en wildvreemde mensen die me aanmoedigen door dingen als: 'Dat kan harder!' en 'Sneller bolle!' naar me te roepen. Daar doe je het voor!
Ik zou als ik jou was eerst een stuk wandelen (minstens 10 min) in een redelijk tempoquote:Op zondag 27 februari 2011 17:23 schreef -Bubbles- het volgende:
Hoi! Ik meld me hier ook even.
Al jaren wil ik gaan beginnen met hardlopen, maar na 2 knieoperaties werd dat me niet aangeraden. Nu ben ik volgens de orthopeed voldoende hersteld om te gaan beginnen met hardlopen. Maar pijntjes enzo moet ik wel in de gaten houden. Mag niks forceren.
Eerst moest ik wat afvallen van mezelf om zo mijn knieen minder te belasten. De eerste 11 kilo ben ik nu kwijt. Graag wil ik er nog 10 kilo af hebben. Na die 11 kilo sta ik nu een beetje stil qua afvallen, maar hoop door te gaan hardlopen het afvallen weer op gang te helpen.
Nu wilde ik vandaag de eerste les gaan lopen. De hardloopschoenen staan klaar, de lessen van Evy op de telefoon! En toen deed ik de gordijnen vanochtend open en besloot ik toch maar niet te gaan. Het plenst hier al de hele dag en ben bang dat het niet meer droog gaat worden. Nu lijkt door de regen lopen me niet eens heel erg, maar wat hier uit de lucht komt vallen is me voor een eerste les nog iets te veel van het goedDan morgen maar voor de herkansing!
Wat doen jullie aan warming-up en hoe lang? Ik neem aan dat je niet de deur uit stapt en meteen met een les begint?
Bedankt voor de tips!quote:Op zondag 27 februari 2011 17:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eerst een stuk wandelen (minstens 10 min) in een redelijk tempo. Verder heb je nog niet echt warming up nodig bij de 1e lessen. Als je stukken van 7+ min gaat lopen is het wel verstandig om eerst een paar minuutjes te lopen vooraf
![]()
En als je last hebt van je knieën (heb ik ook), zorg dan dat je écht de juiste hardloopschoenen hebt, met meer dan voldoende demping. Zo heb ik een paar schoenen met extra veel demping, en nog een zooltje in m'n schoenen voor nog meer demping. Nog geen echte last gehad van m'n knieën.
Succes! En laat je vooral niet tegenhouden door het weer (tenzij ijzel). Overwinningsgevoel is des te groter na lopen in de regen
Ahhh, die zijn handig ja, die heb ik ook! Rennen met een foon in m'n broek, dan zakt m'n broek af. Not a sight people wanna seequote:Op zondag 27 februari 2011 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Armband waar foon in kanals ik hem in mijn broekzak doe treedt er condensvorming op. Lijkt me niet zo goed.
Heb ook t idee dat ik overal dubbel postquote:Op zondag 27 februari 2011 19:07 schreef Lush-lady het volgende:
he leuk, rennen we hier ook met z'n allen. Ik zie een hoop dubbele namen van een ander topic. Ik heb vandaag in de regen en kou evy 1 les 6 gelopen. Twas wel erg koud.....
+1 maar somehow willen mensen dat niet vanwege eoa bizarre reden.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:11 schreef GotC het volgende:
Eigenlijk moet dit gewoon 1 topic zijn, in SPT
Idd. Een aantal mods willen het niet..oh wellquote:Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
+1 maar somehow willen mensen dat niet vanwege eoa bizarre reden.
Mee eens. Ik zie hardlopen ook zeker als een sport. Daarbij vind ik de redenen waarom hardlopen in LIF staat nogal..vaag. 'Omdat het ook met bv afvallen te maken heeft'. Hardlopen is niet bepaald de juiste sport om mee af te vallen, tenzij je al een uur achter elkaar kan lopen.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Ach3r0n het volgende:
Voor mij is hardlopen meer sport dan lifestyle. Ik vind het interessant om mijn trainingstijden bij te houden en door te experimenteren met tempo, loophouding, rustdagen en daarnaast ook te letten op mijn voeding en drinken, alles in het werk stel om sneller te worden.
Daarom post ik ook vaak de tijden op dit forum, om te laten zien dat hardlopen niet vanzelf gaat.
Momenteel ben ik bijvoorbeeld nog steeds niet sneller dan een jaar geleden, maar loop ik wel vaker per week en heb ik minder blessures.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |