abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93010723
Waarom dan toch elke keer die roep om hulp als het zo slecht is? Handelt de EU minder inconsistent eigenlijk? De EU kiest nooit, dat dan weer wel.
pi_93010833
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:55 schreef nikk het volgende:
Waarom dan toch elke keer die roep om hulp als het zo slecht is? Handelt de EU minder inconsistent eigenlijk? De EU kiest nooit, dat dan weer wel.
Ja, de EU handelt ook inconsistent. De EU kiest. Verder kan de EU niet heel goed kiezen, want ja, het is niet één entiteit, dat is een doorslaggevend en volgens mij overduidelijk verschil.

"Die roep" "elke keer" komt van duizend verschillenden mensen.

En ik kan me voorstellen dat je zoiets zou roepen, want ja, het regime wordt grotendeels gesteund en in stand gehouden door Amerika.
pi_93011010
Kijk maar naar die Lockerbie-bomber, Groot-Brittanië heeft daar nu niet echt lekker gehandeld.
pi_93011061
En vervolgens wordt ze verweten dat ze imperialistisch bezig zijn. Je doet het nooit goed. Dan vind ik de weg van "de minste kwade oplossing" die zij op dit moment lijken te hanteren een verstandige.
pi_93011088
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:06 schreef nikk het volgende:
En vervolgens wordt ze verweten dat ze imperialistisch bezig zijn. Je doet het nooit goed. Dan vind ik de weg van "de minste kwade oplossing" die zij op dit moment lijken te hanteren een verstandige.
Amerika is imperialistisch bezig. Dat is het hele punt. Ze houden dit regime in standt, ze steunen het. Je kunt moeilijk zeggen: Amerika, doe eens wat aan Libië. En nogmaals: het zijn duizenden verschillende mensen die dergelijke verwijten maken, dus ja, ik zou er geen algemeen beeld van proberen te maken.
pi_93011164
De grap is dat wanneer ze ingrijpen een ander regime komt (en dus dankzij de VS geïnstalleerd) en de verwijten blijven bestaan. Kies dan maar voor de minst kwade oplossing.
pi_93011197
Erg zwart-wit en onrealistisch, me dunkt.
pi_93011246
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:39 schreef Strani het volgende:
Ja het is heel heftig daar nu..ben nu ook even Al Jazeera aan het kijken. Snap ook niet waarom dit topic niet sneller gaat. Wellicht de schuld van de NOS en andere Nederlandse nieuwsbronnen? In Bahrein is het nu al veel heftiger dan het in Egypte is geweest, maar ik zie nog geen speciale blokjes op Teletekst 101...
Heb er inderdaad nog weinig over gelezen/gezien in de media. Dus daarom ook nog weinig aandacht voor gehad.
Maar als ik dit lees denk ik dat ik inderdaad aljazeera maar weer even aan laat staan op de computer. Het gaat er harder aan toe dan ik dacht.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_93011304
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 14:10 schreef Monidique het volgende:
Erg zwart-wit en onrealistisch, me dunkt.
Stel dat ze ingrijpen in Bahrein. Mogen ze dan eisen stellen aan de nieuwe regering en bijsturen waar nodig? Dan zijn ze imperialistisch bezig natuurlijk. Of moeten ze dan over 10 jaar weer ingrijpen als het mis gaat en de verwijten komen dat de VS verantwoordelijk was daarvoor. Je doet het nooit goed.
pi_93011431
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Stel dat ze ingrijpen in Bahrein. Mogen ze dan eisen stellen aan de nieuwe regering en bijsturen waar nodig? Dan zijn ze imperialistisch bezig natuurlijk. Of moeten ze dan over 10 jaar weer ingrijpen als het mis gaat en de verwijten komen dat de VS verantwoordelijk was daarvoor. Je doet het nooit goed.
Wel, ze zouden kunnen ingrijpen door niets te doen, dus door hun steun terug te trekken. Ze zouden dezelfde woorden kunnen gebruiken tegen de dictators van Bahrein als ze tegen de dictators van Iran gebruiken. Het hoeft niet direct regime change te zijn. Maar, nogmaals, Amerika heeft een imperium te onderhouden en kunnen dat dus niet veroorloven.
pi_93011557
Want Iran en Bahrein zijn hetzelfde? Wie probeer je voor de gek te houden?
pi_93011573
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:20 schreef nikk het volgende:
Want Iran en Bahrein zijn hetzelfde?
Nee. Ik zie de relevantie niet, hoor. Ik denk dat ik verder heel duidelijk ben geweest.
pi_93011826
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Ik zie de relevantie niet, hoor. Ik denk dat ik verder heel duidelijk ben geweest.
Je hebt vooral vreemde eisen. Waarom zouden de VS het regime in Bahrein hetzelfde moeten behandelen als van Iran? Dat is wat je immers lijkt te verwachten.
pi_93011912
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt vooral vreemde eisen. Waarom zouden de VS het regime in Bahrein hetzelfde moeten behandelen als van Iran? Dat is wat je immers lijkt te verwachten.
Ze zouden inderdaad in gelijke gevallen gelijke uitspraken kunnen doen, dat zou hun geloofwaardigheid ten goede komen en het zou dus een van de onderdelen van dat "passieve ingrijpen" kunnen zijn. Ik zeg helemaal niet wat jij beweert, noch verwacht ik het of lijk ik het te verwachten, dat verzin jij hier ter plekke.
pi_93012387
Misschien komt het omdat ik het regime van Bahrein en Iran onvergelijkbaar vind.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:44:31 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93012505
Politie schijnt nu verjaagt te worden en de demonstranten hebben verschillende plekken in handen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_93012527
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Politie schijnt nu verjaagt te worden en de demonstranten hebben verschillende plekken in handen.
De politie heeft zich teruggetrokken, lees ik. Het regime wil het waarschijnlijk niet verder escaleren en hoopt nu een punt te hebben gemaakt met het afslachten van onschuldige demonstranten, waarna een beetje onderhandeld kan worden.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:47:04 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93012600
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

De politie heeft zich teruggetrokken, lees ik. Het regime wil het waarschijnlijk niet verder escaleren en hoopt nu een punt te hebben gemaakt met het afslachten van onschuldige demonstranten, waarna een beetje onderhandeld kan worden.
Ik weet het niet. Of het leger komt vannacht gewoon weer even een bezoekje brengen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_93014777
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 04:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Demonstranten die onder vuur worden genomen. :{

NSFW!

Ja, naar aanleiding van dit filmpje kwam ik ook naar dit topic. Vreselijk...je ziet de mensen ook compleet ongelovig reageren.
Het dubbele is dat demonstreren dus niet mag in zo'n land, maar dit wel nodig is om dat recht te verwerven. Kippenvel... ;(
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_93014921
Het is afgelopen voor de onderdrukker van Bahrein, mark my words. Dat heftige filmpje is het doodvonnis van het regime van al-Khalifa.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:04:09 #146
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_93015277
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 04:05 schreef Mr.Silencer het volgende:
Demonstranten die onder vuur worden genomen. :{

NSFW!

Het meest lugubere vind ik nog wel dat, indien dit filmpje legit is, er niet zoveel verschil lijkt te zijn tussen echte doden en een stelletje B-acteurs. Dat gevoel krijg ik namelijk als ik dit filmpje zie.

Waarom?
- Er is opeens een doodse stilte, geen geschreeuw van de pijn/angst/woede/whatever?
- De persoon die dit alles filmt duikt naar cover (heel logisch) maar blijft wel filmen. Oké prima, maar waarom dan de soldaten filmen en niet de betogers? Het klinkt luguber wat ik nu zeg maar ja...
- Pas wanneer hij dan ineens wel kijkt hoe het met de activisten gaat hoor je wat geschreeuw en ongeloof. En is iedereen binnen 4 seconden ineens foetsie.

edit: Streep het laatste maar door, het filmpje stopte bij mij eerder waardoor iedereen foetsie leek :? Nu zie ik ze gewoon allemaal daar nog wel staan.
AFC AJAX
pi_93015285
Hoeveel protesters zijn er eigenlijk tijdens dergelijke bijeenkomsten? Ziet er nog niet bepaald indrukwekkend uit.

edit: wel bizar dat er direct met scherp werd geschoten :{
pi_93019135
Gestoorde gekken schieten eerst demonstranten dood en roepen daarna op tot een dag van rouw. Maar goed teken. Ze beginnen bang te worden die misdadigers.

quote:
Bahrain's crown prince calls for national mourning

Feb 19 (Reuters) - Bahrain's crown prince on Saturday called for a national day of mourning "for the sons we have lost", the state news agency reported.

Crown Prince Salman bin Hamad Al Khalifa, Deputy Supreme Commander of the Armed Force, called for calm, asking citizens to unite and cooperate with all political forces in the country.

"I stress, once more, that our duty is to preserve security and stability, to ensure that there is no discord and that the situation does not worsen," the statement on Bahrain's national news agency said.

"Join us to calm the situation, so that we can announce a day of mourning for our lost sons."

He earlier ordered the withdrawal of all military from the streets of Bahrain with immediate effect. (Reporting by Martina Fuchs; Editing by Kevin Liffey)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSLDE71I09M20110219
pi_93022436
http://www.dumpert.nl/med(...)ten_neerknallen.html

Het gaat daar iets anders dan in Egypte...
PSN: Duuc-nl
pi_93022806
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:04 schreef msnk het volgende:

[..]

Het meest lugubere vind ik nog wel dat, indien dit filmpje legit is, er niet zoveel verschil lijkt te zijn tussen echte doden en een stelletje B-acteurs. Dat gevoel krijg ik namelijk als ik dit filmpje zie.

Waarom?
- Er is opeens een doodse stilte, geen geschreeuw van de pijn/angst/woede/whatever?
- De persoon die dit alles filmt duikt naar cover (heel logisch) maar blijft wel filmen. Oké prima, maar waarom dan de soldaten filmen en niet de betogers? Het klinkt luguber wat ik nu zeg maar ja...
- Pas wanneer hij dan ineens wel kijkt hoe het met de activisten gaat hoor je wat geschreeuw en ongeloof. En is iedereen binnen 4 seconden ineens foetsie.

edit: Streep het laatste maar door, het filmpje stopte bij mij eerder waardoor iedereen foetsie leek :? Nu zie ik ze gewoon allemaal daar nog wel staan.
Als er op je geschoten word zorg je er eerst voor dat je weg bent. Later als de mensen zien dat er gewonden en zelfs 1 dode is, wordt er geschreeuwt.
Als er iemand naar je schreeuwt, kijk je naar de kant waar het vandaan komt.
Hier dus ook, de man/vrouw filmt de soldaten, en op zon moment gaat er veel te veel adrealine door je lijf heen om normaal na te denken. Ook zie je na een paar seconden demonstranten naar de gewonden lopen, maar dan volgt er nog 1 schot, en ze duiken meteen weer weg.

En verder, wie/wat zou dit in scène willen zetten? De demonstranten om meer mensen tegen het regime te krijgen? Dit lijkt me heel ongeloofwaardig.

ps. Jij was eerder met het filmpje :X

Hier nog dezelfde gebeurtenis, maar dan door iemand gefilmt die midden in het protest liep.
PSN: Duuc-nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')