Er is een Freddy vs. Jason film in de maak (voor de leken : Freddy uit ''A Nightmare on Elm Street'' en Jason uit ''Friday the 13th'')
Het bedrijf waar ik werk heeft m gekocht aan de hand van het script, en er staat dus ook nog niks op het IMDB....
Maar toch, op dit soort films zit ik te wachten
(Nu nog een Alien vs Predator film....)
quote:en welk bedrijf is dat?
Op maandag 10 juni 2002 17:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Eindelijk !!Er is een Freddy vs. Jason film in de maak (voor de leken : Freddy uit ''A Nightmare on Elm Street'' en Jason uit ''Friday the 13th'')
Het bedrijf waar ik werk heeft m gekocht aan de hand van het script, en er staat dus ook nog niks op het IMDB....
Maar toch, op dit soort films zit ik te wachten
(al heb ik stiekem het script even opgevraagd, en zal ik die de komende week dus eens even lezen...)
quote:als je 'm nou ook even per ongeluk naar mij toe mailt
Op maandag 10 juni 2002 17:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Spijtig genoeg weet ik er verder niks van.....(al heb ik stiekem het script even opgevraagd, en zal ik die de komende week dus eens even lezen...)
Anywayz 2 tha topic: Freddy Vs. Jason...
Iets dat al jaren een gerucht was en nu eindelijk het witte doek gaat halen... Ik kijk er erg naar uit!
Iets meer info: artikel
Het definitieve script is dus eindelijk af....
Mocht ik meer info krijgen dan zal ik het zeker even plaatsen hiero
quote:Jason X rules big time!
Op maandag 10 juni 2002 17:39 schreef ChezMatik het volgende:
Maar eerst komt Jason X... Uit gebrek aan creativiteit sturen ze Jason de ruimte in, waar natuurlijk van alles misgaat.. En waar natuurlijk ook nog een clubje tieners rondloopt en blah blah..
quote:Ja?? Ik heb de trailer wel gezien, die zag er op zich niet slecht uit nee... Ik ga hem nog zien, dus zal het een vooroordeel kunnen zijn.....
Jason X rules big time!
De film komt dit jaar uit en wordt geregisseerd door Ronny Yu. Deze man is ook verantwoordelijk voor o.a. The Bride of Chucky en The 51st state.
Robert Englund trekt weer netjes z'n freddy kostuum aan, Kane Hodder helaas niet het Jason kostuum. Zijn rol wordt overgenomen door ene Ken Kirzinger. De reden daarom:
Veteran Friday the 13th actor Kane Hodder wanted to reprise his role as Jason Voorhees in this film, but was denied the role because the filmmakers wanted Jason to have "sympathic eyes" and wanted him to be a closer physical match to Freddy. Ken Kirzinger, who won the role of Jason Voorhees, played a New York cook and was also the stunt coordinator in Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989).
Verder nog noemenswaardige rollen voor Kelly Rowland (van Destiny's Child) en Jason Ritter (Swimfan)
en dan het plot. Op imdb kon ik er niet veel zinnigs over vinden. 3 zelfingestuurde plots van gebruikers... geen idee of er een echte tussen zit. Deze komt het meest realistisch over:
The ultimate Hell is about to be raised on Earth. Because of his horribly unforgivable sins, Freddy Krueger (Robert Englund) is stuck in Hell eternally. But he's found a way to allow him to escape. Springwood must fear that he has returned. And he's found the perfect patsy to evoke such fear. Through dream manipulations and guilt, he's able to convince hockey-masked psychopath Jason which both Freddy and Jason sense as the perfect opportunity for a slice-and-dice job. Besides a few survivors, the only two who know about Freddy's plans are teenagers Lori (Monica Keena) and Will (Jason Ritter). Their plan is to take Jason back home to Crystal Lake and have both Freddy and Jason destroy each other. But everyone's plans don't go according to schedule...
"It has been almost 10 years since one of the scariest horror characters of all time, Freddy Krueger, invaded the dreams of a generation to exact his deadly form of revenge and murder. Now, Freddy has entered into the dreams of another master of evil the unstoppable Jason Voorhees -- plunging cinemas two greatest titans of terror into a battle to end all battles.
15 Augustus in de Amerikaanse bios.
Official Site: http://www.freddyvsjason.com
En waar is Freddy's bionische klauw? Of was het de bedoeling dat hij die alleen had in New Nightmare omdat hij daar 'echt' was?
en daarom zijn slashers altijd zo leuk, vooral die uit de jaren 80
Geen goede carrierestart Kelly! Dat heeft Beyonce beter gedaan!
Kick ass, de ouderwetse Camp Crystal Lake blokhutten!
quote:Freddy's handschoen zit links!
Op zaterdag 3 mei 2003 22:34 schreef Ash het volgende:
quote:LOL,
Op zondag 4 mei 2003 12:22 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Freddy's handschoen zit links!
quote:je had hopelijk al door dat deze zodra mogelijk gepre-orderd kan worden?
Op zondag 4 mei 2003 14:23 schreef MikeyMo het volgende:
en de critici mogen hun messen.. ik bedoel pennen weer slijpen want uiteraard gaat dit meesterwerkje de grond in geschreven worden
quote:r1 of r2?
Op zondag 4 mei 2003 14:32 schreef neonfreak het volgende:[..]
je had hopelijk al door dat deze zodra mogelijk gepre-orderd kan worden?
quote:waar de meeste zwaar overbodige extra's op zitten ofcourse
Op zondag 4 mei 2003 14:35 schreef MikeyMo het volgende:[..]
r1 of r2?
quote:Hey ja. Ik heb er in de films eigenlijk nooit op gelet aan welke hand hij hem heeft. Misschien wisselt hij hem daar ook wel om.
Op zondag 4 mei 2003 13:11 schreef Ash het volgende:[..]
LOL,
hij zit bijna in elke pic anders,
kijk maar als Freddy dat meisje beet heeft dan zit ie rechts en als ie tegenover Jason staat in die ene pic dan zit ie weer links.
Maar in ieder geval: Ik ben er klaar voor hoor! Kijk al een tijdje uit naar deze ultieme b-horrormovie.
quote:Englund is bij mijn weten rechts en daar Freddy nooit door een ander is gespeeld en ze slechts altijd dezelfde handschoen (behalve in New Nightmare) hebben gebruikt was deze dus altijd rechts. Enigste uitzonderingen zijn wanneer foto's worden geflipt in Photoshop of dat er tijdens de montage een flip op het beeldscherm wordt uitgevoerd,maar ik geloof dat dat laatste nooit is voorgekomen in de serie
Op zondag 4 mei 2003 15:01 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Hey ja. Ik heb er in de films eigenlijk nooit op gelet aan welke hand hij hem heeft. Misschien wisselt hij hem daar ook wel om.
Maar in ieder geval: Ik ben er klaar voor hoor! Kijk al een tijdje uit naar deze ultieme b-horrormovie.
quote:Ah een connaiseur
Op zondag 4 mei 2003 14:36 schreef neonfreak het volgende:[..]
waar de meeste zwaar overbodige extra's op zitten ofcourse
Ik heb trouwens vanmiddag Friday the 13th the final chapter gezien die is best wel lache met een hele jonge corey feldman(the goonies, the lost boys) en uiteraard veel mensen die naakt gaan zwemmen
quote:dat is die met die maskers he?
Op zondag 4 mei 2003 20:51 schreef AntiChrist het volgende:
...
Ik heb trouwens vanmiddag Friday the 13th the final chapter gezien die is best wel lache met een hele jonge corey feldman(the goonies, the lost boys) en uiteraard veel mensen die naakt gaan zwemmen
quote:Duh, echt wel.
Op zondag 4 mei 2003 12:55 schreef Disorder het volgende:
Dit ziet er alles behalve eng uit
The League Of Extraordinary Gentlemen
http://us.imdb.com/Title?0311429
A free adaptation of the popular comic book series compiled by ALAN MOORE. Bizarre fantasy in which a group of heroes, heroines and other tortured souls straight from the pages of the world's best loved literature, be it adventure, sci-Fi or fantasy, are commissioned by Queen Victoria to combat the threat of a madman bent on world domination.
Van Helsing
The Universal Pictures project pits Jackman, in the role of vampire hunter Dr. Van Helsing, against three creatures from the studio's vintage horror years -- Dracula, Frankenstein and the Wolf Man. The story reimagines the studio's monsters in a late Victorian drama, taking Dr. Van Helsing to Eastern Europe in a quest to vanquish the creatures.
De trailer van The League.... zag er in ieder geval goed uit.
quote:Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat het een 'enge' film wordt. Freddy was al niet eng meer in deel 3, Jason ging komisch killen vanaf deel 6, ik mis alleen nog Pinhead die nog ff een lekkere oneliner de zaal inlingert alvorens zijn magische haakjes het werk te laten doen...
Op zondag 4 mei 2003 12:55 schreef Disorder het volgende:
Dit ziet er alles behalve eng uit
quote:Ja klopt dat is die met die maskers
Op zondag 4 mei 2003 21:21 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat is die met die maskers he?
quote:lekker slecht verhaal, er zat geloof ik ook zo'n vent in die kanpeerde in het bos om Jason te vangen en in het begin zie je Jason ontwaken ineen mortuarium en grijpt hij een gozer die kinky video's zit te kijken (kinky? Nou ja, een fitnesstape van Jane Fonda ofzo...)
Op maandag 5 mei 2003 08:48 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Ja klopt dat is die met die maskers
Dat jochie woonde daar met z'n zus ofzo? En aan het einde kwam hij met een lelijk masker van de trap af en deed zo Jason schrikken.
Zat er ook niet een 2ling in die de weg kwijt was en ging kamperen bij een aantal kids die ff gingen overnachten in een woning in het bos? Eindigde geloof ik in een fuckfest, maar ja daar eindigt het altijd in... totdat Jason langkomt natuurlijk. Dan wordt het een bloedbad
quote:Die gozer die aan het kamperen was (en de auto maakte van dat jochie met zn zus) is echt een loser totaal nutteloos
Op maandag 5 mei 2003 09:21 schreef MikeyMo het volgende:[..]
lekker slecht verhaal, er zat geloof ik ook zo'n vent in die kanpeerde in het bos om Jason te vangen en in het begin zie je Jason ontwaken ineen mortuarium en grijpt hij een gozer die kinky video's zit te kijken (kinky? Nou ja, een fitnesstape van Jane Fonda ofzo...)
Dat jochie woonde daar met z'n zus ofzo? En aan het einde kwam hij met een lelijk masker van de trap af en deed zo Jason schrikken.
Zat er ook niet een 2ling in die de weg kwijt was en ging kamperen bij een aantal kids die ff gingen overnachten in een woning in het bos? Eindigde geloof ik in een fuckfest, maar ja daar eindigt het altijd in... totdat Jason langkomt natuurlijk. Dan wordt het een bloedbad
Die gozer die fitness video's kijkt met meerdere chicks is wel lache hij had bijna liggen ketsen met dat zustertje tussen al die lijken
die 2ling kicht ass!! .. ze waren de weg niet kwijt, ze waren op weg naar crystal lake op de fiets en die andere gingen met hun mee.. om naakt te zwemmen maar 1tje van die tweeling ging ketsen though.. (met die nerd die in willard en in back to the future speelt)
quote:damn het wordt eens tijd voor een Friday the 13th marathon
Op maandag 5 mei 2003 10:53 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Die gozer die aan het kamperen was (en de auto maakte van dat jochie met zn zus) is echt een loser totaal nutteloos
Die gozer die fitness video's kijkt met meerdere chicks is wel lache hij had bijna liggen ketsen met dat zustertje tussen al die lijken
die 2ling kicht ass!! .. ze waren de weg niet kwijt, ze waren op weg naar crystal lake op de fiets en die andere gingen met hun mee.. om naakt te zwemmen
maar 1tje van die tweeling ging ketsen though.. (met die nerd die in willard en in back to the future speelt)
quote:YUPZ heb alleen pas 3 delen op dvd:
Op maandag 5 mei 2003 10:58 schreef MikeyMo het volgende:[..]
damn het wordt eens tijd voor een Friday the 13th marathon
Jason X R1
Jason Goes to Hell R1
Friday the 13th the final friday R1
quote:Ikke wacht ff totdat Jason X goedkoper wordt, verder heb ik deel 6 (Jason Lives) R2
Op maandag 5 mei 2003 11:02 schreef AntiChrist het volgende:[..]
YUPZ heb alleen pas 3 delen op dvd:
Jason X R1
Jason Goes to Hell R1
Friday the 13th the final friday R1
Ik hoop dat Media Markt in de nabije toekomst die films voor tussen de 5 en 10 euro gaan bieden, dan neem ik er wel een aantal mee (alle delen ).
12 August, 2002
Entertainment Weekly indicates "The film will open with Freddy trapped in hell, sending Jason to Elm Street to resume his chopping spree, but Jason is not that easy to deal with". The action shifts to Camp Crystal Lake, and "don't expect a clear cut victor".
First screens from the set:
quote:Kussen in de buurt, misschien.
Op maandag 5 mei 2003 00:20 schreef yavanna het volgende:
Dit is een film die ik, als mietje, zeker niet ga kijken
http://www.apple.com/trailers/newline/freddy_vs_jason/
"Why won't you die!"
"Place your bets"
Dat Artwork alleen al
Ik krijg enkel dat groene scherm
Kan iemand hem ff voor mij mirroren? Liefst de 480 versie
De trailer is verder wel kicke! Ik zag ouderwetse stukjes Camp Crystal Lake
Ik hoop dat Freddy wint!!
quote:Dat hoop ik ook, mede dankzij ik de jason films niks aan vindt en de freddy films vindt rulen.
Op dinsdag 13 mei 2003 17:07 schreef GrymReaper het volgende:
Wat een rare film.........Ik hoop dat Freddy wint!!
Sorry, maar dit kan je toch geen film noemen.
quote:Idd.
Op dinsdag 13 mei 2003 17:49 schreef Merkowitz het volgende:
Wat een complete bagger zeg.Sorry, maar dit kan je toch geen film noemen.
quote:Ik heb hem wel gesaved,
Op dinsdag 13 mei 2003 17:01 schreef MikeyMo het volgende:
ow, de trailer moet eerst helemaal ingeladen zijn alvcorens je hem kan zien... en in het afspeelbalkje gebeurt niets. Je kan hem ook niet saven omdat het denk streaming is... lekker vaag!De trailer is verder wel kicke! Ik zag ouderwetse stukjes Camp Crystal Lake
quote:je moet hier gewoon de humor van inzien man
Op dinsdag 13 mei 2003 17:49 schreef Merkowitz het volgende:
Wat een complete bagger zeg.Sorry, maar dit kan je toch geen film noemen.
Release Date: August 15th, 2003 (wide)
Bron: http://movies.yahoo.com/shop?d=hp&cf=prev&id=1808404090
quote:oh dat zie ik nou pas!
Op dinsdag 13 mei 2003 21:34 schreef Ash het volgende:
Hey MikeyMo,
ik kon hem helaas niet versturen via email wegens 1 of andere probleem aan mijn kant,
maar ik heb hem effe geupload naar mijn server dus gewoon rechtermuis knop klikken en SAVE TARGET AS kiezen:http://www.leenart.cistron.nl/Freddy%20vs.%20Jason.mov
Overigens vind ik het jammer dat ze niet de Jason hebben genomen zoals hij er in Jason goes toe hell, of Jason X (eerste helft) uitzag
Jason goes to hell: nou daar komt ie pinhead toch tegen?
quote:Ja he
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:43 schreef MikeyMo het volgende:
Die foto van de Freddy klauw die het masker van Jason vasthoudt is erg stoer.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 23:54 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ja he
quote:zeker, hoe oneindig kun je gaan
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:39 schreef MikeyMo het volgende:
mwoah, ik denkt niet dat men dat gaat trekken... telkens die 2 tegenover elkaar...Jason goes to hell: nou daar komt ie pinhead toch tegen?
van het laatste Jason deel hadden ze em ook al tegen Alien kunnen laten knokken!!!
quote:dat moet ook wel, anders hou je het niet 11 (ok, eigenlijk 9) films vol...
Op woensdag 6 augustus 2003 08:48 schreef Asap het volgende:
Jason is bruut!
quote:als hij hier gaat draaien... Jason X kon je alleen in Pathé groningen gaan zien om 1 uur 's nachts ofzo
Op woensdag 6 augustus 2003 09:35 schreef Mikey01 het volgende:
Lijkt me een knaller van een film, zeker naar de bios!
quote:Bah
Op woensdag 6 augustus 2003 09:37 schreef MikeyMo het volgende:[..]
als hij hier gaat draaien... Jason X kon je alleen in Pathé groningen gaan zien om 1 uur 's nachts ofzo
quote:tell me about it... dat wordt weer downen
Op woensdag 6 augustus 2003 09:39 schreef Mikey01 het volgende:[..]
Bah
ik heb nog mazzel dat ze niet direct in de budgetbakken komen te liggen
quote:Dit soort films hoor je ook op dat soort tijdstippen te zien
Op woensdag 6 augustus 2003 09:37 schreef MikeyMo het volgende:[..]
als hij hier gaat draaien... Jason X kon je alleen in Pathé groningen gaan zien om 1 uur 's nachts ofzo
quote:2 oktober in meerdere zalen...
quote:maar niet in Groningen!
Op woensdag 6 augustus 2003 10:06 schreef Komakie het volgende:[..]
Dit soort films hoor je ook op dat soort tijdstippen te zien
De kenners weten wel waarom neem ik aan
quote:Pamela
Op woensdag 6 augustus 2003 10:57 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ga voor de moeder van Jason!!De kenners weten wel waarom neem ik aan
quote:Wat een moordwijf!
Op woensdag 6 augustus 2003 11:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Pamela
quote:Fans
Op woensdag 6 augustus 2003 11:03 schreef Asap het volgende:[..]
Wat een moordwijf!
quote:met pijl en boog!
Op woensdag 6 augustus 2003 11:03 schreef Asap het volgende:[..]
Wat een moordwijf!
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 11:10 schreef Asap het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verliefd!!!!!!!!!!
We doen ruig vandaag
Nou ja, zo spectaculair zal het allemaal niet worden. Na stronthopen als New Nightmare en Jason X voorzie ik wederom een vette tegenvaller!
quote:dan wil ik jouw stronthopen wel tegenkomen
Op woensdag 6 augustus 2003 11:36 schreef thecrook het volgende:
Dat ik dit topic nu pas tegenkom![]()
![]()
Nou ja, zo spectaculair zal het allemaal niet worden. Na stronthopen als New Nightmare en Jason X voorzie ik wederom een vette tegenvaller!
Voor de Elmstreet liefhebbers Alice
Ik ga toch voor Exorcist/ Linda Blair
quote:Serieus, die twee films vond ik, op een enkele scene na dan, echt twee verschrikkelijk slechte films!
Op woensdag 6 augustus 2003 11:38 schreef MikeyMo het volgende:dan wil ik jouw stronthopen wel tegenkomen
Vergelijk de grime van Freddy in New Nightmare nou alleen al eens met de eerste twee Nightmare films, dat alleen is toch een bummer van de eerste orde?
quote:ik vond New Nightmare erg verfrissend eigenlijk, die klauw was ook wel cool eigenlijk. Overigens was de Freddy uit New Nightmare niet de Freddy uit de voorgaande 6 delen in principe...
Op woensdag 6 augustus 2003 11:41 schreef thecrook het volgende:[..]
Serieus, die twee films vond ik, op een enkele scene na dan, echt twee verschrikkelijk slechte films!
Vergelijk de grime van Freddy in New Nightmare nou alleen al eens met de eerste twee Nightmare films, dat alleen is toch een bummer van de eerste orde?
quote:
"On the eve of the release of New Line's "Freddy Vs. Jason," it should come as no surprise to discover that the grinding wheels of development are already hard at work on concepts for the next film in the inevitable "Freddy & Jason" franchise.""Reliable sources have revealed that one of the current ideas being tossed around includes a scenario where Freddy and Jason would team-up against a common enemy: Bruce Campbell as Ash from the "Evil Dead" films. As crazy as it might sound, this concept has apparently been met with a great deal of enthusiasm in the upper-echelons of New Line Cinema. (Not to mention the degrees of separation: "FvsJ" producer Sean S. Cunningham directed Campbell in last years "Terminal Invasion" for the SciFi Channel.)"
"While it's impossible to predict what sort of "unknowns" might prevent this concept from seeing the light of day (like, say, the rights holders of the "Evil Dead" series or Campbell himself saying no) it's interesting to know that New Line is at least considering what could turn out to be many a fanboy's dream team-up "plus one" for the not-to-distant future..."
quote:uhmm een opvolger voor Freddy vs. Jason? met daarin verwerkt Ash? vind jij een doodnormale sequel idee?
Op maandag 11 augustus 2003 17:38 schreef kinky_queen het volgende:???????
(en m'n engels is toch prima)
Nice., commercieel, but nice
18 inches aan Jason met geluid
quote:Yep! ziet er zeer gaaf uit, heb hem al in preorder staan!
Op maandag 11 augustus 2003 18:40 schreef MikeyMo het volgende:
voor de liefhebber is dit binnenkort op de markt:18 inches aan Jason met geluid
quote:Nog nooit gezien
Op maandag 11 augustus 2003 18:55 schreef Ash het volgende:[..]
Yep! ziet er zeer gaaf uit, heb hem al in preorder staan!
gedetailleerd naar Deel 7 uit de Friday The 13th Reeks. (ook tevens 1 van mijn favorieten delen)
ik vond Jason er wel lekker log uitzien in X met dat blok om z'n nek
niet dat dat uitmaakt, dat ben ik ook
quote:Van Freddy of Jason?
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:43 schreef MikeyMo het volgende:
niet dat dat uitmaakt, dat ben ik ook
quote:beide, al zijn de Freddy films amusanter om te kijken. Jason filmpies zijn vaak net ff te simpel om aan te schaffen
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Van Freddy of Jason?
quote:Ik weet nou niet of ik wel zit te springen omdat idee... misschien komt dat wel omdat evil dead me iets meer bij het hart ligt als freddy en jason.. (al vind ik de evil dead films van een totaal andere opzet als de echt slasher films ala freddy en jason)
Op maandag 11 augustus 2003 18:39 schreef MikeyMo het volgende:
hmmm Gimme some sugar baby tegen mr Oneliner en de stille slachter...Nice., commercieel, but nice
maar op zich zou het ook wel leuk zijn om Ash weer eens een keertje echt in actie te zien. en nee ik bedoel niet jou Ash van het forum.. jou heb ik al zat in actie gezien
quote:ik wil het niet weten
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:35 schreef AntiChrist het volgende:
...
maar op zich zou het ook wel leuk zijn om Ash weer eens een keertje echt in actie te zien. en nee ik bedoel niet jou Ash van het forum.. jou heb ik al zat in actie gezien
quote:hehe dat wil je zeker niet hij heeft sindskort een digivideocam en houdt ie af en toe zn capriolen bij..... ik wist dat ie maf was maar....... damn! (refereert naar het duinrel filmpje)
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:36 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik wil het niet weten
quote:geen homo-erotiek dus? nou laat dan maar zien
Op woensdag 13 augustus 2003 09:14 schreef AntiChrist het volgende:[..]
hehe dat wil je zeker niet hij heeft sindskort een digivideocam en houdt ie af en toe zn capriolen bij..... ik wist dat ie maf was maar....... damn! (refereert naar het duinrel filmpje)
quote:en dat was me toch een kutfilm, alhoewel ik hem in al zijn onschuldigheid leuker vond dan Volle maan, dat wel...
Op woensdag 13 augustus 2003 09:26 schreef AntiChrist het volgende:
zeg pardon! homo erotiek pffffff ga lekker costa kijken
maar effe ontopic:
Battle Royale! Freddy vs. Jason vs. Michael Myers? vs. Ash?
quote:
In the new issue of Entertainment Weekly (#723) Baldwin writes, "Even more enticing: Joe Wolf, who owns the rights to the Halloween franchise, says he's approached New Line about throwing Michael Myers into the murderous mix." All I havw to say to this is no thank you, this is a special acception, I hope this doesn;t start getting rediculous. This makes me think of those episodes where the Simpsons go to the movies and the titles are firggin insane!On another note, which is pretty obvious, Baldwin writes, "..New Line is not ruling ut a rematch. "If this works out, maybe," says Shaye. "
Hopelijk is er eerder een screener op het net te vinden. Zo lang kan ik niet wachten hoor. Dat maakt de kans veel te groot dat ik van te voren per ongeluk ergens lees wie er wint.
quote:en jij bent niet de enige
Op woensdag 13 augustus 2003 16:12 schreef Ash het volgende:
CHI CHI AAA CHI CHI CHI AAA CHI CHI
effe wat nieuwe pics, deze MOET ik hebben!
al is de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven ik moet die film zien.. en niet pas over 2 maanden
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:24 schreef AntiChrist het volgende:
* AntiChrist is hem aan het downen![]()
al is de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven ik moet die film zien.. en niet pas over 2 maanden
Is toch zonde man om hem de eerste keer in zo'n kutkwaliteit te kijken.
quote:Wat zonde is, is dat je over 2 maanden al lang en breed weet wie er wint..
Op zondag 17 augustus 2003 15:30 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Is toch zonde man om hem de eerste keer in zo'n kutkwaliteit te kijken.
quote:Dat vind ik nou niet echt iets wat veel boeit...
Op zondag 17 augustus 2003 15:32 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Wat zonde is, is dat je over 2 maanden al lang en breed weet wie er wint..
Ik denk trouwens dat geen van beide echt "wint"....
Ze hebben gelijk wel rekening gehouden met onvermijdelijke sequels lijkt me.
quote:Dan heeft hij in het openingsweekend al zijn productiekosten terugverdiend
Op zondag 17 augustus 2003 15:25 schreef SunChaser het volgende:
The two horror icons Freddy Krueger and Jason Voorhees battled to the top of the box office on Friday as Freddy vs. Jason took in an estimated $13.6M. The New Line Cinema release, which combines the forces of the two well known characters for the first time, should reach a killer $32-35M for the weekend.
quote:Ach ja ik vind het wel interresant wie er wint.. (hoopt Jason)
Op zondag 17 augustus 2003 15:36 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dat vind ik nou niet echt iets wat veel boeit...
Het verhaal is toch maar bijzaak in deze film.Ik denk trouwens dat geen van beide echt "wint"....
Ze hebben gelijk wel rekening gehouden met onvermijdelijke sequels lijkt me.
quote:Dat hoop ik dan wel met je mee, Jason vind ik een zeer coole vent
Op zondag 17 augustus 2003 15:40 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Ach ja ik vind het wel interresant wie er wint.. (hoopt Jason)
Nightmare on Elmstreet films (en Freddy) vond ik nooit echt vermakelijk (op de eerste na), terwijl ik me bijna altijd prima amuseer als Jason er lekker op loshakt (maar er zijn natuurlijk ook wel een paar heel erg slechte delen).
quote:laat me raden: dat deel waarin Jason eigenlijk dood was en de moorden werden gepleegd door een bedrieger?
Op zondag 17 augustus 2003 15:45 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dat hoop ik dan wel met je mee, Jason vind ik een zeer coole vent
Nightmare on Elmstreet films (en Freddy) vond ik nooit echt vermakelijk (op de eerste na), terwijl ik me bijna altijd prima amuseer als Jason er lekker op loshakt
(maar er zijn natuurlijk ook wel een paar heel erg slechte delen).
(deel 5 dus)
Niet slecht lijkt me zo, de film is echt de grond ingeboort door de critici, de IMDB rating staat echter 7.2. Maar ja critici zijn nooit zo gek op horrorfilms.
Als je je nieuwsgierigheid niet meer baas kunt KLIK DAN HIER om te zien wie de winnaar is
[Dit bericht is gewijzigd door zjeckyll16 op 18-08-2003 15:40]
quote:Hiervoor hebben we een spoiler-tag tegenwoordig.
Op maandag 18 augustus 2003 14:57 schreef zjeckyll16 het volgende:
Vriend van me had em gedownload en kheb em net gzien.
Errug leuke film. Zeker beter dan Jason X.AND THE WINNER IS......
[SPOILER]
Dit gaan niet veel mensen je in dank afnemen trouwens
-Update-
Oh mooi..je hebt je post aangepast
[Dit bericht is gewijzigd door Anahka2309 op 18-08-2003 16:08]
quote:mag ik jou dan verblijden met het nieuws dat Universal (als ik het goed zeg uit mijn hoofd) hier nu mee bezig is! de film is in de maak... dus nog f wat geduld
Op maandag 10 juni 2002 17:12 schreef PBateman1978 het volgende:
quote:Tsja, dat kan veelzeggend zijn over de critici of over het volk dat op imdb komt..
Op maandag 18 augustus 2003 12:47 schreef Markie-Mark het volgende:
USA Weekend Box-Office Estimates
8/15-8/17
Rank Title Weekend Total Gross
1 Freddy Vs. Jason (2003) 36.4m 36.4m
2 S.W.A.T. (2003) 18.6m 70.0m
3 Open Range (2003) 14.1m 14.1m
4 Freaky Friday (2003) 13.1m 57.9m
5 Uptown Girls (2003) 11.2m 11.2m
6 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) 8.5m 247.0m
7 American Wedding (2003) 8.1m 80.6m
8 Seabiscuit (2003) 8.1m 83.0m
9 Spy Kids 3-D: Game Over (2003) 5.2m 96.8m
10 Bad Boys II (2003)Niet slecht lijkt me zo, de film is echt de grond ingeboort door de critici, de IMDB rating staat echter 7.2. Maar ja critici zijn nooit zo gek op horrorfilms.
Raar idee om 2 superschurken elkaar te laten ontmoeten terwijl ze niets met elkaar vandoen hebben. Benieuwd of er is gepoogt nog iets van een verhaal te verzinnen. Unlikely
quote:Yep vond het zelf altijd kut die spoilers duz een nieuwe manier om hem te plaatsen.
Op maandag 18 augustus 2003 15:05 schreef Anahka2309 het volgende:[..]
Hiervoor hebben we een spoiler-tag tegenwoordig.
Dit gaan niet veel mensen je in dank afnemen trouwens
-Update-
Oh mooi..je hebt je post aangepast![]()
quote:critici kraken 9 van de 10 keer horror films af.. FUCK CRITICI... en FUCK IMDB. (en dan duidend op de imdb mensen die denken dat de imdb top 250 DE beste films ter wereld zijn)
Op maandag 18 augustus 2003 17:03 schreef kamagurka het volgende:[..]
Tsja, dat kan veelzeggend zijn over de critici of over het volk dat op imdb komt..
Raar idee om 2 superschurken elkaar te laten ontmoeten terwijl ze niets met elkaar vandoen hebben. Benieuwd of er is gepoogt nog iets van een verhaal te verzinnen. Unlikely
Ik snap ook niet dat critici horrorfilms nog serieus gaan afkraken.. dan ben je toch stom die films nemen zichzelf ook niet serieus (ik bedoel dus het merendeel van het slasher genre) waarom zou je dat als critici dan wel doen?
quote:We zijn het eens!
Op maandag 18 augustus 2003 18:30 schreef AntiChrist het volgende:[..]
critici kraken 9 van de 10 keer horror films af.. FUCK CRITICI... en FUCK IMDB. (en dan duidend op de imdb mensen die denken dat de imdb top 250 DE beste films ter wereld zijn)
Ik snap ook niet dat critici horrorfilms nog serieus gaan afkraken.. dan ben je toch stom die films nemen zichzelf ook niet serieus (ik bedoel dus het merendeel van het slasher genre) waarom zou je dat als critici dan wel doen?
Sommige horror is trouwens wel van het betere slag, maar freddy meets jason meets michael myers meets leatherface lijkt me geen voer voor critici nee..
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:30 schreef AntiChrist het volgende:[..]
critici kraken 9 van de 10 keer horror films af.. FUCK CRITICI... en FUCK IMDB. (en dan duidend op de imdb mensen die denken dat de imdb top 250 DE beste films ter wereld zijn)
quote:Is dat wel zo? Wat verstaan ze precies onder 'gross' op imdb? Als dat staat voor al het geld dat mensen hebben betaald voor een kaartje, dan is dat nog niet al het geld dat bij de filmmaatschappij terechtkomt (bioscopen krijgen ook een deel van de opbrengst uiteraard). Hoeveel er dan uiteindelijk naar de maatschappij gaat staat niet vermeld op imdb en dat is wat belangrijk is.
Op zondag 17 augustus 2003 15:38 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dan heeft hij in het openingsweekend al zijn productiekosten terugverdiend
quote:spoiler
Op maandag 18 augustus 2003 14:57 schreef zjeckyll16 het volgende:
Vriend van me had em gedownload en kheb em net gzien.
Errug leuke film. Zeker beter dan Jason X.Als je je nieuwsgierigheid niet meer baas kunt KLIK DAN HIER om te zien wie de winnaar is
wint hij, damn... die ander is toch veel slimmer zou je zeggen. Zal wel een toevalstreffer geweest zijn.
-
-
-
-
/spoiler
edit: aangepast ivm commentaar
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 18-08-2003 21:37]
quote:was dit nou nodig???
Op maandag 18 augustus 2003 21:15 schreef MikeyMo het volgende:[..]
spoiler
-
-
-
--
-
-
-
/spoiler
quote:@Q#$$#@
Op maandag 18 augustus 2003 21:15 schreef MikeyMo het volgende:[..]
spoiler
-
-
-
-.... wint, damn...
-
-
-
-
/spoiler
quote:moet ie wel goed werken en dat doet niet op een mac, dus ik ben veroordeeld tot de oude
Op maandag 18 augustus 2003 21:29 schreef Ash het volgende:[..]
@Q#$$#@
tjonge jonge we hebben die spoiler tag niet voor niks hoor!
quote:Maar het was al gezegd...... dus het was heel erg overbodig en die andere had ik nog kunnen ontwijken... deze NIET!
Op maandag 18 augustus 2003 21:31 schreef MikeyMo het volgende:[..]
moet ie wel goed werken en dat doet niet op een mac, dus ik ben veroordeeld tot de oude
quote:ja maar zo ddeden we vroeger altijd spoilers.
Op maandag 18 augustus 2003 21:34 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Maar het was al gezegd...... dus het was heel erg overbodig en die andere had ik nog kunnen ontwijken... deze NIET!
Overigens heb ik het aangepast.
quote:Maar zonder tags. De feature is er niet voor niets.
Op maandag 18 augustus 2003 21:37 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens heb ik het aangepast.
quote:en die werkt dus voor een meter bij mij. Laat ze eerst een fatsoenlijke multiplatformtag coden, dan gebruik ik hem. Op DVD.nl staat een mooie, kun je gewoon copy pasten in principe
Op maandag 18 augustus 2003 21:46 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar zonder tags. De feature is er niet voor niets.
quote:ja maar (voor de zoveelste keer onderhand) ze gaan ervan uit dat als je de gele text op de gele achtergrond selecteert hij in alle gevallen zwart op wit wordt en dus leesbaar. Maar als ik nu kijk in IE op m'n Macje dan kan ik die text selecteren maar blijft hij geel en geel op wit is nog steeds onleesbaar.
Op maandag 18 augustus 2003 21:51 schreef SunChaser het volgende:
Je kunt toch gewooncode:intypen?[spoiler] MickeyMo gare fucking MSN [/spoiler]
en unblock mij dan eens op msn
quote:ik ben gewoon principieel tegen codes die niet werken. Ik kan het anders nooit nalezen...
Op maandag 18 augustus 2003 21:59 schreef SunChaser het volgende:
Ja maar jij post de spoiler, die hoef je toch niet zelf te lezen?En zal je zo ff ontlocken
quote:Ik heb gelukkig het topic niet gelezen toen jouw spoiler er stond, maar als je snel een topic doorleest dan valt je oog al snel op een zinnetje als '.... wint'. Je bent toch even snel aan het scannen want de berichtjes die geen spoiler bevatten wil je wel lezen.
Op maandag 18 augustus 2003 22:06 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik ben gewoon principieel tegen codes die niet werken. Ik kan het anders nooit nalezen...
Ik ben nu trouwens vcd versie aan het downloaden. Het is Telesync, maar in het sample zag het er erg goed uit, dus ik waag het er maar op. Als het echt bagger is wacht ik alsnog wel en ik zal sowieso de film nog wel zien op dvd of in de bios.
quote:De TCR versie is wel te doen.. die eerste release was echt zwaar bagger...
Op maandag 18 augustus 2003 22:38 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik heb gelukkig het topic niet gelezen toen jouw spoiler er stond, maar als je snel een topic doorleest dan valt je oog al snel op een zinnetje als '.... wint'. Je bent toch even snel aan het scannen want de berichtjes die geen spoiler bevatten wil je wel lezen.
Ik ben nu trouwens vcd versie aan het downloaden. Het is Telesync, maar in het sample zag het er erg goed uit, dus ik waag het er maar op. Als het echt bagger is wacht ik alsnog wel en ik zal sowieso de film nog wel zien op dvd of in de bios.
quote:Freddy & Jason vs. Poltergeist ofzo?
Op zondag 17 augustus 2003 15:37 schreef SunChaser het volgende:
Wie wint maakt niet uit, want er komt een vervolg als het succesvol is.
Ik houd niet van horror, maar ben toch wel benieuwd. Ik wacht alleen op een goede release, want ik denk niet dat het een biosfilm voor me.
quote:nee, er wordt gesproken om Michael Meyers in de ring te gooien
Op maandag 18 augustus 2003 23:59 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Freddy & Jason vs. Poltergeist ofzo?
Ik houd niet van horror, maar ben toch wel benieuwd. Ik wacht alleen op een goede release, want ik denk niet dat het een biosfilm voor me.
quote:Cool! Maar als ze zo doorgaan krijg je dadelijk nog een drukke cast.
Op dinsdag 19 augustus 2003 06:14 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee, er wordt gesproken om Michael Meyers in de ring te gooien
quote:oh ja, over ash was ook al sprake....
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:34 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Cool! Maar als ze zo doorgaan krijg je dadelijk nog een drukke cast.
quote:Ik vind Micheal Meyers en Jason veel teveel op elkaar lijken. Ik zou het interessanter vinden om weer een totaal ander iemand toe te voegen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 06:14 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee, er wordt gesproken om Michael Meyers in de ring te gooien
Freddy vs. Jason
Heb er lang op moeten wachten, maar eindelijk is ie hier!
Ik had er misschien iets te hoge verwachtingen van,
maar al met al een leuke film,
(ondanks sommige stomzinnige dialogen,
maar ja wat kan je verwachten van een film zoals deze)
met wat gave killings en wat leuke one-liners van Freddy.
En een zeer leuk einde!
Geef hem een 7+
quote:Ik heb hem vandaag ook gezien. Kwaliteit van Telesync was erg goed! Heb er dus zeker geen spijt van dat ik hem al gezien heb. Het onderstaande stuk bevat verder GEEN spoilers.
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:51 schreef Ash het volgende:
Net gezien:Freddy vs. Jason
Heb er lang op moeten wachten, maar eindelijk is ie hier!
Ik had er misschien iets te hoge verwachtingen van,
maar al met al een leuke film,
(ondanks sommige stomzinnige dialogen,
maar ja wat kan je verwachten van een film zoals deze)
met wat gave killings en wat leuke one-liners van Freddy.
En een zeer leuk einde!Geef hem een 7+
Ik sluit me grotendeels aan bij jouw verhaal. Gewoon een leuke, ouderwetse slasher. Ik had verwacht dat het maken van een Freddy Vs. Jason zou leiden tot een compleet ridicule (en ondermeer daarom) leuke film. Maar als je aan het kijken bent dan wordt het ook nog dusdanig goed gepresenteerd dat het gewoon een leuk nieuw hoofdstuk is in de Friday/Nightmare series.
Ik had verwacht dat de effecten wat geavanceerder zouden zijn, vooral gezien het budget van de film. Maar afgehakte armen en hoofden leiden nog steeds tot van die heerlijk lullige straaltjes bloed en een scene waar Freddy een andere vorm aanneemt ziet het er ook absoluut niet perfect uit (volgens mij werd er wel CGI gebruikt hier). Natuurlijk draagt dit juist weer bij tot de charme, en slecht ziet het er ook zeker niet uit. Het geheel is lekker grimmig gefilmd en de onderlinge battles zijn leuk om te zien.
Fans zullen niet teleurgesteld zijn in deze film denk ik.
quote:Inderdaad de kwaliteit was zekers goed,
Op woensdag 20 augustus 2003 02:01 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik heb hem vandaag ook gezien. Kwaliteit van Telesync was erg goed! Heb er dus zeker geen spijt van dat ik hem al gezien heb.
quote:Ik ben nu een workprint version aan het downloaden. Ik ben benieuwd of er nog alternate takes in zitten.
Op woensdag 20 augustus 2003 09:42 schreef Ash het volgende:[..]
Inderdaad de kwaliteit was zekers goed,
alleen miste je soms wat beeld aan de rechterkant, maar dat drukte de pret niet!
spoiler:
quote:Ik heb inmiddels ook de Workprint versie gedownload, en deze is ondanks de blur en counter, best wel scherp (lees: niet zo donker als de TCR versie) en het geluid is ook best wel goed en deze is tenminste Widescreen en heb geen afgeschopte beeld links en rechts.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:41 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik ben nu een workprint version aan het downloaden. Ik ben benieuwd of er nog alternate takes in zitten.
I received the following email from someone who I am going to keep annonymus until he gives me the thumbs up to use his name. He's worked on such films as House of the Dead and the Showtime Documentary with Mike Mendez (The Convent) called Masters of Horror. He seemed like he really wanted me to post his full letter, so here it is,
quote:
"I hope you can run this story, I didn't come up with this out of the blue, and I've talked about this idea a longtime ago. Many people - including Clive Barker - have seen the trailer that I put together...First, the idea of doing a Michael Myers vs Pinhead movie hit me years ago. I had pitched, Freddy vs Jason to a guy named Ross Hammer at Sean Cunningham's company around 94 or early 95. After that happen for me, I started think about what other franchises were at other studios. It was a no brainer to see
that Dimension had both the Halloween and Hellraiser franchises, so I put together a trailer- using footage from the Halloween movies, including Halloween 6 which was just getting ready to come out, and the Hellraiser movies 1-4. I did new narration and I called the idea HELLOWEEN - I know not the most ground breaking idea and will probably induce many groans.I finished it and asked Mike Mendez(THE CONVENT) if he could help get me in to Dimension, since he is represented by an agent at ICM, so I could pitch the
idea. Mike got the trailer to Dimension and it made enough of an impression for them to meet with me. At the time I met with Jeff Kurtz, then one of the
heads of development. He explained that he liked the trailer but that they were not ready to go into that direction with either series. Instead they asked
me to come up with some ideas for a Hellraiser 5, which ultimately ended in a very long developing process for them as everyone knows.My whole feeling at the time was that New Line was in development hell with Freddy vs. Jason so why not beat them to the punch. The idea I had then, and
still have I feel works well because it blends the two properties together without dismissing what's been laid out storywise from either series - but that's my opinion and those are like assholes, everyone has them.Back to the long story - so Dimension declined, years pass and we get the various sequels to both films - the good, the bad and the ugly. Jeff Kurtz leaves Dimension, others come in - I actually work with Scott Spiegle on a From Dusk Till Dawn 2 trailer, where at that time I show the Helloween trailer to Kevin Kascha - then head of the home video production - I'm not sure if he's still there. Speigle was in the room as well as Bob Murawski- now editor of Spiderman 2.
CUT TO THIS PAST MONDAY
Freddy vs Jason pulls in 36.4 million dollars opening weekend. I believe, as do several others, that every studio will be looking to mine the same idea.
My friend Darin Scott, a writer/director and producer of such films as Tales from the Hood, Caught Up, and Menace to Society, offers - through his agent -
to contact Dimension on my behalf to see if we might be able to dust off the old Helloween idea and pitch it to them. The agent gets through to the head of
production at Dimension right away and he lays out the idea. The head of production says ..."Pinhead is too much a minor cult figure and we are not interested in putting him together with the Halloween series. We are currently trying to decide
where we want to take the Halloween series, please check back with us after Labor Day".So there's my answer, I figured, hey at least I tried, now I know that this idea isn't going to happen. I'm a little bummed because I think it could be a fun movie, actually I know it could be a very ****ing cool movie - really I do. It stayed true to the best elements of Halloween and returned Hellraiser back to the mythology that Clive Barker and Pete Atkins established and that Dimension has so flippantly thrown away. To me, as bogus as it might sound, I love these two series and I really did/do want to make something good - how come I and so many other people can see where they dropped the ball on these series and yet they don't? But ya know it's over, done, not my problem...but it is.
TUESDAY
Darin Scott finds out from his agent that Dimension has changed their minds, and that they are scrambling now to put these two guys together. This is, from what I understand, fast tracking. The problem is that they don't want to meet with us, because they have other writers they want to talk about the project with.
Okay - look I don't have any ill will towards any other writer. I'm positive there are other writers that have toiled with Dimension for a long time and
they want and probably have earned their shot. My problem is that I do honestly feel that this was an idea that I came up with and took seriously before
anyone else did. It was something I went to them years ago with, the timing wasn't right, but now they've decided it is, and I feel that I should at the very least get a chance to meet with them.I went the extra mile putting this trailer together, spending money to finish it, and I hope that they can at least meet with me and take me as seriously as any other writer that they would meet with.
It is a messy thing honestly, because I don't want to be labeled a "trouble maker," and bottom-line is that I don't and can't own the rights to this idea,
because I don't have any ownership with either series.Some people will say "Quit your whining man!" and I'm aware of that. Ultimately Dimension has the control and will do whatever they want to - it's their
right. But I do hope they will at least give me a shot at something I saw the potential of over five years ago. If it doesn't happen, I'll live and work on other movies, but I just wouldn't feel right if I just sat here, didn't do anything, and watched someone else get to do it."
Ik heb vandaag de soundtrack van Freddy Vs. Jason maar eens gekocht. zat een leuke flyertje bij waar je t-shirts kan bestellen van de film
Freddy vs Pinhead lijkt me trouwens nog de leukste optie. Twee sluwe figuren tegenover elkaar.
Hij is echt geniaal. Jason is echt wederom bruut aan het slachten en Freddy is weer lekker sarcastisch/ sadistisch! Hij is gewoon cool!
Freddy staat aan kop met 62%
quote:ook een leuk maskertje om mee door de kroeg heen te wandelen...
Op zondag 31 augustus 2003 09:11 schreef danielluh het volgende:
is wel een mooi maskertje als je last hebt van een koortslip
Jason mag creatief bruut zijn in enkele scenes, iets wat ik altijd wel kan waarderen. Het acteerwerk is van gemiddeld niveau, die griet uit Destiny's child word ook lekker toegetakeld Tot op het laatste moment zijn de 2 titanen aan elkaar gewaagd. Het verhaal zelf is redelijk alhoewel ik het hier en daar een beetje onlogisch in elkaar vindt zitten. Oh, en in de eertse 10 minuten heb je 2x blote meiden en in de rest van de film mag je kijken naar het "hijgende" shirtje vand e hoofdrolspeelster
Eergister heb ik eindelijk eens Jason X gezien,
hoop dat Freddy vs. Jason lang niet zo bagger is!
De trailer beloofd veel goeds, ben benieeeeeeeeeuwd!
niet het tien jaar wachten waard!
Het wachten op de film was veel spannender als de film interressant was.
het heeft veel goede ideeen en is echt wel goed gvonden (de uitwerking van beide horror-iconen), maar ik merkte een aantal fouten op!
zoals dat Freddy buiten de droomwereld nog steeds veel power heeft, (in de voorgaande films niet) Hij is buiten de dromen net zo verwondbaar als 'normale' mensen! Dat hij uit water springt is heel vet gedaan maar het is niet in een droom! ook vond ik het acteer werk zwaar beneden peil, zelfs voor horrorfilms (freddy wordt uiteraard weer fantasties neergezet door Englund) ook zijn bepaalde logica's niet zoals het hoort (in geen van beide reeksen) bv waar komt die 'slak vandaan 'is niet in een droom, of wel? VAAG......
Natuurlijk zijn er ook positieve dingen in de film!
zoals bv. Het begin van de film (erg mooi in beeld gebracht!)als Freddy's verleden wordt verteld, de draagveer van het hele verhaal is NIGHTMARE (mooi gedaan), Freddy is lekker sarcastisch maar ook wat meer mens (meer gevoel als killer), de combo van NIGHTMARE en FRIDAY is echt heel vet gedaan maar ik wil Jason niet vergeten (niet mijn persoonlijke favoriet). Hij heeft de coolste achtervolging en kills in de film nm; Als Jason het feest van de tieners bezoekt, heel vet dat vuur en de raging madness van Freddy als Jason zijn kills afpakt!
Het hele script zit goed in elkaar (heeft een mooie samenwerking van de twee helden van de slasher horror) vooral hoe springwood met de overwinning op Freddy bezighoudt!
Ik persoonlijk vondt het erg mooi om Freddy weer ns op het groote scherm te zien (is tenslotte 10 jaar geleden) en om te zien hoe zich dit ,in eerste instantie gerucht, zich ontwikkeld heeft tot een eindprodukt!
Ik als Freddy-fan vindt ik deze niet de beste in de reeks maar ook zeker niet de slechste (tof om te zien en zeker nog een keer met de ALL NIGHT HORROR SHOW!)!
ps: voor de fans! Hou Freddy's glove in de gaten, let op de messen. Het zijn de kromme messen van Wes Gravens New Nightmare (de glove van de film in de film) en de oude glove uit de rest van de serie! Detail....
vond m leuk
Zat er gister tijdens de film al aan te denken dat het stoer zou zijn om uiteindelijk ook types als Michael Myers, Ash, Pinhead (en wie weet een hele kudde Gremlins) in de komende sequels toe te voegen...
Om dan uiteindelijk één grote showdown van horror-iconen te krijgen... lijkt me wreed
Heb Jason X nog niet gezien, maar had m toevallig al wel sinds zaterdag thuis liggen, dus dat wordt dan vanavond of morgen toch maar even kijken...
* Chillz vond t hoofdrolspeelstertje (Lori) best wel eigenlijk...
quote:Ja dat viel mij ook al op, gevuld bloesje heeft ze trouwens
Op vrijdag 19 september 2003 11:56 schreef Chillz het volgende:* Chillz vond t hoofdrolspeelstertje (Lori) best wel
eigenlijk...
Die griet heel in het begin heeft trouwen swel superlelijke siliconenborsten
quote:noob...
Op vrijdag 19 september 2003 13:10 schreef shady1983 het volgende:
check... testing... 1... 2...
Weet je wat ik trouwens wel apart vind .. Iedereen noemt de film Jason vs Freddy ... ik was dus vanavond naar de sneak .. maar tussen het geroesemoes hoorde ik keer op keer J vs F ... ik betrapte mezelf ook toen vriend vroeg van wat draait er in de sneak,... heel apart. .. kennelijk bekt het beter als het andersom is.
Hebben wel meer mensen hier last van ?!!
Vond het af en toe een beetje lachwekkend. Bepaalde effects waren gewoon niet cool... En het einde was om te huilen..
Verder was het slachtwerk wel okay... Die eerste was goed
En Monica Keena is
Volslagen debiele dialogen, onzinnige camerastandpunten ("Borsthoogte"-standpunt, zullen we maar zeggen), vreemdsoortige overgangen en ingevingen die veel te snel waren voor zulke domme karakters. Veel bloed, maargoed, dat schijnt te horen.
Waar-de-loos.
quote:ik heb eigenlijk ook nog nooit een horrorfilm gezien op het grote doek
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef jacco het volgende:
Ik ga er strax naar toe en ben benieuwd. Dit word mijn eerste horror film op het grote schermdus ben benieuwd.
quote:PFFFFFFF!!!!! wat ben je dan..?? juist ja
Op zondag 5 oktober 2003 17:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik heb eigenlijk ook nog nooit een horrorfilm gezien op het grote doek
gelukkig heb ik al een aantal klassiekers op het grote scherm gezien...(mede dankzij een aantal filmfestivals) Ik heb dan ook een aantal handtekeningen van wat horror regisseurs (en wat gesigneerde dvd's)
quote:horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
Op zondag 5 oktober 2003 19:10 schreef AntiChrist het volgende:[..]
PFFFFFFF!!!!! wat ben je dan..?? juist ja
gelukkig heb ik al een aantal klassiekers op het grote scherm gezien...(mede dankzij een aantal filmfestivals) Ik heb dan ook een aantal handtekeningen van wat horror regisseurs (en wat gesigneerde dvd's)
quote:Dat heb ik dus ook. Ik vind de sfeer van zo'n film veel beter overkomen in een donkere kamer waar ik (het liefst) alleen zit te kijken. Ook verschijnen er nogal veel slechte horrorfilms en als ik ze thuis kijk voel ik me in ieder geval minder snel bekocht.
Op zondag 5 oktober 2003 22:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
quote:Hmmm ik kan zowel thuis als in de bios erg genieten van de films zeker als je met een hoop mede horror geeks net zoals in belgie dit jaar de halve zaal afbreekt tijdens de horror nacht (waar oa, house of 1000 corpses, beyond re-animator te zien waren). Het is daar trouwens een gewoonte om met papier te gooien en voornamelijk WC rollen Ik en Ash (hier van het forum) wisten niet wat ons overkwam bij die maffe belgen.
Op zondag 5 oktober 2003 22:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
horrors, dat vind ik nou echt thuiskijkfilms. Lekker thuis, zondagmiddag met je videobandje uit de videotheek
PS..... Videobandje??? die tijd is toch over (kijkt zn dvd collectie er nog eens op na... .JA duidelijk over)
quote:ik refereerde even terug aan de jaren '90, toen ik als puber trots in de videotheek op zondagmiddag zat te zoeken naar Child's Play 3 en superblij was toen ze hem eindelijk hadden liggen
Op maandag 6 oktober 2003 19:52 schreef AntiChrist het volgende:...
PS..... Videobandje???
die tijd is toch over (kijkt zn dvd collectie er nog eens op na... .JA duidelijk over)
quote:ach ja vroeger....
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:05 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik refereerde even terug aan de jaren '90, toen ik als puber trots in de videotheek op zondagmiddag zat te zoeken naar Child's Play 3 en superblij was toen ze hem eindelijk hadden liggen
quote:zondag ff Friday the 13the part VII - the new blood besteld, nog nooit gezien
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:59 schreef AntiChrist het volgende:[..]
ach ja vroeger....
quote:goeie zaak... ik moet nog steeds deel 2,3,5,6,7,8 hebben op DVD.. in principe had ik ze allang gekocht maar ja met die box die uit komt...
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
zondag ff Friday the 13the part VII - the new blood besteld, nog nooit gezien
Nee deze film krijgt van mij nog net een 2 door dat leuke andere vrouwtje
quote:had jij een oscarwinnende horror verwacht?
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Kheb Freddy vs. Jason paar weken terug in de Sneak gezien en wat een ongelooflijke schijtfilm! Effecten zijn slecht (Freddy die als 1 of andere mislukte Neo uit het water komt springen), Acteerwerk is bedroevend met als toppunt Kelly Rowland.
Nee deze film krijgt van mij nog net een 2 door dat leuke andere vrouwtje
quote:Ehm nee maar dat zeg ik ook helemaal niet
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:21 schreef AntiChrist het volgende:[..]
had jij een oscarwinnende horror verwacht?
dream on...
quote:en in welk deel lieten ze geen bloed spuiten???, en nee die film moest niet eng zijn daar is ie ook niet echt bepaald voor gemaakt...
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:04 schreef Sweetlay-d het volgende:
ik vind hem echt superslecht, ze probeerden het echt zogenaamd eng te maken door zelfs het bloed te laten spuiten, wat echt nergens op sloeg was het gevecht van jason en freddy. En de laatste scene is al helemaal lachwekkend, en deze film moest eng zijn?
quote:Ik denk dat jij met een heeeele verkeerde insteek naar deze film hebt zitten kijken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:04 schreef Sweetlay-d het volgende:
ik vind hem echt superslecht, ze probeerden het echt zogenaamd eng te maken door zelfs het bloed te laten spuiten, wat echt nergens op sloeg was het gevecht van jason en freddy. En de laatste scene is al helemaal lachwekkend, en deze film moest eng zijn?
Ik heb nooit een freddy of een jason film gezien, maar het was duidelijk voor de fans van het genre... Typisch zo'n film voor stonede amerikanen die in de jaren hiervoor alle f en s (zijn er veel meer ) films met mede stoners keken...Het antwoord op de vraag: "what will happen if they fucking meet eachother dude.." "fuck, that will totally kick ass dude"
Het is dus niet echt eng bedoeld maar strak, strak en gruwelijk, een soort mix....
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door Bignik op 08-10-2003 13:13]
quote:nou ten tijde dat ik de eerste films zag was ik zeker niet stoned..(zie ook niet in waarom het echt een film voor stonede amerikanen is maar goed, ik was er ook nog een beetje te jong voor om stoned naar freddy te kijken of jason) trouwens antwoord op je vraag... ja er zijn er veel meer.. 10 jason delen, 7 freddy delen (+mini serie).
Op woensdag 8 oktober 2003 01:23 schreef Bignik het volgende:
Jullie snappen er echt niks van......Ik heb nooit een freddy of een jason film gezien, maar het was duidelijk voor de fans van het genre... Typisch zo'n film voor stonede amerikanen die in de jaren hiervoor alle f en s (zijn er veel meer
) films met mede stoners keken...Het antwoord op de vraag: "what will happen if they fucking meet eachother dude.." "fuck, that will totally kick ass dude"
Het is dus niet echt eng bedoeld maar strak, strak en gruwelijk, een soort mix....
En dat vond ik aardig gelukt.
trouwens zou je geen spoiler warning neerzetten een beetje het einde verklappen.... pffff (het is dat ik hem al heb gezien maar anders...)
quote:Spoiler is aangepast
Op woensdag 8 oktober 2003 09:40 schreef AntiChrist het volgende:[..]
nou ten tijde dat ik de eerste films zag was ik zeker niet stoned..(zie ook niet in waarom het echt een film voor stonede amerikanen is maar goed, ik was er ook nog een beetje te jong voor om stoned naar freddy te kijken of jason) trouwens antwoord op je vraag... ja er zijn er veel meer.. 10 jason delen, 7 freddy delen (+mini serie).
trouwens zou je geen spoiler warning neerzetten een beetje het einde verklappen.... pffff (het is dat ik hem al heb gezien maar anders...)
quote:Zoals ik al eerder schreef: zélfs voor een horror is er een bepaalde ondergrens aan de kwaliteit van script en acteerwerk...
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:21 schreef AntiChrist het volgende:[..]
had jij een oscarwinnende horror verwacht?
dream on...
quote:Ik vond het script leuk gevonden.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:50 schreef Hik het volgende:[..]
Zoals ik al eerder schreef: zélfs voor een horror is er een bepaalde ondergrens aan de kwaliteit van script en acteerwerk...
Nee, ik heb me prima vermaakt en in vergelijking met Jason X is dit oscar materiaal hoor.
quote:yep en die is met freddy vs jason bereikt... tuurlijk.... dream on...
Op woensdag 8 oktober 2003 14:50 schreef Hik het volgende:[..]
Zoals ik al eerder schreef: zélfs voor een horror is er een bepaalde ondergrens aan de kwaliteit van script en acteerwerk...
zeg alwetende hoe komt het dan dat the evil dead (1 van DE horror favorieten) zo erg wordt aanbeden?? vanwege het script vanwege de acteer prestaties????... als je er geen verstand van hebt praat er dan ook niet over
"We do not go to the police 'cause there're trying to cover it up...You know what we should do? Break into a totally deserted mental institution in the middle of the night."
Nee dúmbo! Heb je nog nooit een horror gezien ofzo?!?
quote:*tenen kromt*
Op woensdag 8 oktober 2003 14:55 schreef -Wepeel2- het volgende:
'Freddy is afraid of fire and Jason afraid of water. We've gotta do something with that!'
Dat was inderdaad een zeer achterlijke scene!
En het dan ook nog zo filmen dat wij achteraf zeiden: "My breasts just gave me an idea: Freddy is afraid of fire... "
quote:wat wil je dan?? een horror film zonder tieten?? dat kan toch niet!!
Op woensdag 8 oktober 2003 16:05 schreef Hik het volgende:[..]
*tenen kromt*
Dat was inderdaad een zeer achterlijke scene!
En het dan ook nog zo filmen dat wij achteraf zeiden: "My breasts just gave me an idea: Freddy is afraid of fire... "
quote:Ik zou wel eens een horrorfilm met piemels willen zien...
Op woensdag 8 oktober 2003 16:26 schreef AntiChrist het volgende:
wat wil je dan?? een horror film zonder tieten?? dat kan toch niet!!
quote:tip: kijk beyond re-animator
Op woensdag 8 oktober 2003 16:57 schreef Hik het volgende:[..]
Ik zou wel eens een horrorfilm met piemels willen zien...
(maar daar krijgen jullie natuurlijk teveel plaatsvervangende pijn van... watjes!)
quote:Jason X is ook oscarmateriaal
Op woensdag 8 oktober 2003 14:55 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vond het script leuk gevonden.
En ach, dat acteerwerk was toch best te overzien. De enige scene die echt volkomen belachelijk overkwam qua acteerwerk:
'Freddy is afraid of fire and Jason afraid of water. We've gotta do something with that!'
Zeer vrije vertalingNee, ik heb me prima vermaakt en in vergelijking met Jason X is dit oscar materiaal hoor.
Overigens loopt Freddy uitgebreid te lachen in Deel 6: "1st they tries to burn me" en heeft Jason geen enkel probleem met water in deel 6 en 8, en voor zover ik weet in deel 7 ook niet.
quote:Continuïteit in horror sucks.
Op woensdag 8 oktober 2003 18:18 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Jason X is ook oscarmateriaal
Overigens loopt Freddy uitgebreid te lachen in Deel 6: "1st they tries to burn me" en heeft Jason geen enkel probleem met water in deel 6 en 8, en voor zover ik weet in deel 7 ook niet.
- Alien vs Predator
- Arnold Schwarzenegger vs Sylvester Stallone
- Startrek vs Starwars
quote:KILLER CONDOM
Op woensdag 8 oktober 2003 16:57 schreef Hik het volgende:[..]
Ik zou wel eens een horrorfilm met piemels willen zien...
(maar daar krijgen jullie natuurlijk teveel plaatsvervangende pijn van... watjes!)
quote:be careful what you wish for
Op donderdag 9 oktober 2003 23:30 schreef Novae het volgende:
Het valt mij ook op hoezeer mensen negatief spreken over deze film.
Horror is zo wie zo al iets wat je met een korreltje zout moet nemen,
en het alleen maar beschouwen als een stukje goed vermaak.
Bovendien is het gewoon leuk als twee symbolen van horror elkaar
ontmoeten. Er zijn nog wel meer voorbeelden te bedenken die ik
graag zou willen zien :- Alien vs Predator
- Arnold Schwarzenegger vs Sylvester Stallone
- Startrek vs Starwars
klink hier voor de alien vs predator trailer
je ziet niet echt veel maar op apple.com/trailers hebben ze ook een korte feature met wat uitleg etc....ziet er wel vet uit opzich
Fan-art
verder kijk ik uit naar Alien vs Predator
quote:trailer al gezien?
Op maandag 17 november 2003 12:46 schreef CSWRTH het volgende:verder kijk ik uit naar Alien vs Predator
Heb zaterdag Freddy vs Jason gezien. Vondt het echt komisch. Klinkt misschien gek maar ik kon echt lachen hoe de helft van die mensen zijn afgeslacht. alleen snapte ik 1 ding niet. Hoe komt Freddy in het echt wereld (ja iets met vuur)?
quote:Komt ie echt? Cool dan moeten Schwarzenegger en Weaver ergens in de achtergrond met hun popcorn te zien zijn. en dan in Wrestle Mania Style
Op maandag 17 november 2003 12:47 schreef kinky_queen het volgende:[..]
trailer al gezien?
quote:nee nog niet.. zag de link al staan in het topic maar was alleen Quicktime en dat heb ik dus weer niet op mijn werk.
Op maandag 17 november 2003 12:47 schreef kinky_queen het volgende:[..]
trailer al gezien?
quote:is dat niet Michael Meyers?
Op maandag 17 november 2003 13:13 schreef Chillmeister het volgende:
nou heb ik geen enkele van de vorige delen gezien behalve de laatste 30 minuten van Halloween H20 (dat is toch Jason?)
quote:kan best. Ik zeg ik heb bijna geen enkele van de voorgaande films gezien. Maar ik dacht dat ie ook een hockey mask op had.
Op maandag 17 november 2003 13:16 schreef CSWRTH het volgende:[..]
nee nog niet.. zag de link al staan in het topic maar was alleen Quicktime en dat heb ik dus weer niet op mijn werk.
[..]is dat niet Michael Meyers?
quote:klopt, hij lijkt er ook wel op hoor..
Op maandag 17 november 2003 14:33 schreef Chillmeister het volgende:[..]
kan best. Ik zeg ik heb bijna geen enkele van de voorgaande films gezien. Maar ik dacht dat ie ook een hockey mask op had.
// edit: dit is hem trouwens
[Dit bericht is gewijzigd door CSWRTH op 17-11-2003 15:04]
quote:Jason is ook gewoon een Michael Meyers rip-off.
Op maandag 17 november 2003 14:33 schreef Chillmeister het volgende:[..]
kan best. Ik zeg ik heb bijna geen enkele van de voorgaande films gezien. Maar ik dacht dat ie ook een hockey mask op had.
quote:Aaah ik zie nu het verschil.
Op maandag 17 november 2003 14:56 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Jason is ook gewoon een Michael Meyers rip-off.
quote:In Jason Goes To Hell (friday the 13th part IX) krijg je al een voorproefje op Freddy vs Jason. Samen met deel 6 en deel 1 vind ik dat ook een van de leukere delen uit de reeks.
Op maandag 17 november 2003 15:03 schreef Chillmeister het volgende:[..]
Aaah ik zie nu het verschil.
beetje meer ingedoken nu. zo te zien moet ik er veel nog kijken.
Friday 13th reeks. Nightmare reeks, Halloween reeks. Hellraiser reeks. Nou dan ben ik nog een tijdje bezig zelfs als ik ze niet allemaal zie
Uit de Nightmare serie vind ik deel 1, 4, 6 en 7 (A New Nightmare) het beste.
Hellraiser heb ik alleen de eerste drie films van gezien. Ik geloof dat ze daar ondertussen ook al bij deel 5 of 6 zijn.
Halloween heb ik nooit zo gevolgd, hoewel deel 1 wel erg goed is.
En is Michael Meyers eigenlijk geen Leatherface rip-off?
(en van wie is die dan weer op zijn beurt een rip-off )
quote:Ed Gein
Op maandag 17 november 2003 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
...En is Michael Meyers eigenlijk geen Leatherface rip-off?
(en van wie is die dan weer op zijn beurt een rip-off
)
quote:MikeyMo +1
Op maandag 17 november 2003 15:58 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ed Gein
A Nightmare On Elm Street 1 t/m 7
Friday the 13th 1 t/m 10, behalve 3 (ben ik aan het binnenhalen)
Halloween 1, 2, 4, 5 , H20 en Resurrection
Hellraiser 1 t/m 6
Child's Play 1 t/m 4
Ben ik dan nog een slasherserie vergeten?
quote:Humz misschien Scream
Op maandag 17 november 2003 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens heb ik gezien:A Nightmare On Elm Street 1 t/m 7
Hellraiser 1 t/m 6
Child's Play 1 t/m 4Ben ik dan nog een slasherserie vergeten?
quote:Texas Chainsaw Massacre??
Op maandag 17 november 2003 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens heb ik gezien:A Nightmare On Elm Street 1 t/m 7
Hellraiser 1 t/m 6
Child's Play 1 t/m 4Ben ik dan nog een slasherserie vergeten?
Bij degenen die werden genoemd, gaat het eigenlijk over Freddy, Michael Meyers, Pinhead, Jason en Chucky (die elk wel iets bovennatuurlijks hebben qua kracht)
Bij TCM is het een "gewone" familie die moordt en bij Scream is het telkens iemand anders.
Deel 1 t/m 3 vond ik wel aardig. Deel 1 vond ik (hoe cliche) weer het beste.
quote:ik vond alle overige delen die ik heb gezien nagenoeg KUT dus... niet aan beginnen
Op maandag 17 november 2003 16:46 schreef -Wepeel2- het volgende:
Zijn die latere hellraiser films nog een beetje de moeite waard eigenlijk?Deel 1 t/m 3 vond ik wel aardig. Deel 1 vond ik (hoe cliche) weer het beste.
Texas Chainsaw Massacre heb ik alleen deel 1 gezien, zelfde geldt voor Candyman
Eigenlijk is de gemeenschappelijke factor dat er overal mooie jonge mensen één voor één dood gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 17-11-2003 17:01]
Dat was echt een vage film. 1 van de weinige horror films die wel iets met me deden.
Ik heb gisteren Freddy vs Jason zitten kijken.
Op zich wel grappige film maar verre van eng. Terwijl ik vroeger bij Nightmare on Elmstreet toch wel iets huiverigs had...
btw je moet die films van NoE en Friday the 13th gezien hebben om echt wat te snappen van die film denk ik.
Er zaten toch wel een zooi verwijzingen in naar die films.
Verder was de film op zich matig maar wel leuk en passend in de series van de 2 grootheden
ennuh.... Monica Keena is
quote:Wat deden ze dan met je?
Op maandag 17 november 2003 17:05 schreef Komakie het volgende:Dat was echt een vage film. 1 van de weinige horror films die wel iets met me deden.
quote:goh dan weet jij meer dan ik
Op dinsdag 18 november 2003 11:40 schreef shady1983 het volgende:
Ik heb altijd het gevoel gehad dat The Texas Chainsaw Massacre alleen maar gemaakt is om de wereld te schokken...
BTW: Freddy VS Jason is dikke bagger... OOK als je alle delen van NoE en Friday the 13th hebt gezien... En dan gaan er ook nog geruchten dat Michael Myers van Halloween in de toekomst in een film gaat spelen met Freddy en Jason... Bah
quote:Diezelfde geruchten gaan ook over Ash van EVIL DEAD...
Op dinsdag 18 november 2003 11:40 schreef shady1983 het volgende:
En dan gaan er ook nog geruchten dat Michael Myers van Halloween in de toekomst in een film gaat spelen met Freddy en Jason... Bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |