Shafiq zijn toespraak:
Sommige wegen zijn nog geblokkeerd door demonstranten, er is ook wat vertraging in het openbaar vervoer, maar dit heeft geen significante gevolgen. De service voor de bevolking in het dagelijks leven worden hersteld.
Ons grootste punt van zorgen is nu de veiligheid, hoe die te herstellen en ook het gevoel van veiligheid wat de laatste tijd ontbrak. Het onveilige gevoel is nu aan het wegvallen, maar niet zo snel als we wilden. Als jullie hier vragen over hebben, kunnen die straks gesteld worden aan de minister van binnenlandse zaken. Zodra de veiligheid op orde is moeten we het normale dagelijkse leven weer op gang brengen. Van een kopje thee drinken tot medische voorzieningen.
Hierna gaan we verder met onze langetermijndoelen, zoals de service van publieke instellingen herstellen. Vervolgens het onderwijs en hoe het niveau van onderwijs te verhogen is. De andere projecten die we aan moeten pakken zijn vertraagd doordat we de huidige crisis eerst aan willen pakken. Alles ligt wel open, maar nog zonder volgorde van prioriteit. Over alles mag straks vragen worden gesteld.
Sommige ministerposten zijn nog leeg, we proberen geen haast te maken, want 24 uur per dag is niet voldoende. Ik verzeker u dat dit een belangrijk punt voor ons is, we benoemen geen ministers zonder goed te onderzoeken of deze persoon naar tevredenheid van ons en de bevolking zal zijn. Geen reden tot zorgen, alles loopt alleen nog wat posten nog niet ingevuld.
Als iedere minister goed onderzocht is ondernemen we actie.
ministerie van informatie: gisteren op tv: maakte ik me zorgen omdat er geclaimd werd dat ministers zonder onderzoek zomaar zouden zijn benoemd. het is niet acceptabel dat er zonder dit onderzoek ministers worden benoemd.
Maar Ananas Fikkie is 3 dagen geleden opgestapt, maar er was niet genoeg tijd om over te besluiten. Dit is wat is gebeurd: ik accepteerde zijn ontslag, zo hoort het niet, maar er was gewoon te weinig tijd. Ananas vroeg me of hij vandaag aanwezig moest zijn, ik zei ja, omdat zijn ontslag niet officieel kan worden geaccepteerd, dus moest hij er zijn. Gisteravond werd mij verteld dat het ontslag is geaccepteerd, dus dat vertelde ik hem. Mijn aanpak is gebaseerd op eerlijkheid en openheid. Ieder van ons kan opgeroepen worden voor ondervragingen, zoals bij ananas is gebeurd.
En toen waren ze weg.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."