abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92919160
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:42 schreef pessie het volgende:
Vanyel, als je tijd hebt, zou ik dan een pm-tje mogen met Dottir's echte naam? (ik las dat dat niet haar echte naam is).
Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_92920985
D'Shontay wordt nog een populaire naam :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:47:41 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92921770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Om de illusie van enige anonimiteit op internet te bewaren houden we de naam van (Appel-Bloesem D'Shontay Vanyels-)dottir privé.
Ik snap het! Er zijn ook mensen op het forum die niet willen dat de naam van hun kind op het forum gebruikt wordt maar die anderen wel vertellen wat de naam is, vandaar dat ik het vroeg. Maar Dottir it is!
pi_92921781
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:29 schreef WupWup het volgende:
D'Shontay wordt nog een populaire naam :D
:7 :+

Fijn dat de LK duidelijkheid en een goed gesprek gaf Vanyel! En zeker ook fijn dat Dottir (ik wil steeds Dottie zeggen :D ) het goed doet! Dat scheelt al een enorme zorg en eventuele frustratie.
Komt er nog een vervolgafspraak of is het voorlopig even voldoende zo?

Ik moet nodig een borstvoedingsarmband of zoiets ;( ik weet nog dat ik bij Amélie bijna een jaar gedacht heb van ^&#@* ik moet nodig zo'n ding kopen want ik vergeet steeds welke kant enzo :( en t was ook niet zo goed te voelen. En nu trap ik er dus wéér in :') ik weet het gewoon écht niet meer. Poepirritant! dus ik ga maar iets bedenken erop.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92921808
milkbandje, bij de prettymum. 6 eutjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_92922040
ja! zo heetten ze! die had k gezien inderdaad maar ik kon er niet meer opkomen hoe die dingen heten.
Nice thnx, die ga k maar bestellen dan. En dan maar hopen dat k niet vergeet dat ding om te draaien :') :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:54:28 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92922052
Wij zijn vandaag even extra gaan wegen.
Het calorieën offensief heeft gewerkt. Aanschouw:

555 gram in precies 2 weken
pi_92922053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef huuphuup het volgende:
ja! zo heetten ze! die had k gezien inderdaad maar ik kon er niet meer opkomen hoe die dingen heten.
Nice thnx, die ga k maar bestellen dan. En dan maar hopen dat k niet vergeet dat ding om te draaien :') :D
Oh je lijkt op mij :D
pi_92922066
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:54 schreef Asyniur het volgende:
Wij zijn vandaag even extra gaan wegen.
Het calorieën offensief heeft gewerkt. Aanschouw:
[ afbeelding ]
555 gram in precies 2 weken
Nice!
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:16:09 #161
259886 pessie
pi_92922923
Mooi Asy! Wat een knik zeg!
pi_92923746
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:47 schreef huuphuup het volgende:
Fijn dat de LK duidelijkheid en een goed gesprek gaf Vanyel! En zeker ook fijn dat Dottir (ik wil steeds Dottie zeggen :D ) het goed doet! Dat scheelt al een enorme zorg en eventuele frustratie.
Komt er nog een vervolgafspraak of is het voorlopig even voldoende zo?
Dottie vind ik beduidend minder...
We gaan morgen ff bellen of t plan totdantoe bevalt en dan zien we verder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:19:13 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944238
De voedingsshirts van de Hema vind ik niets... die zijn alleen geschikt met een topje eronder anders loop je zo bloot, en het principe van het stukje wat nog over je borst zou kunnen vallen werkt prima, maar de V-hals valt zo laag dat m'n BH eronder bijna zichtbaar is als ik alleen dat shirt aanheb.

De voedingsshirts van H&M vind ik helemaal O+ met dat dwarsstukje "achter" de overslag-V, zeker nu het weer weer wat mooier wordt en een laag kleding sowieso voldoende is.
Jammer dat ze online alleen het setje van een zwarte en een witte met korte mouwen hebben, ze hebben in de winkel immers meer varianten.

Ik zat vanavond bij Ikea te voeden, in het restaurant op een bank... liep er een ouder echtpaar achterlangs en zij had vooral de baby gezien toen ze aan de zijkant aan kwamen lopen, maar niet dat ik m zat te voeden... terwijl ze achter me stond wilde ze al bijna een aai over z'n hoofdje geven tot ze (op een cm van z'n hoofd) doorhad dat hij gevoed werd :')
Toen vroeg ze maar snel aan B. of het zijn broertje was :D
Had een H&M voedingsshirt aan trouwens 8-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:23:55 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944562
Als "voedingsarmband" gebruik ik gewoon dat Pampers armbandje wat je pas cadeau kreeg als je minimaal 3 pakken newborn luiers kocht, en ik doe het gewoon om de arm waar ik het laatst begonnen ben met voeden.

Ieder willekeurig armbandje wat een beetje makkelijk van de ene kant naar de andere te verplaatsen was zou hebben voldaan... zo'n Lance Armstrong bandje was ook goed geweest, maar op een of andere manier zijn die dingen alweer uit en wat minder makkelijk te koop, en toen was net die Pampersactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:26:15 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92944732
Mooi knik Asy ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2011 @ 08:38:22 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92953354
Ik had de voedingsshirts van Prenatal, Claudia. En ook een paar van Miss Etam.
Die van de Hema vond ik ook niet fijn.
pi_92953487
Asy, dat ziet er goed uit!! Fijn! :Y

Ik vind die van de Hema ook helemaal niks.. Nou heb ik ook een behoorlijke cupmaat dus ik heb wel wat 'bedekking' nodig en dat vind ik niet bij de Hema shirts.. die van de H&M zijn super! Ze hebben de opening groter gemaakt, dus ook voor vrouwen met grotere borsten zijn ze nu fijn. Die van de Prenatal zijn het beste vind ik! Zij nog van net wat betere kwaliteit dan die van de H&M.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 08:52:20 #168
259886 pessie
pi_92953565
Wat betreft 1 laag kleding, ik ben verslaafd aan hemden. Normaal gesproken loop ik tot half juni in een hemd en dan weer vanaf half/eind augustus. :') . Ik moet dus even een oplossing bedenken voor de 2 maanden daartussen maar aangezien Nathan dan alweer bijna 1 is denk ik niet dat ik dan nog overal moet kunnen voeden. Verder ben ik nu van plan na zn verjaardag te stoppen.
pi_92953809
Ik werk nu ook met 2 lagen, een shirtje met spaghettibandjes en daarboven een gewoon shirt. Het is een beetje suf dat bijna al mijn shirts strak of getailleerd zijn, dus het omhoog schuiven gaat vaak wat lastig. En ik heb nog steeds het gevoel dat er een gigantische witte borst vanonder mijn shirt prijkt. Dat ding is groter dan Lena's hoofd (dat overigens ook gigantisch is). Ik ga denk ik maar eens H&M-shoppen!

Fijn die tips, Vanyel! Zo te horen geeft het rust.

Sugarsnap, 40 cc tussen voedingen in is hartstikke mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92955533
Vanyel, wat fijn dat de LK meegekeken heeft en jullie tips gegeven heeft :* Dat geeft vast een hoop rust. Hopelijk werkt de aanpak goed voor jullie!

Sugarsnap, 40 cc tussen twee voedingen in is volgens mij super!

Asy, echt WOW! :o Wat snel is er al verschil te zien he. Wat goed!! *O* :*

Ik heb altijd een rekbaar Hema hemdje aan en dat trek ik omlaag en mijn bovenkleding omhoog. De H&M voedingsshirts heb ik gekocht toen ik zwanger was, maar nooit gebruikt want de opening zit voor mij precies op een verkeerde plek. Het is een maat S, als iemand belangstelling heeft, alleen de zwarte is nog mooi, de witte heb ik turquoise geverfd en dat is mislukt (naadjes zijn wit gebleven).

Wup, ik gebruikte aan het begin 3 x 20 mg en dat heb ik toen de productie goed toegenomen was afgebouwd naar 's morgens en 's avonds 20 en 's middags 10 mg. Toen dat goed ging 's morgens ook 10 mg, etc. etc. tot ik het afgebouwd had. Met opzet 's avonds steeds als laatste afgebouwd omdat 's nachts de prolactine-productie piekt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92955771
Asy, wat heeft het calorieen offensief ingehouden? Ben wel erg benieuwd. Ik heb zo'n klein propje die op die lijn hangt en de vorige voor het eerst naar beneden was afgebogen. Volgens het CB niet zorgelijk omdat ze zo ontzettend omslachting kruipt, maar toch..

En ik lurk hier alweer een tijdje mee, vast jullie belevingen lezen, erg leerzaam. Vond het borstvoeden echt zeer moeizaam de vorige keer, maar ook heel prettig.
Claudia, ik had het gisteren niet eens door dat je zat te voeden op een gegeven moment. Dat ging zo heerlijk op je gemak, zo rustig O+
Zo kan het dus ook dacht ik toen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92955859
Owja, dat wilde ik ook nog zeggen.
Ik zag geen enorme blote witte borst hoor Claudia ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:41:26 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_92956215
Ik heb ook eens een armbandje geprobeerd, maar vergat steeds of die kant dan aan de beurt was of net was geweest... Een (dichtgeknoopt) lintje aan de bovenkant van de voedingsbh werkte wel bij mij (een ringetje had ook gekunt, maar dat lijkt me minder fijn zitten). Die deed ik aan de bovenkant om het los te halen flapje heen en op het moment dat de bh open ging voor het voeden, deed ik dan het lintje naar de andere kant.
Maar eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit, volgens mij. Als je de verkeerde kant geeft, dan merk je dat een voeding later waarschijnlijk wel (of al eerder).

En Claudia, ik wil je niet onzekerder maken, dus ik weet niet of ik je met onderstaande informatie help, maar bij mijn oudste dochter voedde ik niet elke 3 uur. Na de ochtend voeding was de volgende voeding ongeveer na 5 uur, vervolgens na 4 uur, dan na 3 uur en dan bleef ze 's avonds clusteren. Zo zat ze wel op minimaal 6 voedingen op een dag. Ze was wel altijd heel alert en plaste voldoende. Ik geloof dat het zo niet dagelijks ging ('t is alweer 7 jaar geleden), maar iig wel een aantal dagen achterelkaar (clusteren deed ze wel elke avond). Ik vond het vaak wel spannend, omdat ik me dan 's ochtends afvroeg of ze wel voldoende voedingen kreeg, maar ze kwam toch altijd wel vaak genoeg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_92956355
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:29 schreef Twinkly het volgende:
Owja, dat wilde ik ook nog zeggen.
Ik zag geen enorme blote witte borst hoor Claudia ;)
Hear hear! Ik zag ook geen joekel van een witte borst.
En Lena heeft ook geen gigantisch hoofd! }:|
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92957351
Vergeet ik nog helemaal op de curve van Asy te reageren terwijl ik daarom eigenlijk een post zat te tikken! :o Ik vind het zo fijn dat je calorieenoffensief werkt! :*

Haha, bedankt voor de geruststellende woorden. :D

Voor mij is het deze keer heel anders, het voeden. Toen Ivan er was ging ik altijd in de slaapkamer zitten als ik ging voeden. En ik ga deze keer ook niet krampachtig doen over voeden in het openbaar. Bij Ivan nam ik flesjes afgekolfde melk mee, maar als ik nu op pad ga voed ik Lena tevoren en zie ik wel of ze tussendoor nog voor een voeding komt en plan ik niets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')