Zelfs nu zijn er nog tienduizenden, zie plaatje...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:51 schreef rakotto het volgende:
Het was aardig druk in Cairo vandaag, 4 miljoen mensen.![]()
En er wordt over duizenden gesproken op de Frontpage.
Jep, net ook gezien.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:21 schreef alors het volgende:
Nu op Ned 2 bij Altijd Wat: Sabri Saad el Hamus (Egyptisch Nederlandse acteur) met zijn reportage vanuit Egypte. Heel interessant
Het is nu al een tijdje bezig, komt vast wel op uitzendinggemist.
quote:Blog ' Egypte: revolutionaire soap of linke soep?' Door Piet de Blaauw
-Normaal ben ik voorzichtig met het woord historisch, want het wordt nog wel eens te gemakkelijk gebruikt. Maar als het de bevolking van het belangrijkste land in de Arabische wereld lukt om de autoritaire leider eigenhandig na 29 jaar te verdrijven, dan is het woord zeker op zijn plaats. Tot mijn verbazing kwam AW-commentator Herman Vuijsje bij het zien van de beelden uit Cairo vorige week tot een andere conclusie: dit was een soap. Ter plaatse in Egypte kom ik tot een andere conclusie: het was vooral linke soep.
Graf
Net een paar dagen terug uit Cairo heb ik voor vanavond mijn tweede reportage over de gebeurtenissen in Egypte gemonteerd. Afgelopen week heb ik samen met cameraman Bram Haas de Nederlands-Egyptische acteur Sabri Saad El Hamus gevolgd. De enorme teleurstelling toen president Moebarak toch niet aftrad, de extase die volgde nadat ie dat wel deed: ik zal het nooit vergeten. In de dagen na de omwenteling volgden we Sabri tijdens zijn bezoek aan zijn moeder en zijn familie buiten Cairo. Bij het graf van zijn vader vertelde hij dat deze ooit als geheime politie had gediend voor Moebarak. Twintig jaar geleden was Sabri het land ontvlucht, mede omdat zijn vader hem verbood te demonstreren tegen de regering.
Regime
In de aanloop naar het vertrek van president Moebarak vielen honderden gewonden en minstens 300 doden. Ook is het aantal demonstranten dat in de cel werd gegooid nog steeds onbekend. Wel is bekend dat het grootste deel nog steeds vast zit en er zijn berichten dat er onder het nieuwe militaire regime nog steeds mensen worden opgepakt. Wie wil weten hoe Egyptische gevangenissen er van binnen uitzien, moet even een Amnesty-rapport raadplegen. Marteling is er aan de orde van de dag. Het getuigde dus van uitzonderlijke moed dat de burgers van Egypte het toch durfden op te nemen tegen het regime. Dat ik daarbij mocht zijn ervoer ik als een voorrecht.
Soap?
Dat de verschillende kampen hebben getracht de media te bespelen staat buiten kijf. Maar het bestempelen van de historische omwenteling in Egypte als soap gaat mij te ver. Daarvoor zijn de offers die de burgers van Egypte hebben gebracht te groot.
Will not alowquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:44 schreef yavanna het volgende:
mahagaber maha
Military text message: The Supreme Council of Armed Forces will not allow labor strikes to continue in Egypt #jan25 #egypt
Vandaag een ander bericht;quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:18 schreef yavanna het volgende:
Niet echt zeker wat onderstaand betekent in politiek opzicht.
mahagaber maha
Egypt denies passage of Iranian ships thru Suez Canal #jan25
[..]
Lijkt mij geen goed nieuws, vraag mij af waarom Egypte toestemming heeft gegeven.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:11 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Vandaag een ander bericht;
Egypt to let Iranian warships through Suez Canal
STORY HIGHLIGHTS
* Egypt agreed to allow two Iranian warships to cross through the Suez Canal
* They're expected to be the first such ships to sail through the canal since 1979
* Both ships are armed with missiles, analyst says
* The canal is an internal body of water that Egypt has sovereignty over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Bedankt voor de tip. Ga ik wel even kijken als het beschikbaar is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jep, net ook gezien.
http://altijdwat.ncrv.nl/(...)-vertrek-van-mubarak
Staat ook een blog daar:
[..]
Misschien een of 2 zinnen over Israel? Wat die er allemaal van vind? Voor de rest goed artikel.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:31 schreef raistlin6 het volgende:
Jos jij hebt meestal wel goede feedback voor me. Zou je hier even naar willen kijken alsjeblieft?
Anderen mogen ook feedback geven natuurlijk, graag zelfs.
Protesten in de Arabische wereld
Thanks.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:09 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Misschien een of 2 zinnen over Israel? Wat die er allemaal van vind? Voor de rest goed artikel.
Sorry, lees je bericht nu pas en ik moet nu weg. Volgende keer weerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:31 schreef raistlin6 het volgende:
Jos jij hebt meestal wel goede feedback voor me. Zou je hier even naar willen kijken alsjeblieft?
Anderen mogen ook feedback geven natuurlijk, graag zelfs.
Protesten in de Arabische wereld
Geen probleem, geniet van je dag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:13 schreef -jos- het volgende:
[..]
Sorry, lees je bericht nu pas en ik moet nu weg. Volgende keer weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |