abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96578890
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:40 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Dr gaat geen mobiel (OS) draadje voorbij of Retor komt even zn appel scientologie spuien... dus wat dat betreft ga je onmiddelijk nat.
En in elk Apple topic komt dat frustratiefiguur z'n anti-Apple praat uitkotsen, het is maar van welke kant je het bekijkt he.
pi_96578944
Weg grappig dat rete-irritante-retor niks meer te zeggen heeft tegen mij na de screens..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_96578949
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:11 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Als 1 methode beter is dan de andere zie ik geen reden om aan die andere methode vast te blijven houden.
Is het beter als het beduidend langzamer is?
  maandag 9 mei 2011 @ 23:48:03 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_96578953
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En in elk Apple topic komt dat frustratiefiguur z'n anti-Apple praat uitkotsen, het is maar van welke kant je het bekijkt he.
Anti-applefanboypraat bedoel je. Wat apple maakt boeit me niet zo.
pi_96579139
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:43 schreef zingermeal het volgende:

Retor kan irritant zijn maar zoals ik het zie geeft ie alleen zn mening, je kan het ermee oneens zijn natuurlijk :)
Retor doet alsof zn mening hoger aangeslagen (check dat toontje) dient te worden vanwege het succes van het appel platform, en elke vorm van kritiek daarop doet hij af als jaloezie. Als je dan vervolgens wijst naar het enorme succes van het android platform heb je er opeens niet van begrepen en komt er zo'n vaag verhaaltje over user experience, hoe goed die van het appel platform en hoe crappy die van het android platform is. De verkoopcijfers doen toch anders vermoeden (huuuuge understatement... )

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik kom niet in de appel draadjes dus wederom ga je nat, vriend :')
pi_96579262
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:51 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Retor doet alsof zn mening hoger aangeslagen (check dat toontje) dient te worden vanwege het succes van het appel platform, en elke vorm van kritiek daarop doet hij af als jaloezie. Als je dan vervolgens wijst naar het enorme succes van het android platform heb je er opeens niet van begrepen en komt er zo'n vaag verhaaltje over user experience, hoe goed die van het appel platform en hoe crappy die van het android platform is. De verkoopcijfers doen toch anders vermoeden (huuuuge understatement... )
Verkoopcijfers zeggen niks over user experience/satisfaction, helaas. Satisfaction ratings wel. Wie staat daar bovenaan? Juist...

quote:
[..]

Ik kom niet in de appel draadjes dus wederom ga je nat, vriend :')
Toch niet, ik had het niet over jou.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:54:13 #107
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96579299
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Geen enkele methode is perfect, daarom moet je kijken naar het totaalplaatje: welke methode werkt het prettigst voor de gebruiker? Kan wel zijn dat bepaalde handelingen iets langer duren, maar als dat gecompenseerd wordt door een betere algehele gebruikservaring valt dat in het niet natuurlijk.
De ervaring in de methode is voor de gebruikers die het niet willen gewoon hetzelfde. Dus dit argument dat je geeft is echt niet valide. Stel iemand vind het vervelend om aan een bepaalde schroef op een apparaat te draaien en wil liever een andere schroef. Iemand die niet gaat schroeven merkt niet, of er nu de ene schroef of de andere op zit.
pi_96579313
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Anti-applefanboypraat bedoel je. Wat apple maakt boeit me niet zo.
Na elke product launch van Apple huil jij je weer in slaap bedoel je.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:56:06 #109
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_96579390
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Na elke product launch van Apple huil jij je weer in slaap bedoel je.
Gelukkig zijn er niet veel product launches per jaar. Gelukkig ook voor je moeder aangezien ze dan weer een wasmachine vol aangekoekt sperma heeft.
pi_96579444
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:54 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

De ervaring in de methode is voor de gebruikers die het niet willen gewoon hetzelfde. Dus dit argument dat je geeft is echt niet valide. Stel iemand vind het vervelend om aan een bepaalde schroef op een apparaat te draaien en wil liever een andere schroef. Iemand die niet gaat schroeven merkt niet, of er nu de ene schroef of de andere op zit.
Dat merkt ie wel want de extra optie moet in de interface naar de gebruiker toe gecommuniceerd worden.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:57:38 #111
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_96579467
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:53 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Verkoopcijfers zeggen niks over user experience/satisfaction, helaas. Satisfaction ratings wel. Wie staat daar bovenaan? Juist...
Satisfaction ratings zeggen niks over verkoopcijfers.
pi_96579521
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Satisfaction ratings zeggen niks over verkoopcijfers.
Leer denken, serieus.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:59:31 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_96579545
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:59 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Leer denken, serieus.
Je dooddoeners zijn op?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 00:03:40 #114
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96579729
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:57 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat merkt ie wel want de extra optie moet in de interface naar de gebruiker toe gecommuniceerd worden.
Nee, want die extra optie ziet hij niet. Deze is namelijk niet anders dan voor een bestand dat geen mp3 is. Als je niet gaat schroeven, weet je ook niet hoe je moet schroeven als je gaan schroeven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Xaobotnik op 10-05-2011 01:05:39 ]
pi_96581429
Ik blijf gewoon tevreden over het toestel.

Batterij is top. Zondag morgen van de lader gehaald, mail wel een aantal uur per dag en s'avonds bijna 2 uur op internet. En hij is nu iets meer dan een kwart op. Perfect al 2 hele dagen vol gehouden, andere toestellen konden dat niet, helaas.

Toetsenbord tikt lekker alleen jammer met versturen msn bericht moet je op je scherm op verzenden drukken.

Voor rest leuk toestel
pi_96582111
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:53 schreef retorbrapi het volgende:
Komt-ie weer met zn tevredenheidsgeblaat hoor :') ... Redeneer even mee: Product slecht? => niet tevreden => slechte mond-op-mond reclame => product wordt minder verkocht => slechte verkoopcijfers => wash rinse repeat na de "product slecht?" stap. Inverteer slecht naar goed voor de tegenhanger. Zie je het verband al o|O ? Tevredenheidscijfers zijn bovendien behoorlijk beïnvloedbaar door fanboii-gedrag.

quote:
Toch niet, ik had het niet over jou.
Daar was je dan niet duidelijk genoeg in.
pi_96582759
Aangezien mijn vriendin een nieuwe toestel nodig heeft en ik haar mijn mening en ideeën ga opdringen, heb ik het liefste dat ze een WP7 toestel gaat kopen. Voor haar lijkt mij de UI het fijnste en omdat WP7 redelijk efficiënt met de hardware omgaat dan zal het niet of nauwelijks laggen in tegenstelling tot veel Android toestellen.

De HTC 7 Pro of de Dell Venue Pro lijken mij het sjiekste. Kan niet wachten totdat ze er één koopt.

Kunnen jullie oprotten met de Android vs iOS gespam?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 03:28:54 #118
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96583303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 02:12 schreef YuriGagarin het volgende:
Aangezien mijn vriendin een nieuwe toestel nodig heeft en ik haar mijn mening en ideeën ga opdringen, heb ik het liefste dat ze een WP7 toestel gaat kopen. Voor haar lijkt mij de UI het fijnste en omdat WP7 redelijk efficiënt met de hardware omgaat dan zal het niet of nauwelijks laggen in tegenstelling tot veel Android toestellen.
Tsja, wat is laggen? De Androidtoestellen met een 1 GHz processor laggen ook niet. Ik heb een HD2 met zowel Android als WP7. Draait beiden prima, vooral door de CPU van de HD2. Zelfs de Samsung Focus die native WP7 heeft, is trager dan de HD2. WP7 begint nu echt te komen, maar ik weet niet hoe het gaat met de prijzen in de Market Place die nu nog redelijk hoog zijn. Met Android weet je wel dat je gewoon een OS hebt waar het nodige voor beschikbaar is. Maar WP7 en Android lijken kwa aanpak totaal niet op elkaar, dus de keus zal derhalve vrij makkelijk zijjn. Als je vriendin bijv. die home screen widgets mooi vind, tjsa, dan zal WP7 toch geen optie zijn, met die tiles.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:34:16 #119
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96587848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 03:28 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Tsja, wat is laggen? De Androidtoestellen met een 1 GHz processor laggen ook niet. Ik heb een HD2 met zowel Android als WP7. Draait beiden prima, vooral door de CPU van de HD2. Zelfs de Samsung Focus die native WP7 heeft, is trager dan de HD2. WP7 begint nu echt te komen, maar ik weet niet hoe het gaat met de prijzen in de Market Place die nu nog redelijk hoog zijn. Met Android weet je wel dat je gewoon een OS hebt waar het nodige voor beschikbaar is. Maar WP7 en Android lijken kwa aanpak totaal niet op elkaar, dus de keus zal derhalve vrij makkelijk zijjn. Als je vriendin bijv. die home screen widgets mooi vind, tjsa, dan zal WP7 toch geen optie zijn, met die tiles.
Helemaal mee eens. Zelf vind ik die tiles juist wel netjes staan. Beetje rustgevend en niet zo paniekerig met allemaal icoontjes.
Wat betreft de market place wordt het al beter. Daarbij zijn er steeds meer mensen voor aan het developen en is het relatief eenvoudig om er zelf voor aan de gang te gaan :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:49:20 #120
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96595705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zelf vind ik die tiles juist wel netjes staan. Beetje rustgevend en niet zo paniekerig met allemaal icoontjes.
Wat betreft de market place wordt het al beter. Daarbij zijn er steeds meer mensen voor aan het developen en is het relatief eenvoudig om er zelf voor aan de gang te gaan :)
Vind ik ook. Het is lekker clean en stijlvol, en niet zo schreeuwerig. En de interactieve zaken en realtime/dynamische info in die tiles zijn heel subtiel. Wat betreft de market place had ik er wel vertrouwen in dat de hoeveelheid spoedig zou toenemen, en dat dit met een exponentiele snelheid zou groeien. Maar de prijzen zijn wel hoger dan in de Apple Appstore of Android Market. Nu betaal ik persoonlijk zelden voor applicaties, maar de meesten zullen dit toch wel altijd netjes doen.

Overigens krijgt WP7 ook navigatie in de stijl van hoe Google het aanbiedt. Via Bing Maps dus. Het kaartmateriaal wordt daar verzorgd door Navteq, wat weer van Nokia is. Hoe ze het dan gaan doen met OVI maps vs Bing Maps op de Nokia toestellen vraag ik me af. Maar er komt dus een redelijke vorm van navigatie op alle WP7 toestellen wanneer de Mango-update uitgerold wordt.
Maar dat het de volwaardige navigatieoplossingen gaat vervangen, dat verwacht ik niet. Hopelijk komen de verschillende navigatiesoftwaremakers snel met een WP7 product.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:00 schreef kroegtijger het volgende:

:N nee, nog niet helaas
Tenzij ze een flink bedrag toegeschoven krijgen zullen ze dit ook niet doen. Ze hebben ooit de beslissing genomen om het helemaal niet meer te doen voor smartphones. Voor de iPhone en bepaalde HTC's hebben ze op een gegeven moment een uitzondering gemaakt, en alle 'updates' die compatibel waren met andere toestellen zijn illegale rips daarvan. Ik heb op mijn HD2 ook lang TomTom gebruikt. Maar op een gegeven moment liep de ontwikkeling van Sygic zo goed door, dat ik het gewoon als volwaardige vervanger kon zien. Eerst gebruikte ik ook verschillende navigatiesystemen omdat ik het leuk vond. Maar wanneer ik ècht ergens mocht zijn, en niets aan het toeval wilde overlaten, zette ik toch TomTom aan. Maar Sygic is nu gewoon gelijkwaardig. En in haar aanpak leek het ook nog eens erg op TomTom. Had ook Teleatlas kaarten, en het navigeerde en stelde in op een zelfde manier, maar zag er wel mooier uit en zaken als rijstrookbegeleiding zaten daar eerder in. Sygic Mobile maps is gewoon beschikbaar voor WinMo en Android. Sygic Aura is ook voor die laatste beschikbaar, maakt lijkt minder op TT.

quote:
Ik heb wel screenshots gezien van mensen die TomTom Navigator 7 werkend hebben gekregen op WP7 dmv de chevronwp7 tool.
Interessant. Waar heb je dit gezien? Ik ken alleen het screenshot van WinMo.nl, maar daar wordt TT niet draaiende getoond. Alleen een icoontje. Volgens hun werkte het wel, maar ik heb begrepen dat het was een soort omgezette emulatie-versie is, dus niet native op WP7.
quote:
Het zou wel moeten kunnen. WP7 en WM6.5 verschillen namelijk niet zo heel erg veel van elkaar, alleen is WP7 veel meer dicht getimmerd dan WM6.5 was.
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Ik had namelijk begrepen dat het van de grond aan af opnieuw was opgebouwd. Als ze echt zo gelijk zijn onderhuids, zouden oude WinMo applicaties makkelijk omgezet kunnen worden. Dit terwijl MS er zo stellig over was dat dit niet zou kunnen.

quote:
Daarnaast schijnt WP7 in de loop van het jaar een stuk meer openheid te gaan geven voor ontwikkelaars las ik op XDA Developers. O.a. API's kunnen worden aangesproken en multitasking zal worden vrij gegeven
Klopt, vanaf de Mango update komt er wat functionaliteit vrij, zoals multitasking en uitgebreidere copy-paste functionaliteit.

quote:
Overigens zal de HD2 niet officieel ondersteund worden voor WP7, ondanks dat deze qua hardware-specs er wel aan voldoet
Kwa interne hardware misschien. Maar de HD2 heeft wel 4 knoppen, terwijl WP7 er maar drie moet hebben.

quote:
Tsja, ik ben nu eenmaal liefhebber van TomTom wat navigatie betreft en stap liever niet over, maar als het nodig is....
Het is toch oude meuk. Het is niet voor niets dat TT de markt aan het verliezen is. Misschien dat ze zullen besluiten om als gevolg hiervan toch wel weer voor smartphones software uit te brengen, maar voorlopig blijft het toch stil van hun kant, en denk ik dat ze het meer zoeken in de markt van de geïntegreerde oplossingen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:11:51 #121
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96596637
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:49 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Vind ik ook. Het is lekker clean en stijlvol, en niet zo schreeuwerig. En de interactieve zaken en realtime/dynamische info in die tiles zijn heel subtiel. Wat betreft de market place had ik er wel vertrouwen in dat de hoeveelheid spoedig zou toenemen, en dat dit met een exponentiele snelheid zou groeien. Maar de prijzen zijn wel hoger dan in de Apple Appstore of Android Market. Nu betaal ik persoonlijk zelden voor applicaties, maar de meesten zullen dit toch wel altijd netjes doen.
Developers hebben ook wat tijd nodig natuurlijk om erop in te kunnen gaan spelen. Ik heb wel vertrouwen erin dat dit wel goed gaat komen :) En ja, de prijzen zijn ivm de iTunes-store-prijzen wel een tikje hoger, maar ook dat is natuurlijk een kwestie van vraag/aanbod :)
quote:
Overigens krijgt WP7 ook navigatie in de stijl van hoe Google het aanbiedt. Via Bing Maps dus. Het kaartmateriaal wordt daar verzorgd door Navteq, wat weer van Nokia is. Hoe ze het dan gaan doen met OVI maps vs Bing Maps op de Nokia toestellen vraag ik me af. Maar er komt dus een redelijke vorm van navigatie op alle WP7 toestellen wanneer de Mango-update uitgerold wordt.
Maar dat het de volwaardige navigatieoplossingen gaat vervangen, dat verwacht ik niet. Hopelijk komen de verschillende navigatiesoftwaremakers snel met een WP7 product.
Dat is in ieder geval al iets, maar dan zit je dus wel weer met de data-traffic. Binnnen Nederland geen probleem, maar voor navigatie in het buitenland (waar het toch vaak gebruikt voor word) is het dan best prijzig. Zeker als je bedenkt dat je een TomTom XL Europe voor pakweg 130,- koopt als los device is het gewoon niet meer aantrekkelijk om software te kopen, en daarna nog voor traffic te moeten betalen
quote:
[..]

Tenzij ze een flink bedrag toegeschoven krijgen zullen ze dit ook niet doen. Ze hebben ooit de beslissing genomen om het helemaal niet meer te doen voor smartphones. Voor de iPhone en bepaalde HTC's hebben ze op een gegeven moment een uitzondering gemaakt, en alle 'updates' die compatibel waren met andere toestellen zijn illegale rips daarvan. Ik heb op mijn HD2 ook lang TomTom gebruikt. Maar op een gegeven moment liep de ontwikkeling van Sygic zo goed door, dat ik het gewoon als volwaardige vervanger kon zien. Eerst gebruikte ik ook verschillende navigatiesystemen omdat ik het leuk vond. Maar wanneer ik ècht ergens mocht zijn, en niets aan het toeval wilde overlaten, zette ik toch TomTom aan. Maar Sygic is nu gewoon gelijkwaardig. En in haar aanpak leek het ook nog eens erg op TomTom. Had ook Teleatlas kaarten, en het navigeerde en stelde in op een zelfde manier, maar zag er wel mooier uit en zaken als rijstrookbegeleiding zaten daar eerder in. Sygic Mobile maps is gewoon beschikbaar voor WinMo en Android. Sygic Aura is ook voor die laatste beschikbaar, maakt lijkt minder op TT.
Sygic is inderdaad enorm gegroeid en stukken volwassener geworden. Als ik niet al tomtom-minded was kan ik me voor nieuwe gebruikers heel goed de keuze voor sygic voorstellen :Y
quote:
[..]

Interessant. Waar heb je dit gezien? Ik ken alleen het screenshot van WinMo.nl, maar daar wordt TT niet draaiende getoond. Alleen een icoontje. Volgens hun werkte het wel, maar ik heb begrepen dat het was een soort omgezette emulatie-versie is, dus niet native op WP7.
Screenshots ervan gezien waarin het draaide. Volgens mij ook op XDA Developers, maar kan m niet zo snel terug vinden. Was ook op een HD2. Als dat inderdaad werkend te krijgen is ga ik zeker over stappen :Y

quote:
[..]

Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Ik had namelijk begrepen dat het van de grond aan af opnieuw was opgebouwd. Als ze echt zo gelijk zijn onderhuids, zouden oude WinMo applicaties makkelijk omgezet kunnen worden. Dit terwijl MS er zo stellig over was dat dit niet zou kunnen.

XDA-Developers...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=634048
quote:
Klopt, vanaf de Mango update komt er wat functionaliteit vrij, zoals multitasking en uitgebreidere copy-paste functionaliteit.

*O* heel mooi. Alhoewel ik niet helemaal snap waarom ze dat niet meteen hebben gedaan. Iedereen kon van tevoren al aan voelen komen dat met name het ontbreken van multitasking in de user-interface (op de achtergrond doet WP7 namelijk wel aan multitasking) als een heel groot gebrek zou worden ervaren. Hopelijk dat ze hiermee een goede inhaal-slag maken
quote:
Kwa interne hardware misschien. Maar de HD2 heeft wel 4 knoppen, terwijl WP7 er maar drie moet hebben.
:Y inderdaad. Maar goed, je kan natuurlijk altijd een extra functionaliteit toewijzen lijkt me dan. Dat zou toch niet het grootste probleem moeten zijn lijkt me :{
quote:
[..]

Het is toch oude meuk. Het is niet voor niets dat TT de markt aan het verliezen is. Misschien dat ze zullen besluiten om als gevolg hiervan toch wel weer voor smartphones software uit te brengen, maar voorlopig blijft het toch stil van hun kant, en denk ik dat ze het meer zoeken in de markt van de geïntegreerde oplossingen.
De laatste release van Navigator is ook alweer een tijdje geleden; 2009 als ik me niet vergis. Het lijkt me dus dat er ondertussen ook wel aan een nieuwe versie wordt gewerkt, en wie weet waar ze dan mee komen...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:33:29 #122
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96597588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:11 schreef kroegtijger het volgende:

De laatste release van Navigator is ook alweer een tijdje geleden; 2009 als ik me niet vergis. Het lijkt me dus dat er ondertussen ook wel aan een nieuwe versie wordt gewerkt, en wie weet waar ze dan mee komen...
Ik zou er niet op wachten. Dat komt dus nog uit de tijd van de HTC WinMo-toestellen, en was dus ook gebaseerd op een reeds bestaande uitvoering. TT heeft daarvoor al heel duidelijk gezegd dat ze er gewoon uit zouden stappen (de smartphone markt). Wanneer ze weer software zouden gaan maken, zou dat dus een nieuw initiatief zijn. En vooralsnog heb ik daar niets over gehoord. Op een nieuw mobiele OS zul je dus geen moderne TT zien.

Over dat van WinMo 6.x en WP7, de originele bron blijkt gewoon tweakers.net te zijn, en is meer dan een jaar oud:
quote:
Windows Phone 7 kan waarschijnlijk oudere apps draaien - update

Door Arnoud Wokke, dinsdag 16 februari 2010 10:41, views: 19.615

Applicaties die zijn gemaakt voor Windows Mobile 6 kunnen waarschijnlijk compatibel gemaakt worden met Windows Phone 7 Series. Wel is de interface van het nieuwe mobiele OS anders, waardoor apps aangepast zullen moeten worden.

"De interface van Windows Phone 7 Series is totaal anders, waardoor er in elk geval iets aan de applicaties moet gebeuren voordat ze geschikt zijn voor Windows Phone 7 Series", zegt Maarten Sonneveld van Microsoft Nederland tegen Tweakers.net. Het is nog onduidelijk hoe ontwikkelaars de interface van hun applicaties kunnen omzetten naar de nieuwe versie van Windows Mobile: Microsoft praat pas volgende maand tijdens zijn eigen ontwikkelaarsevenement Mix2010 over hoe applicaties ontwikkeld en gedistribueerd kunnen worden voor het nieuwe OS. Ook kan Sonneveld niet bevestigen of oudere applicaties inderdaad met aanpassingen kunnen draaien op Windows Phone 7 Series.

Microsoft kondigde zijn nieuwe besturingssysteem maandagmiddag aan op het Mobile World Congress in Barcelona. Het OS is vooral gericht op synchronisatie en integratie met en van Microsoft-diensten als Windows Live, Bing, Zune en Xbox Live. Daarnaast kan Windows Phone 7 Series ook synchroniseren met Google-accounts en Facebook.

http://tweakers.net/nieuw(...)-draaien-update.html
Die Sonneveld heeft ooit ook al eens een Q+A gehad op Tweakers, waar hij ook een paar vreemde dingen zei, waaruit blijkt dat hij niet echt in de technische mogelijkheden van WP7 zat. Kortom, dat het zo makkelijk mogelijk zou moeten zijn om die WInMo 6.x applicaties om te zetten en dat het alleen een UI-ding is, ben ik nog niet van overtuigd. Als het al mogelijk zou zijn, dan zal het waarschijnlijk met een zo'n omzettool moeten gebeuren die er ook is voor iPhone apps. En dat zal dan moeten gebeuren door TomTom zelf, en dan komen we eer terug op hun beslissing om wel of niet de smartphone markt terug op te gaan. Als ze dat doen, bouwen ze waarschijnlijk gewoon een nieuwe WP7 applicatie, en zetten ze die oude meuk niet om. Dat zou nergens op slaan.
pi_96600396
Waarom hebben ze het camera knopje helemaal onderaan gemaakt? Dat is dus echt het minpunt van de telefoon want zo kun je hem amper vast houden
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:55:30 #124
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96604193
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:40 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Waarom hebben ze het camera knopje helemaal onderaan gemaakt? Dat is dus echt het minpunt van de telefoon want zo kun je hem amper vast houden
wat versta je onder "de telefoon"? Want er zijn diverse toestellen van diverse fabrikanten :{
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:00:16 #125
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96604462
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:33 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik zou er niet op wachten. Dat komt dus nog uit de tijd van de HTC WinMo-toestellen, en was dus ook gebaseerd op een reeds bestaande uitvoering. TT heeft daarvoor al heel duidelijk gezegd dat ze er gewoon uit zouden stappen (de smartphone markt). Wanneer ze weer software zouden gaan maken, zou dat dus een nieuw initiatief zijn. En vooralsnog heb ik daar niets over gehoord. Op een nieuw mobiele OS zul je dus geen moderne TT zien.
Dat zou mij een heel slechte en onlogische keuze lijken eigenlijk. Juist op WM-platformen kwam je heel veel TomTom tegen, o.a. omdat het relatief eenvoudig te verkrijgen was (ook op de "iets minder legale" manier ;) ) waarmee ze heel snel een groot marktaandeel wisten te verkrijgen. Juist daar dan weg gaan lijkt me eerder problemen opleveren, maar goed... Er zullen bij TomTom vast wel managers zitten die weten waar ze mee bezig zijn, dus we zullen het af moeten gaan wachten :)
quote:
Over dat van WinMo 6.x en WP7, de originele bron blijkt gewoon tweakers.net te zijn, en is meer dan een jaar oud:

Dat zag ik daarna ook pas ja ;)
quote:
Die Sonneveld heeft ooit ook al eens een Q+A gehad op Tweakers, waar hij ook een paar vreemde dingen zei, waaruit blijkt dat hij niet echt in de technische mogelijkheden van WP7 zat. Kortom, dat het zo makkelijk mogelijk zou moeten zijn om die WInMo 6.x applicaties om te zetten en dat het alleen een UI-ding is, ben ik nog niet van overtuigd. Als het al mogelijk zou zijn, dan zal het waarschijnlijk met een zo'n omzettool moeten gebeuren die er ook is voor iPhone apps. En dat zal dan moeten gebeuren door TomTom zelf, en dan komen we eer terug op hun beslissing om wel of niet de smartphone markt terug op te gaan. Als ze dat doen, bouwen ze waarschijnlijk gewoon een nieuwe WP7 applicatie, en zetten ze die oude meuk niet om. Dat zou nergens op slaan.
Het zal vast niet alleen maar een UI-ding zijn, maar dat lijkt me wel het voornaamste. Heb even de developers-kit zojuist geinstalleerd hier, en de verschillen met 6.5 en 7 lijken me op het eerste gezicht niet heel erg schokkend. Het is allemaal in een nieuw jasje gestoken en wat gelikter; zijn wat meer toeters en bellen en aan de andere kant weer wat zaken verdwenen, maar in grote lijnen is het allemaal wel redelijk overeenkomstig met elkaar zo op het eerste gezicht. Zeker met de wat eenvoudigere applicaties (die dus niet gebruik maken van bijvoorbeeld GPS oid) lijkt omzetting me niet heel erg ingewikkeld.

--edit--
Mogelijk interessant om even door te nemen:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff402535(v=vs.92).aspx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')