hebben ze in dubai betere koffie dan in cairo? ......damn.....tweet effe als je in hotel bent.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef yavanna het volgende:
Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gpdcairo GPD Cairo
Vlieg met emirates terug naar dubai. Iedere stoel heeft eigen stopcontact voor laptop. Vanuit die stoel laatste bericht. GPDCAIRO sluit af.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach leger toont constant goede wil. Elke dag worden er eisen ingewilligd.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:12 schreef yavanna het volgende:
Als het er zo weinig zijn hadden ze die ook wel kunnen laten staan, in een 'vrij' Egypte en iig anders trachten te 'verwijderen'; zonder ( dreigen met ) arrestatie..
Dima_Khatib Dima Khatib
Last dozens of protesters in Tahrir were asked to leave by army. They were given 30 minutes to leave, or else they would be arrested #jan25
'Ze' hebben gelukkig zeker veel bereikt. Toch, ik vind het wel begrijpelijk dat egyptenaren er nog wantrouwig tegenover staan en dat dreigen met arrestatie's ed niet helpen bij het 'herstellen' van het vertrouwen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ach leger toont constant goede wil. Elke dag worden er eisen ingewilligd.
Ik denk dat we wel blij kunnen zijn met de afloop.
Ik zou als ik leger was ook heel erg moe worden van al die nieuwe stakingen enzo.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:37 schreef yavanna het volgende:
[..]
'Ze' hebben gelukkig zeker veel bereikt. Toch, ik vind het wel begrijpelijk dat egyptenaren er nog wantrouwig tegenover staan en dat dreigen met arrestatie's ed niet helpen bij het 'herstellen' van het vertrouwen.
O.a. het leger moet ook nog leren omgaan met zaken als stakingen ed 'normaal' op te lossen.
Die stakingen houden wel op als men er normaal mee omgaat, gesprekken aan gaat bv. ipv daarvan zijn ze nu al de hele dag bezig door het hele land met proberen protesten en stakingen op te lossen met geweld en/of dreigen met geweld en arrestaties. Zoals 'vroeger'quote:Op maandag 14 februari 2011 18:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zou als ik leger was ook heel erg moe worden van al die nieuwe stakingen enzo.
30 jaar frustratie komt naar de oppervlakte. Ze gaan nu ineens ook demonstreren voor meer loon enzo. Ik weet dat ze daar niet veel hebben. Maar dit is niet het moment daarvoor, maak nu eens even pas op de plaats.
Ja leer jij maar eens even politiek aan mensen in 3 dagen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Die stakingen houden wel op als men er normaal mee omgaat, gesprekken aan gaat bv. ipv daarvan zijn ze nu al de hele dag bezig door het hele land met proberen protesten en stakingen op te lossen met geweld en/of dreigen met geweld en arrestaties. Zoals 'vroeger'
Daarnaast sturen nieuwsploegen weg, nemen hun apparatuur in beslag nemen en sturen aan op een mediastilte. Dat is geen stap voorwaarts.
Wanneer het leger geen Tahrir 2.0 wil zullen ze moeten leren om correct om te gaan met wat nu gaande is en goed beseffen wat hun rol is in het geheel.
Hoe? Kabinet bestaat niet meer.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:18 schreef -jos- het volgende:
SultanAlQassemi Reuters: PM Ahmed Shafik will reshuffle the cabinet in the coming week to bring opposition figures into the government http://bit.ly/dMWenc
goed nieuws!
Yup, dat is zo'n beetje wat ik schreef.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja leer jij maar eens even politiek aan mensen in 3 dagen.
Je hebt volgens mij die stakingen zo opgelost. Als je het op een goede manier aanpakt.
Geef die mensen het gevoel dat ze gehoord worden. Stuur naar elke demonstratie legerleiding die daar spreekt en aantekeningen maakt van de eisen en wensen van de mensen.
Dan is het zo opgelost, duurt maar heel even. Maarja ze werken zo al 50(+-?) jaar zo.
Ik dacht dat alles ontbonden was?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:31 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Jahwel hoor, waarom niet ? Shafiq is nog steeds PM en de nieuwe ministers zijn er nog steeds.
Nee, alleen Moeb is exit, rest is er nog.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik dacht dat alles ontbonden was?
Waarschijnelijk een interessante pagina voor in de toekomst.
http://www.masrleaks.info/en/index.php?title=Main_Page
Parlement is ook ontbonden en de Grondwet is opgeschort. Waar ik vragen over heb wat er met Soeleiman is gebeurd. In de USA today vandaag stond een stuk alsof de overdracht van hem geslaagd was. Maar dat lijkt mij tegenstrijdig met de rol van de militairen als machthebbers.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:35 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Nee, alleen Moeb is exit, rest is er nog.
Handige website
Ja, dat is wel duidelijk. Ik bedoelde de regering. Suleimans positie is idd onduidelijk nu, maar volgens mij zit ie weer bij de geheime dienst....quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Parlement is ook ontbonden en de Grondwet is opgeschort. Waar ik vragen over heb wat er met Soeleiman is gebeurd. In de USA today vandaag stond een stuk alsof de overdracht van hem geslaagd was. Maar dat lijkt mij tegenstrijdig met de rol van de militairen als machthebbers.
quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja, dat is wel duidelijk. Ik bedoelde de regering. Suleimans positie is idd onduidelijk nu, maar volgens mij zit ie weer bij de geheime dienst....
Same shit...quote:In a statement to reporters, Shafiq said the Supreme Council of the Armed Forces of Egypt, which now governs the country, would determine former vice-president Omar Suleimans new position. Suleiman, said Shafiq, "may be appointed to an important position in the coming period."
Thanks, zo maar even lezen. Ik heb via twitter een artikel gevonden met een hele andere kijk op deze kwestie. Aardig lang artikel maar zeker wel interessant.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:57 schreef yavanna het volgende:
Palace intrigue: the last days of Mubarak's rule
quote:
Goede artikelen wel, en de conclusie is eigenlijk we zullen het af moeten wachten.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:35 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks, zo maar even lezen. Ik heb via twitter een artikel gevonden met een hele andere kijk op deze kwestie. Aardig lang artikel maar zeker wel interessant.
Egypt: The Distance Between Enthusiasm and Reality
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |