quote:ROME - In 29 Italiaanse steden is zaterdag het Paarse Volk de straat op gegaan, een via internet georganiseerde protestbeweging die het aftreden van premier Silvio Berlusconi eist. De betogers toonden leuzen als: „Italië is geen bordeel!“
foto: AFP
Het Openbaar Ministerie in Milaan had eerder deze week een onderzoek tegen Berlusconi afgerond wegens machtsmisbruik en het bevorderen van prostitutie. Het dossier van seksschandaal Rubygate ligt nu bij de onderzoeksrechter.
De betogers eisten met spreekkoren dat na de Egyptische president Mubarak nu ook hun eigen minister-president opstapt. Op spandoeken gaven burgers aan de premier 'onwaardig' te vinden. Het Paarse Volk maakte met pannen en lepels lawaai, zo meldden Italiaanse media.
Het Paarse Volk organiseerde eerder via netwerksite Facebook No Berlusconi Days (Geen-Berlusconi-dagen).
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Sehaninne het volgende:
Nice, shit is overgeslagen naar Europa.
Escaleren naar welke landen bedoel je dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.
In Italië laat men toch wel vaker van zich horen?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Sehaninne het volgende:
Nice, shit is overgeslagen naar Europa.
Niet echt het laatste, maar als de mensen daar het lef hebben de straat op te gaan voor protesten word dat ongetwijfeld zeer bloederig neergeslagen.quote:Op zondag 13 februari 2011 03:46 schreef waht het volgende:
Laat ze lekker in Wit-Rusland demonstreren. Het laatste dictatoriale gezwel van Europa.
Je bent bamg dat wij Rutte gaan afzetten of de Fransen Sarkozy?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.
Ik hoop het wel. Weg met dictators.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar daar denkt het grootste deel van de Italiaanse kiezers blijkbaar anders overquote:Op zondag 13 februari 2011 12:48 schreef eleusis het volgende:
Goede zaak, die man is een schande voor ons mooie continent.
Welke andere landen had je in gedachte?quote:Op zondag 13 februari 2011 11:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt het laatste, maar als de mensen daar het lef hebben de straat op te gaan voor protesten word dat ongetwijfeld zeer bloederig neergeslagen.
Dat dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:10 schreef Boldface het volgende:
Goed dat ze van zich laten horen. Berlusconi is een misselijkmakende machtspoliticus die zichzelf onschendbaar waant. Hopelijk komt daar snel een eind aan.
We kunnen het alleen maar hopen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:28 schreef BarrieButsers het volgende:
Nog even en ieder land gaat van die acties voeren.
Je bent een proleet wanneer je Berlusconi een grote lul vindt?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
Het internationale proletariaat laat weer eens van zich horen hoor.
En nog veel jongerquote:Op zondag 13 februari 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
Ik hoorde op de radio dat ook de vrouwen van Italië zijn opgestaan om te protesteren tegen het beeld waaraan ze dankzij de televisiezenders van Berlusconi moeten voldoen. Heel mooi.
Nee, de mensen die krijsend de straat op gaan en Egypte als voorbeeld nemen echter wel. Doet me beetje denken aan die Frans communistische boeren die bij elk wissewasje op straat staan met hun spandoeken.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een proleet wanneer je Berlusconi een grote lul vindt?
Ach, van mij mogen ze Silvio met geweld afzetten.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de mensen die krijsend de straat op gaan en Egypte als voorbeeld nemen echter wel. Doet me beetje denken aan die Frans communistische boeren die bij elk wissewasje op straat staan met hun spandoeken.
Ja zo doet het proletariaat dat inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, van mij mogen ze Silvio met geweld afzetten.
De staat is heilig, ouwe communist die je er bent.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zo doet het proletariaat dat inderdaad.
Maar dan wel klagen en zielig doen wanneer ze zelf een wapenstok in de nek krijgen, simpele zielen.
De macht van de schreeuwlelijk ook niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De staat is heilig, ouwe communist die je er bent.
Beetje makkelijk om ontevreden mensen als schreeuwlelijken weg te zetten.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De macht van de schreeuwlelijk ook niet.
Klopt. Als je als vrouw niet aan zijn schoonheidsideaal voldoet zoals dat in zijn media te zien is, kom je vrijwel niet aan een baan.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
Dat is inderdaad Berlusconi's schuld ja.
Ja, en dat het geboortecijfer zo laag is en geen Italiaan op de vrouw wil kruipen om babies te maken is natuurlijk allemaal Ome Berlu's fout.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt. Als je als vrouw niet aan zijn schoonheidsideaal voldoet zoals dat in zijn media te zien is, kom je vrijwel niet aan een baan.
Je staat niet open voor de feiten, primaquote:Op zondag 13 februari 2011 16:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en dat het geboortecijfer zo laag is en geen Italiaan op de vrouw wil kruipen om babies te maken is natuurlijk allemaal Ome Berlu's fout.
Christus nog aan toe zeg.
Ja, want omdat Berlusconi mooie vrouwen in de media pleurt weet ineens de gemiddelde Italiaan niet meer dat zulke modellen niet 24 uur per dag door de straten lopen?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Je staat niet open voor de feiten, prima
Misschien niet als secretaresse van Berlusconi, maar daar buiten heeft hij er niks mee te maken.(en enige vorm van discriminatie op leeftijd/kleur/geslacht/uiterlijk heb je overal)quote:Op zondag 13 februari 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt. Als je als vrouw niet aan zijn schoonheidsideaal voldoet zoals dat in zijn media te zien is, kom je vrijwel niet aan een baan.
Allemaal hard schreeuwen tegen de hedendaagse politiek, geen oplossingen hebben behalve dat de huidige premier weg moet, daarna is alles opgelost.quote:The Purple People (Italian:Il Popolo Viola) are an Italian mass protest movement who are calling for the resignation of Prime Minister Silvio Berlusconi. The movement is dissaffected with mainstream Italian politics, and identify themselves at demonstrations and rallies by wearing items of the colour purple, chosen because it is not associated with any major Italian political party
Toch wel. De bevolking is decennia lang doodgegooid met een beeld van de vrouw dat de media van Berlusconi ze voorhouden.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:01 schreef RobertVH het volgende:
Misschien niet als secretaresse van Berlusconi, maar daar buiten heeft hij er niks mee te maken.(en enige vorm van discriminatie op leeftijd/kleur/geslacht/uiterlijk heb je overal)
Dat verbaast me ook. Die kerel is zo gruwelijk fout, maar komt er toch altijd weer mee weg.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een held is die man eigenlijk toch.
Niemand in Italie schijnt hem te mogen, maar ze stemmen telkens toch weer op hem
Feministische onzin, en in het volgende topic zeggen dat boerka's geen probleem zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch wel. De bevolking is decennia lang doodgegooid met een beeld van de vrouw dat de media van Berlusconi ze voorhouden.
Maar we zullen nog wel van de vrouwen van Italië horen. Ze zijn het zat.
Dat ideaal wordt in alle westerse media tentoongesteld dus is niet het probleem. Italianen zijn gewoon lui, of zoiets.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch wel. De bevolking is decennia lang doodgegooid met een beeld van de vrouw dat de media van Berlusconi ze voorhouden.
En in de rest van de wereld wordt het nieuws al jaren gepresenteerd door vrouwen met het uiterlijk van ma Tokkie...quote:Op maandag 14 februari 2011 10:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar we zullen nog wel van de vrouwen van Italië horen. Ze zijn het zat.
Een fris bewind van de afgunstige "niet zo modieus knappe" vrouw. Vanaf vandaag wordt het nieuws alleen gepresenteerd door ma Vlodders.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
Het is natuurlijk altijd makkelijk om er als mannetje lacherig over te doen. Toch vind je genoeg in de media over de aanklacht van deze vrouwen als je even zoekt. Het wordt tijd dat Berlusconi plaats maakt voor een frisser bewind.
Je hebt gelijk hoor. Ik was totaal gedesillusioneerd toen, nadat ik na het zien van Baywatch naar Amerika toog om al dat vrouwelijk schoon live te zien alleen maar zeekoeien te zien kreeg.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
Het is natuurlijk altijd makkelijk om er als mannetje lacherig over te doen. Toch vind je genoeg in de media over de aanklacht van deze vrouwen als je even zoekt. Het wordt tijd dat Berlusconi plaats maakt voor een frisser bewind.
Mooie vrouwen op tv, toch een pluspunt voor die beste man.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:52 schreef Ringo het volgende:
Mensen die Berlusconi nog steunen, moet je door de knieën schieten.
Heb jij geen pr0n op je internetz?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mooie vrouwen op tv, toch een pluspunt voor die beste man.
Alleen in moslimlanden zijn vrouwen nog geen lustobjecten. Daar dekken ze het vrouwelijk schoon gelukkig af met neutrale gewaden, zoals het hoort.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
Dus om vrouwelijk schoon te waarderen moet je maar meteen naar een "pr0n" website?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb jij geen pr0n op je internetz?
Ja in deze landen is het veel beter gesteld met de vrouwenrechten.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:54 schreef waht het volgende:
[..]
Alleen in moslimlanden zijn vrouwen nog geen lustobjecten. Daar dekken ze het vrouwelijk schoon gelukkig af met neutrale gewaden, zoals het hoort.
/carequote:Op maandag 14 februari 2011 12:57 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja in deze landen is het veel beter gesteld met de vrouwenrechten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Alle wijven zijn bitches en golddiggers die geplayed moeten worden.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
Gebruiksobject mag ook niet?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:59 schreef waht het volgende:
[..]
/care
Zo lang de vrouw maar niet als object tentoongesteld wordt.
Je hebt het niet helemaal begrepen, geeft nietquote:Op maandag 14 februari 2011 13:19 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Alle wijven zijn bitches en golddiggers die geplayed moeten worden.![]()
Ze mogen ook niet stemmen en horen achter het aanrecht.
Zo tevreden? Nu voldoe ik weer aan het slechte beeld over mannen.![]()
// Even serieus, wat verwacht je nu? Dat TV zenders voortaan alle soorten mensen qua uiterlijk een programma laat presenteren? Newsflash, daar zit (bijna) niemand op te wachten. Als je goed kijkt naar de TV, zie je dat alle mannen die voorbij komen ook allemaal voldoen aan het ideale wereldbeeld van vrouwen/mannen.
Ik snap dit hele Calimero gedoe niet, ik hoor je niet klagen dat er ook geen modale mannen op de tv zijn?
Dat is prima. Enkel als lustobject mag niet.quote:
Massale onzin dus.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal begrepen, geeft nietLet op:
Het zijn de Italiaanse vrouwen die klagen. Niet een, niet twee, geen handjevol, maar massaal. Kun je allemaal heel makkelijk vinden als je even zoekt. Succes
Vrouwen nemen het klaarblijkelijk te serieus, maar dat laat geen verrassing heten.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:31 schreef Disana het volgende:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE71C0QX20110213
Kennelijk toch iets serieuzer dan jullie willen geloven.
Je hebt niet de moeite genomen te kijken en te lezen. Wie is er dan niet serieus te nemen in deze discussiequote:Op maandag 14 februari 2011 13:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vrouwen nemen het klaarblijkelijk te serieus, maar dat laat geen verrassing heten.
Die protesten zijn niet alleen om het ideaalbeeld voor de vrouw waar Berlusconi kennelijk verantwoordelijk voor is, maar ook om andere zaken zoals werkloosheid, corruptie en andere zaken die Italië vergane glorie maken.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:31 schreef Disana het volgende:
Kennelijk toch iets serieuzer dan jullie willen geloven.
Waar ontken ik dat er vrouwen de straat op zijn gegaan?quote:Op maandag 14 februari 2011 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal begrepen, geeft nietLet op:
Het zijn de Italiaanse vrouwen die klagen. Niet een, niet twee, geen handjevol, maar massaal. Kun je allemaal heel makkelijk vinden als je even zoekt. Succes
Ja, klopt helemaal. Ze zijn Berlusconi om vele redenen zat.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:39 schreef waht het volgende:
[..]
Die protesten zijn niet alleen om het ideaalbeeld voor de vrouw waar Berlusconi kennelijk verantwoordelijk voor is, maar ook om andere zaken zoals werkloosheid, corruptie en andere zaken die Italië vergane glorie maken.
Je deed het voorkomen alsof ík zat te klagen. Dat heb ik even gecorrigeerd.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:40 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Waar ontken ik dat er vrouwen de straat op zijn gegaan?![]()
Dat het minderwaardigheidscomplex van Italiaanse vrouwen door de media, laat staan Berlusconi, komt is gewoon onzin.
''we worden niet meer serieus genomen omdat Berlusconi (naar verluidt) sex-feesten heeft gehouden'' Ik snap niet hoe dat uberhaupt relevant kan zijn.
Dat Italianen Berlusconi zat zijn zal best, hij is nu een makkelijk slachtoffer, maar als iemand haar zelfbeeld laat bepalen door wat een bejaarde vent met jongere vrouwen doet, wordt het tijd dat ze wakker worden uit de Disney film waar ze blijkbaar in zitten.
Weet je wel wat een pedofiel is ? Als ik naar de dames kijk (ook die onder 18) dan is gelijk duidelijk dat hij geen pedofiel is.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:41 schreef Ringo het volgende:
Die pedofiele hoerenloper mag wieberen. Klaar.
Of ie weg moet of niet maakt me niet veel uit. Maar om hem pedofiel te noemen gaat wat ver.quote:
De Italianen hebben hem zelf een mandaat gegeven om nog even te blijven zitten, eigen schuld dikke bult.quote:
Wel, dan trappen ze hem alsnog van zijn beduimelde troon af.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De Italianen hebben hem zelf een mandaat gegeven om nog even te blijven zitten, eigen schuld dikke bult.
quote:Berlusconi vervolgd voor seksaffaire
AMSTERDAM - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi wordt vervolgd voor betaalde seks met een minderjarige en machtsmisbruik.
Meer informatie volgt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Stop ze in tuigdorpen.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:52 schreef Ringo het volgende:
Mensen die Berlusconi nog steunen, moet je door de knieën schieten.
Italië is al 1600 jaar vergane glorie.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:39 schreef waht het volgende:
[..]
Die protesten zijn niet alleen om het ideaalbeeld voor de vrouw waar Berlusconi kennelijk verantwoordelijk voor is, maar ook om andere zaken zoals werkloosheid, corruptie en andere zaken die Italië vergane glorie maken.
Zullen we 600 jaar zeggen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Italië is al 1600 jaar vergane glorie.
IK moet eerlijk zijn en toch bekenen dat ik wel een beetje jaloers ben op zijn "speeltjes"quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:43 schreef BruinBeertje het volgende:
Die Berlusconi is een belachelijke man met z'n nachtelijke sexfeesten
En ik bleef maar 'spleetjes' lezenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
IK moet eerlijk zijn en toch bekenen dat ik wel een beetje jaloers ben op zijn "speeltjes". Voor een oude baas doet hij het prima
Ja, dat zou je graag willen lezen hequote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:57 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik bleef maar 'spleetjes' lezen![]()
Vind je echt? Ik vind het zelf altijd vrij pathetisch als een ouwe vent zonodig jong en actief wil blijven. En tja, met macht en geld is dat een koud kunstje.
http://www.volkskrant.nl/(...)oni-behandelen.dhtmlquote:Drie vrouwelijke rechters zullen zaak-Berlusconi behandelen
MILAAN - De driekoppige rechtbank die in april de zaak tegen Silvio Berlusconi behandelt, bestaat volledig uit vrouwen. Dat meldden Italiaanse media dinsdag. De zakenman en premier zou betaalde seks met een minderjarige hebben gehad en zich bovendien schuldig hebben gemaakt aan ambtsmisbruik.
Justitie in Milaan heeft rechter Giulia Turri aangewezen als president van de rechtbank in het proces tegen Berlusconi. Zij wordt bijgestaan door Orsola De Cristofaro en Carmen D'Elia. Het was ook een vrouwelijke onderzoeksrechter, Christina Di Censa, die dinsdag besliste dat de premier wordt vervolgd.
Het seksschandaal rond Berlusconi heeft vooral het vrouwelijke deel van de Italiaanse bevolking geschokt. Afgelopen weekeinde gingen in honderden steden vrouwen de straat op om het aftreden van de controversiële minister-president te eisen.
Ha, zouden het lekkere wijven zijn? Anders kan Berlo zich niet concentreren natuurlijk.quote:Drie vrouwelijke rechters zullen zaak-Berlusconi behandelen
Zijn er vrouwelijke rechters van onder de 20 in Italië? Anders kan hij zich sowieso niet concentrerenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:50 schreef waht het volgende:
[..]
Ha, zouden het lekkere wijven zijn? Anders kan Berlo zich niet concentreren natuurlijk.
Ik kan het niet ontvangen maar ben blij met je post.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
Nu San Remo op Rai Uno, kan je nog eens goed zien hoe ze vrouwen op tv brengen in macholand Italië.
UPC kanaal 815.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het niet ontvangen maar ben blij met je post.
Gevonden op Ziggo op 630quote:
Zometeen komt de "vriendin" van George Clooney.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Gevonden op Ziggo op 630![]()
Nou inderdaad, de ideale vrouw (sexy maar ook een lieve mammie) en het vrouwtje in de dop.
Dat kun je in elk programma op Rai Uno zien hoor, altijd weer lachen geblazen met de stereotype presentators en het aantrekkelijke vrouwelijke decor.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
Nu San Remo op Rai Uno, kan je nog eens goed zien hoe ze vrouwen op tv brengen in macholand Italië.
Dat méén je niet!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Zometeen komt de "vriendin" van George Clooney.
Ik zet vriendin tussen aanhalingstekens omdat het schijnt dat hij haar betaald om te doen alsof ze zijn vriendin is terwijl ie zelf ligt te rampetampen met z'n (mannelijke) italiaanse modedesigner in z'n villa aan het Comomeer
/offtopic
Dat is de laatste jaren echt erger geworden. Vroeger zag je dat vooral op de commerciële pulpzenders van Berlusconi, Rete 4, Il Cinque en Italia 1, nu is het ook op de publieke omroep.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:31 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kun je in elk programma op Rai Uno zien hoor, altijd weer lachen geblazen met de stereotype presentators en het aantrekkelijke vrouwelijke decor.
Een hele goeie vriendin van mij is journaliste in Milaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat méén je niet!
En dat jij zulke dingen weet
Ah, vandaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Een hele goeie vriendin van mij is journaliste in Milaan.
Het is nu wel met hem gedaan denk ik. Naar wat ik hoor hebben de rijke Milanezen het nu ook met hem gehad en vinden hem een varken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, vandaar.
Ik ben wel heel benieuwd wat de rechters van Berlusconi's misstappen gaan zeggen. Maar ik kan me bijna niet indenken dat er dan eindelijk een einde aan zijn regime zou komen want de man is altijd overal tussendoor geglipt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |