gewoon afwachtenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:56 schreef mtchel112 het volgende:
Die readers zijn echt amper ergens te krijgen:')
quote:OV loket: Reizen met dalurenkorting door OV-chipkaart te ingewikkeld
Vervoerders moeten meer samenwerken bij het uitgeven van kortingsproducten op de OV-chipkaart. Treinreizigers betalen nu vaak onnodig teveel geld omdat ze niet weten dat elke vervoerder een eigen dalurenkortingsregeling heeft voor reizen buiten de spits. Dat stelt het OV loket.
Treinreizigers die buiten de spits willen reizen, kunnen bij NS een voordeelurenkaart aanschaffen. Vóór de introductie van de OV-chipkaart was deze op alle treinen in heel Nederland geldig, dus ook op de treinen van Connexxion, Arriva, Syntus en Veolia. Dat geldt niet bij de OV-chipkaart. Veolia en Arriva hebben inmiddels hun eigen dalurenkortingsregeling ingevoerd en reizigers die met korting van bijvoorbeeld Harlingen naar Valkenburg ‘op saldo’ willen reizen, moeten naast de NS Voordeelurenkaart ook een (gratis) kortingsproduct van Arriva en Veolia aanschaffen. De verwachting is dat Connexxion en Syntus ook met een eigen product zullen komen.
Het OV loket, dat al vaak heeft aangedrongen op meer samenwerking tussen ov-bedrijven, noemt het “niet klantvriendelijk” dat elke vervoerder zijn eigen voordeelurenproduct gaat voeren. “Daarbij komt dat reizigers dit vaak niet weten. In het geval van Veolia is de communicatie minimaal geweest. Op de website van Veolia stond geen informatie, met als gevolg dat nogal wat reizigers die dachten met korting te reizen in werkelijkheid het volledige tarief hebben moeten betalen”, aldus het OV loket.
het voordeel met reizen op saldo is per januari toch al wegquote:
Je moet elke keer dat je van vervoerder wisselt, opnieuw het instaptarief betalen. Een Veoliapaal kan niet zien of jij van huis af komt, of uit een NS-treinquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef JoshuaL het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het instaptarief bij Veolia <--> NS? Moet je die weer opnieuw betalen of telt het als een overstap?
Uit het antwoord van MisterJ.Lo maak ik op dat dit niet kan. Gewoon wachten op je nieuwe kaart dus.quote:
noooooooooooooooooquote:Op zondag 13 maart 2011 13:36 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Uit het antwoord van MisterJ.Lo maak ik op dat dit niet kan. Gewoon wachten op je nieuwe kaart dus.
quote:Vanaf 1 mei overal OV-chipkaart reisproducten ophalen
Er wordt een nieuwe stap genomen in de invoering van de OV-chipkaart. Vanaf 1 mei wordt het mogelijk om alle reisproducten voor de OV-chipkaart bij bijna alle ophaalpunten op te halen. Uitzondering betreft de zogenoemde Arriva TVM automaten, daar kunnen per 1 mei nog niet alle reisproducten opgehaald worden.
Voorheen was het bijvoorbeeld niet mogelijk om een studentenreisrecht op te halen bij de NS-automaat, waardoor er bij de andere ophaalautomaten, bijvoorbeeld bij AH to go, lange rijen ontstonden.
Als gevolg van de implementatie van de nieuwe ophaalmogelijkheid, is het in NS-automaten niet mogelijk om reisproducten voor de chipkaart op te halen in het weekend van 16 en 17 april.
Gewoon betalen. Lekker schraal ben je.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:09 schreef jaco het volgende:
Ik wil binnenkort iemand verwelkomen op Schiphol die naar Groningen moet met de trein. Ik ben van plan met haar mee te reizen tot Zwolle voor de gezelligheid. Ik hoef niet in Zwolle te zijn, dus ik neem daar de eerste trein terug naar mijn woonplaats Amsterdam.
Moet ik nu officieel in Zwolle uitchecken en meteen weer inchecken voor mijn terugreis ? Of kan ik in het station van Zwolle blijven en pas in Amsterdam weer uitchecken, zodat ik alleen Schiphol - Amsterdam betaal ?
je moet dus inchecken op schiphol dan kan je overal heen je check dus zeker niet uit in zwolle maar je koop kaartje enkel naar amsterdam in amsterdam check je weer uitquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:09 schreef jaco het volgende:
Ik wil binnenkort iemand verwelkomen op Schiphol die naar Groningen moet met de trein. Ik ben van plan met haar mee te reizen tot Zwolle voor de gezelligheid. Ik hoef niet in Zwolle te zijn, dus ik neem daar de eerste trein terug naar mijn woonplaats Amsterdam.
Moet ik nu officieel in Zwolle uitchecken en meteen weer inchecken voor mijn terugreis ? Of kan ik in het station van Zwolle blijven en pas in Amsterdam weer uitchecken, zodat ik alleen Schiphol - Amsterdam betaal ?
Het gaat om een maandabonnement?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:25 schreef Meneer_Agent het volgende:
Kickje.
Binnenkort ga ik beginnen met een nieuwe baan en daar moet ik aardig wat voor reizen. Traject is bus – trein – bus.
Een 2-zone-supplement kost bijvoorbeeld 45 euro. Twee aparte 2-zone-abonnement 2×69 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:37 schreef Meneer_Agent het volgende:
Oh wow, nooit geweten, handig. Dus ik hoef maar 1 supplement te kopen voor zowel van huis naar station A als van station B naar werk? Nice.
Je koopt één keer een 3 ster.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef Meneer_Agent het volgende:
Ehm, wacht even.
Huis - station A = 3 sterren
Station B - werk = 1 ster
Begrijp ik je dan goed dat ik twee keer 3 moet kopen, of is 3+1 ook mogelijk?
Mijn OV-chipkaart » Kaartbeheer onder Kaartgegevens.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef julian6 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een extra kaart kan toevoegen bij mijn ov-chipkaart op ov-chipkaart.nl?
Bedanktquote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Mijn OV-chipkaart » Kaartbeheer onder Kaartgegevens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |