quote:ROME - In 29 Italiaanse steden is zaterdag het Paarse Volk de straat op gegaan, een via internet georganiseerde protestbeweging die het aftreden van premier Silvio Berlusconi eist. De betogers toonden leuzen als: „Italië is geen bordeel!“
foto: AFP
Het Openbaar Ministerie in Milaan had eerder deze week een onderzoek tegen Berlusconi afgerond wegens machtsmisbruik en het bevorderen van prostitutie. Het dossier van seksschandaal Rubygate ligt nu bij de onderzoeksrechter.
De betogers eisten met spreekkoren dat na de Egyptische president Mubarak nu ook hun eigen minister-president opstapt. Op spandoeken gaven burgers aan de premier 'onwaardig' te vinden. Het Paarse Volk maakte met pannen en lepels lawaai, zo meldden Italiaanse media.
Het Paarse Volk organiseerde eerder via netwerksite Facebook No Berlusconi Days (Geen-Berlusconi-dagen).
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Sehaninne het volgende:
Nice, shit is overgeslagen naar Europa.
Escaleren naar welke landen bedoel je dan?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.
In Italië laat men toch wel vaker van zich horen?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:11 schreef Sehaninne het volgende:
Nice, shit is overgeslagen naar Europa.
Niet echt het laatste, maar als de mensen daar het lef hebben de straat op te gaan voor protesten word dat ongetwijfeld zeer bloederig neergeslagen.quote:Op zondag 13 februari 2011 03:46 schreef waht het volgende:
Laat ze lekker in Wit-Rusland demonstreren. Het laatste dictatoriale gezwel van Europa.
Je bent bamg dat wij Rutte gaan afzetten of de Fransen Sarkozy?quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Het is niet te hopen dat dit gaat escaleren natuurlijk, moet er niet aan denken als dit verder gaat.
Ik hoop het wel. Weg met dictators.quote:Op zondag 13 februari 2011 00:20 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar daar denkt het grootste deel van de Italiaanse kiezers blijkbaar anders overquote:Op zondag 13 februari 2011 12:48 schreef eleusis het volgende:
Goede zaak, die man is een schande voor ons mooie continent.
Welke andere landen had je in gedachte?quote:Op zondag 13 februari 2011 11:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt het laatste, maar als de mensen daar het lef hebben de straat op te gaan voor protesten word dat ongetwijfeld zeer bloederig neergeslagen.
Dat dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:10 schreef Boldface het volgende:
Goed dat ze van zich laten horen. Berlusconi is een misselijkmakende machtspoliticus die zichzelf onschendbaar waant. Hopelijk komt daar snel een eind aan.
We kunnen het alleen maar hopen.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:28 schreef BarrieButsers het volgende:
Nog even en ieder land gaat van die acties voeren.
Je bent een proleet wanneer je Berlusconi een grote lul vindt?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
Het internationale proletariaat laat weer eens van zich horen hoor.
En nog veel jongerquote:Op zondag 13 februari 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
Ik hoorde op de radio dat ook de vrouwen van Italië zijn opgestaan om te protesteren tegen het beeld waaraan ze dankzij de televisiezenders van Berlusconi moeten voldoen. Heel mooi.
Nee, de mensen die krijsend de straat op gaan en Egypte als voorbeeld nemen echter wel. Doet me beetje denken aan die Frans communistische boeren die bij elk wissewasje op straat staan met hun spandoeken.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een proleet wanneer je Berlusconi een grote lul vindt?
Ach, van mij mogen ze Silvio met geweld afzetten.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de mensen die krijsend de straat op gaan en Egypte als voorbeeld nemen echter wel. Doet me beetje denken aan die Frans communistische boeren die bij elk wissewasje op straat staan met hun spandoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |