abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92731746
110211_195885_hwbeurs_frm.png

Het is tijd voor de eerste prijsvraag van CRE! De Handwerkbeurs Zwolle heeft namelijk maar liefst 8x2 kaarten ter beschikking gesteld voor deze beurs vol creativiteit, die van 25 tot 27 februari in de IJsselhallen te Zwolle wordt gehouden!

Handwerkbeurs Zwolle

Alweer voor de 8e maal vindt de Handwerkbeurs plaats in de IJsselhallen in Zwolle. Op deze beurs met meer dan 140 stands vindt u alles op het gebied van breien, haken, borduren, quilten, naai- en borduurmachines, vilt, zelf-maak-mode, kralen en sieraden, spinnen en weven, textiel, kantklossen en nog veel meer. U kunt zelf aanschuiven met uw breiwerk in het Stitch ’n Bitch breicafé, u kunt daar ook informatie en advies vragen en kletsen met diverse geroutineerde breiers over alles wat met breien te maken heeft. Daarnaast zijn er diverse workshops o.a. op Bernina naaimachines (workshop door Bernina en een quiltworkshop door Maaike Bakker), en 2 tentoonstellingen waar u inspiratie op kunt doen.
Atelier Maaike Bakker heeft een echt Hollandse quilttentoonstelling met de titel ‘Ik hou van Holland’. Daarnaast is er een verzameling merklappen van ontwerper Jan Houtman te zien. Bezoek de website voor alle informatie www.handwerkbeurs.nl.

Vrijkaartjes winnen!

Het is de bedoeling dat je van ijslollystokjes, vilt, wol, vliegerpapier, een wollen handschoen, bierdopjes, plastic fris/melkflessen en kurken een knutsel maakt. Je moet minstens vijf van de acht materialen gebruiken, maar je bent vrij om te kiezen welke. Het is toegestaan bevestigingsmaterialen (lijm, plakband) en hulpmiddelen (schaar, priem) te gebruiken. Er zijn verder geen regels of zaken waar je je aan moet houden, dus wees zo origineel mogelijk en laat je fantasie de vrije loop! Je mag je idee maken in Paint, beschrijven, het maakt niet uit... Zolang jij er maar van overtuigd bent dat dat het idee het beste op ons overbrengt!
Let op!
Je hoeft deze creatieve uitspatting niet daadwerkelijk te maken, maar aan ons beschrijven wat je zou maken en hoe het er uit zou komen zien. Dit mag door middel van een korte omschrijving, met of zonder eventuele paints, wees creatief!

Nogmaals: de materialen!

110213_50937_001.jpg110213_50937_002.jpg110213_50937_003.jpg110213_50937_004.jpg
Vilt - Bierdopjes - Kurken - Wollen Handschoen

110213_50937_005.jpg110213_50937_006.jpg110213_50937_007.jpg110213_50937_008.jpg
IJslollystokjes - Plastic Flessen - Vliegerpapier - Wol

Tot wanneer heb je de tijd?

Je hebt tot en met zaterdag 19 februari de tijd om je inzending hier in het inzendingentopic te plaatsen. Daarna kiest de organisatie van de Handwerkbeurs Zwolle de acht leukste, mooiste, origineelste of meest opvallende ideeën uit, dus crew mag ook meedoen! Kletsen over inzendingen kan in het [Overlegtopic] Prijsvraag CRE: Vrijkaartjes voor de Handwerkbeurs! plaats hier alleen je inzending.

Niet onbelangrijk: je hoeft de kaartjes niet per se voor eigen gebruik te winnen! Je mag er ook je moeder, buurvrouw of vrienden blij mee maken, de keus is aan jou.

Laat jezelf van je creatiefste kant zien en veel plezier!

Nogmaals: dit topic is enkel voor de inzendingen, discussiëren en overleggen kan in het daarvoor bestemde overlegtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lutte op 14-02-2011 20:06:23 ]
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_92904050
Welkom bij Benny's knutseluurtje, vandaag gaan we...
*O* *O* een poppetje maken *O* *O*

Stap 1 - Het lijf:
Je wikkelt de fles in met vliegerpapier. Natuurlijk zo strak en netjes mogelijk :s)

Stap 2 - De armen en benen:
Je knipt de vingers van de handschoen af. Vijsvinger en middelvinger plak je aan de onderkant van de fles, de ringvinger en pink net onder aan de hals.
(Je zou deze ook nog op kunnen vullen met de kurken)

Stap 3 - Het hoofd:
Je pakt 3 kurken en lijmt deze aan elkaar. Met wol wikkel je deze in, net zo lang tot het een ronde vorm/bol is. Deze plaats je op de dop en wikkelt het met wol aan de hals vast.

Stap 4 - Versieren:
Je kunt met vilt het gezicht op het bolletje wol maken. De doppen zou je kunnen gebruiken als het shirt(vergelijkbaar met de knopen op een sneeuwpop). En het ijsstokje zou je 'in de kont' kunnen prikken(tussen fles en vliegpapier steken of een gat in de fles maken) om het als een soort van handpop te laten dienen.
pi_92907302
:s)
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:30:07 #4
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_92921037
ik doe ook maar een poging met een verrekijker:

Stap 1: Snijd de onderkant van een fles, plak een leuke kleur vliegerpapier over het ontstane gat en maak met een priem een gaatje aan aan de bovenkant van de fles. Doet dit ook met een andere fles, en plak deze daarna aan elkaar, met de gaatjes aan de buitenkant.

Stap 2: Leg een knopje in een draadje wol, doe het draadje van binnenuit door een gaatje en van de buitenkant door het andere gaatje en leg een knoopje. Je hebt ne een draadje aan de flessen.

Stap 3: Knip de vinger van een handschoen en knip daarna een stukje van de vinger, zodat je een soort ring die je om zou kunnen schuivven krijgt. Smeer de binnenkant in met lijm, doe hem half over de bovenkant van de fles en sla hem naar binnen om. Doe dit ook bij de andere kant.

Stap 4: Plak twee kurken aan de buitenkant van de flessen, als handvat. En klaar is je...

*O* Verrekijker *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door tdrone op 17-02-2011 16:38:38 ]
Wat doe ik hier?
pi_92925125

Eerst pak je een lege petfles en wikkelt die in mooi vliegerpapier :D Dan maak je sneetjes in beide kanten en doe je in die sneetjes ijslollystokjes met vilt erop geplakt.
Op de dop van de fles plak je een bierdopje en aan de onderkant plak je kurken met aan de onderkant van die kurken draadjes wol :) Je kan ook nog handschoenen aan de ijsstokjes plakken :D
En voilà! Een poppetje van fles, stokjes, kurk, wol, vilt en vliegerpapier *O* *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door honkeytonk op 17-02-2011 18:25:41 ]
pi_92985522
We hebben er lang naar gezocht, maar eindelijk gevonden:
de fontein van de eeuwige jeugd!

Daar,waar de bomen uit ijsstokjes en verschillende kleuren vilten rondjes bestaan, en waar gebolde lianen zich om de fontein heen slingeren. De fontein zelf is gemaakt van Evian-flesjes (vanwege de mooie ribbeltjes O+ ) en spuit kleurige strengen wol die stijf worden gehouden met stijfsel. Volgens de overlevering zal iedereen die met die kleurige wol haakt de eeuwige jeugd krijgen. In diezelfde overlevering staat beschreven dat de fontein op kurken geplaatst is, omdat kurk het enige materiaal is wat de kleurige strengen wol in bedwang kan houden!

en uiteraard zijn de bomen/vilten rondjes aan elkaar gelijmd met lijm, en de fontein zelf met lijm en stijfsel :7

[ Bericht 10% gewijzigd door kirsten. op 18-02-2011 21:25:54 ]
pi_92989252
Gordijnen dicht...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gordijnen open! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen klaar? O+
SPOILER
Spelen maar! *O* *O*
SPOILER
"Normaal" moet ie tegen de (gevulde) flesjes staan (dan zijn tenminste alle materialen gebruikt :+ ), maar dan kon ik geen foto maken dus ik hield hem vast :s) )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_92995083
Aangezien ik van zeilen hou, was het bedenken van mijn creatieve uitspatting makkelijk: een zeilboot!

Allereerst een plastic fles in de lengte doormidden knippen. Dit wordt de romp.
Aan iedere zijkant lijmen we 2 kurken (4 totaal) zodat de boot stabiel ligt en beter blijft drijven.
Als mast gebruiken we een ijsstokje, het liefst van een Twister, want we willen natuurlijk wel een grote mast. De mast wordt vastgehouden door 4 lijnen, die van bovenaf naar de voor- achter- en zijkanten van de fles lopen.
De zeilen worden van vliegerpapier en de lijnen van wol. Het grootzeil zit vast aan de mast en de fok gaat aan de 'voorstag' van wol. De mast wordt rechtop gehouden door de lijnen en aan de voet vastgemaakt met tape. De lijnen maken we aan de fles vast met tape.
Van ijsstokjes maken we bankjes in de boot en van vilt en kurken maken we poppetjes.

Ik wens jullie een behouden vaart!

Grove schets van de boot
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_93020941
Laat ik ook maar eens meedoen. Ik wil een theepothoes (voor het warm blijven van de theepot) maken d.m.v. haken genaamd "Oranje boven". bestaande uit een gehaakte hoes welke boven dicht is (je trekt het geheel dus helemaal om de pot heen met uitsparingen voor de tuit en het hengsel) met de volgende kleren van boven naar beneden...oranje, rood, wit en blauw en die vlakken wil ik opvullen met hele kleine pompommetjes. Dit ga ik ook in werkelijkheid maken want ik heb de wol en pompommaker al in huis. Verder ga ik nog een oranje wimpel maken aan het rood/wit/blauw(Nederlandse vlag) deel als extra versiering. Zo zit het geheel in mijn hoofd nu nog tot uitvoering brengen maar dat lukt even niet voor het einde van deze wedstrijd.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93022162
1. De hoofden zijn van bierdopjes :D
2. De ipod touch en htc is van kurk
3. De kleding is van vilt
4. De benen en de armen zijn van ijsstokjes
5. De haren zijn van vol.
6. resultaat:

Sorry heb geen materialen in huis, alleen paint

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2011 19:38:09 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:46:54 #11
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_93023041
Oke met kurk zou ik lijfjes maken, dan met ijslolly stokjes armpjes en beentjes, uiteraard met vilt schattige kleertjes maken, de bierdopjes zouden als hoofdje dienen, en de wol maak ik haar van. Dan zou ik een gezin maken, en van de plastic fles nog een kat uitknippen en die beplakken met zwart vilt.
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_93032210
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef trovey het volgende:
Laat ik ook maar eens meedoen. Ik wil een theepothoes (voor het warm blijven van de theepot) maken d.m.v. haken genaamd "Oranje boven". bestaande uit een gehaakte hoes welke boven dicht is (je trekt het geheel dus helemaal om de pot heen met uitsparingen voor de tuit en het hengsel) met de volgende kleren van boven naar beneden...oranje, rood, wit en blauw en die vlakken wil ik opvullen met hele kleine pompommetjes. Dit ga ik ook in werkelijkheid maken want ik heb de wol en pompommaker al in huis. Verder ga ik nog een oranje wimpel maken aan het rood/wit/blauw(Nederlandse vlag) deel als extra versiering. Zo zit het geheel in mijn hoofd nu nog tot uitvoering brengen maar dat lukt even niet voor het einde van deze wedstrijd.
;) Je moet minstens 5 materialen gebruiken, dus op deze manier voldoe je niet aan de eis :) Misschien moet je er nog wat bij "verzinnen" voor deze wedstrijd :s)
pi_93043609
Even gemist
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

;) Je moet minstens 5 materialen gebruiken, dus op deze manier voldoe je niet aan de eis :) Misschien moet je er nog wat bij "verzinnen" voor deze wedstrijd :s)
Even gemist. :X Dan gaat het hem niet worden denk ik...ik ben heel slecht met knutselen met dat soort spullen. ;( Jammer dat ze de deelnemers niet meer vrijheid gunnen, ik denk niet dat ik de enige ben met ideeen maar die met de aangeboden materialen niets kan en daarom maar niet meedoet. :') Ik zal er nog even over nadenken of me nog iets te binnen gaat schieten. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93045309
Leuke actie!

Mijn inzending:

Ik zou een reis-schaakbord maken.

Van vilt zou ik een oprolbaar schaakbord maken, een donkere ondergrond met daarop lichte vierkantjes gestikt. Uit de kurken zou ik de schaakstukken snijden, om ze stevig te laten staan zij ik deze bevestigen op de bierdoppen. Vervolgens zou ik de schaakstukken in de twee kleuren van het vilt verven. Van de onderkant van 2 flessen en het vliegerpapier zou ik 2 bakjes maken voor de stukken met als deksel een rondje gemaakt van de ijsstokjes. Ik zou de onderkant van de flessen omwikkelen met vliegerpapier in de kleur van de stukken die erin zitten. Ook het deksel van aan elkaar gelijmde ijsstokjes zou ik in de kleur van de stukken verven.Uiteindelijk zou ik met de wol een zak breien of haken waarin dit allemaal past.
pi_93045504
Moet deze niet dicht? :P
pi_93045536
quote:
Op zondag 20 februari 2011 09:07 schreef tombolafan het volgende:
Moet deze niet dicht? :P
We wachten nog heeel eventjes, en hiervoor is eigenlijk het overlegtopic hè. ;)

Edit: Inzenden is niet meer mogelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lutte op 20-02-2011 11:23:47 ]
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_93049402
*O* Bedankt voor het meedoen! *O*
Omdat Thure helaas na de inzendtermijn heeft ingezonden en trovey de genoemde materialen niet heeft gebruikt, zijn de winnaars van de kaartjes:

- iBenny
- tdrone
- honkeytonk
- kirsten.
- tombolafan
- Daste
- charmed_angel
- Kally

Willen jullie Lutte een PM sturen met daarin het mailadres waarop je de kaartjes wilt ontvangen?
Veel plezier vast op de Handwerkbeurs!

[ Bericht 18% gewijzigd door Lutte op 20-02-2011 12:00:25 ]
pi_93067472
Wat een creativiteit hier! _O_ Gefeliciteerd allen! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93068754
Gefeliciteerd allemaal! *O*

Weet iemand of de beurs ook wel eens wat centraler gehouden wordt of is het altijd in Zwolle? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_93068807
quote:
Op zondag 20 februari 2011 19:06 schreef Pisces29 het volgende:
Gefeliciteerd allemaal! *O*

Weet iemand of de beurs ook wel eens wat centraler gehouden wordt of is het altijd in Zwolle? :)
Hij wordt op verschillende plaatsen gehouden, ook in Nieuwegein meen ik en vast nog wel ergens anders.

Er staat een linkje naar de site in de OP, daar staat het vast allemaal! ^O^
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_93069469
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:07 schreef Lutte het volgende:

[..]

Hij wordt op verschillende plaatsen gehouden, ook in Nieuwegein meen ik en vast nog wel ergens anders.

Er staat een linkje naar de site in de OP, daar staat het vast allemaal! ^O^
Dankje! :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_93145415
Mijn kaartjes zijn zojuist gearriveerd m'n inbox *O* *O*

Dankjewel :s)
pi_93450329
Ik was samen met Marijkezwolle geweest. Hier een kort verslagje:

Rond half 12 was het al behoorlijk druk. Gelukkig was er genoeg parkeerruimte en de garderobe was ook niet vol. Er waren een heleboel verschillende standjes, maar de meeste waren met brei- en haakgaren, viltwerk, borduurspullen en standjes met de benodigdheden om te quilten. Hier en daar een stand met boeken, knopen en kralen. Er was heel veel keuze, maar de prijzen waren allemaal redelijk vergelijkbaar. Begin van de middag was de pinautomaat leeg en moest er worden gepind bij de kassa, omdat niet alle standjes zelf een betaalautomaat hadden.

Ik ben zelf van de haakgaren. Dus de meeste standjes hadden weinig voor me te bieden, al geeft het allerlei nieuwe inspiratie als ik eventueel verveeld raak met haken. Veel van het garen was sokkenwol, speciaal gemaakt door bepaalde standhouders. Deze wol was echter vaak aan de prijs en omdat ik leuke beestjes haak en deze vaak weggeef, was dat voor mij geen mogelijkheid. Er waren ook nog standjes met beter betaalbare garen, allerlei prachtige kleuren.

Er waren ook een aantal workshops. Sommige door standjes georganiseerd en aan het standje zelf. Andere workshops waren in het midden van de ruimte. De workshops die ik heb gezien waren allemaal met vilt. Kaarten maken met vilt, sjaals maken met vilt. Erg leuk om te zien, al is het met alle zeep een behoorlijke kliederboel. Ik heb zelf geen workshop gedaan.

De uiteindelijke buit: 3 bolletjes scheepjeswol glossy, 1 bolletje trendy yard in tijgermotief, 5 bolletjes mooie, donkere kleuren Drops Muskat, 1 bol Planet groen acryl, 1 bol bravo felroze acryl en een klein doosje voor mijn steekmarkeerders en naalden.
pi_93451738
Leuk verhaal Lyssa!
Klinkt erg leuk die handwerkbeurs, volgend jaar toch maar eens vrij voor houden :D
pi_93506114
Ik heb mijn kaartjes gegeven aan mijn opa en oma, die wilde er wel graag naartoe. Ze hebben het er leuk gehad en hebben wel een paar dingen gekocht undso.

Ohw, en ik moest zeggen... 'het is een aanrader voor de knutselaar' :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')