Gaaf

Een vriend van mij heeft de opnames gemaakt van dat esdoorn-blaadje wat ze in de Nationale Wetenschapsquiz hadden gebruikt.
Even copypasten van een ander forum hoor:
De laatste week dus druk met het Fiatje bezig geweest, dus een foto-update leek me wel op z'n plaats.
Even ter herinnering van hoe hij was:
![th_CR2011_Fiat04.jpg]()
![th_CR2011_Fiat07.jpg]()
En hoe hij er na de eerste demontage-dag aan toe was
(dat stuk onderste plaatdeel achter had er gewoon afgeschroefd moeten kunnen worden om zo de motor eruit te rollen, maar omdat één moer compleet glad was kon het er niet af en heeft me dat echt uren extra gekost):
![th_CR2011_Fiat26.jpg]()
![th_CR2011_Fiat25.jpg]()
En zo is-ie na een week druk bezig te zijn geweest:
![th_CR2011_Fiat29.jpg]()
![th_CR2011_Fiat30.jpg]()
![th_CR2011_Fiat31.jpg]()
![th_CR2011_Fiat33.jpg]()
![th_CR2011_Fiat32.jpg]()
De deuren zijn eraf nadat de schroeven daarvan uitgeboord moesten worden (1,5 uur per deur was dat), het verrotte isolatiemateriaal heb ik er maar uitgetrokken, het dashboard is ook foetsie, die onderste plaat achter is er na 3 uur boren, hakken en zagen ook eindelijk af - en de motor, versnellingsbak, differentieel, aandrijfassen, het koelsysteem en de gehele ophanging achter zijn uit hun holletje gekropen
Het interieur ligt in zijn geheel in 95 ernaast. De plaatdelen (muv één deur) en de ramen liggen in de oude 121 achter de schuur. Het hart van de auto ligt binnen samen met al het spul wat er achter onder hoort te hangen:
![th_CR2011_Fiat34.jpg]()
![th_CR2011_Fiat35.jpg]()
![th_CR2011_Fiat36.jpg]()
Direct vooraan ligt de achterophanging (zonder de motorveren en schokdempers)met de draagarmen, stabilisatiestang, de wiellagers en de trommelremmen - en de andere deur. Op de tweede foto is het 843cc motortje in nog complete staat. Niet veel, maar desalniettemin loeizwaar

Op de laatste foto is het koppelingshuis, differentieel met de aandrijfassen en aan het eind de versnellingsbak. Linksachter liggen de schokdempers met verder de radiateur, de ventilator, de waterpomp en het expansievat.
Op zich kan ik dus al beginnen met de auto schoon borstelen, maar er moet nog een heleboel af aan de voorkant en in de regio van het dashboard + de bedrading. Het is tot nu toe niet moeilijk, het kost alleen veel tijd