Dan eet je twee schattige dwergkonijntjes of één Vlaamse reus.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:56 schreef Salatrel het volgende:
ik heb 1 keer konijn op maar nooit meer. zit veel te weinig vleesch aan
Ik eet het liefst zuurvlees waar paardenvlees in verwerkt is, daarnaast is het bij mijn ouders standaard 2e kerstdag konijn in het zuur!quote:Op zondag 13 februari 2011 16:13 schreef reclamedoos het volgende:
Zelfde discussie krijg je met paardenvleesch, dit dan omdat een paard een edel dier zou zijn. Nou ja, mijn mening is dat als het lekker smaakt, dan eet ik het. Dus ook konijn paard en om het even welk ander dier. Maar goed, iedereen heeft het recht om het daar niet mee eens te zijn.
Zie dat maar eens te vinden hier in Nederland. Desalniettemin ben ik best nieuwsgierig naar hoe hond smaakt.quote:
ik hoef geen hond... lijkt me viesquote:Op zondag 13 februari 2011 16:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zie dat maar eens te vinden hier in Nederland. Desalniettemin ben ik best nieuwsgierig naar hoe hond smaakt.
quote:
nuff saidquote:Op zondag 13 februari 2011 16:26 schreef iemandXD het volgende:
[..]
ik hoef geen hond... lijkt me vies
Ik heb ook zo'n geweldige grafhekel aan dat soort volk. Als je het zo zielig vind dat er iets wordt geslacht, moet je er voor de rest met je poten van af blijven.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:52 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Vind het wel degelijk hypocriet. Dat mensen staan te janken als ze een konijn, fazant of reebout op hun bord krijgen, maar daarna wel de McDonald's inlopen voor een Euroknaller burger.![]()
Ook altijd zo erg in dat programma waar ze bij zo'n inheemse stam intrekken (Groeten uit de Rimboe of zo?). Ik heb er een keer eentje helemaal hysterisch zien worden omdat een kip geslacht werd. En als ze terug in Nederland komen, weer gauw veilig naar de AH voor een kiloknaller-pak kipfilet.
Precies.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n geweldige grafhekel aan dat soort volk. Als je het zo zielig vind dat er iets wordt geslacht, moet je er voor de rest met je poten van af blijven.
quote:Firefeels - zondag 28 november 2010 om 15:43
Ik vind konijn wel zielig om op te eten eigenlijk..
Maar het ziet er wel lekker uit!
zou je het ook met een ander soort vlees kunnen klaarmaken?
Het enige dier waar ik moeite mee heb qua idee, is kat. En dat komt omdat ik die dieren geweldig vind. De rest boeit me niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:22 schreef golfer het volgende:
Deze discussie is al 100x langsgekomen.
De hypocrisie van mensen op voedingsgebied is nou eenmaal groot.
Zolang het op een behoorlijke manier wordt gefokt, gehouden en geslacht is elk dier prima om op te eten.
Ik stem voor een stoofschotel met Firefeelsquote:Op zondag 13 februari 2011 17:56 schreef Yu-Kee het volgende:
We hebben er eentje:
[..]
http://afslanken.webregio.nl/weblog/6324/Konijn+met+groentjes
Ik heb 't weleens gegeten, was er niet kapot vanquote:Op zondag 13 februari 2011 16:26 schreef iemandXD het volgende:
[..]
ik hoef geen hond... lijkt me vies
Vandaag... wat vind je ervan als andere mensen wél hond eten? Vind je dat barbaars?quote:Op zondag 13 februari 2011 18:46 schreef Vandaag... het volgende:
Ik eet wel biefstuk en geen hond of shetlandpony.
Ik heb idd het idee dat dat ook geldt voor Mosilms met varkens ja. En volgens mij was halal slachten 1500 jaar geleden het diervriendelijkste wat je kon doen als je een dier stantepe dood wilde hebben. Jammer dat Moslims nu dan (net als zo'n beetje alle andere gelovigen) zo dogmatisch zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:46 schreef Vandaag... het volgende:
Waarom móet je alles eten als je geen vegetarier bent?
Ik eet wel biefstuk en geen hond of shetlandpony. Ik ben gewoon een product van mijn tijd en cultuur. Hond is bij ons nou eenmaal taboe net zoals paard in de VS taboe is (en in toenemende mate in NL) en zo heeft iedere cultuur nou eenmaal zijn eigenaardigheden.
Er is een bekende theorie die er van uit gaat dat alles een functie heeft, ook voedseltaboes. Zo zouden de totemdieren (en die mag je absoluut niet eten) van een stam aboriginals tevens "toevallig" de dieren zijn die in dat gebied vrij zeldzaam zijn en wel nuttig, dus voor je ecosysteem beter om ze niet te eten.
Evenzogoed worden bepaalde dieren niet gegeten omdat ze van oorsprong weinig calorische waarde hebben tegenover de moeite die er voor staat ze te vangen. Of omdat ze zo bovenaan de voedselketen staan (roofdieren) dat het ecologisch gezien zeer oneconomisch is ze te eten.
In ons kapitalistische systeem is het heel handig om niet per kip alles van het dier te gebruiken maar op een fordistische manier door de filets te verkopen en de rest in de macnuggets te proppen. Wilden de mensen geen hele kip meer of vond de voedselindustrie het uit en werd het "wel lekker handig" gevonden. Beetje van beiden denk ik. Met als gevolg dat het gemiddelde kind zelden meer een hele kip ziet en dat dus vreemd vind.
Dat sommigen radicale zwart-wit denkers dat hypocriet vinden zegt meer over hun onvermogen om te kijken naar het waarom van dingen voordat ze hun meetlat van goed en fout over alles heen leggen.
Nou, ik vind dat niet zo'n bijzonder experiment, de uitslag is voor de hand liggend. Natuurlijk hoef ik ook niet elke keer als ik kip ga eten te zien hoe die doodgemaakt wordt. Ik weet hoe dat gaat en ik weet dat er een ooit levend wezen op mijn bord ligt.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:08 schreef Paxlie het volgende:
Wat dat betreft heeft Jamie Oliver ook een aantal fantastische experimenten gedaan. Vooral het experiment waar hij 200 kuikens vergast terwijl de hele zaal toekijkt is prachtig. Al die mensen enorm geshockeerd terwijl ze wel enorm genieten als ze het te eten zouden krijgen.
Ja, echt niet! Dat waren eendagskuikens, da's hooguit hondevoer. Niet te vreten, zit geen vlees aan. En als je ze op zou fokken zit er nog amper vlees aan, want haantjes. Completely useless.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:08 schreef Paxlie het volgende:
Al die mensen enorm geshockeerd terwijl ze wel enorm genieten als ze het te eten zouden krijgen.
Die rangorde is mij ook nooit duidelijk geworden. Ik zou ook gewoon hond, kat en cavia eten als het mij voorgeschoteld zou worden. Al lijkt hond me nu niet enorm lekker als ik de beschrijvingen van de smaak wel eens lees, schijnt taai te zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik weet nog dat toen ik jong was en vriendinnetjes gruwelden van het idee van paardenvlees dat ik ze helemaal verbaasd vroeg "maar varkens zijn toch ook vieze beesten?". Haha, ik kon uit mijzelf dus echt niet bedenken dat ze geen paard wilden eten omdat een paard "hoger" zou staan dan een varken. En een konijn of lam/schaap of hert ook. Rare hiërarchie. Ik eet alles. Ik zou zelfs mens eten. Maar goed, ik heb wel bezwaren tegen mensen doodmaken, dus dat gaat nooit gebeuren, maar verder, nee, alle dieren zijn voor mij gelijk. En opeetbaar dus.
En ik heb nog wat vragen voor haar:quote:Op zondag 13 februari 2011 18:48 schreef Yu-Kee het volgende:
Vandaag... wat vind je ervan als andere mensen wél hond eten? Vind je dat barbaars?
Wedden dat je met kogelvis wél voorzichtig bentquote:Op zondag 13 februari 2011 18:09 schreef Markster het volgende:
Alle dieren, zolang niet van iemand anders, of beschermd / met uitsterven bedreigd, kunnen prima genuttigd worden
Dus je zou niet smakelijk eten als de koe voor je ogen tot hamburger of biefstuk werd verwerkt? En vlees lijkt niet op een koe? Nee, het lijkt er niet op, het IS koe...quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:00 schreef Nikmans het volgende:
Koeien zijn toevallig de stoerste dieren die er rondlopen, maar toch eet ik ze. Waarom? Omdat vlees niet lief is maar een koe wel en dat vlees lijkt in de verste verte niet op een koe.
Verder sta ik bovenaan de voedselketen en zal ik ervan profiteren, verdomme!
Hier precies zoquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dus je zou niet smakelijk eten als de koe voor je ogen tot hamburger of biefstuk werd verwerkt? En vlees lijkt niet op een koe? Nee, het lijkt er niet op, het IS koe...
Ik blijf het een raar concept vinden dat veel mensen zo huiverig zijn over waar hun voedsel vandaan komt.. Als kind ging ik wel eens met m'n vader naar een weiland waar m'n oom dan aan het jagen was, en dan zochten we een mooie versgeschoten haas uit de laadbak van z'n pickup, die mijn vader dan (onder mijn toeziende oog) vilde, slachtte en klaarmaakte..
Of een eend halen bij mijn opa uit het hok, waarbij dan ter plekke de nek werd gebroken.. Of 's nachts paling vissen, en dan zelf roken!
eerlijk over eten punt NL
Hier heb ik de aflevering met Don Diablo gezien, en dan zag je hoe een varken geslacht werd. Het doodmaken zelf vond ik niet erg om te zien, maar het gedeelte waar ze het beest ontvelde of gladmaakte (ik weet niet meer precies wat het was) vond ik niet fijn om te zien. Het beest was daar al dood, maar werd over een apparaat rondgerold.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:13 schreef golfer het volgende:
Wat dat betreft waren de serie uitzendingen van omroep LLink die Eet Smakelijk heette met de kok Leon Mazairac ook erg leuk.
BN-ers die zelf eten gingen bereiden, maar wel eerst zagen hoe de beesten werden geslacht.
http://llink.nl/overllink/eetsmakelijk.php
Ik heb ook wel eens wat van dat programma gezien en ik moet eerlijk zeggen dat er ook wel scenes in zaten die gewoon niet zo bevorderlijk zijn voor mijn eetlust, en dan valt het nog mee omdat ik de geuren er niet bij heb.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hier heb ik de aflevering met Don Diablo gezien, en dan zag je hoe een varken geslacht werd. Het doodmaken zelf vond ik niet erg om te zien, maar het gedeelte waar ze het beest ontvelde of gladmaakte (ik weet niet meer precies wat het was) vond ik niet fijn om te zien. Het beest was daar al dood, maar werd over een apparaat rondgerold.
Ik denk omdat het varken daar veranderde voor mij in een product dat ik het minder vond om te kijken. Heb het programma wel afgekeken, vond ik wel knap van mijzelf
Ik vind varkentjes hartstikke schattig en konijntjes ook. Kijk nou:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:11 schreef noobdeswoop het volgende:
Konijnen reproduceren zichzelf nog al wat sneller als varkens en koeien,
en het is lekker vlees en het feit dat een konijn een troetelig huisdier is en dat varkens groot en een stuk minder schattig zijn.
Maar je hebt gelijk hypocriet.
Wie niet...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:25 schreef Kletskip het volgende:
Wie kan nou zo'n schatje eten :
[ afbeelding ]
Als niemand die schatjes zou eten zouden ze er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:25 schreef Kletskip het volgende:
Wie kan nou zo'n schatje eten :
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |