Jailbreaken doet slechts zoveel procent. En het feit dat iOS de meest tevreden gebruikers kent, weerlegt jouw opmerking al. Gebruikers willen NIET kiezen; ze willen iets dat gewoon werkt, op een simpele manier.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:05 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Jij snapt het niet, gebruikers willen juist kiezen, bepalen wat wel en niet op de telefoon mag staan. Niet dat een ander bedrijf voor je bepaalt wat je wel en niet mag. Waarom denk je dan dat mensen gaan jailbreaken? Omdat ze meer functionaliteit en aanpasbaarheid van de telefoon eisen.
Klopt, wellicht een nieuw topic aanmaken?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:41 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ben ik het dus niet mee eens. Maar dit is niet de plek voor die discussie.
Mac OS X en Windows zijn complex. Het is dat men inmiddels na zoveel jaar wel gewend is aan desktop OS'en, en er wel redelijk mee om kan gaan, maar bijv. mijn pa snapt er in de basis nog steeds de ballen van, en die is dus echt niet dom. Hoe vaak heb jij iets voor een familielid moeten fixen omdat er weer iets stuk was of een bestand kwijt of iets dergelijks? Altijd wordt weer het handige neefje of de buurjongen opgetrommeld, want zelf snappen ze het niet. Computers zijn in hun huidige vorm complex. Onnodig complex.quote:[..]
Het gaat puur over het toegankelijk maken van een map. Hoe kan dit nu de gebruiksvriendelijkheid beperken? Mensen die de bestandsmanager niet induiken (die moeten deze sowieso eerst installeren, nog zoiets raars in de nieuwe smartphone OS') zullen de mogelijkheid hiertoe niet eens merken. Echter, mensen die wel een bestandsmanager willen gebruiken, willen juist wel gewoon alle mapjes kunnen zien. Dus het werkt de gebruiksvriendelijkheid juist tegen.
Kijk, sowieso is het dus onzin om te stellen dat een dergelijke optie een telefoon OS complex zou maken. Of ga je beweren dat MacOS en Windows ook onnodig complex is omdat je daar wel je muziekmappen in kan kijken? Nee wacht, in het geval van MacOS niet, en in het geval van Windows wel zeker?
Ik vind het handig om in iTunes of in de Winamp library alles centraal te hebben. Maar zo nu en dan wil ik ook gewoon bestanden managen op de oude explorer manier, even wat losse mp3's overzetten zonder te moeten syncen met een programma. Dat is nog een irritant ding dat MS overgenomen heeft van Apple, de verplichting om via een bepaald programma te werken. Bij Symbian heb je de optie hoe je het wil. Syncen via elk gekozen mediaspeler met een library/sync functie. Android biedt deze optie ook. WP7 en iOS niet en zetten je vast aan een van hun eigen programma's.
Maar het is niet eens een optie. Het is een blokkade die afwijkt van andere media. Je kan immers je afbeeldingen en filmpjes wel zien. Deze afwijkende aanpak is juist minder gebruiksvriendelijk.
Je hebt de keus bij Symbian en Android om het op dezelfde manier te doen als WP7/iOS, of op een zelf gekozen manier. Die keus hoef je niet actief te maken. Hoe is dat minder gebruiksvriendelijk?
Anyway, ik hoop dat die Nederlandse uitrol in Juni ook daadwerkelijk begint. Ik wil toch mijn HD2 eens met mijn eigen Live ID gaan gebruiken.
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:05 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Jij snapt het niet, gebruikers willen juist kiezen, bepalen wat wel en niet op de telefoon mag staan. Niet dat een ander bedrijf voor je bepaalt wat je wel en niet mag. Waarom denk je dan dat mensen gaan jailbreaken? Omdat ze meer functionaliteit en aanpasbaarheid van de telefoon eisen.
Klopt helemaalquote:Op maandag 9 mei 2011 22:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zijn zoveel opties die verschillende apparaten hebben waar je het bestaan niet eens van af weet, hoe kun je er dan last van hebben? Dat de GUI er wel of geen rekening mee houdt, is totaal niet relevant. Wanneer je de bestandsmanagement niet installeert of opent, zul je het nooit willen of merken. Hoe kan het dan de gebruiksvriendelijkheid tegenwerken??
Ik vind het idee van weinig keuze = gebruiksvriendelijk sowieso onzin. Maar dat is hier niet relevant. Of MS of Apple het nu wel of niet toestaat om de muziekmap in te kijken, de gebruiker die het niet gebruikt, merkt niet niets van.
Handmatig je bestanden beheren is ouderwets. Het is in ieder geval niet iets wat in post-PC devices hoort. Die moeten gewoon simpel en gebruiksvriendelijk werken. Het streven is om die apparaten zo intuïtief te maken dat de gebruiker vergeet dat hij op een computer zit te werken. Met een librarybased systeem als iOS kom je daarbij dicht in de buurt. Als je dan het filesystem opeens weer zichtbaar gaat maken maak je de computer ook weer zichtbaar. Dan verpest je dus de hele gebruikservaring, dan ga je gewoon weer de andere kant op (naar complexiteit).quote:Op maandag 9 mei 2011 22:19 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zijn zoveel opties die verschillende apparaten hebben waar je het bestaan niet eens van af weet, hoe kun je er dan last van hebben? Dat de GUI er wel of geen rekening mee houdt, is totaal niet relevant. Wanneer je de bestandsmanagement niet installeert of opent, zul je het nooit willen of merken. Hoe kan het dan de gebruiksvriendelijkheid tegenwerken??
Ik vind het idee van weinig keuze = gebruiksvriendelijk sowieso onzin. Maar dat is hier niet relevant. Of MS of Apple het nu wel of niet toestaat om de muziekmap in te kijken, de gebruiker die het niet gebruikt, merkt niet niets van.
Ik heb geen ervaring met een iPhone4 maar stel je wilt snel even een mp3 album op je phone gooien vlak voor je weg moet, dan lijkt me dat onnodig lang duren als je verplicht moet synchroniseren terwijl het als je sleurt en pleurt echt zo gepiept is.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:49 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Handmatig je bestanden beheren is ouderwets. Het is in ieder geval niet iets wat in post-PC devices hoort. Die moeten gewoon simpel en gebruiksvriendelijk werken. Het streven is om die apparaten zo intuïtief te maken dat de gebruiker vergeet dat hij op een computer zit te werken. Met een librarybased systeem als iOS kom je daarbij dicht in de buurt. Als je dan het filesystem opeens weer zichtbaar gaat maken maak je de computer ook weer zichtbaar. Dan verpest je dus de hele gebruikservaring, dan ga je gewoon weer de andere kant op (naar complexiteit).
Bron?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
Dat ding heeft een hogere tevredenheidsrating dan welke andere computer dan ook. 95% ofzo.
De gebruiker moet dit zelf bepalen. Wanneer je geen bestandsmanager installeert zie je niets. Wanneer je er wel een installeert en je gaat niet naar de muziekmap zie je ook niets. Voor de gebruikservaring heeft het dus geen verschil. Als de gebruiker er geen behoefte aan heeft, zal deze het niet zien. Heeft de gebruiker er wel behoefte aan, en het is er niet, dan is het ruk.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:49 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Handmatig je bestanden beheren is ouderwets. Het is in ieder geval niet iets wat in post-PC devices hoort. Die moeten gewoon simpel en gebruiksvriendelijk werken. Het streven is om die apparaten zo intuïtief te maken dat de gebruiker vergeet dat hij op een computer zit te werken. Met een librarybased systeem als iOS kom je daarbij dicht in de buurt. Als je dan het filesystem opeens weer zichtbaar gaat maken maak je de computer ook weer zichtbaar. Dan verpest je dus de hele gebruikservaring, dan ga je gewoon weer de andere kant op (naar complexiteit).
Wellicht, maar hoevaak komt dat nou echt voor?quote:Op maandag 9 mei 2011 22:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met een iPhone4 maar stel je wilt snel even een mp3 album op je phone gooien vlak voor je weg moet, dan lijkt me dat onnodig lang duren als je verplicht moet synchroniseren terwijl het als je sleurt en pleurt echt zo gepiept is.
Hier vrijwel elke dagquote:Op maandag 9 mei 2011 22:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoevaak komt dat nou echt voor?
iPadquote:Op maandag 9 mei 2011 23:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
http://tech.fortune.cnn.c(...)satisfaction-rating/
Wie zegt dat dan? Juist in de technologiesector is het mogelijk dat de volgende dag opeens iemand opstaat met een superieur product. Tot nu toe is dat gewoon nog niet gebeurd. Kan je over hersenspoelen beginnen, maar dat geeft alleen maar aan dat je geen echte argumenten hebt.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hier vrijwel elke dag
Het knappe van apple is dat ze op een of andere manier het voor elkaar krijgen om bijna al hun gebruikers te hersenspoelen zodat ze denken dat alleen maar alles van apple goed kan zijn en er nooit iets beters zal bestaan.
Vraam me echt af hoe steve dat doet
Het maakt het moeten synchen omslachtiger voor een bepaalde doelgroep. Iets wat je zelf veel sneller zou kunnen doen moet persee langzamer gebeuren dan je zelf zou kunnen doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het kan voorkomen, en dan is het erg vervelend dat zo'n basis functionaliteit niet werkt. En het is ook irritant dat dat niet kan via bluetooth, maar dat je weer een kabeltje moet aansluiten, etc. Maar goed, dit kan in Android ook niet, dat je gewoon meteen connectie met je PC hebt wanneer je in de buurt bent, of dat deze makkelijk gelegd kan worden. Misschien dat dit in WP7 beter wordt, al denk ik van niet. Immers zou er dan al goede telefoonmanagement software zijn uitgekomen.quote:Op maandag 9 mei 2011 22:59 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Want dat zal noemenswaardig lager zijn ofzo? Wtf. Dat ding is een verbeterde versie van de 1 dus als er al verschil in zit zal het alleen maar hoger uitvallen.quote:
Mijn argument is dat er vele producten bestaan die beter zijn dan apple, zo is in mijn ogen een htc desire hd in alle opzichten beter dan een iphone4, maar elke willekeurige apple gebruiker zal dat proberen te ontkrachten met argumenten die vaak nergens op slaan..quote:Op maandag 9 mei 2011 23:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Juist in de technologiesector is het mogelijk dat de volgende dag opeens iemand opstaat met een superieur product. Tot nu toe is dat gewoon nog niet gebeurd. Kan je over hersenspoelen beginnen, maar dat geeft alleen maar aan dat je geen echte argumenten hebt.
Geen enkele methode is perfect, daarom moet je kijken naar het totaalplaatje: welke methode werkt het prettigst voor de gebruiker? Kan wel zijn dat bepaalde handelingen iets langer duren, maar als dat gecompenseerd wordt door een betere algehele gebruikservaring valt dat in het niet natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het gaat erom dat het kan voorkomen, en dan is het erg vervelend dat zo'n basis functionaliteit niet werkt. En het is ook irritant dat dat niet kan via bluetooth, maar dat je weer een kabeltje moet aansluiten, etc. Maar goed, dit kan in Android ook niet, dat je gewoon meteen connectie met je PC hebt wanneer je in de buurt bent, of dat deze makkelijk gelegd kan worden. Misschien dat dit in WP7 beter wordt, al denk ik van niet. Immers zou er dan al goede telefoonmanagement software zijn uitgekomen.
De bronnen en plaatjes van de iPad kennen we al langer dan vandaag. Bij de iPad 2 zitten misschien nieuwe bronnen met nog kekkere grafiekjes.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Want dat zal noemenswaardig lager zijn ofzo? Wtf. Dat ding is een verbeterde versie van de 1 dus als er al verschil in zit zal het alleen maar hoger uitvallen.
...en nog steeds ben je nog met geen 1 argument gekomen. "er zijn betere producten dan Apple" is geen argument, dat is een stelling die je zal moeten onderbouwen met argumenten. En dat doe je niet met trollfilmpjes van youtube. Probeer het nog eens, zou ok zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn argument is dat er vele producten bestaan die beter zijn dan apple, zo is in mijn ogen een htc desire hd in alle opzichten beter dan een iphone4, maar elke willekeurige apple gebruiker zal dat proberen te ontkrachten met argumenten die vaak nergens op slaan..
Een gemiddelde iphone gebruiker:
Juist omdat geen enkele methode perfect is moet je gebruikers een keuze geven.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Geen enkele methode is perfect, daarom moet je kijken naar het totaalplaatje: welke methode werkt het prettigst voor de gebruiker? Kan wel zijn dat bepaalde handelingen iets langer duren, maar als dat gecompenseerd wordt door een betere algehele gebruikservaring valt dat in het niet natuurlijk.
Goed, ik heb mijn argumenten gegeven, meer kan ik er niet over zeggen. De toekomst zal uitwijzen wat de gebruiker wil.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het maakt het moeten synchen omslachtiger voor een bepaalde doelgroep. Iets wat je zelf veel sneller zou kunnen doen moet persee langzamer gebeuren dan je zelf zou kunnen doen.
Daarom ben ik het eens met degene die zei dat je mensen gewoon een keuze moet geven.
Het doet me denken aan auto's met een automatische versnelling. Handig als je niet kan schakelen, maar veel mensen zouden toch zelf liever schakelen.
Waarom zouden we hele betogen gaan maken terwijl twee woorden al genoeg zijn om je een avond bezig te houden?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
...en nog steeds ben je nog met geen 1 argument gekomen. "er zijn betere producten dan Apple" is geen argument, dat is een stelling die je zal moeten onderbouwen met argumenten. En dat doe je niet met trollfilmpjes van youtube. Probeer het nog eens, zou ok zeggen.
Als 1 methode beter is dan de andere zie ik geen reden om aan die andere methode vast te blijven houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Juist omdat geen enkele methode perfect is moet je gebruikers een keuze geven.
Vrijwel alle specs van de DHD zijn (stukken) beter dan de iphone.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
...en nog steeds ben je nog met geen 1 argument gekomen. "er zijn betere producten dan Apple" is geen argument, dat is een stelling die je zal moeten onderbouwen met argumenten. En dat doe je niet met trollfilmpjes van youtube. Probeer het nog eens, zou ok zeggen.
Terecht.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:11 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als ik 1 methode beter vind dan de andere zie ik geen reden om aan die andere methode vast te blijven houden.
Specs? Je vergelijkt alleen de specs?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vrijwel alle specs van de DHD zijn (stukken) beter dan de iphone.
De iphone heeft als enige voordeel een hogere resolutie, maar veel mensen zullen dit niet merken.
Verder vind ik dat iphone uberhaubt geen besturingssyteem heeft, meer een grote brede app-drawer. Maar goed, dit laatste is een mening.
Ja, aangezien de specs hetgene is waarop ik mijn telefoon kies, zoals een 4,3" scherm is voor mij een must, ook een uitbreidbaar sd geheugen zou ik echt niet zonder willen. Daarnaast is de iphone (veel) duurder en levert het weinig meer, het enige wat het meer levert is de hogere resolutie, maar dat is nogmaals iets wat weinig mensen zullen merken, de extra 200 euro uit de portemonnee zal vrijwel iedereen merken..quote:Op maandag 9 mei 2011 23:13 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Specs? Je vergelijkt alleen de specs?
User experience... uitbreidbaar geheugen draagt daar niet aan bij.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, aangezien de specs hetgene is waarop ik mijn telefoon kies, zoals een 4,3" scherm is voor mij een must, ook een uitbreidbaar sd geheugen zou ik echt niet zonder willen. Daarnaast is de iphone (veel) duurder en levert het weinig meer, het enige wat het meer levert is de hogere resolutie, maar dat is nogmaals iets wat weinig mensen zullen merken, de extra 200 euro uit de portemonnee zal vrijwel iedereen merken..
Klopt, niemand wil kutten met losse kaartjes.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
User experience... uitbreidbaar geheugen draagt daar niet aan bij.
Want 64GB is genoeg voor iedereen? Doet me denken aan iemand anders die ooit zo'n soort uitspraak deed. Wie was dat ook alweer?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Klopt, niemand wil kutten met losse kaartjes.
Ik wel, kan ik de iTunes synchronisatie omzeilen als ik snel even een nummertje erop wil gooien, of dat geheugenkaartje in de autoradio proppen om muziek te luisteren.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Klopt, niemand wil kutten met losse kaartjes.
Dat verhaal is een broodje aap.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Want 64GB is genoeg voor iedereen? Doet me denken aan iemand anders die ooit zo'n soort uitspraak deed. Wie was dat ook alweer?
Probleem is dat jij je mening opdringt aan anderen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef retorbrapi het volgende:
Probleem is dat jullie vanuit jezelf denken, en jullie je niet kunnen verplaatsen in normale gebruikers.
Volgens mij ben ik een normale gebruiker hoor...quote:Op maandag 9 mei 2011 23:30 schreef retorbrapi het volgende:
Probleem is dat jullie vanuit jezelf denken, en jullie je niet kunnen verplaatsen in normale gebruikers.
Het zegt tevens heel veel over de andere kampen als ze hier hun genoegen daarover komen uitenquote:Op maandag 9 mei 2011 23:35 schreef Tijn het volgende:
Maar serieus mensen, Windows Phone? Als zelfs mensen in het centrale topic er niks over te zeggen hebben, is het wel triest gesteld met Microsofts mobiele platform
Ik geef mijn mening, ik dring hem niet op. Misschien dat jij het in jouw frustratiewereldje als opdringen ziet, maar dan kan je misschien beter in een hoekje gaan huilen. Lik ik je traantjes wel weg.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Probleem is dat jij je mening opdringt aan anderen.
Ik.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Daar denkt de rest van Fok anders over. Wie zou er gelijk hebben?
Dr gaat geen mobiel (OS) draadje voorbij of Retor komt even zn appel scientologie spuien... dus wat dat betreft ga je onmiddelijk nat.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:37 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening, ik dring hem niet op. Misschien dat jij het in jouw frustratiewereldje als opdringen ziet, maar dan kan je misschien beter in een hoekje gaan huilen. Lik ik je traantjes wel weg.
Retor kan irritant zijn maar zoals ik het zie geeft ie alleen zn mening, je kan het ermee oneens zijn natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2011 23:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Daar denkt de rest van Fok anders over. Wie zou er gelijk hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |