abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2011 @ 19:22:05 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92782101
Uit het langstudeerders topic

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:19 schreef fh101 het volgende:
Is mss niet helemaal on topic, maar wat gaan jullie nu allemaal stemmen bij die statenverkiezingen? Ik hoef echt niet precies de partij te weten, maar ik vraag me wel af of bv groenlinks, d66 en SP nu meer stemmen gaan krijgen omdat zij tegen deze bezuinigingen zijn. Just curious ;)
Was ik ook nieuwsgierig naar. Welke partij is volgens jullie het beste voor studenten?
En letten jullie bij het bepalen van jullie stem vooral op wat van belang is voor studenten, of ook voor de rest van Nederland?
pi_92782345
Deesixtysix
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:26:07 #3
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92782368
Ben benieuwd, meestal zijn studenten nog idealistischer in hun politieke keuze en komt de verzakelijking ("wat is goed voor alleen mij") pas later.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 14 februari 2011 @ 19:27:43 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92782483
quote:
7s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:25 schreef Seam het volgende:
Deesixtysix
Dat wordt m denk ik ook.
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:26 schreef mymoodfentje het volgende:
Ben benieuwd, meestal zijn studenten nog idealistischer in hun politieke keuze en komt de verzakelijking ("wat is goed voor alleen mij") pas later.
Ja. :Y
pi_92782623
VVD
All management is Strategic Management.
pi_92783840
SP voor mij dus. Sinds ik mag stemmen (en daarvoor ook al) heeft de SP altijd mijn voorkeur gehad, en ik geloof dat hun standpunten ook wel zorgen voor een beter NL (en ik weet dat niet iedereen het daarmee eens is, maar zo zie ik het wel).
pi_92784081
De meeste studenten kiezen al puur uit eigenbelang. Stond laatst nog met zo'n vogel te praten in de kroeg: "Welke partij is er eigenlijk tegen de langstudeerdersboete?" - "Mooi, dan stem ik daar op."

Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie? Toen ik nog student was stemde ik altijd al rechts; weinig zin om later in een bedrijf te werken waar geen fatsoenlijk woord Nederlands gesproken wordt.

Buitenom dat: als je links haar gang laat gaan heeft het uberhaupt nog weinig zin om te gaan werken. Ten eerste is het de moeite niet; met een uitkering krijg je meer dan dat je na je belastingaftrek overhoudt. Ten tweede is het land dan dusdanig verruïneerd dat je voor je toekomst ook niet meer hoeft te werken; het zou simpelweg naïef zijn.
pi_92784118
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef TimMer1981 het volgende:
De meeste studenten kiezen al puur uit eigenbelang. Stond laatst nog met zo'n vogel te praten in de kroeg: "Welke partij is er eigenlijk tegen de langstudeerdersboete?" - "Mooi, dan stem ik daar op."

Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie? Toen ik nog student was stemde ik altijd al rechts; weinig zin om later in een bedrijf te werken waar geen fatsoenlijk woord Nederlands gesproken wordt.

Buitenom dat: als je links haar gang laat gaan heeft het uberhaupt nog weinig zin om te gaan werken. Ten eerste is het de moeite niet; met een uitkering krijg je meer dan dat je na je belastingaftrek overhoudt. Ten tweede is het land dan dusdanig verruïneerd dat je voor je toekomst ook niet meer hoeft te werken; het zou simpelweg naïef zijn.
O+
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator maandag 14 februari 2011 @ 19:54:54 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92784349
D66 achteraf bekeken. Maar enfin.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_92784392
quote:

Managers van de toekomst moeten dat voorstellen; hoezo gebrek aan langere termijnsvisie?
...
Tot daar had je een punt :P
  maandag 14 februari 2011 @ 20:05:14 #11
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92785053
quote:

Ik ben meer tegen de bezuinigingen in het hoger onderwijs dan tegen de langstudeerdersboete.

Al is die boete ook mosterd na de maaltijd. De cultuuromslag heeft allang plaatsgevonden. Vroeger had je nog echte lulllo's, nu zijn er vooral van die brave cv-bouwertjes die je vreemd aankijken als je om 12 uur nog in je badjas op de bank zit. :7
  maandag 14 februari 2011 @ 20:10:20 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_92785403
quote:

Grappig is, dat die later allemaal VVD gaan stemmen, als ze een baan hebben. Het zijn meestal ook niet degenen die gaan studeren omdat ze iets willen doen met hun leven, maar alleen om 'rijk' te worden.

OT: Vragen wat in het huidige politieke klimaat de 'beste' partij is, is in mijn ogen kiezen tussen het minste van twee (of meer) kwaden. Politieke partijen zijn alleen nog maar bezig met het eigen voortbestaan, en niet meer met het vertegenwoordigen van het electoraat.
pi_92785911
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig is, dat die later allemaal VVD gaan stemmen, als ze een baan hebben. Het zijn meestal ook niet degenen die gaan studeren omdat ze iets willen doen met hun leven, maar alleen om 'rijk' te worden.

OT: Vragen wat in het huidige politieke klimaat de 'beste' partij is, is in mijn ogen kiezen tussen het minste van twee (of meer) kwaden. Politieke partijen zijn alleen nog maar bezig met het eigen voortbestaan, en niet meer met het vertegenwoordigen van het electoraat.
Dit. Er is idd geen partij meer die naar zijn achterban luistert en echt doet wat 'het volk' wil. Kijk naar de PVV die opeens best wel de pensioensleeftijd wil verhogen, kijk naar GroenLinks die wel voor een missie in Afghanistan is. Het CDA is helemaal de weg kwijt. Goed, de VVD doet wat belooft wordt, maar helpt dit land naar de klote. De SP zegt veel, maar kan weinig doen. enz enz.
pi_92786709
Ik denk toch D66 en de iets linksere en groenere variant GroenLinks.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:30:11 #15
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92786850
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  maandag 14 februari 2011 @ 20:31:35 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92786948
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:30 schreef ikke043 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke VVD er kan zichzelf recht in de spiegel kijken en zeggen dat al deze bezuinigingen op het onderwijs en onderzoek een goed ding zijn?
pi_92787662
Ik stem de VVD.

Mensen die zeuren dat het land naar de klote gaat zouden gewoon eens om zich heen moeten kijken en inzien dat bijvoorbeeld hogescholen een rekening hebben waar je U tegen zegt. In plaats van dit geld te gebruiken, klagen ze zich vrijwel dood over de bezuinigingen. Merkwaardig. Mede dankzij hun eigen beleid door het niet investeren van het beschikbare geld, wordt deze regeling ingevoerd. Daarnaast zijn hogescholen enorm innovatief om geld in te zamelen. Zet het huidige beleid dat gebaseerd is op het genereren van inkomsten maar eens af tegenover het beleid van 15 jaar geleden. Een bezuiniging leidt echt niet tot stagnatie in het onderwijs. Het onderwijs schiet op totaal andere vlakken al jaren tekort. Althans, dat zeggen velen.

Verder wordt elke hervorming en of bezuiniging als een aanval gezien. Vrij voorbarig. Al is de grootste grap dat alle linkse partijen graag meeschoppen. Partijen die geen zak te vertellen hebben in dit land. Beetje vermoeiend.

Nederland blijft groeien en dat is belangrijk. Dat we even pas op de maat nemen door enkele bezuinigingen door te voeren toont alleen maar de rekbaarheid van het land aan. Dat we al jaren veel te veel uitgeven, lijkt de meeste mensen niks te doen. Leven met aanzienlijke schulden wordt ook als volledig normaal beschouwd. Vind ik een beetje vreemd.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:42:05 #18
247161 ikke043
pi_92787704
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:31 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Welke VVD er kan zichzelf recht in de spiegel kijken en zeggen dat al deze bezuinigingen op het onderwijs en onderzoek een goed ding zijn?
Als ik lid zou zijn, ik :D
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_92787842
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:

Leven met aanzienlijke schulden wordt ook als volledig normaal beschouwd. Vind ik een beetje vreemd.
En ondertussen wil de VVD dat meer studenten gaan lenen?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:46:54 #20
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_92788063
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:42 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Als ik lid zou zijn, ik :D
Maar is nie zo goed voor de kenniseconomie.
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef Veladia het volgende:
Ik stem de VVD.

Mensen die zeuren dat het land naar de klote gaat zouden gewoon eens om zich heen moeten kijken en inzien dat bijvoorbeeld hogescholen een rekening hebben waar je U tegen zegt. In plaats van dit geld te gebruiken, klagen ze zich vrijwel dood over de bezuinigingen.
Al dat geld zit in vastgoed en onderzoeksfaciliteiten. Zullen we Zijlstra dan maar in bakstenen gaan betalen? Moeten de studenten maar buiten college krijgen.
pi_92788697
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:44 schreef fh101 het volgende:

[..]

En ondertussen wil de VVD dat meer studenten gaan lenen?
Zo kun je teksten ook interpreteren.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:57:11 #22
247161 ikke043
pi_92788807
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar is nie zo goed voor de kenniseconomie.

Dat is op geen enkele manier bewezen.

Bovendien vraag ik me af wat sommige lopen te zeiken over schulden (die worden opgedrongen door rechtse partijen, iets wat niet direct in dit topic terugkomt). Ik heb het geld niet om het huis uit te gaan (en de exacte opleiding te volgen die ik wil), heb een lekkend dak boven m'n hoofd, geen (of soms wel) werkende cv, gebroken ruiten maar ik studeer nog altijd schuldenvrij.
Waar gaat het dan mis, bij de rechtse partijen of bij de prioriteiten die mensen stellen :)
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_92789383
'We' moeten natuurlijk wel elk jaar op vakantie naar het buitenland á x euro kunnen gaan, het liefst 2 of 3 keer, dure kleding dragen etc. Voor velen wordt zelfs een auto normaal beschouwd. En dan ben je student...

Zijn ook personen die het iets minder ruim hebben. Heb met een meisje samengewoond die zelfs geen laptop kon kopen. Dus wat deed ze? Ipv de weekenden naar huis te gaan, de eerste x aantal weekenden werken en dat loste haar probleem al vrij snel op. Zo kan het ook.

Wat ik wil zeggen, we zijn verwend en hebben niet eens door hoe goed we het hebben. Een kleine opoffering wordt al als doffe ellende beschouwd bij 'sommige' mensen.

Maar o wee als we veel te lang studeren en een x bedrag moeten aftikken.

Wereld te klein.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:08:14 #24
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_92789678
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:04 schreef Veladia het volgende:
'We' moeten natuurlijk wel elk jaar op vakantie naar het buitenland á x euro kunnen gaan, het liefst 2 of 3 keer, dure kleding dragen etc. Voor velen wordt zelfs een auto normaal beschouwd. En dan ben je student...
Lol, zelf op mijn kakschool was het niet zo erg :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_92789756
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:04 schreef Veladia het volgende:

Zijn ook personen die het iets minder ruim hebben. Heb met een meisje samengewoond die zelfs geen laptop kon kopen. Dus wat deed ze? Ipv de weekenden naar huis te gaan, de eerste x aantal weekenden werken en dat loste haar probleem al vrij snel op. Wat ik wil zeggen, we zijn verwend en hebben niet eens door hoe goed we het hebben. Een kleine opoffering wordt al als doffe ellende beschouwd bij sommige mensen.

Maar o wee als we veel te lang studeren en een x bedrag moeten aftikken.

Wereld te klein.
Waarom niet gewoon het sociale leenstelsel invoeren?

Levert de overheid veel meer op, maar ho maar, we gaan een drakenplan verzinnen wat veel mensen in de problemen brengt, waarvan de lange-termijn effecten negatief zijn en wat veel minder oplevert dan een sociaal leenstelsel.

Trouwens, ik sprak laatst met een GGDer die zelfstandig is geworden. Daarmee heeft hij een kostprijs van 35 euro per uur. Een gewone GGDer is het grootste deel van zijn tijd bezig met formulieren invullen, vergaderen etc. Wat doet de overheid daaraan, niks, ze laat de overhead bij zulke organisaties gewoon voortwoekeren. Kostprijs van een GGDér is dan ook 250 euro per uur.

Zolang de overheid zoveel geld over de balk blijft smijten is het niet te verteren dat men op mensen bezuinigt (of dat nu senioren, militairen of studenten zijn maakt geen zak uit). Laat ze eerst maar eens in hun eigen organisatie een efficiencyslag doorvoeren en dan praten we verder (dat bespaart pas echt miljaren per jaar, terwijl het voorzieningenniveau niet hoeft in te leveren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')