Zit je wel in het goede subforum te kijken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:09 schreef Tilboy het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment geen ander topic over Mubarak die is afgetreden hoor.
Revolutie in Egypte #174: Mubarak afgetredeN!!!!!!!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:09 schreef Tilboy het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment geen ander topic over Mubarak die is afgetreden hoor.
Denk dat de druk van het leger van grotere invloed is geweest.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:16 schreef kree het volgende:
nou da's een verassing.
hahah beetje internationale druk, had niks anders verwacht
onder andere maar het suez kanaal is ook wel belangrijk voor de westerse wereldquote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk dat de druk van het leger van grotere invloed is geweest.
Dat is natuurlijk nog maar afwachten. Voor hetzelfde geldt grijpen de moslimfundamentalisten hun kans en helpen ze Egypte terug de prehistorie in.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:27 schreef HyperViper het volgende:
Goed voor de Egyptenaren. Heel goed.
Als zij dat willen dan heel goed.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nog maar afwachten. Voor hetzelfde geldt grijpen de moslimfundamentalisten hun kans en helpen ze Egypte terug de prehistorie in.
En jij denkt dat de miljoenen en miljoenen en miljoenen egyptenaren die de afgelopen 18 dagen hebben gedemonstreerd dat laten gebeuren?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nog maar afwachten. Voor hetzelfde geldt grijpen de moslimfundamentalisten hun kans en helpen ze Egypte terug de prehistorie in.
Dat is bevroren dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
Mooi, nu het roofgeld in Zwitserland afpakken
Precies. Ga maar lekker uit van het negatieve, ook al hebben miljoenen mensen laten zien dat een revolutie ook vreedzaam kan.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef popolon het volgende:
Op weg naar een nog grotere teringzooi. Wie weet.
Ik vraag me meer iets af.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Precies. Ga maar lekker uit van het negatieve, ook al hebben miljoenen mensen laten zien dat een revolutie ook vreedzaam kan.
hij is Dagonet, hij ziet dat soort dingen aankomenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vraag me meer iets af.En ja, ik wacht rustig af, niemand weet wat er gaat gebeuren. Maar jij weet blijkbaar al dat 't allemaal goed gaat komen.
Nee, zeg ik dat dan? Alleen ga ik uit van het positieve in plaats van een negatieve installing. Zeker gezien de impuls die dit geeft ook aan de regio.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:13 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vraag me meer iets af.En ja, ik wacht rustig af, niemand weet wat er gaat gebeuren. Maar jij weet blijkbaar al dat 't allemaal goed gaat komen.
Ik ga uit van het realistische. Da's toch niet zo erg hoop ik?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, zeg ik dat dan? Alleen ga ik uit van het positieve in plaats van een negatieve installing. Zeker gezien de impuls die dit geeft ook aan de regio.
Ach, op zich is je beeld wel te verklaren. Jouw land van keuze heeft tenslotte jaren en jaren nodig met economische ruïnes en vele tienduizenden onschuldige doden tot gevolg om een dictator weg te werken. Egypte doet het in 18 dagen op vreedzame wijze.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ga uit van het realistische. Da's toch niet zo erg hoop ik?
1989quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:37 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat het leger voorbereidingen treft voor verkiezingen, voor vrijheid, dat er commissies worden ingesteld voor de corruptie en de mensenrechtenschendingen, ik hoop dat er dan binnen zes tot twaalf maanden eerlijke verkiezingen komen.
Maar zo hoeft het niet te gaan, als je kijkt naar drie grote revoluties van de afgelopen tweehonderd-plus jaar: de Franse, de Russische en de Iraanse, dan zie je dat er eerst een volksopstand was, daarna een interimregering en daarna soms zelfs jarenlang burgeroorlog of terreur. Een revolutie kan juist meer onzekerheid veroorzaken.
Aaaanyway, we zien wel.
Kan ook.quote:
God wat een domme opmerking zeg. 'Jouw land'quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, op zich is je beeld wel te verklaren. Jouw land van keuze heeft tenslotte jaren en jaren nodig met economische ruïnes en vele tienduizenden onschuldige doden tot gevolg om een dictator weg te werken. Egypte doet het in 18 dagen op vreedzame wijze.
Jouw land van keuze zeg ik toch ook? Of is complete zinnen lezen te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:00 schreef popolon het volgende:
[..]
God wat een domme opmerking zeg. 'Jouw land'
Zoveel oppositie was er niet in de DDR. Polen en Tsjechoslowakije hadden wat maar voor de rest viel het mee.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:55 schreef Monidique het volgende:
en het grote verschil met de Oost-Europese landen, is het gebrek aan een solide oppositie.
Woon jij wel of niet in de VS? Is de VS wel of niet verantwoordelijk voor enorme instabiliteit in het MO? Heeft de inval in Irak wel of niet gezorgd voor vele tienduizenden onschuldige doden?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:03 schreef popolon het volgende:
Land van mijn keuze? Wie zegt dat? De klere Dago wat ben je offtopic bezig zeg. Beetje sneu.
We zullen zien, zoals ik in mijn eerste post zei. Totdat jij even een paar vage offtopic opmerkingen maakte.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:06 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb meer hoop voor de manier waarop Egypte een regimechange bewerkstelligt en daarom ga ik niet uit van een grote teringzooi daar zoals jij wel doet.
Positief blijven sp3c.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:08 schreef sp3c het volgende:
is er een regimechange bewerkstelligt?
valt nog te bezien volgens mij
dat zijn goede punten... toch weet ik het allemaal nog niet zo, en jij ook niet het is en blijft speculeren op dit moment.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Woon jij wel of niet in de VS? Is de VS wel of niet verantwoordelijk voor enorme instabiliteit in het MO? Heeft de inval in Irak wel of niet gezorgd voor vele tienduizenden onschuldige doden?
Heeft het na 8 jaar Irak een veilig en stabiel land opgeleverd? Democratisch?
Dus even de score weer:
8 jaar Irak, honderden miljarden dollars, vele tienduizenden onschuldige doden, een compleet verwoeste economie en een instabiel land om één dictator weg te krijgen.
18 dagen Egypte, 300 doden en een redelijke stabiliteit vooralsnog en een vertrokken dictator.
Ik heb meer hoop voor de manier waarop Egypte een regimechange bewerkstelligt en daarom ga ik niet uit van een grote teringzooi daar zoals jij wel doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |