abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:46:19 #51
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92829884
http://pragcap.com/confidence-in-equities-at-record-highs

Iedereen is ervan overtuigd dat deze markt niet beduidend kan (mag, zou ik zeggen) dalen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92830220
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het trouwens raar dat nog steeds bijna niemand aandacht besteedt aan de insiders die massaal verkopen week in week uit:

http://www.finviz.com/ins(...)&o=-transactionValue
(naar grootte van de transactie, groen is insiders die kopen en rood well...).
Hier moet je voorzichtig zijn met conclusies. Ik kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld management leden met grote aandeel pakketten daar deels vanaf willen. Al is het maar voor diversificatie van hun vermogen. Dat hoeft niet per se een bearish signaal te zijn.

Als insiders hun laatste paar procent ook proberen te verkopen dan is dat inderdaad een slecht teken, nog sterker als meerdere insiders dat tegelijkertijd doen en er zijn geen insiders die bijkopen.
pi_92834924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik zeur nog even door, hoor... :)

Wat maakt het dat zij goedkoper kunnen produceren dan een ander. Kan dat niet door een andere niche fabrikant gekopieerd worden? Wat doet NovoNorsik uniek?
Novo Nordisk ( :6 ) doet niks unieks.

-Een van de redenen waarom ze goedkoper kunnen produceren dan concurrenten is omdat ze zich maar richten op 1 kant van de markt. De spuit. Terwijl ze vroeger de spuit & de pil hadden. De pil die ze hadden hebben ze uit de markt gehaald en dat geld hebben ze geïnvesteerd voor een schaalvergroting in de spuit technologie.
-Ze kopen de relatief kleine bedrijfjes die groeien op de insuline markt (zoals destijds in Brazilie waarmee ze een groot gedeelte van die markt in handen kregen). Ze laten concurrentie niet toe. Gezien de goede cash positie kunnen ze vrij gemakkelijk druk uitoefenen op dit soort kleinere zaken. Zou me niks verbazen als een ander iets in China/India iets gaat proberen dat Novo er direct boven op zit.
-Ze zijn enorm scherp op patenten, als je maar iets maakt wat er op lijkt krijg je direct een recht zaak aan je broek. Ze geven daar toch nog wel wat geld aan uit ook al hebben ze onlangs nog een rechtzaak in Amerika verloren. Maar ik ben er vrij zeker van dat ze daar alleen maar van leren.
-gierig

Je zou alleen kunnen zeggen dat ze een enorm goede neus voor de markt hebben :P
En het feit dat er een 'enorm' slapende groep pre-diabetici is wordt er door veel economen verwacht dat er nog enorm veel winst te behalen valt in deze sector. En dat ben ik zeker met ze eens.

Maar doen ze echt iets unieks? Nee, ze zijn alleen erg goed in het geen wat ze doen en ieder die daar ook goed werk doet in de sector hangen ze een flinke check voor en laten ze voor Novo werken :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92834980
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:55 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Maar dat geld ook voor Windows. Ze moeten er beide het beste van maken. Nokia heeft wel bewezen dat ze zelf geen besturingssystemen kunnen maken. Windows heeft bewezen het wel te kunnen. Een prima match lijkt mij.
Windows Mobile was anders absoluut geen succes?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_92835262
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Misschien door het lagere prijssegment te pakken. In veel emerging markets is een iPhone te duur voor een gemiddelde gebruiker. Ik heb gelezen dat Nokia in deze markten nog een leidende merknaam is.

Verder slaagt Microsoft vaak alsnog in markten waar ze eerst de boot missen. Het is echt de comeback kid in de IT wereld. Denk aan Word (eerst Wordperfect), Excel (eerst Lotus), IE (eerst Netscape) en de XBox liep aanvankelijk ook voor geen meter.
Waarom zouden concurrenten dat toelaten? Die kunnen net zo goed dat soort modellen gaan bouwen. En het feit dat MS vaak missers heeft gemaakt maar daar toch weer goed uitkwam zie ik niet als een 'goed' iets. Zelfde als de bijna exponentiële groei van Apple op het moment. Dat feestje zal ook niet continu door gaan..

En wie weet kom Apple nog wel met een 'goedkope' variant voor die markten. Let alone dat ze in die markten zelf misschien wel met goedkoper materiaal komen. Zoals Dino al zei zijn ze daar vrij aardig met het goedkoop kopiëren van technologie. Heb sowieso het idee dat we het vaak niet eens zijn ;) Maar dat is verder geen probleem.
pi_92835794
En alsof je blij moet zijn dat je een groot aandeel aan de onder kant van de markt hebt. Lage marge zooi :N
pi_92836127
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:33 schreef tjoptjop het volgende:
En alsof je blij moet zijn dat je een groot aandeel aan de onder kant van de markt hebt. Lage marge zooi :N
Uhh? :P Nokia is toch nog steeds een 'marktleider'? Of bedoelde je iets anders?
pi_92836210
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Groot zijn met toestellen van een paar tientjes, daar is uiteindelijk geen droog brood mee te verdienen. Daarnaast, onderkant van de markt is ook niet echt merkentrouw.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:44:38 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92836469
Eigenlijk kan MS nooit concurreren met goede OS-alternatieven als bijvoorbeeld Ubuntu. Het enige (maar enorm grote) voordeel dat ze hebben is dat er nu eenmaal een vendor-lock-in is omdat alle hardware/software/gebruikerskennis/beheerderskennis op MS is afgestemd. Het is een enorme berg werk en een investering om dat om te gooien. Zelfs als het alternatief gratis en net zo goed is.

Omdat ze dus ooit het OS gemaakt hebben waarmee het goed begon zit meer dan de halve wereld er nu aan vast en is het goed verdienen.

Voor de smartphone-wereld is dat toch iets heel anders. Apple heeft daar een groot marktaandeel met een kwalitatief goed product, Android is een OS-achtig alternatief dat er nu al vanaf het begin af aan bij is. MS en Nokia, de lamme helpt de blinde op de smartphone-markt.
The End Times are wild
pi_92836644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik bedoelde de onderkant van de markt qua prijs. Het klopt dat de marges daar kleiner zijn, maar dit wordt goedgemaakt door hogere omzetten.

Zo'n lager marktsegment kan daarom per saldo lucratiever zijn dan een duurder merk voeren. Bedrijven als Wehkamp, Kruidvat, IKEA, Aldi, Ryanair, Toyota en Telfort kunnen daar over meepraten. Vaak zijn dergelijke merken ook beter bestand tegen recessies.
pi_92837254
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Windows Mobile was anders absoluut geen succes?
De kritieken waren heel positief over het besturingssysteem van Windows. Alleen windows is niet 'cool' meer. Iedereen weet dat Windows het in zich heeft om goede software te maken. Ze moeten zichzelf alleen wat beter verkopen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:39 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92838199
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

De kritieken waren heel positief over het besturingssysteem van Windows. Alleen windows is niet 'cool' meer. Iedereen weet dat Windows het in zich heeft om goede software te maken. Ze moeten zichzelf alleen wat beter verkopen.
Ik vind de software van Windows vaak onnodig zwaar en niet stabiel. Ik sta telkens weer verbaasd wat voor kwaliteit de OS-community voortbrengt. In een markt met gelijke kansen (wat de smartphone markt is) maakt MS imho weinig kans.
Nokia had zich beter aan Android kunnen commiteren, net als TomTom.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:48:34 #63
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_92840453
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:34 schreef Sokz het volgende:

[..]

[..]

Ja, die enorme verkopen van Gates (en andere insiders/topmannen) zouden de koers ontzettend moeten drukken.

Bill doet dat regelmatig. Voornamelijk om geld in de Gates Foundation te stoppen.
The more debt, the better
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:01:37 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92841367
Overigens, het marktaandeel van microsoft op de mobile-markt stelt feitelijk niks voor:

Drie procent op dit moment. NB Symbian (Nokia) is 30%!!
Ik snap niet dat Nokia zo nodig met MS in zee wil gaan. Waarom gewoon niet aansluiten bij Android?
The End Times are wild
pi_92841898
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:01 schreef LXIV het volgende:
Overigens, het marktaandeel van microsoft op de mobile-markt stelt feitelijk niks voor:
[ afbeelding ]
Drie procent op dit moment. NB Symbian (Nokia) is 30%!!
Ik snap niet dat Nokia zo nodig met MS in zee wil gaan.
Hiermee geef je het probleem toch perfect(!) aan? Nokia heeft symbian afgeschreven omdat ze continu markt aandeel verloren. Ze zijn volledig de weg kwijt, en dan gaan ze met MS(!) samenwerken. Blinde en de lamme, je gaf zelf de vergelijking al eerder aan.

No wonder dat investeerders dit negatief inzien en dat het aandeel dus bewust door de plee wordt gespoeld. ^O^
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:13:19 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92842252
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hiermee geef je het probleem toch perfect(!) aan? Nokia heeft symbian afgeschreven omdat ze continu markt aandeel verloren. Ze zijn volledig de weg kwijt, en dan gaan ze met MS(!) samenwerken. Blinde en de lamme, je gaf zelf de vergelijking al eerder aan.

No wonder dat investeerders dit negatief inzien en dat het aandeel dus bewust door de plee wordt gespoeld. ^O^
Wat ik niet begrijp is dat Nokia niet voor Android kiest. Dat is toch een voor de hand liggende keuze?
En hun eigen marktaandeel is ook helemaal niet zo verkeerd.

Uiteindelijk denk ik dat er plaats is voor 3 besturingsystemen: Een OS-variant voor de nerds, een Apple-variant voor de modebewusten en nog een variant voor de massa. Dat zou toch eerder symbian kunnen zijn dan MS-windows.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:43:40 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92844628
quote:
Toch blijf ik dit een van de vreemdste deals vinden sinds de overname van AOL door Time Warner.

Een bedrijf stapt dus af van zijn besturingssysteem met een marketshare van 30% om zich in de mangel van Microsoft te leggen die nog maar een market-share hebben van 3%? Dat marktaandeel van microsoft is véél harder gekrompen dan dat van symbian!!
En microsoft staat toch ook niet bekend als de ideale partner om afhankelijk van te zijn.

Ze hadden beter TT kunnen opkopen en als enige smartphone kunnen uitbrengen met HD-traffic oid.

Nee, Nokia kunnen we wel afschrijven. Misschien ga ik tóch een keertje shorten...
The End Times are wild
pi_92844943
Heb je Symbian wel eens gebruikt? Puur naar het marktaandeel kijkend geef ik je gelijk, maar Symbian werd echt langs alle kanten ingehaald door iOS en Android.
pi_92845147
Is het echt zo moeilijk om een OS te maken?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:51:11 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92845209
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:47 schreef Dalliance het volgende:
Heb je Symbian wel eens gebruikt? Puur naar het marktaandeel kijkend geef ik je gelijk, maar Symbian werd echt langs alle kanten ingehaald door iOS en Android.
Dan is het misschien niet verstandig om er mee door te gaan, dat klopt. Maar dan blijft MS een vreemde keus. Dat is ook qua marktaandeel verpletterend verslagen door Android en Iphone.

En dan te bedenken dat TT 60% van zijn marktwaarde verloor toen Nokia 2 jaar geleden afkondigde om "gratis" navigatie te verstrekken!! Nu staan ze zelf op de rand van de afgrond.

Verder lijkt het wel of alles wat Google aanraakt (Apple idem), automatisch in goud veranderd.
The End Times are wild
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:52:20 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92845297
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:50 schreef tjoptjop het volgende:
Is het echt zo moeilijk om een OS te maken?
Ja. Maar wat nog veel moeilijker is, is om het tempo bij te houden waarom nieuwe releases op de markt komen en innovatie geïntegreerd wordt. "Vroeger" duurde dat enkele jaren, nu enkele maanden. Als je ziet hoe bijv. de marktverhoudingen verschoven zijn in één jaar tijd, dat is echt ongehoord.
The End Times are wild
pi_92845419
Nu we het toch zo veel over Nokia hebben, krijg ik langzamerhand steeds meer het vermoeden dat er wel een aantal FOKkers een aantal Nokia aandelen in de porto hebben zitten?
pi_92845525
Ik vind het ook geen slimme zet, misschien was het verstandiger geweest om naast MS ook Nokia telefoons te gaan uitbrengen met Android.
BlaBlaBla
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:56:21 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92845611
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Nu we het toch zo veel over Nokia hebben, krijg ik langzamerhand steeds meer het vermoeden dat er wel een aantal FOKkers een aantal Nokia aandelen in de porto hebben zitten?
Ik niet. Wel TT, dat lijkt er nog het meeste op. En KPN. Dat was het wel qua telecom/telematica.

Eigenlijk is beleggen in dit soort fondsen gekkenwerk, want alles verschuift permanent en zo snel dat het niet bij te houden is als je er niet midden in zit als insider.

Nokia. Paar jaar terug nog dé marktleider op mobiel. Kon nooit kapot, topkwaliteit en niemand voelde de markt beter aan. Zitten ze daar net even iets te lang in de sauna te suffen, stappen ze eruit en loopt iedereen met een Iphone 4!!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')