Lol. Huurders met een "sloot geld op de bank" lijkt me niet bepaald een doorsnee beeld van de huurder in nederland hoorquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jij begrijpt er echt helemaal niks van. Als huurder zit je met een sloot geld op de bank nooit "vast". Ik kan overal wonen waar ik maar wil en met directe ingang.
Niet alleen dat, stel dat hij inderdaad een 'sloot' geld heeft, lets say 50.000 euro, en hij gaat er prat op 'vrijheid' te willen om te kunnen doen en laten wat hij wil. Dan moet hij zijn geld op een rekening zetten met zeer lage rente, let`s say 2.8% doorlopend, en hij laat het een jaar staan. Dan komt de Belastingdienst en pakt ff 1.2% over de 30.000 euro boven de 20k grens. Hou je effectief nog anderhalve procent rente voor jezelf over, wat dus minder is dan de inflatiecijfers. Way to go, je hebt zojuist een jaar lang mogen aanschouwen hoe je geld minder waard werd, en dat in totale vrijheid!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Lol. Huurders met een "sloot geld op de bank" lijkt me niet bepaald een doorsnee beeld van de huurder in nederland hoor
Ik heb zelf 15 jaar gehuurd en ik prik dus gelukkig vrij gemakkelijk door je hele "vrijheids" verhaaltje heen. Ja, als je bereid bent om elk bedrag per maand te betalen, dan kun je per direct overal wonen ja. Maar als we er even vanuit gaan dat Xeno niet graag zijn woonlasten ziet verdubbelen, of zijn woonruimte halveren, dan zit hij gewoon vast.
Als hij een fiscaal partner heeft gaat eea niet helemaal op.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen dat, stel dat hij inderdaad een 'sloot' geld heeft, lets say 50.000 euro, en hij gaat er prat op 'vrijheid' te willen om te kunnen doen en laten wat hij wil. Dan moet hij zijn geld op een rekening zetten met zeer lage rente, let`s say 2.8% doorlopend, en hij laat het een jaar staan. Dan komt de Belastingdienst en pakt ff 1.2% over de 30.000 euro boven de 20k grens. Hou je effectief nog anderhalve procent rente voor jezelf over, wat dus minder is dan de inflatiecijfers. Way to go, je hebt zojuist een jaar lang mogen aanschouwen hoe je geld minder waard werd, en dat in totale vrijheid!
Als je een beetje slim bent is er natuurlijk wel meer rendement te behalen dan die 2,8%.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen dat, stel dat hij inderdaad een 'sloot' geld heeft, lets say 50.000 euro, en hij gaat er prat op 'vrijheid' te willen om te kunnen doen en laten wat hij wil. Dan moet hij zijn geld op een rekening zetten met zeer lage rente, let`s say 2.8% doorlopend, en hij laat het een jaar staan. Dan komt de Belastingdienst en pakt ff 1.2% over de 30.000 euro boven de 20k grens. Hou je effectief nog anderhalve procent rente voor jezelf over, wat dus minder is dan de inflatiecijfers. Way to go, je hebt zojuist een jaar lang mogen aanschouwen hoe je geld minder waard werd, en dat in totale vrijheid!
Als er geen afgunst is dan vraag ik mij af waar de gedrevenheid van huurders vandaan komt om jullie zo vast te bijten in een huizenmarkt waar jullie eigenlijk niets mee van doen hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jij begrijpt er echt helemaal niks van. Als huurder zit je met een sloot geld op de bank nooit "vast". Ik kan overal wonen waar ik maar wil en met directe ingang.
Maar goed, aannemende dat ik of xeno wel vast zouden zitten, omdat we armoedzaaiers zouden zijn, waarom zou ik dan in godsnaam afgunstig zijn op iemand die in het verleden al een huis gekocht heeft? Dat is wel de laatste groep op wie ik in zo'n geval afgunstig ben.
Xeno is singlequote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Als hij een fiscaal partner heeft gaat eea niet helemaal op.
Niet als je daarmee je vrijheids-ideaal beperkt. Want het geld vastzetten betekent dat je vast zit in je huurhuisquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een beetje slim bent is er natuurlijk wel meer rendement te behalen dan die 2,8%.
Even verbeterd.quote:Maar het zou toch veel mooier zijn wanneer zo vrij wonen wél mogelijk was in Nederland de wereld? En beter voor mobiliteit en economie ook!
Waar. Maar ook niet iedere huurder is een pauper hoor!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als er geen afgunst is dan vraag ik mij af waar de gedrevenheid van huurders vandaan komt om jullie zo vast te bijten in een huizenmarkt waar jullie eigenlijk niets mee van doen hebben.
Verder vraag ik me oprecht af waarom hypotheeknemers door sommige huurders hier consequent worden weggezet als leenkneuzen, tophypotheeknemers en wat sommige voor krachttermen al verzonnen hebben om ongefundeerde opmerkingen maar zogenaamd kracht bij te kunnen zetten.
Het merendeel van de hypotheek nemers in dit topic blijkt geheel niet aan de krachtermen die hier steeds gebruikt worden te voldoen. IN de veronderstellign dat fok een redelijk normale afspiegeling van de maatschappij is blijkt dus dat de doom en verdommenis die hier gepredikt wordt door de huurders totaal niet te stroken met het plaatje wat keer op keer voorgespiegeld wordt.
QFT.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als er geen afgunst is dan vraag ik mij af waar de gedrevenheid van huurders vandaan komt om jullie zo vast te bijten in een huizenmarkt waar jullie eigenlijk niets mee van doen hebben.
Verder vraag ik me oprecht af waarom hypotheeknemers door sommige huurders hier consequent worden weggezet als leenkneuzen, tophypotheeknemers en wat sommige voor krachttermen al verzonnen hebben om ongefundeerde opmerkingen maar zogenaamd kracht bij te kunnen zetten.
Het merendeel van de hypotheek nemers in dit topic blijkt geheel niet aan de krachtermen die hier steeds gebruikt worden te voldoen. IN de veronderstellign dat fok een redelijk normale afspiegeling van de maatschappij is blijkt dus dat de doom en verdommenis die hier gepredikt wordt door de huurders totaal niet te stroken met het plaatje wat keer op keer voorgespiegeld wordt.
Klopt, maar een beetje generaliseren en chargeren is leukquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar. Maar ook niet iedere huurder is een pauper hoor!
Ik ben toch maar blij met zulke beschermers, waar zouden we zijn zonder ze?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
QFT.
Maar dat doen lui als Xeno, Asf en Cenzuur natuurlijk om anderen te behoeden voor "het gevaar" van de huizenmarkt. En niet uit afgunst of eventueel leedvermaak.
Maar die lol is er na een stapel topics vol met gescheld heen en weer toch wel af, of zijn we gewoon eigenlijk nog een stel kleine kinderen die denken dat degene die het langst door blijft schreeuwen het gelijk aan zijn zijde zal krijgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, maar een beetje generaliseren en chargeren is leuk
Als ik in selang's positie zat had ik mischien wel een afbetaald huis en verhuurde ik dat en kon ik van de verhuurinkomsten in azie de rest van mijn leven daar blijven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef Asfyxia het volgende:
Kijk naar iemand als Selang. Een goede vriend van me die in dezelfde positie zit als ik, is vorige maand van de ene op de andere dag naar China vertrokken en heeft al z'n poen meegenomen. Gewoon, omdat het kan.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die lol is er na een stapel topics vol met gescheld heen en weer toch wel af, of zijn we gewoon eigenlijk nog een stel kleine kinderen die denken dat degene die het langst door blijft schreeuwen het gelijk aan zijn zijde zal krijgen.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef Asfyxia het volgende:
Alsof een plaats in Nederland het enige land is waar de huurder naartoe kan verhuizen.
Dergelijke flexibiliteit kunnen vrijwel alle huizen"bezitters" gerust vergeten. Tegen de tijd dat je je huis na drie jaar eindelijk verkocht hebt, zijn al je plannen verwaterd.
Geen idee Basp1, vraag het aan hemquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
Face it, huizen"bezitters", dat huis is momenteel gewoon een loodzwaar blok aan jullie benen. Wees eens een vent en durf dat gewoon toe te geven.
Ja een groot blok, zouten jullie dan op, nou volgens mij niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
Face it, huizen"bezitters", dat huis is momenteel gewoon een loodzwaar blok aan jullie benen. Wees eens een vent en durf dat gewoon toe te geven.
Ik bezit een huis in een gemeente.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
Het komt er eigenlijk op neer dat huurders geen vrienden, familie, werk, kinderen of partner hebben en gewoon *floep* zo kunnen vertrekken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:56 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik bezit een huis in een gemeente.
Al mijn familie woont in deze gemeente.
Mijn 2 dochters gaan naar school in deze gemeente.
Alle vrienden wonen hier of in omgeving.
Werk zit in de omgeving.
Welk loodzwaar blok?
Wees maar niet bang hoor. Ik zout wel een keer op.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja een groot blok, zouten jullie dan op, nou volgens mij niet.![]()
100 héle euro minder!quote:Mijn netto maandlasten zijn 100 euro minder dan toen ik huurde, dus nee voor mij is mijn bezit geen blok aan mijn been.
Ohja, die regelingen ken ik, die heeft m'n nichtje ook. Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk valt vies tegen. Ten eerste is het gewoon een veredeld woningbouwkrot waarin ze woont (kan ook niet anders natuurlijk, want gekocht van de wbv). Ten tweede betaalt ze zich aan "VvE-bijdrage" helemaal scheel, geld dat allemaal alsnog in de zakken van de wbv verdwijnt. Ten derde is de eventuele winst bij verkoop (over 20 jaarquote:Ik heb met een koopgarant regeling mijn appartement gekocht, de wbv koopt het binnen 1 maand na aanbieden terug, dus over welk blok heb je het.
Ok, weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
Face it, ik ben gewoon een enorme troll die hier alleen maar maar post om een topic te verstieren. Maar ik ben een vent en durf dat gewoon toe te geven.
Tja, maar eerder legde jij al uit hoe je halve familie in de problemen zat door foute beslissingen. Dus dat je nichtje een enorm wazige constructie heeft waar ze zich dood aan betaalt verbaast me niet zoveel hoorquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:00 schreef Asfyxia het volgende:
Ohja, die regelingen ken ik, die heeft m'n nichtje ook. Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk valt vies tegen.
Als ik zou moeten kiezen tussen blijven wonen en mijn hypotheek betalen, of verhuizen naar een gelijkwaardige huurwoning met een symbolische huur van ¤ 1,- per maand blijf ik gewoon lekker zitten waar ik zit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |