Dan stap je toch over op een gratis OS? Linux ofzo.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Onzin, dit is precies de reden dat veel mensen downloaden. Als ik een W7 zou kunnen kopen voor 20-30 euro dan zou ik dat gedoe met die gekraakte shit helemaal niet willen hebben. Hetzelfde geldxt natuurlijk voor andere software. Het is gewoon te duur.
jajaja mooi is dat altijd. Programmeurs zijn duizenden uren bezig om een werkbaar operating system te maken inclusief jarenlang wekelijkse (security)patches en updates, maar als de kosten van het totaalplaatje doorberekend worden aan de consument dan is het ineens te duurquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Onzin, dit is precies de reden dat veel mensen downloaden. Als ik een W7 zou kunnen kopen voor 20-30 euro dan zou ik dat gedoe met die gekraakte shit helemaal niet willen hebben. Hetzelfde geldxt natuurlijk voor andere software. Het is gewoon te duur.
Ben er helemaal niet thuis in. Ik heb Linux ooit zien draaien en vervolgens bleek dat het niet compatibel met vele andere programma's was.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan stap je toch over op een gratis OS? Linux ofzo.
Wil je gemakkelijke compatibiliteit dan zal je daarvoor moeten betalen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:22 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ben er helemaal niet thuis in. Ik heb Linux ooit zien draaien en vervolgens bleek dat het niet compatibel met vele andere programma's was.
Ach ach hoe helpen we microsoft de winter door?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:20 schreef Misan het volgende:
[..]
jajaja mooi is dat altijd. Programmeurs zijn duizenden uren bezig om een werkbaar operating system te maken inclusief jarenlang wekelijkse (security)patches en updates, maar als de kosten van het totaalplaatje doorberekend worden aan de consument dan is het ineens te duurNeem je toch lekker Linux? Zat gratis versies te vinden, alleen is de gebruikersvriendelijkheid daarvan om te kotsen en wil je het daarom niet gebruiken. Heb ik gelijk of niet?
Niemand zegt dat Microsoft niet veel geld verdient. En terecht, gunstig ook voor de aandeelhouders. Maar geeft dat je het recht om het dan maar te gebruiken zonder ervoor te betalen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:27 schreef Klummie het volgende:
Ach ach hoe helpen we microsoft de winter door?
Om te werken voor het geld waarmee je producten koopt?quote:En nee je hebt geen gelijk, ik ben gewoon te lui daarvoor.![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wil je gemakkelijke compatibiliteit dan zal je daarvoor moeten betalen.
niet alleen microsoft, maar elk softwarebedrijf (oh en niet te vergeten de film- en muziekmaatschappijen)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:27 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ach ach hoe helpen we microsoft de winter door?
En nee je hebt geen gelijk, ik ben gewoon te lui daarvoor.![]()
0-1 Spurs!
Gebruik maken van het product van iemand anders zonder daarvoor de door de producent (of rechthebbende) gestelde prijs te betalen. Voor een product dat niet van belang is voor je eerste levensbehoeften.quote:
De muziekwereld heeft eigenlijk geen recht om te klagen. De prijzen van concertkaartjes zijn fiks gestegen door het downloaden, ter compensatie. Aangezien ik die prijzen niet snel zie dalen vind ik het moreel verantwoord om te downloaden. Daarnaast zijn geluidsdragers als een cd eigenlijk behoorlijk uit de tijd. Streaming is het antwoord. Spotify is bv een heel mooi alternatief, maar volgens mij wordt dit nog steeds al piraterij gezien ook al heb je een betaald account.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:29 schreef Misan het volgende:
[..]
niet alleen microsoft, maar elk softwarebedrijf (oh en niet te vergeten de film- en muziekmaatschappijen)
Dan doen ze iets fout, andere bedrijven kunnen een beter product namelijk goedkoper aanbieden, ik ben dan geen expert in business, maar dat lijkt mij toch een grove fout in je bedrijf hoorquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:58 schreef Misan het volgende:
[..]
niet als je bekijkt wat de kostprijs is
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
-verhaal van iemand die de term diefstal wel kent maar de definitie niet snapt-
Als jij linux beter vindt, dan gebruik je toch lekker linux?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:34 schreef fs180 het volgende:
Dan doen ze iets fout, andere bedrijven kunnen een beter product namelijk goedkoper aanbieden, ik ben dan geen expert in business, maar dat lijkt mij toch een grove fout in je bedrijf hoor
Omdat je concerten te duur vindt ben je van mening dat je de muziek gratis mag downloaden? Op je hoofd gevallen bij de geboorte of is het genetisch?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:33 schreef Big-Ern het volgende:
De muziekwereld heeft eigenlijk geen recht om te klagen. De prijzen van concertkaartjes zijn fiks gestegen door het downloaden, ter compensatie. Aangezien ik die prijzen niet snel zie dalen vind ik het moreel verantwoord om te downloaden.
Gast die niet wil betalen voor het werk van anderen.quote:
De kleine bedrijfjes worden de nek omgedraaid door de grote jongens, echt niet door downloaden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:29 schreef Misan het volgende:
[..]
niet alleen microsoft, maar elk softwarebedrijf (oh en niet te vergeten de film- en muziekmaatschappijen)
De prijsstijgingen van concertkaartjes zal indirect zeker te maken hebben met het downloaden van muziek. Bioscopen sluiten steeds vaker definitief hun deuren, ook indirect door het downloaden. Prijzen van dvds/blu-rays en cds gaan ook niet dalen, door het downloaden van films en muziek. De gamesindustrie mijdt steeds meer platforms waar illegale software op gedraaid kan worden: de PSP is eraan ten onder gegaan, voor de DS en Wii komen ook geen third party games meer uit en de meeste exclusives heb je op de PS3 doordat deze als laatst gekraakt is. Software zal steeds meer op licentiebasis gaan werken, door het illegaal downloadenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:33 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
De muziekwereld heeft eigenlijk geen recht om te klagen. De prijzen van concertkaartjes zijn fiks gestegen door het downloaden, ter compensatie. Aangezien ik die prijzen niet snel zie dalen vind ik het moreel verantwoord om te downloaden. Daarnaast zijn geluidsdragers als een cd eigenlijk behoorlijk uit de tijd. Streaming is het antwoord. Spotify is bv een heel mooi alternatief, maar volgens mij wordt dit nog steeds al piraterij gezien ook al heb je een betaald account.
dat is in elke branche zo, heeft niets met downloaden te makenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:38 schreef Klummie het volgende:
[..]
De kleine bedrijfjes worden de nek omgedraaid door de grote jongens, echt niet door downloaden.
Hier komen we toch niet uit. Feit is wel dat er verschuivingen hebben plaats gevonden over wat aanvaard is en wat niet. Het downloaden heeft een behoorlijk breed gedragen draagvlak binnen de samenleving. Het wordt door heel erg veel mensen niet als diefstal gezien en zolang de producenten erg star blijven vasthouden aan het label diefstal zal er niets veranderen. Tijden zijn verandert en producenten van software zullen er op een of andere manier toch in mee moeten gaan. Wees innovatief, verlaag je prijzen, maar doe iets. Ondanks dat er veel gedownload wordt geloof ik nog steeds niet dat we medelijden hoeven te hebben met deze prducenten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gebruik maken van het product van iemand anders zonder daarvoor de door de producent (of rechthebbende) gestelde prijs te betalen. Voor een product dat niet van belang is voor je eerste levensbehoeften.
Diefstal dus.
Het feit dat de bevolking asocialer en egocentrischer is geworden, en hebberiger wil niet zeggen dat de producenten dan maar zich moeten aanpassen. Het publiek zou ook weer kunnen bedenken dat er ook nog zoiets als fatsoen bestaat. Het internet is niet gratis, hoezeer men ook denkt dat het anders is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:42 schreef Big-Ern het volgende:
Hier komen we toch niet uit. Feit is wel dat er verschuivingen hebben plaats gevonden over wat aanvaard is en wat niet. Het downloaden heeft een behoorlijk breed gedragen draagvlak binnen de samenleving. Het wordt door heel erg veel mensen niet als diefstal gezien en zolang de producenten erg star blijven vasthouden aan het label diefstal zal er niets veranderen. Tijden zijn verandert en producenten van software zullen er op een of andere manier toch in mee moeten gaan. Wees innovatief, verlaag je prijzen, maar doe iets. Ondanks dat er veel gedownload wordt geloof ik nog steeds niet dat we medelijden hoeven te hebben met deze prducenten.
De enige personen die het over medelijden hebben zijn degenen die niets liever doen dan downloaden omdat ze toch geen medelijden hoeven te hebben met de producenten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:42 schreef Big-Ern het volgende:
Ondanks dat er veel gedownload wordt geloof ik nog steeds niet dat we medelijden hoeven te hebben met deze prducenten.
Fok werkt prima met Ubuntu hoor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als jij linux beter vindt, dan gebruik je toch lekker linux?
Blijkbaar is het grootste deel van de wereld het niet met je eens en kopen ze gewoon Windows.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |