bronquote:Wilders boos om cartoon
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA-weblog Joop.nl. Daarop is vrijdag een cartoon geplaatst waarin de zogenoemde tuigdorpen die Wilders wil opzetten, worden vergeleken met vernietigingskampen uit de Tweede Wereldoorlog.
Wilders reageert woedend tegenover elsevier.nl en noemt het een „walgelijke en ziekelijke vertoning”. De cartoon toont vijf allochtonen die in een gevangenenkamp in de rij staan, met op hun kleding de letter T van tuig. In uniform wijst Wilders hun de weg naar de douche.
Ik ga dit topic dan ook zeker volgenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef ABombali het volgende:
Het grappigste is nog wel dat alle Pvv-aanhangers allemaal redenen gaan verzinnen waarom dit niet mag, en al die Mohammed cartoons etc wel...
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef ABombali het volgende:
Het grappigste is nog wel dat alle Pvv-aanhangers allemaal redenen gaan verzinnen waarom dit niet mag, en al die Mohammed cartoons etc wel...
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef Zolcon het volgende:
[..]
"Walgelijk die cartoons! Ik ben woedend over het gebrek van fatsoen! ranzige VARA!"
2 dagen later:
"Dit proces is een proces tegen de vrijheid van meningsuiting"
Joden erbij halen vermoed ik zo.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:56 schreef ABombali het volgende:
Er zijn toch 1,5 miljoen Nederlanders, die dat nog niet helemaal begrijpen, hoor.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:00 schreef Jovatov het volgende:
Hier kijk ik niet eens van op. Het is toch iedereen al duidelijk dat Wilders' partij voor de 'Vrijheid' alleen Wilders 'Vrijheid' is, en niet die van de rest?
Ik ookquote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ga dit topic dan ook zeker volgen
Boven de afbeelding staat het bijschrijft "Over de plannen van de PVV om een 'tuigdorp' op te richten."quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens wel knap dat Wilders zichzelf herkent in die bewaker. Kan hij bewijzen dat de tekenaar hem bedoelt? Ik vind het een typisch staaltje van 'slachtofferrolisme', eigenlijk. Hij ziet overal mensen die hem willen belasteren, zelfs als dat niet zo is..
Die begrijpen het prima hoor. Die hebben ook het liefst dat tuig (inc. familie) in een wooncontainer.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er zijn toch 1,5 miljoen Nederlanders, die dat nog niet helemaal begrijpen, hoor.
Dat is nummer 1quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Wilders heeft gelijk. En mensen die het verschil niet snappen tussen een Mohammedcartoon en zoiets als dit zijn gewoon "links" en dus niet goed wijs.
Whehe, links al een heus scheldwoord gaan gebruiken... triestquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Wilders heeft gelijk. En mensen die het verschil niet snappen tussen een Mohammedcartoon en zoiets als dit zijn gewoon "links" en dus niet goed wijs.
Neem dan de moeite om uit te leggen als je zo 'wijs' bent.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Wilders heeft gelijk. En mensen die het verschil niet snappen tussen een Mohammedcartoon en zoiets als dit, zijn gewoon "links" en dus niet goed wijs.
Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen 'gewoon links' en 'ongewoon links'..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:03 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Whehe, links al een heus scheldwoord gaan gebruiken... triest
quote:
En dat is 2.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
...
Je mag dingen toch nog wel walgelijk vinden zelfs als je voor meer vrijheid van meningsuiting staat? Daarnaast is het nieuwe intellectueel godwinnen van Joop weer een nieuw dieptepunt voor de VARA.
Mohammed is een verzinsel van de mens, welke inzet is voor veel oorlogen etc.Vandaar de bom. checkquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:04 schreef Lithia het volgende:
[..]
Neem dan de moeite om uit te leggen als je zo 'wijs' bent.
quote:In de rechtbank zwijgt ie, laat ie s.v.p. nu ook zwijgen !!
Het is een cartoon, op de korrel nemen enzo. Big deal zeg.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:07 schreef John5 het volgende:
[..]
Mohammed is een verzinsel van de mens, welke inzet is voor veel oorlogen etc.Vandaar de bom. check
Wilders wil tuig afmaken zoals Hitler de joden afmaakte. klopt net niet
Mohammed is een historisch figuur, geen verzinsel. En 'vandaar de bom'? De atoombom is een gevolg van Mohammed???quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:07 schreef John5 het volgende:
[..]
Mohammed is een verzinsel van de mens, welke inzet is voor veel oorlogen etc.Vandaar de bom. check
Dat sowieso, maar het valt totaal niet te vergelijken met de "Mohammed cartoon".quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het is een cartoon, op de korrel nemen enzo. Big deal zeg.
Een historisch verzinsel dan. En de bom in de bewuste cartoon was geen atoombom?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mohammed is een historisch figuur, geen verzinsel. En 'vandaar de bom'? De atoombom is een gevolg van Mohammed???
Kan je nu met iets komen met wat logica en niet een mix van jouw zicht naar Mohammed/Wilders?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:07 schreef John5 het volgende:
[..]
welke cartoon? En wtf is een 'historisch verzinsel'?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:11 schreef John5 het volgende:
Een historisch verzinsel dan. En de bom in de bewuste cartoon was geen atoombom?
Wat is er niet logisch aan mijn bewering?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:11 schreef Lithia het volgende:
[..]
Kan je nu met iets komen met wat logica en niet een mix van jouw zicht naar Mohammed/Wilders?
Zucht. Weer een carrière die ik niet moet ambiëren. Zelfs voor blinde hond ben ik dus niet geschikt <snik>quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:02 schreef John5 het volgende:
[..]
Boven de afbeelding staat het bijschrijft "Over de plannen van de PVV om een 'tuigdorp' op te richten."
Een blinde hond kan nog zien dat het om Geert Wilders gaat.
Hier rest slechtsquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:11 schreef John5 het volgende:
Een historisch verzinsel dan. En de bom in de bewuste cartoon was geen atoombom?
Gozer, lees het topic. Ik ging in op een vergelijking tussen de Mohammed cartoon en deze.. Een historisch verzinsel, dat is een historisch persoon, maar dan verzonnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
welke cartoon? En wtf is een 'historisch verzinsel'?
Bijvoorbeeld: Mohammed wordt óók als positief gezien, daar houd je geen rekening mee. Als je deze redenering gebruikt, dan kan je iedere geloof hier invullen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:12 schreef John5 het volgende:
[..]
Wat is er niet logisch aan mijn bewering?
Mohammed is verzonnen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:14 schreef John5 het volgende:
[..]
Gozer, lees het topic. Ik ging in op een vergelijking tussen de Mohammed cartoon en deze.. Een historisch verzinsel, dat is een historisch persoon, maar dan verzonnen.
Um, historische personen kun je niet verzinnen. Daarom noemen we ze namelijk 'historisch' en niet, bijvoorbeeld, 'mytisch' of 'legendarisch'.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:14 schreef John5 het volgende:
[..]
Gozer, lees het topic. Ik ging in op een vergelijking tussen de Mohammed cartoon en deze.. Een historisch verzinsel, dat is een historisch persoon, maar dan verzonnen.
Wat maakt het uit? Wilders jankt om een cartoon. Een vorm van vrijheid van meningsuiting. Ben jij daartegen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:11 schreef John5 het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar het valt totaal niet te vergelijken met de "Mohammed cartoon".
Juistquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:16 schreef Jovatov het volgende:
Mohammed is voor veel moslims een inspiratie en belangrijk figuur in de islam. Extremisten plegen zelfmoordacties in naam de islam/koran.
Dus er wordt een cartoon gemaakt met Mohammed met een bom op zijn kop.
Wilders stelt voor om criminelen af te zonderen en in speciale 'tuigdorpen te stoppen', samen met hun familie. Daarnaast heeft Wilders een aversie tegen alle niet-westerse allochtonen en zou hij daar het liefste een speciale regeling voor treffen.
Dus er wordt een cartoon gemaakt waarin Wilders mensen wegstuurt zoals een andere racist dat zestig jaar geleden ook gedaan heeft.
Beide zijn cartoons, maar dat je het met de ene wel, en de andere niet eens bent, maakt niet dat de ene wel moet kunnen en de ander niet.
Vooruit, een verzinsel uit vroegere tijdenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, historische personen kun je niet verzinnen. Daarom noemen we ze namelijk 'historisch' en niet, bijvoorbeeld, 'mytisch' of 'legendarisch'.
Nee, hij heeft echt bestaan, uiteraard.quote:
Jij hoeft ook geen geschiedenis te studerenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:17 schreef John5 het volgende:
[..]
Vooruit, een verzinsel uit vroegere tijden
[..]
Nee, hij heeft echt bestaan, uiteraard.
Elk wel denkend mens weet wat ome Geert bedoeld met tuig. Dus doe je niet zo dom voorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:18 schreef Asfyxia het volgende:
Het mooie aan de cartoon vind ik wel dat de Joop blijkbaar het woord "tuig" associeert met "moslims". Ik zie dat als pure winst!
Natuurlijk niet, iedereen mag zeggen wat hij wil. En iedereen mag het daar dan weer niet mee eens zijn... Ik vind deze cartoon ietwat smakeloos, en ik had gehoopt dat Joop daar toch wat boven zou staan.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Wilders jankt om een cartoon. Een vorm van vrijheid van meningsuiting. Ben jij daartegen?
Wat snap je nou niet aan 'historisch' in tegenstelling tot 'mytisch'? Een verzinsel KAN per definitie niet historisch zijn, lampenkap!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 10:17 schreef John5 het volgende:
[..]
Vooruit, een verzinsel uit vroegere tijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |