Dat klopt, maar het lijkt er wel op dat hij heel erg vertrouwd op het leger.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:39 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Ze zaten er toch met 8 personen ? Dus het is niet dat alleen Wael Ghonim er zit.
Kan jij eventueel dat stuk op die FB pagina vertalen ?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Inderdaad, hij zit er niet alleen.
Dat is inderdaad hetzelfde wat Jos gister plaatste, in de spoiler de google-vertaling naar het Nederlands.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Kan jij eventueel dat stuk op die FB pagina vertalen ?
Deze : http://www.facebook.com/n(...)8&id=104224996294040
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2019: The Great Awakening
quote:Op maandag 14 februari 2011 12:50 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hetzelfde wat Jos gister plaatste, in de spoiler de google-vertaling naar het Nederlands.ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 februari 2011 13:38 schreef Axia het volgende:
http://www.thedailybeast.(...)eeras-breakout-star/
Ladies...he is single![]()
![]()
Veel gelijkenissen met egypte he die filmquote:Op maandag 14 februari 2011 13:48 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zit maar weer eens V for Vendetta te kijken![]()
Ik kan wel wat regelen voor je, hij is mijn achterneef.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:38 schreef Axia het volgende:
![]()
quote:Op maandag 14 februari 2011 13:38 schreef Axia het volgende:
![]()
Ik ben helaas getrouwd...maar als minnaar is hij altijd welkom...quote:Op maandag 14 februari 2011 13:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan wel wat regelen voor je, hij is mijn achterneef.
stuur maar doorquote:Op maandag 14 februari 2011 13:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan wel wat regelen voor je, hij is mijn achterneef.
quote:Mubarak buiten westen
CAIRO - De vrijdag afgetreden president van Egypte, Hosni Mubarak (82), is buiten westen. Egyptische kranten hebben maandag gemeld dat de president ziek is en sinds zaterdagavond niet meer bij bewustzijn zou zijn geweest.
Mubarak vertrok donderdagavond uit zijn paleis in Heliopolis, een voorstad van Caïro, naar zijn residentie in de badplaats Sharm al-Sheikh in het zuiden van Sinaï. Diezelfde avond werd ook een toespraak uitgezonden van de president, die bekendmaakte bevoegdheden over te dragen aan vicepresident Omar Suleiman. Volgens geruchten in Caïro viel Mubarak twee keer flauw tijdens de opnames van die toespraak, berichtte maandag de nieuwszender al-Arabiya.
De voormalige president is onder behandeling in zijn woning in Sharm al-Sheikh. Het is nog onduidelijk of hij naar een ziekenhuis moet worden gebracht. Hij werd vorig jaar maart in Duitsland geopereerd.
Je was me net voor.quote:
Jha...ja..quote:Op maandag 14 februari 2011 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik lachte om de reactie van alors. Niet om kans te maken.
Zou me niks verbazen iig... Maar goed, dan leeft ie niet meer. En dan? Dan valt er iig niet meer te vervolgen...quote:Op maandag 14 februari 2011 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
Ben ik te bnw/tru achtig om te denken dat ze Mubarak nu opruimen? Hij schijnt al in coma te liggen!
Goh zijn de NL kranten ook weer wakker en klaar om geruchten als waarheid te verkondigen.quote:
quote:Op zondag 13 februari 2011 21:58 schreef yavanna het volgende:
acarvin Andy Carvin
Fascinating to watch this "Mubarak in a coma" rumor spread. Waiting for The Smiths to record a song about it before I believe it. We'll see.
Politie loopt iig nog.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:07 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
iemand nog wat nieuws over die actie tegen die archeoloog dictator
arwaCNN police demo marches through #tahrir square. Woman watching says "this is indecent. aren't these the same people attacking protestors" #egypt
dus de mars van de politie is nog in volle gang ??
Best wel bizar als hij nu zou komen te overlijden. Heeft het volk hem toch nog even een mooi afscheid gegeven hehehe. Maar waarschijnlijk is het de stress van deze afgelopen weken die hem nu fataal gaat worden. 82 is niet niks.quote:
Oproep dat de stakers ook moet ophouden dus.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:00 schreef rakotto het volgende:
Niet veel bijzonders tot nu toe... Hij heeft het over productie en dat t leven door moet gaan.
Moet ook wel, de leger probeert een coup te plegen....quote:Op maandag 14 februari 2011 15:04 schreef Beach het volgende:
Volgens AJa gaan er weer mensen naar het plein.
Hoe reageren de Egyptenaren nu de vreugde een beetje is ingezakt?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:05 schreef rakotto het volgende:
[..]
Moet ook wel, het leger probeert een coup te plegen....
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar sommigen denken inderdaad dat de leger alles op haar manier wilt gaan spelen nu.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:07 schreef Muridae het volgende:
[..]
Hoe reageren de Egyptenaren nu de vreugde een beetje is ingezakt?
Merk je dat men nu bang is voor een coup?
mooizo, opgetyft met die onzin van hem/quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
Vlieg met emirates terug naar dubai. Iedere stoel heeft eigen stopcontact voor laptop. Vanuit die stoel laatste bericht. GPDCAIRO sluit af.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen Cappuccino?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
Vlieg met emirates terug naar dubai. Iedere stoel heeft eigen stopcontact voor laptop. Vanuit die stoel laatste bericht. GPDCAIRO sluit af.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Egyptian pro-democracy activist Wael Ghonim says the country's new military rulers have promised him that a referendum will be held on a revised constitution in two months.
Nee. Hoe officieel was de statement dat de emergency law vrijdag wordt opgeschort? En is het al officieel dat de "onschuldigen" die opgepakt zijn tijdens de protesten vrijkomen?quote:Op maandag 14 februari 2011 15:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat moet toch eigenlijk genoeg zijn om Tahrir te verlaten?
Oh ja, dat laatste helemaal vergeten.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:45 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nee. Hoe officieel was de statement dat de emergency law vrijdag wordt opgeschort? En is het al officieel dat de "onschuldigen" die opgepakt zijn tijdens de protesten vrijkomen?
Het mooist denkbare nieuws vandaag voor Egypte. De vraag is of op Tahrir geen journalisten meer mogen komen, of dat het hier alleen gaat om gpdcairoquote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Scheer iedereen maar over een kam.......quote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef -jos- het volgende:
Ja hoor, alle zeer dappere huisvrouwtjes in dit topic vinden het nodig iemand die van begin tot eind bij de revolutie aanwezig is geweest af te zeiken. Nu is jullie gevoel voor eigenwaarde weer wat gestegen zeker...
Ik denk dat het alleen op GPDCairo gaat die zin heeft in een cappuccino in Nederland.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:53 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Het mooist denkbare nieuws vandaag voor Egypte. De vraag is of op Tahrir geen journalisten meer mogen komen, of dat het hier alleen gaat om gpdcairo
Sorry, deze moest er weer bij gezet worden.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:33 schreef yavanna het volgende:
Al Arabiya TV now broadcasting an interview with Ahmed Ezz. Sec. General of Egypt's NDP http://www.alarabiya.net/english/
Ahmed Ezz is the one who is accused of corruption and z mastermind behind the fraud of the last election #Ahmedezz #Jan25 #Egypt #Alarabiya
Ahmed Ezz says NDP not responsible for what happened in last parl. election http://www.alarabiya.net/english/
Ahmed Ezz is on El Arabeyah in an exclusive interview. He looks at least 20 years older.
Ezz basically just said he tried to resign from the NDP when people were burning its HQ across the country. lol
He's mad, says "It's hard to dismiss the NDP entirely, it has a wide following and leadership everywhere" #ezz #jan25
what happened on wednesday (that fatal medieval battlefield) was very sad, says Ezz before quickly shifting topic
Ezz says his companies are listed on the market and so their financial information (revenues, ownership structure) are publicized
Bla Bla Bla Bla Bla #Ahmed Ezz #Bullshit
OMG ! I'm almost crying#Egypt #Jan25 #Fail #Tahrir RT @Zeinobia: Ezz : What happened on Wednesday "Camel battle" is so so sad
Ahmed Ezz you're a pathetic loser #Egypt #25Jan
Summary of Ahmed Ezz interview on Al Arabiya now: "Wasn't me"![]()
Judge Zakariya Abdel-Aziz brings up the Ahram article/s to prove that Ezz is talking bollocks #ezz #jan25
Ahmed ezz- manzarak undarweeear with that phone call. Really. Wake up mister - ur a monster. Its the ugly truth! #jan25
Ahmed Ezz lies on Al Arabiya 'exclusive'
Ahmed Ezz pretending to be human like the rest of us (but failing miserably) on Al-Arabiyya now. #jan25 #Egypt #AlArabiyya
Sad Valentine's Day story: Ahmed Ezz </3 Gamal Mubarak
Zelfs eigenwijs in een coma?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:16 schreef yavanna het volgende:
![]()
AlJazeera: "Mubarak is in severe depression & refuses to take his medication"
Misschien begint er zich nu een enorm schuldgevoel op te bouwen bij em (als ie niet in coma ligt) omdat hij misschien bijna dood gaat. Zie je wel vaker. Mensen komen opeens tot bezinning als ze hun dood bijna in de ogen kijken.quote:
Daar is die veel te eigenwijs voor. Ik denk hij met veel dwang verwijderd is, en nu een torenhoge bloeddruk heeft van woede.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien begint er zich nu een enorm schuldgevoel op te bouwen bij em (als ie niet in coma ligt) omdat hij misschien bijna dood gaat. Zie je wel vaker. Mensen komen opeens tot bezinning als ze hun dood bijna in de ogen kijken.
dát en iran, algerije ben ik nu aan het volgen check dit ( daar gaat het echt fout )quote:Op maandag 14 februari 2011 15:21 schreef yavanna het volgende:
Btw ook in Bahrain is het nodige gaande.
Sarahngb Sarahngb
Interesting bit in Army Statement no.6..."we are sorry for what you've been through for so long"
RawyaRageh Rawya Rageh
#Egypt military warns ongoing protests can 'create atmosphere for irresponsible entities 2 do illegal acts' #Jan25
#Egypt Supreme Military CouncIl says protests now affecting life necessities, production #Jan25
#Egypt military urges end of labor strikes, protests #Jan25
Spijker - kop.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar is die veel te eigenwijs voor. Ik denk hij met veel dwang verwijderd is, en nu een torenhoge bloeddruk heeft van woede.
Dat soort mensen komt niet tot bezinning, alleen tot zelfmedelijden.
Dan moet er eerst een houten staak door z'n hart.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien begint er zich nu een enorm schuldgevoel op te bouwen bij em (als ie niet in coma ligt) omdat hij misschien bijna dood gaat.
quote:Telegraaf.
ma 14 feb 2011, 17:24
EU bevriest tegoeden Mubarak nog niet
BRUSSEL - De EU heeft nog niet besloten de Europese tegoeden van de afgetreden Egyptische president Hosni Mubarak te bevriezen. Een woordvoerster van EU-buitenlandchef Catherine Ashton heeft dat maandag gezegd. De EU wil pas tot actie overgaan als daartoe een verzoek komt uit Egypte.
Zwitserland besloot vorige week al Mubaraks tegoeden te bevriezen. De Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, tevens voorzitter van de eurogroep, pleitte er maandag voor dat voorbeeld te volgen. Waarschijnlijk willen ook de meeste andere EU-landen dat, maar ze hebben nog geen beslissing genomen.
De EU bevroor eerder de tegoeden van de verdreven Tunesische dictator Zine al-Abidine Ben Ali en diens familie.
hebben ze in dubai betere koffie dan in cairo? ......damn.....tweet effe als je in hotel bent.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach leger toont constant goede wil. Elke dag worden er eisen ingewilligd.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:12 schreef yavanna het volgende:
Als het er zo weinig zijn hadden ze die ook wel kunnen laten staan, in een 'vrij' Egypte en iig anders trachten te 'verwijderen'; zonder ( dreigen met ) arrestatie..
Dima_Khatib Dima Khatib
Last dozens of protesters in Tahrir were asked to leave by army. They were given 30 minutes to leave, or else they would be arrested #jan25
'Ze' hebben gelukkig zeker veel bereikt. Toch, ik vind het wel begrijpelijk dat egyptenaren er nog wantrouwig tegenover staan en dat dreigen met arrestatie's ed niet helpen bij het 'herstellen' van het vertrouwen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach leger toont constant goede wil. Elke dag worden er eisen ingewilligd.
Ik denk dat we wel blij kunnen zijn met de afloop.
Ik zou als ik leger was ook heel erg moe worden van al die nieuwe stakingen enzo.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:37 schreef yavanna het volgende:
[..]
'Ze' hebben gelukkig zeker veel bereikt. Toch, ik vind het wel begrijpelijk dat egyptenaren er nog wantrouwig tegenover staan en dat dreigen met arrestatie's ed niet helpen bij het 'herstellen' van het vertrouwen.
O.a. het leger moet ook nog leren omgaan met zaken als stakingen ed 'normaal' op te lossen.
Die stakingen houden wel op als men er normaal mee omgaat, gesprekken aan gaat bv. ipv daarvan zijn ze nu al de hele dag bezig door het hele land met proberen protesten en stakingen op te lossen met geweld en/of dreigen met geweld en arrestaties. Zoals 'vroeger'quote:Op maandag 14 februari 2011 18:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zou als ik leger was ook heel erg moe worden van al die nieuwe stakingen enzo.
30 jaar frustratie komt naar de oppervlakte. Ze gaan nu ineens ook demonstreren voor meer loon enzo. Ik weet dat ze daar niet veel hebben. Maar dit is niet het moment daarvoor, maak nu eens even pas op de plaats.
Ja leer jij maar eens even politiek aan mensen in 3 dagen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Die stakingen houden wel op als men er normaal mee omgaat, gesprekken aan gaat bv. ipv daarvan zijn ze nu al de hele dag bezig door het hele land met proberen protesten en stakingen op te lossen met geweld en/of dreigen met geweld en arrestaties. Zoals 'vroeger'
Daarnaast sturen nieuwsploegen weg, nemen hun apparatuur in beslag nemen en sturen aan op een mediastilte. Dat is geen stap voorwaarts.
Wanneer het leger geen Tahrir 2.0 wil zullen ze moeten leren om correct om te gaan met wat nu gaande is en goed beseffen wat hun rol is in het geheel.
Hoe? Kabinet bestaat niet meer.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:18 schreef -jos- het volgende:
SultanAlQassemi Reuters: PM Ahmed Shafik will reshuffle the cabinet in the coming week to bring opposition figures into the government http://bit.ly/dMWenc
goed nieuws!
Yup, dat is zo'n beetje wat ik schreef.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja leer jij maar eens even politiek aan mensen in 3 dagen.
Je hebt volgens mij die stakingen zo opgelost. Als je het op een goede manier aanpakt.
Geef die mensen het gevoel dat ze gehoord worden. Stuur naar elke demonstratie legerleiding die daar spreekt en aantekeningen maakt van de eisen en wensen van de mensen.
Dan is het zo opgelost, duurt maar heel even. Maarja ze werken zo al 50(+-?) jaar zo.
Ik dacht dat alles ontbonden was?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:31 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jahwel hoor, waarom niet ? Shafiq is nog steeds PM en de nieuwe ministers zijn er nog steeds.
Nee, alleen Moeb is exit, rest is er nog.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik dacht dat alles ontbonden was?
Waarschijnelijk een interessante pagina voor in de toekomst.
http://www.masrleaks.info/en/index.php?title=Main_Page
Parlement is ook ontbonden en de Grondwet is opgeschort. Waar ik vragen over heb wat er met Soeleiman is gebeurd. In de USA today vandaag stond een stuk alsof de overdracht van hem geslaagd was. Maar dat lijkt mij tegenstrijdig met de rol van de militairen als machthebbers.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:35 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nee, alleen Moeb is exit, rest is er nog.
Handige website
Ja, dat is wel duidelijk. Ik bedoelde de regering. Suleimans positie is idd onduidelijk nu, maar volgens mij zit ie weer bij de geheime dienst....quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Parlement is ook ontbonden en de Grondwet is opgeschort. Waar ik vragen over heb wat er met Soeleiman is gebeurd. In de USA today vandaag stond een stuk alsof de overdracht van hem geslaagd was. Maar dat lijkt mij tegenstrijdig met de rol van de militairen als machthebbers.
quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja, dat is wel duidelijk. Ik bedoelde de regering. Suleimans positie is idd onduidelijk nu, maar volgens mij zit ie weer bij de geheime dienst....
Same shit...quote:In a statement to reporters, Shafiq said the Supreme Council of the Armed Forces of Egypt, which now governs the country, would determine former vice-president Omar Suleimans new position. Suleiman, said Shafiq, "may be appointed to an important position in the coming period."
Thanks, zo maar even lezen. Ik heb via twitter een artikel gevonden met een hele andere kijk op deze kwestie. Aardig lang artikel maar zeker wel interessant.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:57 schreef yavanna het volgende:
Palace intrigue: the last days of Mubarak's rule
quote:
Goede artikelen wel, en de conclusie is eigenlijk we zullen het af moeten wachten.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:35 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks, zo maar even lezen. Ik heb via twitter een artikel gevonden met een hele andere kijk op deze kwestie. Aardig lang artikel maar zeker wel interessant.
Egypt: The Distance Between Enthusiasm and Reality
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |