Nee hoor maar dit wist ik toevallig omdat ze dachten dat ik dit had (bleek heel iets anders te zijn helaas)quote:Op maandag 14 februari 2011 17:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh 'gelukkig'. jullie lijken allemaal wel experts in namen van aandoeningen/ziektes als ik hier zo lees
niet echt appetijtelijk zoquote:Op maandag 14 februari 2011 17:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[ afbeelding ]
ruik je het al?
Nou ja, ik ruik het wel, maar heb er in de meeste gevallen geen uitgesproken afkeer tegen. Maar mijn favoriete vlees zal het zeker ook niet worden.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
he? waarom heb ik dat nog nooit gemerkt? mn neus zit niet verstopt ofzo
spekkoek! zoo lekker! zoo machtigquote:Op maandag 14 februari 2011 17:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nee hoor maar dit wist ik toevallig omdat ze dachten dat ik dit had (bleek heel iets anders te zijn helaas)
en Annex, ja spekkoek lag in de vriezer dus heb een stukje genomenen die uien: hoe langer hoe beter idd!
Hou je je daar streng aan eigenlijk?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:39 schreef golfer het volgende:
En eigenlijk mag ik natuurlijk helemaal geen varkensvlees eten.
"ik eet koosjer behalve als het om dingen gaat die ik lekker vind" - ja, je bent me er een fraaie jood, golferquote:Op maandag 14 februari 2011 17:39 schreef golfer het volgende:
En eigenlijk mag ik natuurlijk helemaal geen varkensvlees eten.
quote:Op maandag 14 februari 2011 17:38 schreef golfer het volgende:
Wat een meur!
Ik dacht eerst even dat jij je niet goed gewassen had, FFT.![]()
Maar het is dus die karbonade.
quote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
"ik eet koosjer behalve als het om dingen gaat die ik lekker vind" - ja, je bent me er een fraaie jood, golfer
quote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef Duderella het volgende:
Heerlijk, varkensvlees. Mijn favoriet. En ook zeker speklapjes en karbonades. Wel lekker hard gebakken dan.
Dat dus.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef ColdFeet het volgende:
"ik eet koosjer behalve als het om dingen gaat die ik lekker vind" - ja, je bent me er een fraaie jood, golfer
Garnalen en coquilles en paling en weet ik wat al niet zijn ook niet koosjer. Ken uw torahquote:Op maandag 14 februari 2011 17:41 schreef golfer het volgende:
Dat dus.
Een stuk Pata Negraham gaat er altijd wel in hier.
Ik weet het, Ik ben zo treife als maar kan en daarom ook niet gelovig en kosjer.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
Garnalen en coquilles en paling en weet ik wat al niet zijn ook niet koosjer. Ken uw torah
en je mag toch geen zuivel met vlees na of voor elkaar eten?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Garnalen en coquilles en paling en weet ik wat al niet zijn ook niet koosjer. Ken uw torah
Oeh, das onhandig, als je dan eenmaal voor vlees gekozen hebt mag je nooit meer zuivelquote:Op maandag 14 februari 2011 17:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en je mag toch geen zuivel met vlees na of voor elkaar eten?
Het is trouwens niet de torah, maar de kasjroet.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
Niet eens in dezelfde keuken bereiden en met het zelfde bestek of servies gebruiken.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:43 schreef DarkElf het volgende:
en je mag toch geen zuivel met vlees na of voor elkaar eten?
ja dat ja. onhandig hoorquote:Op maandag 14 februari 2011 17:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet eens in dezelfde keuken bereiden en met het zelfde bestek of servies gebruiken.
Echt kosjere Joden hebben een dure keuken, want alles moet dubbel.
Daar komt dat zakeninstinct vandaanquote:
quote:
Hier ging het buiten ook tekeer! Bleken vlaamse gaaien te zijn. Man, wat kunnen die schreeuwen om seks!quote:Op maandag 14 februari 2011 18:24 schreef DarkElf het volgende:
er is hier een heel fluitconcert aan de gang buiten van wat vogels en vanmiddag zag ik 2 duiven wel heel aardig tegen elkaar doen: lente in zicht?
ah je zag ook waar het om ging later dus?quote:Op maandag 14 februari 2011 18:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hier ging het buiten ook tekeer! Bleken vlaamse gaaien te zijn. Man, wat kunnen die schreeuwen om seks!
Nee! Maar ik ging ervan uit dat het gekrijs om seks ging. Het was een mannetje immers.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah je zag ook waar het om ging later dus?
Van de "traditie" misschien niet. Gevoelsmatig. Omdat je dat nu eenmaal zo hebt geleerd.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp golfer's jood-zijn nooit zo goed. Ja, van joodse afkomst, ok. Maar helemaal niet gelovig, toch? En dan toch dingen zeggen als 'ja, varkensvlees mag ik eigenlijk niet' Van wie of wat niet? Je gelooft toch niet, of heb ik het nou mis.
Ik heb ook een traditie meegekregen, maar ik denk iets anders. Ik zeg dan: Ik ben zo opgevoed.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:35 schreef Duderella het volgende:
[..]
Van de "traditie" misschien niet. Gevoelsmatig. Omdat je dat nu eenmaal zo hebt geleerd.
Sam zal er wel blij mee zijn denk ikquote:Op maandag 14 februari 2011 18:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, de hutspot was heerlijk, de koteletten niet aan mij besteedHeb 1 kleintje gegeten, maar dat was echt meer dan genoeg. Vind het nu dus officieel echt niet lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |